Tijd voor een update,
Taran begint een soort van volwassen te worden. Zijn streken tel ik niet mee dus die gaan gewoon door voor karaktertrekken en niet voor pubergedrag
Inmiddels slaapt hij in de gang. Niet meer in de kennel. We hebben het nog 2 weken geprobeerd en dat ging prima tot afgelopen zaterdag. Ook nu hebben de buren niet geklaagd. (lieve buren

)
Taran heeft duidelijk gemaakt niet in de kennel te willen zonder ons. Aangezien ik niet van plan ben in de kennel te slapen slaapt Taran binnen.
's avonds na het laatste rondje gaat hij in de gang met zijn voer en wat te knagen. Hekje dicht en slapen maar. Hij doet het tot nu toe goed

. Afgelopen nacht heeft hij een keer een mep tegen het hekje gegeven, 3 keer gepiept en is gaan slapen. Vanmorgen vond ik wel bijzonder mysterieuze houtjes in de gang maar aangezien ik nu nog niet weet waar ze van waren zal het wel niks belangrijks zijn geweest

.
Verder begint Taran te stabiliseren met vreemde mensen. Hij vliegt niet meer van standje bruine labrador naar bange wolf maar is gezond terughoudend.
Komt er bezoek dan blaft hij en gaat daarna ergens liggen om na enkele minuten te komen snuffelen. Hij is ontspannen en als het bezoek meeloopt tijdens een wandeling "hoort" hij/zij bij ons en wordt ik geacht om op te letten of het bezoek wel netjes volgt.
Zo kan er, onbekend of niet, niet even achter een boom gezeten worden voor een acute plas. Taran moet daar het zijne van weten en komt me vervolgens waarschuwen dat ik eens op moet letten omdat er iemand achterblijft.
Met de kinderen gaat het ook prima. Vriendjes en vriendinnetjes ben ik erg voorzichtig mee. Gewoon omdat Taran groot is en kinderen van 7 en 9 klein. Met onze eigen 2 loopt het soepel. Vooral de jongste en Taren zijn 2 handen op 1 buik.
Ja Taran is lomp en ja soms moet hij nog steeds laten zien dat hij er is door wat te kauwen of een mep te verkopen maar het wordt allemaal minder en rustiger.
Verder is Taran een blij ei

. Steelt me de eieren uit het kippenhok als ik niet oplet en , als er niet voldoende actie is, begint hij zijn speelgoed op mensen te gooien. Effect gegarandeerd
Het is gewoon een heerlijke eigenwijze Saarloos. Zoals ook hoort. Creatief met het bedenken van streken. Heel erg gericht op mij en toe aan een kameraadje. Dat gaat ergens dit jaar ook wel gebeuren en tot die tijd probeer ik er nog wat rust in te brengen. Hard werken maar oh zo waard. Onze terrorist
Onderstaand nog wat plaatjes,
Samen met zusje Rayen afgelopen weekend