Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Verdachtmakingen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Verdachtmakingen

Ongelezen bericht door Maeve »

Tiny schreef:
twinkeltje schreef:Mijn honden begaan gewoon de zonden waar ik bij ben
De mijne ook :mrgreen: Akira is echt de schaamte voorbij met dat soort dingen, en ach ik kan er echt niet boos om worden.
Jij zet het gewoon op FB! :mrgreen:
Pauline84
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Spaans bastaardje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Pauline84 »

Als ik haar niet hoor en niet zie...

..dan weet ik zeker dat ze ergens mijn inboedel ligt stuk te knagen
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Tiny schreef:
De mijne ook :mrgreen: Akira is echt de schaamte voorbij met dat soort dingen, en ach ik kan er echt niet boos om worden.
Ik ook niet ik hou van deugnieten
Afbeelding
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Laatst kwam ik naar beneden en zat Sliert op een vreemde manier bij de eetafel. Toen ik "watissedan" :mrgreen: tegen hem zei, kroop hij helemaal in elkaar. :denken: Heel raar, kon ook niets ontdekken totdat ik op mijn plekje op de bank ging zitten en dat warm bleek te zijn. :LOL: Hij had gewoon stiekem op de bank gelegen maar zichzelf verraden.
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie

Ongelezen bericht door Sanchis »

sbientje schreef:
Sanchis schreef:Je kent het natuurlijk wel, een hond die zich in de hoek van de kamer gaat zitten schamen, nog voordat je zijn zonden hebt ontdekt.
Maar zijn er andere manieren hoe honden hun 'kattenkwaad' ongewild bekend maken???

Ik had hier net Jessie die de hele waterbak leeg dronk. Zoals ze normaal na het eten doet... Trouwens, over het eten gesproken: ik had de ontbijttafel nog niet opgeruimd. :denken: En jawel :mrgreen: Sanchis mist een half pond oude kaas.

Hoe laat jou hond zich betrappen?
dit is natuurlijk gewoon dorst, superzout, oude kaas :)

Haha ja ik krijg zelf al een droge bek alleen als ik er al aan denk :oeps:
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

Hier een Kees die zich nooit niet schuldig voelt.Ik kom gisteren avond thuis,dochter zit met vrienden rond de salontafel met een grote schaal kippenvleugeltjes.Ik kom dus samen met de kleine hondjes binnen,mijn dochter roept, O.. ben je er weer, waarna de kees zo langs dochter heen spurt de salontafel op duikt en in de bak kippenvleugels een vleugel jat.Ik had niks in de gaten want stond in de gang mijn jas uit te doen tot ik een hoop geroep hoorde want Kees was niet van plan zijn buit af te geven.:-)
Ik geloof niet dat hij last van schuldgevoelens had.:-)
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie

Ongelezen bericht door Sanchis »

Hilde schreef:
renee-uk schreef:het heeft ook zo weinig zin om achteraf boos te worden.
je fokt alleen jezelf op en je hond heeft geen idee waar het nou werkelijk om gaat, die reageert alleen maar op het boze baasje.
De enige op wie ik achteraf boos ben is mezelf. Ik wéét dat hij eten pakt als het binnen bereik is en ik de kamer verlaat, dus het is dom als ik dan toch op tafel heb laten staan.
Ja, hier ook hoor :) Ashley en Scott jatten nauwelijks en sinds Jessie erbij is moet ik nog steeds een beetje wennen aan een dievegge in huis. Jessie staat bij tijd en wijlen pontificaal op de eetkamer tafel om te checken wat de pot schaft :80: Daar heb ik haar wel eens vanaf geblèrd want zo'n heterdaadje laat ik niet aan me voorbij gaan. Dus nu doet ze het stiekem.
En laatst met het mooie weer hadden de kindertjes van de buren een picknick in het weiland. Nou dat was een drama kan ik je vertellen.

Maar als ik weer iets vergeten ben en Jessie heeft het tot hondenvoer bestempeld op een onbewaakt moment, dan kan ik ook wel even op mezelf mopperen.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
Maartje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maartje »

Tess is daarin niet zo slim. Ze jat als de raven, alles wat eetbaar is of in de verte eetbaar lijkt is is niet veilig voor haar. Maar als ik niet thuis ben, laat ze mijn aanrecht met rust en zal ze ook geen boodschappen uitpakken en voorproeven.
Ben ik thuis dan moet ik haar in de gaten houden en alles opruimen. Maar laat ik bijvoorbeeld de voorraadkast in de gang open staan jat ze daar wat uit en daarmee komt ze de woonkamer inrennen om dat op het kleed, meestal voor mijn neus, gezellig op te eten. Ook al niet zo slim want dan ligt het weer in de kast voor ze er daadwerkelijk één hap van genomen heeft. Het zou slimmer zijn als ze het ter plaatse op zou eten, maar dat heeft ze nog niet bedacht.
Maartje
Lupa, Puk en Abby
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Bij mij ook en vooral Jarah heeft daar een handje van. Haha.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

De wetters zijn zoet, maar de stabijs jatten als de raven.
As je ze betrapt klappen ze gauw die bek dicht, ook als het gestolen voorwerp niet helemaal past :LOL:
Je ziet ze denken: O shit :oeps:

Orpa maakt dat ze het wegwerkt dan, Willemijn niet, die blijft het vasthouden en kijkt naar van alles behalve naar mij :mrgreen:

Fien jat niet omdat ze nergens bij kan. Maar anders... :LOL:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Lynnepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel

Ongelezen bericht door Lynnepien »

Pauline84 schreef:Als ik haar niet hoor en niet zie...

..dan weet ik zeker dat ze ergens mijn inboedel ligt stuk te knagen
Dit, ja :mrgreen: Alhoewel ze de inboedel niet stuk knaagt, maar wel graag een los kladpapiertje of zo sloopt. Met oud en nieuw had ze de kurk van de fles gevonden terwijl iedereen aan de afwas was, toen mochten we al die ministukjes kurk uit het hoogwollig tapijt peuteren :ugh:
Afbeelding
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

dagmar88 schreef:
Sanchis schreef:Je kent het natuurlijk wel, een hond die zich in de hoek van de kamer gaat zitten schamen, nog voordat je zijn zonden hebt ontdekt.
Maar zijn er andere manieren hoe honden hun 'kattenkwaad' ongewild bekend maken???

Ik had hier net Jessie die de hele waterbak leeg dronk. Zoals ze normaal na het eten doet... Trouwens, over het eten gesproken: ik had de ontbijttafel nog niet opgeruimd. :denken: En jawel :mrgreen: Sanchis mist een half pond oude kaas.

Hoe laat jou hond zich betrappen?
Nou niet, of niet achteraf.
Het zijn altijd dezelfden die op die manier reageren, ook als ik zeker weet dat zij niet de schuldige waren.
Haha ja idd zo heb ik er ook 1, Dakotah zit altijd of die verantwoordelijk is voor alles wat er ooit is uitgespookt en soms weet ik echt 1000% zeker dat hij er niets mee te maken had :oohja:
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel

Ongelezen bericht door Renee1966 »

alm@ schreef:Mijn herder schaamt zich plaatsvervangend. Laatst had teckelmans in de kamer gekotst en zij zat in een hoek van de kamer ontzet naar het hoopje kots te kijken :mrgreen:
Haha dat deed Suus toen Sjon een paar maanden geleden in de kamer had gepoept.
Zo van, die is NIET van mij.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Afbeelding

Afbeelding

Pjotr zegt "hallooo" :cheer: en Niko staat beteuterd in een hoekje.
Wie was het?
Renee1966
Zeer actief

Ik vermoed pjotr, te dom om de schuld bij niko te houden.
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

pjotr natuurlijk :F:
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Rasta kijkt me heel onschuldig aan als ie etenswaren heeft gejat, wát vrouwtje, mág dat niet?
Goh jammer had je me even moeten zeggen :engel: (ik zwéér het je, met een big smile op zijn arrogante snoet)
Als hij op iets oneetbaars knaagt wat ik heb laten vallen of wat hij ergens vindt dan zeg ik Rasta, wat héb je daar?
Dan laat hij het vallen en dan krijgt hij iets anders voor in de plaats.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Lunatic schreef:

Zinzi gaat dribbelen als ze een tissue of een sok gepikt heeft, ze blijft rond lopen dan tot je vraagt wat heb jij voor moois? en dan komt ze het trots brengen :F:
Vervang Zinzi door Jack :F: ik moet inderdaad vooral zeggen dat het heeeeeeel mooi is :cheer: hij doet het erom :hmmm:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Vitalia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino
Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Vitalia »

Ik vrees dat dat hier ook het geval is :D
Soms ga ik dan gewoon naast ze staan en vraag ik "gaat het?", dan kijken ze even opzij en gaan gewoon door :wink:
Ach ik kan me er niet druk om maken, ik verwonder me altijd over het feit dat ze zo stil kunnen zijn als ze willen...
Het is ook mijn schuld, moet ik maar niks laten slingeren, denk ik dan.
Afbeelding
Afbeelding
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Die van ons kruipt onder het dressoir als hij iets stouts gedaan heeft (of doet, zoals doorblaffen terwijl gezegd is stil te zijn). Tegenwoordig eigenlijk nooit meer, maar vroeger jatte hij wel eens een dopje van een pen. En dan kon hij vreselijk schuldig onder het dressoir liggen of in een hoekje onder een tafel. En we konden het lang niet altijd vinden, maar soms na een paar dagen kwamen we het dan opeens tegen. We zagen echt aan hem dat hij iets stouts had gedaan.
lunaquinty
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door lunaquinty »

mijn honden doen eigenlijk weinig verkeerd in huis. quinty heeft 3x de vuilnisbak omgegooid. ze had vast verwacht dat luna e schuld zou krijgen omdat quinty zo klein is, maar luna is bang voor e vuilnisbak, dus daar trapte ik niet in.
toen luna hier pas was, lag ze wel een keer aan de hoek van mijn kast te knagen, en toen ik "nee" zei, keek ze heel dom en ging gewoon verder. maar ja, als je altijd in een schuur hebt gelegen, weet je niet wat nee is, en dat je niet aan een kast mag knagen. toen ik een bot gaf was het opgelost.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

samantha! schreef:
Lunatic schreef:

Zinzi gaat dribbelen als ze een tissue of een sok gepikt heeft, ze blijft rond lopen dan tot je vraagt wat heb jij voor moois? en dan komt ze het trots brengen :F:
Vervang Zinzi door Jack :F: ik moet inderdaad vooral zeggen dat het heeeeeeel mooi is :cheer: hij doet het erom :hmmm:
Ben blij dat broerlief het ook doet :LOL:
En ja ze doen het erom, Doran pikt ook graag sokken uit de wasmand, maar die komt ze altijd rechtstreeks brengen alsof hij zeggen wil, zou je niet eens wassen? :Q: Zinzi maakt er echt een spelletje van, dribbel dribbel en dan stiekem naar je kijken of je het wel ziet en dan maar wachten tot je gaat vragen wat voor moois ze heeft, heerlijk portretje :I:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Csiva kijkt nooit schuldig. Die komt je zo ongeveer halen om te laten zien hoe stout ze was :Q:

Luca jat kleding. Hij gaat dan op een bepaalde manier lopen waarbij ik gelijk weet dat ie kleding gejat heeft. Heeeel langzaam lopen, tsja, dat valt wel op :F:
dagmar88
Zeer actief

Renee1966 schreef:Ik vermoed pjotr, te dom om de schuld bij niko te houden.
:wink: Nou, dom; hij heeft lol gehad en het komt gewoon niet in hem op dat ik bij het thuiskomen boos op hem zou worden.
dagmar88
Zeer actief

samantha! schreef:
Lunatic schreef:

Hier ook ja. Ze heeft me nu zelfs zo ver dat ze een eigen veger heeft :mrgreen:
Renee1966
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Renee1966 schreef:Ik vermoed pjotr, te dom om de schuld bij niko te houden.
:wink: Nou, dom; hij heeft lol gehad en het komt gewoon niet in hem op dat ik bij het thuiskomen boos op hem zou worden.
Haha nou ja, als hij wat moeilijk zou kijken, zou niko misschien de zwarte piet krijgen.
Maar dit is veel leuker natuurlijk. Kijk eens wat ik kan, heel de kamer wit, knap hè.
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Xavi en sip in een hoekje staan? :lol1: Die is doorgaans trots op alles wat hij gesloopt heeft en wil dat ook best even showen hoor!

Hij sloopt overigens alleen dingen als je er bij bent.. als je weg bent is hij super braaf :hmmm:
Hij loopt je zo voorbij met een schoen in zijn bek of komt het je brengen.. en dan verbaasd kijken als je "LOS" buldert. Honden. :pffff:

Als hij moet overgeven oid dan kijkt hij vaak wel erg sip, maarja niet vreemd.. hij zal zich dan ook niet lekker voelen.
Afbeelding
Afbeelding
miriam
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.

Ongelezen bericht door miriam »

Tibbe komt altijd heel trots kwispelend zijn gestolen buit laten zien. Ooit een bevroren kabeljauwfilet en ook een keer een kaassouflé :mrgreen:
Afbeelding
Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Luna87 »

Luna doet niet aan schuldgevoel. Ze stond zojuist nog een appel uit mijn werktas te jatten en op mijn 'hey! Wat doe jij daar?' kreeg ik alleen maar een blik terug die leek te zeggen; 'watte? Zei je wat? Ik ben druk' :LOL: Ik heb de appel maar even uit mijn tas gehaald en op de grond gelegd, geeft zo'n rommel die stukjes appel gemarineerd in hondenkwijl in mijn tas :engel:
Afbeelding
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Maeve schreef:
Tiny schreef:
Jij zet het gewoon op FB! :mrgreen:
Ja :LOL: ik ben zelfs een soort van vertederd omdat ze durft te stelen :piew:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021