Liever de hond binnen de 10 meter dan de 100 meter. Dan zie ik tenminste wat ze doet (okee, klein beetje controlfreak: alleen met retriever).

Moderator: moderatorteam
Vind het lastig te begrijpen waarom ze bijvoorbeeld bij GINN zo lang zitten tegenover de galgo's met ook echt hun issues.. Ik heb Peter geadopteerd (en een andere naam gegeven..), ken je die nog? Die heeft ook maanden in de opvang gezeten. Ik heb wel 100 vragen gesteld of er niet ergens een addertje onder het gras zat, maar hij doet het gewoon echt voorbeeldig. En tot nu toe ook het loslopen. Maar hij is nog jong, ik hoop dat ik kan voorkomen i.p.v. "genezen" c.q. eruit trainen.Ik heb ook al geadviseerd minder Podenco's naar hier te halen, ze zijn gewoon niet in trek, de genen die nu nog in opvang zitten bij GINN bijvoorbeeld zou ik zo willen hebben, waaronder Rosita, die nog steeds niet geadopteerd is, ik zou haar zo willen hebben, een wereldhondje dat onwijs veel humor heeft en nog goed luisterde ook
Mwa ik vind dit toch niet aan de baas geplakt zijn zonder enige zelfstandigheid ... dit is mijn tuig samen met 2 logees... alles in zicht en in de buurt zij houden mij in de gaten en zo zie ik t graagmarian* schreef: Nou, 10 meter van de baas af is net niet meer aan de hielen geplakt maar in mijn optiek scheelt het weinig. LOL. Kiek houdt je ( meestal) ook goed in het snotje hoor maar dat stukje zelfstandigheid zit er ook nog bij.
Beide gehad en nee geef mij dan maar die agressieve hond, die kan ik tenminste nog los laten in speciaal uitgezochte gebieden op speciaal uitgezochte tijden een hond die echt jaagt en verdwijnt zou ik dood ongelukkig van worden want die kan je echt nergens los laten en ik vind los lopen 1 van de belangrijkste dingen die er zijn voor een hond.Nanna schreef:Er zijn immers ook genoeg mensen die, met aangelijnde hond, met ogen in het achterhoofd moeten lopen wegens het agressieve karakter van hun hond; dat lijkt me minder prettig dan je hond vasthouden omdat ie jaagt....
Sanchis schreef:Ik denk dat Galgo's gewoon gewilder zijn en ik snap dat ook. Ik zou zelf ook liever een galgo adopteren dan een podenco.
Melody schreef:Oeh, leuk meelezen!
Vind het lastig te begrijpen waarom ze bijvoorbeeld bij GINN zo lang zitten tegenover de galgo's met ook echt hun issues.. Ik heb Peter geadopteerd (en een andere naam gegeven..), ken je die nog? Die heeft ook maanden in de opvang gezeten. Ik heb wel 100 vragen gesteld of er niet ergens een addertje onder het gras zat, maar hij doet het gewoon echt voorbeeldig. En tot nu toe ook het loslopen. Maar hij is nog jong, ik hoop dat ik kan voorkomen i.p.v. "genezen" c.q. eruit trainen.Ik heb ook al geadviseerd minder Podenco's naar hier te halen, ze zijn gewoon niet in trek, de genen die nu nog in opvang zitten bij GINN bijvoorbeeld zou ik zo willen hebben, waaronder Rosita, die nog steeds niet geadopteerd is, ik zou haar zo willen hebben, een wereldhondje dat onwijs veel humor heeft en nog goed luisterde ook
Dinos schreef:Ik vindt ze persoonlijk niet mooi, en is niet mijn type hond maar zeg nooit nooit.
Ja en laat dat net niet altijd opgaan..korthaar schreef:Geef mij maar een Staande Hond: die wijst het wild tenminste netjes aan, zodat je er een mooi fotootje van kunt maken.
Sjonge, zou Oz een x Podenco zijn?!_Leonie schreef:Ik hou niet van hele zelfstandige honden waarbij de kans groot is dat ze ergens achteraan gaan. Ik krijg al een hartverzakking als ik Ayleen niet kan zien. Daarom heb ik dus geen Podenco, niet leuk voor de hond ook.![]()
Liever de hond binnen de 10 meter dan de 100 meter. Dan zie ik tenminste wat ze doet (okee, klein beetje controlfreak: alleen met retriever).
Kit schreef:Dinos schreef:Ik vindt ze persoonlijk niet mooi, en is niet mijn type hond maar zeg nooit nooit.
Er is bij de Podenco's eigenlijk ook geen grijs vlak, of je vindt ze lelijk, of je vindt ze prachtig
dagmar88 schreef:Kit schreef:Dinos schreef:Ik vindt ze persoonlijk niet mooi, en is niet mijn type hond maar zeg nooit nooit.
Er is bij de Podenco's eigenlijk ook geen grijs vlak, of je vindt ze lelijk, of je vindt ze prachtigNou, die van jou vind ik toevallig prachtig. De meeste podenco soorten niet.
Ik vind galgo's prachtige honden maar net effe te groot voor mij. En dat iets robuustere van podenco's vind ik toch ook wel prettiger. Galgo's, en sowieso veel windhonden, lijken zo kwetsbaar.Kit schreef:Sanchis schreef:Ik denk dat Galgo's gewoon gewilder zijn en ik snap dat ook. Ik zou zelf ook liever een galgo adopteren dan een podenco.
Nou ikke niet, we hebben hier ook een Galgo maar mijn hemel die is echt gestoord hoor!! Ik heb echt liever een roedel Podenco's dan Galgo's
Er kan wat werk aan zitten aan die Podi's maar dan heb je ook wat, ik wil nooit meer zonder
Oh dat is een mooierd! En een lief bekkie.Melody schreef:viewtopic.php?f=1&t=284234&p=6823865#p6823865
Kit, hier staan wat foto's
Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk
Hele mooie foto's!Ellen. schreef:Ja Kit, ik had nog foto's
Zie:
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 6&t=284928
Hij is niet heel groot hoor, maar hij klopt niet qua verhouding. Als hij goeie voorpoten had gehad, was hij een stuk groter geweest. Ik moest effe zoeken, maar hier zie je vrij goed hoe 'mismaakt' hij is:Jion schreef:O wat is Jack groot! Ik dacht dat hij kleiner was. Mooierd zeg!![]()
Haha, ja, ook herkenbaar! Het zijn hoe dan ook geen doorsnee honden. En ik denk dat ik nooit iets anders zou willen.Met een vleugje stokstaart.Hanneke2 schreef: Podenco's zijn een soort kat-aap-hond-combi,
Nou, dit dus. Zo gaat het hier ook op wandelingen.malinois schreef:Mwa ik vind dit toch niet aan de baas geplakt zijn zonder enige zelfstandigheid ... dit is mijn tuig samen met 2 logees... alles in zicht en in de buurt zij houden mij in de gaten en zo zie ik t graag
Het ziet er nu nog veel erger uit, maar hij kan nog steeds rennen op z'n ouwe dag. Als hij niet meer kan rennen, dan is het klaar.Hilde schreef:Wow, ik wist dat Jack z'n voorpoten niet helemaal in orde waren maar dit is wel heftigWel een prachthond om te zien!
Hanneke2 schreef:Ik vind galgo's prachtige honden maar net effe te groot voor mij. En dat iets robuustere van podenco's vind ik toch ook wel prettiger. Galgo's, en sowieso veel windhonden, lijken zo kwetsbaar.Kit schreef:Sanchis schreef:Ik denk dat Galgo's gewoon gewilder zijn en ik snap dat ook. Ik zou zelf ook liever een galgo adopteren dan een podenco.
Nou ikke niet, we hebben hier ook een Galgo maar mijn hemel die is echt gestoord hoor!! Ik heb echt liever een roedel Podenco's dan Galgo's
Er kan wat werk aan zitten aan die Podi's maar dan heb je ook wat, ik wil nooit meer zonder
Van wat ik hoor zijn galgo's in huis wel rustiger, dat zullen veel mensen wellicht ook een voordeel vinden van galgo's ten opzichte van podenco's?