we zijn er har mee bezig om hem dat af te leren, maar tot die tijd mag hij alleen kennismaken met honden die ik goed ken, en waarvan ik weet dat ze hem niet meteen pakken als hij uitvalt.
vanmorgen liepen we in het bos, en toen we bij de vijver kwamen, kwamen er 2 honden aanlopen, een duitse herder en een new foundlander.
beide reuen zijn erg dominant, en ik wilde tommy er niet bij in de buurt hebben, dus ik begon een spontaan rondje om de vijver
peter, mijn lieve vriend (ahum) stond zich rot te lachen, riep dat ik terug moest komen, en dat ik me gedroeg als een typische chi-eigenaar.
dat kan wel zo zijn, maar die herder loopt luna altijd te vervelen tot dinos er genoeg van krijgt en hem wegjaagt, en de newfy rijdt graag op dinos, wat meestal een hoop gegrauw oplevert, en ik had ook nog mijn 5-jarige dochtertje aan mijn hand, dus ik wilde tommy gewoon weghouden bij die honden.
uiteindelijk heb ik tommy aan peter gegeven, en heeft hij hem kennis laten maken met de herder, wat nog goed ging ook.
nu sta ik dus ineens aan beide kanten, enerzijds 2 molossers die niets doen, en waarvoor ik naar mensen roep dat ze hun kleine hondjes niet op hoeven te tillen, anderzijds 2 kleine hondjes, die ik het liefste op zou tillen in sommige situaties
ik heb spontaan begrip gekregen voor "de typische chi-eigenaar".

.