Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
ziek door rabies enting
Moderator: moderatorteam
- eveliendepien
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vuilnisbakkie :)
- Aantal honden: 1
Re: ziek door rabies enting
Misschien heb ik het er niet helemasl duidelijk neergezet in mijn vorige post..
We gaan wel naar de enting in april.. ik laat de DA zeker niet beslissen over wanneer de hond geent wordt.
Daarom heb ik opnieuw contact opgenomen en als ik dat wou dan kon dat. Als ze hadden gezegd dat ze dat niet zouden doen dan had ik inderdaad ook verder gekeken naar een andere dierenarts.. Ze gaan donderdag namelijken bekijken of het gelijk die dag kan of dat het hem verstandiger lijkt om de entingen naar elkaar toe te trekken zegmaar of volgend jaar april doen.
Omdat ook nog de rabies enting eraan zit te komen want 1 augustus gaan we op vakantie dus begin juli moet ze de rabies.
Ik weet niet of eind april en begin juli te dicht bij elkaar zijn qua lepto en rabies dus ik wil graag zijn voorstel horen.
Excuus voor typfouten, telefoon...
We gaan wel naar de enting in april.. ik laat de DA zeker niet beslissen over wanneer de hond geent wordt.
Daarom heb ik opnieuw contact opgenomen en als ik dat wou dan kon dat. Als ze hadden gezegd dat ze dat niet zouden doen dan had ik inderdaad ook verder gekeken naar een andere dierenarts.. Ze gaan donderdag namelijken bekijken of het gelijk die dag kan of dat het hem verstandiger lijkt om de entingen naar elkaar toe te trekken zegmaar of volgend jaar april doen.
Omdat ook nog de rabies enting eraan zit te komen want 1 augustus gaan we op vakantie dus begin juli moet ze de rabies.
Ik weet niet of eind april en begin juli te dicht bij elkaar zijn qua lepto en rabies dus ik wil graag zijn voorstel horen.
Excuus voor typfouten, telefoon...
Groetjes Evelien en een pootje van Sammie

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Maar wat zegt jouw gevoel wat je moet doen, nu in april of volgend jaar april?
En kun je dat onderbouwen waarom je dat vind... ik denk dat dit belangrijker is dan wat de DA vind. En nogmaals natuurlijk kun je hem aanhoren en zijn onderbouwing, misschien dat dit wel een andere kijk geeft op iets maar dan heb je ook je eigen mening er over die je met hem kunt overleggen en waarom je dat vind.
Over de tussenliggende periode kan ik weinig zeggen, ik ent altijd alles gelijktijdig
En kun je dat onderbouwen waarom je dat vind... ik denk dat dit belangrijker is dan wat de DA vind. En nogmaals natuurlijk kun je hem aanhoren en zijn onderbouwing, misschien dat dit wel een andere kijk geeft op iets maar dan heb je ook je eigen mening er over die je met hem kunt overleggen en waarom je dat vind.
Over de tussenliggende periode kan ik weinig zeggen, ik ent altijd alles gelijktijdig

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
ik ent jaarlijks, rabies om de 3 jaar. Alles tegelijkertijd.
Rabies heeft Runar de eerste keer gehad bij laatste keer pupvaccin.
De DA beslist wat ze er in spuit, ik betaal gewoon.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik moet geen onnodige zooi in mn honden als ik t aan de da overlaat krijgen ze jaarlijks de coctail gok ik.maart schreef:ik ent jaarlijks, rabies om de 3 jaar. Alles tegelijkertijd.
Ik geef dus per hond aan wat ik wil.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
malinois schreef:Ik moet geen onnodige zooi in mn honden als ik t aan de da overlaat krijgen ze jaarlijks de coctail gok ik.maart schreef:ik ent jaarlijks, rabies om de 3 jaar. Alles tegelijkertijd.
Ik snap het van Dagmar. Zij komt op heel wat meer plaatsen met haar hond. De infectiedruk ligt dan gewoon hoger.
Ook met mijn DA over gehad om evt jaarlijks te enten ivm infectiedruk in de KNPV, hij vond dat voor nu nog niet nodig, maar we houden er wel contact over. En enkele heb ik dit jaar wel na een jaar weer de grote cocktail gegeven zodat alles synchroon loopt met elkaar (honden van anderen zaten op ander schema)
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
In de KNPV helaas wel (vnl parvo) Kan me zomaar voorstellen dat t lijntje naar de IPO niet heel lang is ivm handel etcInge O schreef:maar nou niet meteen van die ziektes waartegen geënt wordt lijkt me - of circuleert er in wedstrijdmidden zoveel hondenziekte en parvo?crutz schreef:Zij komt op heel wat meer plaatsen met haar hond. De infectiedruk ligt dan gewoon hoger.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Dus in belgie is t risico groter dan in nl? Ik kom nl ook overal met mijn honden ga naar de meeste wedstrijden en daar lopen ze dus ook. Moeten ook uit als ze niet meedoen. Ik heb in de ipo nog geen enkel geval van parvo oid gehoord in nl in ieder geval. Maar goed ze moet t zelf weten was ook een vraag ik ent liever niet onnodig.crutz schreef:malinois schreef:Ik moet geen onnodige zooi in mn honden als ik t aan de da overlaat krijgen ze jaarlijks de coctail gok ik.maart schreef:ik ent jaarlijks, rabies om de 3 jaar. Alles tegelijkertijd.
Ik snap het van Dagmar. Zij komt op heel wat meer plaatsen met haar hond. De infectiedruk ligt dan gewoon hoger.
Ook met mijn DA over gehad om evt jaarlijks te enten ivm infectiedruk in de KNPV, hij vond dat voor nu nog niet nodig, maar we houden er wel contact over. En enkele heb ik dit jaar wel na een jaar weer de grote cocktail gegeven zodat alles synchroon loopt met elkaar (honden van anderen zaten op ander schema)
Laatst gewijzigd door malinois op 15 apr 2014 11:38, 1 keer totaal gewijzigd.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ken t niet in de ipo iig.Inge O schreef:maar nou niet meteen van die ziektes waartegen geënt wordt lijkt me - of circuleert er in wedstrijdmidden zoveel hondenziekte en parvo?crutz schreef:Zij komt op heel wat meer plaatsen met haar hond. De infectiedruk ligt dan gewoon hoger.
Niks over gehoord/gezien.

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
malinois schreef:Ik ken t niet in de ipo iig.Inge O schreef:maar nou niet meteen van die ziektes waartegen geënt wordt lijkt me - of circuleert er in wedstrijdmidden zoveel hondenziekte en parvo?crutz schreef:Zij komt op heel wat meer plaatsen met haar hond. De infectiedruk ligt dan gewoon hoger.
In de KNPV lopen ze er ook niet mee te koop hoor dat er veel gevallen zijn. De meeste info heb ik inmiddels van m'n dierenarts die veel sporthonden doet en daarom de gevallen ziet.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat idee heb ik ook... lijkt me niet nodig als t gewoon werkt.Inge O schreef:en zelfs al was het nog zo dan nog heeft vaker dan 1 keer per drie jaar enten weinig zin als je een vaccin gebruikt dat 3 jaar werkt.malinois schreef:Ik ken t niet in de ipo iig.Inge O schreef:maar nou niet meteen van die ziektes waartegen geënt wordt lijkt me - of circuleert er in wedstrijdmidden zoveel hondenziekte en parvo?crutz schreef:Zij komt op heel wat meer plaatsen met haar hond. De infectiedruk ligt dan gewoon hoger.

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Inge O schreef:en zelfs al was het nog zo dan nog heeft vaker dan 1 keer per drie jaar enten weinig zin als je een vaccin gebruikt dat 3 jaar werkt.malinois schreef:Ik ken t niet in de ipo iig.Inge O schreef:maar nou niet meteen van die ziektes waartegen geënt wordt lijkt me - of circuleert er in wedstrijdmidden zoveel hondenziekte en parvo?crutz schreef:Zij komt op heel wat meer plaatsen met haar hond. De infectiedruk ligt dan gewoon hoger.
En niemand weet welk vaccin Dagmar haar DA gebruikt. Er zijn er volgens mij nog steeds die voor 1 jaar geregistreerd zijn.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja maar stilhouden lukt niet natuurlijk dat komt uit in zo'n klein wereldje en wat inge zegt de enting is 3 jaar geldig dan heeft overenten imo geen nut. Maar nogmaals iedereen doet wat ie wil.crutz schreef:malinois schreef:Ik ken t niet in de ipo iig.Inge O schreef:maar nou niet meteen van die ziektes waartegen geënt wordt lijkt me - of circuleert er in wedstrijdmidden zoveel hondenziekte en parvo?crutz schreef:Zij komt op heel wat meer plaatsen met haar hond. De infectiedruk ligt dan gewoon hoger.
In de KNPV lopen ze er ook niet mee te koop hoor dat er veel gevallen zijn. De meeste info heb ik inmiddels van m'n dierenarts die veel sporthonden doet en daarom de gevallen ziet.
Zal de da'sen hier es vragen of ze veel gevallen hebben gehad....

-
maart
- Zeer actief
ik heb geen flauw idee.Inge O schreef:maar nou niet meteen van die ziektes waartegen geënt wordt lijkt me - of circuleert er in wedstrijdmidden zoveel hondenziekte en parvo?crutz schreef:Zij komt op heel wat meer plaatsen met haar hond. De infectiedruk ligt dan gewoon hoger.
Ik wil geen gezeik (al meermaals vaccinboekje moeten tonen/kopieen ervan moeten opsturen bij inschrijven) en dan is dit gewoon het makkelijkste.
Ik geef het leven van mijn honden in de handen van mijn DA. als ze ze jaarlijks aan het vergiftigen is, dan zij het maar zo.... zolang ze een jaar of 15 meegaan ben ik tevreden
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Je DA heeft nochthans DS al meerdere malen juist van een vergiftiging weggehaald.maart schreef:ik heb geen flauw idee.Inge O schreef:maar nou niet meteen van die ziektes waartegen geënt wordt lijkt me - of circuleert er in wedstrijdmidden zoveel hondenziekte en parvo?crutz schreef:Zij komt op heel wat meer plaatsen met haar hond. De infectiedruk ligt dan gewoon hoger.
Ik wil geen gezeik (al meermaals vaccinboekje moeten tonen/kopieen ervan moeten opsturen bij inschrijven) en dan is dit gewoon het makkelijkste.
Ik geef het leven van mijn honden in de handen van mijn DA. als ze ze jaarlijks aan het vergiftigen is, dan zij het maar zo.... zolang ze een jaar of 15 meegaan ben ik tevreden
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Het zal echt niet bij alle DAsen bekend zijn. Weet ook gevallen die gewoon niet naar de DA zijn geweest. Enkel symptoom bestrijding maar duidelijk vermoeden parvo in diverse nesten (bloed kotsen/bloed diarree en meer dan 50% sterfte) enkel diarree remmers gegeven en pups weg naar destructie na overlijden.malinois schreef:Ja maar stilhouden lukt niet natuurlijk dat komt uit in zo'n klein wereldje en wat inge zegt de enting is 3 jaar geldig dan heeft overenten imo geen nut. Maar nogmaals iedereen doet wat ie wil.crutz schreef:malinois schreef:Ik ken t niet in de ipo iig.Inge O schreef: maar nou niet meteen van die ziektes waartegen geënt wordt lijkt me - of circuleert er in wedstrijdmidden zoveel hondenziekte en parvo?
Zal de da'sen hier es vragen of ze veel gevallen hebben gehad....
Veel sporters (helaas dus ook van "mijn" pupje v 5,5 maand die afgelopen week overleden is aan parvo) enten niet meer na de entingen bij de fokker. En bij ziek zijn wordt er ook niet extreem ingegrepen (bewuste pup is wel getest op parvo en als het dat was was de keuze ook direct inslapen werd vooraf al gezegd)
Ooit een (andere dan huidige) sporthonden DA die mij zei met Zpades dat we beter niet konden onderzoeken want dat kostte meer dan een nieuwe pup....dat is wel de houding van velen in de sport
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar dode honden/pups dat moet je toch horen... hier gaat zoiets als een lopend vuurtje over t algemeen zeker met fb ....

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
malinois schreef:Maar dode honden/pups dat moet je toch horen... hier gaat zoiets als een lopend vuurtje over t algemeen zeker met fb ....
Nou dat valt dus best tegen hoor hoe snel dat verspreid...
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
In ieder geval zijn Nobivac en Vanguard voor minimaal 3 jaar bescherming geregistreerd.crutz schreef:En niemand weet welk vaccin Dagmar haar DA gebruikt. Er zijn er volgens mij nog steeds die voor 1 jaar geregistreerd zijn.Inge O schreef:en zelfs al was het nog zo dan nog heeft vaker dan 1 keer per drie jaar enten weinig zin als je een vaccin gebruikt dat 3 jaar werkt.malinois schreef:Ik ken t niet in de ipo iig.Inge O schreef:maar nou niet meteen van die ziektes waartegen geënt wordt lijkt me - of circuleert er in wedstrijdmidden zoveel hondenziekte en parvo?
Misschien weer Inge er nog wel meer?
- Liesbeth
- Zeer actief
Ik ben Inge dan wel niet maar als je de databank nazoekt dan zijn alleen Nobivac en Vanguard voor 3 jaar geregistreerd. Eurican en Canigen hebben die registratie (nog) niet. Die hebben nog de oorspronkelijke registratie voor 1 jaar.ranetje schreef:In ieder geval zijn Nobivac en Vanguard voor minimaal 3 jaar bescherming geregistreerd.crutz schreef:En niemand weet welk vaccin Dagmar haar DA gebruikt. Er zijn er volgens mij nog steeds die voor 1 jaar geregistreerd zijn.Inge O schreef:en zelfs al was het nog zo dan nog heeft vaker dan 1 keer per drie jaar enten weinig zin als je een vaccin gebruikt dat 3 jaar werkt.malinois schreef:Ik ken t niet in de ipo iig.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Dank jeLiesbeth schreef:Ik ben Inge dan wel niet maar als je de databank nazoekt dan zijn alleen Nobivac en Vanguard voor 3 jaar geregistreerd. Eurican en Canigen hebben die registratie (nog) niet. Die hebben nog de oorspronkelijke registratie voor 1 jaar.ranetje schreef: In ieder geval zijn Nobivac en Vanguard voor minimaal 3 jaar bescherming geregistreerd.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Dus kan t zomaar zijn dat Runar met bv Eurican geent is iedere keer, net als Zoé hier die uit dezelfde regio komtranetje schreef:Dank jeLiesbeth schreef:Ik ben Inge dan wel niet maar als je de databank nazoekt dan zijn alleen Nobivac en Vanguard voor 3 jaar geregistreerd. Eurican en Canigen hebben die registratie (nog) niet. Die hebben nog de oorspronkelijke registratie voor 1 jaar.ranetje schreef: In ieder geval zijn Nobivac en Vanguard voor minimaal 3 jaar bescherming geregistreerd.
-
maart
- Zeer actief
ik denk dat het gewoon de nobiac/vanguard is hoor.
Maar zoals ik zei, ik laat haar volledig doen. Als ze volgend jaar maar om de 3 jaar meer gaat enten, dan zal ik ook naar haar luisteren.
Ik heb geen zin om zelf DA te spelen, dus ik vertrouw haar die zaken gewoon toe.
Dan maar een slechte baas, slechte DA en een ziekelijk gevaccineerde hond. Hij doet het prima zo, nog beter of gezonder zijn, hoeft niet
Maar zoals ik zei, ik laat haar volledig doen. Als ze volgend jaar maar om de 3 jaar meer gaat enten, dan zal ik ook naar haar luisteren.
Ik heb geen zin om zelf DA te spelen, dus ik vertrouw haar die zaken gewoon toe.
Dan maar een slechte baas, slechte DA en een ziekelijk gevaccineerde hond. Hij doet het prima zo, nog beter of gezonder zijn, hoeft niet
-
maart
- Zeer actief
Krijgt nog brok ook... gedoemd,dat is hijInge O schreef:ja, want daar hebben we jou ook van beschuldigdmaart schreef: Dan maar een slechte baas, slechte DA en een ziekelijk gevaccineerde hond. Hij doet het prima zo, nog beter of gezonder zijn, hoeft niet.
ach ja, je zal nooit voor iedereen goed kunnen doen en er zullen het anderen altijd beter weten. Dus ik doe gewoon voor mezelf goed dan maar.
Ik geloof best dat het 3 jaar kan gelden hoor, maar hier is dat nog niet echt ingeburgerd denk ik en titeren is een beetje een modeverschijnsel geworden. Vele roepen het maar weten maar half wat het inhoudt.
Ik heb geen zin me er in te verdiepen (want het zo doen omdat 'men' op een forum beweert dat het zo moet, daar doe ik niet aan mee) en zolang ik er het fijne niet van weet, hou ik het even zoals het nu is.
-
_Jules_
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Hier ook niet, maar heb de boekjes wel altijd in de auto liggen. Ik rij een paar keer per week door Duitsland heen, dus je weet maar nooitmalinois schreef:Nog nooit. Ben 15 jaar jaarlijks naar oostenrijk en italie geweest nooit naar gevraagd bjj de diverse grensovergangen. Laatste jaren ook naar landen als hongarije, tsjechie, italie met de daarbij passerende landen ook nooit naar gevraagd.Badu schreef:Komt het weleens voor... dat in het buitenland gevraagd wordt naar bewijs van vaccinatie?
Heeft iemand dat weleens meegemaakt?
Belgie etc ga ik.wel een.paar keer per jaar naar toe en dan heb ik de boekjes vaak niet eens bij me dat is hier om de hiek denk er niet eens aan...

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier weten ze t prima over t algemeen alleen zeggen ze er niks over en jassen liever de coctail erin.maart schreef:Krijgt nog brok ook... gedoemd,dat is hijInge O schreef:ja, want daar hebben we jou ook van beschuldigdmaart schreef: Dan maar een slechte baas, slechte DA en een ziekelijk gevaccineerde hond. Hij doet het prima zo, nog beter of gezonder zijn, hoeft niet.
![]()
ach ja, je zal nooit voor iedereen goed kunnen doen en er zullen het anderen altijd beter weten. Dus ik doe gewoon voor mezelf goed dan maar.
Ik geloof best dat het 3 jaar kan gelden hoor, maar hier is dat nog niet echt ingeburgerd denk ik en titeren is een beetje een modeverschijnsel geworden. Vele roepen het maar weten maar half wat het inhoudt.
Ik heb geen zin me er in te verdiepen (want het zo doen omdat 'men' op een forum beweert dat het zo moet, daar doe ik niet aan mee) en zolang ik er het fijne niet van weet, hou ik het even zoals het nu is.
Overigens heb ik wel tig keer gezegd dat je t zelf moet weten... ik ent liever alleen t hoognodige alles waar te voor staat is imo niet altijd goed.
Dit jaar voor t eerst gevraagd wat een titer zou kosten ivm xena... nou dat doen we maar niet 100 euro rn dan event de entkoste nog.
Ze zou de coctail moeten nu maar ik twijfel sterk en denk alleen de weil ga doen. Na 12,5 jaar altijd volgens schema geent te zijn lijkt t me sterk dat er niks meer in dr lijfje zit.

-
maart
- Zeer actief
Inge O schreef:
daar kan ik je helemaal in volgen, alleen dat vetgedrukte is voor wat de da's betreft niet waar, ze weten het maar al te goed en communicceren er onderling druk genoeg over.
ok inderdaad, dat zal zeker zo zijn.
Het voelt mij momenteel nog beter aan om te enten, dit omdat je zult zien dat net op de dag dat er geen antistoffen genoeg meer in zijn lichaam zijn en hij eigenlijk zou moeten gevaccineerd worden, hij 10 minuten af zal moeten liggen op dezelfde plaats waar 100 andere honden ook gelegen zullen hebben.
Dat risico wil ik niet lopen, al zal dat uiteraard een ontzettende belachelijk nihil risico.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
malinois schreef:Hier weten ze t prima over t algemeen alleen zeggen ze er niks over en jassen liever de coctail erin.maart schreef:Krijgt nog brok ook... gedoemd,dat is hijInge O schreef:ja, want daar hebben we jou ook van beschuldigdmaart schreef: Dan maar een slechte baas, slechte DA en een ziekelijk gevaccineerde hond. Hij doet het prima zo, nog beter of gezonder zijn, hoeft niet.
![]()
Ik heb geen zin me er in te verdiepen (want het zo doen omdat 'men' op een forum beweert dat het zo moet, daar doe ik niet aan mee) en zolang ik er het fijne niet van weet, hou ik het even zoals het nu is.de da-en dus.
Overigens heb ik wel tig keer gezegd dat je t zelf moet weten... ik ent liever alleen t hoognodige alles waar te voor staat is imo niet altijd goed.
Dit jaar voor t eerst gevraagd wat een titer zou kosten ivm xena... nou dat doen we maar niet 100 euro rn dan event de entkoste nog.
Ze zou de coctail moeten nu maar ik twijfel sterk en denk alleen de weil ga doen. Na 12,5 jaar altijd volgens schema geent te zijn lijkt t me sterk dat er niks meer in dr lijfje zit.
100€ voor titeren???? Heeft je DA niet gedacht dat je het vroeg voor rabiës. Dat zijn daar ongeveer de kosten van. Gewone entingen titeren circa 30-35 euro
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Heb t niet gehad over rabies alleen coctail.
Vond t ook erg prijzig ik had ook die prijzen gelezen idd .. ze deden t niet standaard dus moest spec gedaan worden oid.
Vond t ook erg prijzig ik had ook die prijzen gelezen idd .. ze deden t niet standaard dus moest spec gedaan worden oid.

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Oa BP staat vol met topics over titeren door Tannetje. Dan is t voor normale prijzen.malinois schreef:Heb t niet gehad over rabies alleen coctail.