Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Leuke herplaatser gezocht

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Sparky

Leuke herplaatser gezocht

Ongelezen bericht door Sparky »

Ik weet niet of hij hier goed staat want ik ben niet op zoek naar een bepaald ras.

Wij (gezin met 2 kinderen van 3 en 4) zijn opzoek naar een leuke herplaatser hond.

Ivm lichte autisme van zoon hebben wij een aantal belangrijke eisen.

-Liefst 50-60 cm schofthoogte, niet te groot en niet te klein ivm de goedbedoelde lompheid van zoon.
-2 jaar of ouder. Geen puber en geen pup dus.
-Evenwichtig karakter. Vriendelijk en zachtaardig. Niet bang worden voor 'flapperende handen' van zoon.
-Geen voernijd o.i.d.

Liefst geen hond die alles op alles zal zetten om onze konijnen uit hun hok te krijgen :P

Wat kunnen wij bieden.

-Voldoende beweging voor een hond met gemiddeld energieniveau. Dus geen hond die minimaal 2 uur aan 1 stuk moet wandelen in de bossen om voldoende beweging te krijgen. Ik wandel zowiezo elke dag een uur aan 1 stuk. Daarnaast zal de hond veel meegaan met het brengen en halen van de kinderen en bij mooi weer is de laatste terugweg ook met een enorme omweg. Dit naast de gewone wandelingen.
Ik kan ook een half uurtje fietsen ipv een uur wandelen als het weer minder is.
Maar als het echt de hele dag met bakken uit de hemel valt of er is veel hagel en onweer dan moet het ook een dagje wat minder kunnen zijn.

Ik ben thuis, ga uiteindelijk wel weer iets werken maar dat mag ik zowiezo niet meer dan halve dagen.
We wonen in een eengezinswoning met tuin in een leuk dorp in groene omgeving. Omringd met bossen.

Herplaatser mag een autochtoon en allochtoon zijn ;) Voorkeur gaat wel uit naar een hondje die in opvang in nederland zit of daar kan komen voordat hij/zij geadopteerd wordt zodat het karakter goed beoordeeld kan worden en bezichtigingen mogelijk zijn.

Wie weet er leuke opties of goede stichtingen?
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Leuke herplaatser gezocht

Ongelezen bericht door Laura84 »

ik ben er geen ster in maar ik weet wel dat Nanna een gave heeft om leuke hondjes uit te zoeken.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

nah, laat ik mijn eigen ras eens aanraden. Een leuke (al opgevoede) labrador? Zou wel kijken voor eentje van zeker 3 maar liefst nog 4, ze doen er wel effe over om volwassen te worden. Maar de meesten zijn heel goed met kinderen, kunnen tegen een stootje, niet makkelijk onder de indruk van schreeuwen in huis of wapperende handen, voernijd hoor ik ook maar zelden en qua energieniveau moet het ook prima passen denk ik..
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Oké, niet helemaal de hoogte die je zoekt, maar een beagle?
Die zijn vaak behoorlijk relaxt en niet snel onder de indruk. En kunnen prima tegen een stootje, ondanks dat ze wat kleiner zijn. Hier in de herplaatshoek staan een aantal leuke beagles, maar ik weet niet of die precies passen en of die de konijnen met rust zullen laten.
Afbeelding
wiebel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder mix Boef
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door wiebel »

een leuk dorp...maar waar ergens in het land? wel handig om te weten ivm opvangcentra's/asielen.. of je moet het niet erg vinden om 2 uur te rijden voor een hond te bezoeken..

ik heb precies de hond die je omschrijft, maarja die gaat niet meer weg hier:D. ik heb hem bij opvangkoningen in balkbrug vandaan en daar hebben ze veel leuke honden zitten.
In loving memory Tasio ??-??-???? - 29-4-2012 &
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
Sparky

sbientje schreef:nah, laat ik mijn eigen ras eens aanraden. Een leuke (al opgevoede) labrador? Zou wel kijken voor eentje van zeker 3 maar liefst nog 4, ze doen er wel effe over om volwassen te worden. Maar de meesten zijn heel goed met kinderen, kunnen tegen een stootje, niet makkelijk onder de indruk van schreeuwen in huis of wapperende handen, voernijd hoor ik ook maar zelden en qua energieniveau moet het ook prima passen denk ik..
Ja daar heb ik ook al naar gezocht. Ik kom alleen veelal jonge labradors tegen met op de foto's gesloopte meubelen enzo. Mocht iemand een leuke labrador herplaatser weten, roep dan maar :)
Sparky

Hilde schreef:Oké, niet helemaal de hoogte die je zoekt, maar een beagle?
Die zijn vaak behoorlijk relaxt en niet snel onder de indruk. En kunnen prima tegen een stootje, ondanks dat ze wat kleiner zijn. Hier in de herplaatshoek staan een aantal leuke beagles, maar ik weet niet of die precies passen en of die de konijnen met rust zullen laten.
Nee geen beagle. Ik heb in de omgeving slechte ervaringen met beagles die toch over het algemeen liever hun eigen ding doen dan luisteren naar de baas. En hoewel ik dat leuk vind om te zien is dat niet iets voor in onze situatie.
Sparky

wiebel schreef:een leuk dorp...maar waar ergens in het land? wel handig om te weten ivm opvangcentra's/asielen.. of je moet het niet erg vinden om 2 uur te rijden voor een hond te bezoeken..

ik heb precies de hond die je omschrijft, maarja die gaat niet meer weg hier:D. ik heb hem bij opvangkoningen in balkbrug vandaan en daar hebben ze veel leuke honden zitten.
Raalte :) 2 uur rijden is mogelijk, als ik mocht kiezen dan dichter bij huis haha. Maar niet perse noodzakelijk.
Ik ga eens kijken bij opvangkoningen.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Sparky schreef:
sbientje schreef:nah, laat ik mijn eigen ras eens aanraden. Een leuke (al opgevoede) labrador? Zou wel kijken voor eentje van zeker 3 maar liefst nog 4, ze doen er wel effe over om volwassen te worden. Maar de meesten zijn heel goed met kinderen, kunnen tegen een stootje, niet makkelijk onder de indruk van schreeuwen in huis of wapperende handen, voernijd hoor ik ook maar zelden en qua energieniveau moet het ook prima passen denk ik..
Ja daar heb ik ook al naar gezocht. Ik kom alleen veelal jonge labradors tegen met op de foto's gesloopte meubelen enzo. Mocht iemand een leuke labrador herplaatser weten, roep dan maar :)
ik ga het iig in de gaten houden voor je :)
S@nne123

Ongelezen bericht door S@nne123 »

Ik zou eens kijken op dierenasiels.com en dan voor een asiel bij jou in de buurt.Daar kun je jeze laten voorlichten en wandelen en kijken naar een hond die bij je past.Het lijkt me in jullie geval belangrijk dat de hond echt goed in het plaatje past,ik zou dus niet zomaar een hond van Marktplaats ofzo aanraden want er word soms niet altijd de waarheid verteld over het karakter etc.En het zou intens sneu zijn als de hond weer weg zou moeten.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik weet er misschien eentje die perfect zou passen, alleen daar is al heel serieuze belangstelling voor dus dat moet eerst even verder afgehandeld worden. Mocht dat niets worden, dan meld ik me wel weer hier.
Achi
Actief

Ongelezen bericht door Achi »

Paxos van stichting AAI lijkt aardig in jullie plaatje te passen.

' Karakter
Paxos is een heel zachtaardige hond die ook goed met kinderen overweg kan. Volgens Louisa laat hij zelfs de muizen van zijn voer eten zonder dat hij ze iets doet… Naar verwachting kan hij ook met katten want de katten die langs zijn terrein lopen, storen hem niet in het minst.'

Een nadeel is dat hij nog niet in Nederland in een opvanggezin is.
Je zou er eens een mailtje aan kunnen wagen of hij op de planning staat om binnenkort naar Nederland te komen.
AAI is overigens een prima stichting die al jaren hulp biedt aan honden uit het buitenland.
link

Afbeelding

Afbeelding

Succes met je zoektocht!
Afbeelding
wiebel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder mix Boef

Ongelezen bericht door wiebel »

voorbeeldje van opvang koningen die me wel leuk voor jullie lijkt.

Afbeelding

Afbeelding

Brownie; een levenslustige, vriendelijke, leuke knul van ruim een jaar jong die op zoek is naar zijn eigen familie! Brownie heeft al een heel leven achter zich en hij wil daar niet meer naar kijken, hij wil alleen maar vooruit kijken en dat zien wij aan alles. Brownie geniet van wandelingen, van knuffels, van aandacht en hij wil zo ontzettend graag alles doen wat nodig is om gelukkig te worden. Brownie komt uit India, waar hij werd gevonden op straat, ernstig ondervoed, samen met zijn broertjes… Hij is opgevangen in een opvang aldaar waar hij overdag buiten aan de ketting lag en ’s nachts in een kennel verbleef. Hij werd wel 2 keer per dag lekker uitgelaten. Vervolgens is hij liefdevol opgevangen in een lief gastgezin met kleine kindjes en daar kreeg hij alle aandacht die hij zo nodig had. Hij heeft daar al veel geleerd en hij genoot met volle teugen. En nu is Brownie bij ons in de opvang en wij zien een blije hond die graag mee gaat wandelen, die het heerlijk vindt om aandacht en knuffels te krijgen, die altijd blij is om mensen om zich heen te hebben, die geweldig goed met andere honden kan opschieten en een hond die heel bijzonder is! Brownie kan het niet zo goed vinden met katten en daarom plaatsen wij hem niet in een gezin met katten. Verder kan hij echt met alles en iedereen goed opschieten en wij denken dat u echt een geweldige gezinshond aan hem zal hebben! Komt u gauw eens een heerlijke wandeling met deze jongeman maken? Hij gaat graag met u mee!

ik zou trouwens eerst zelf gaan kijken als je wat leuks ziet. mocht je na dat bezoek denken dat de hond wel een kans maakt dan een keer met je zoon terug komen om te kijken hoe de hond op je zoon reageert.
balkbrug is goed te doen vanaf raalte :ok:
In loving memory Tasio ??-??-???? - 29-4-2012 &
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Sparky schreef:Raalte :) 2 uur rijden is mogelijk, als ik mocht kiezen dan dichter bij huis haha.
In Zwolle in het asiel zit wel een erg leuke Bordeauxdog. Gabber

Dat zijn over het algemeen honden die erg aan hun gezin hangen, en die je de pis niet gauw lauw maakt. Vaak een (onder)gemiddeld energieniveau. Geen stuiterherders, iig, hahaha. Ik vraag me alleen af, gezien de omschrijving, of hij wellicht last heeft van hondagressie. Maar dat kun je natuurlijk navragen.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Sparky

Achi schreef:Paxos van stichting AAI lijkt aardig in jullie plaatje te passen.

' Karakter
Paxos is een heel zachtaardige hond die ook goed met kinderen overweg kan. Volgens Louisa laat hij zelfs de muizen van zijn voer eten zonder dat hij ze iets doet… Naar verwachting kan hij ook met katten want de katten die langs zijn terrein lopen, storen hem niet in het minst.'

Een nadeel is dat hij nog niet in Nederland in een opvanggezin is.
Je zou er eens een mailtje aan kunnen wagen of hij op de planning staat om binnenkort naar Nederland te komen.
AAI is overigens een prima stichting die al jaren hulp biedt aan honden uit het buitenland.
link

Afbeelding

Afbeelding

Succes met je zoektocht!
Die is leuk ja! :D
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Miranda schreef:
Sparky schreef:Raalte :) 2 uur rijden is mogelijk, als ik mocht kiezen dan dichter bij huis haha.
In Zwolle in het asiel zit wel een erg leuke Bordeauxdog. Gabber

Dat zijn over het algemeen honden die erg aan hun gezin hangen, en die je de pis niet gauw lauw maakt. Vaak een (onder)gemiddeld energieniveau. Geen stuiterherders, iig, hahaha. Ik vraag me alleen af, gezien de omschrijving, of hij wellicht last heeft van hondagressie. Maar dat kun je natuurlijk navragen.
Ik heb een heel ander beeld bij de huidige Bordeauxdog. Extreme angstagressie komt geregeld voor. Denk niet dat dat handig is. Of dit individu daar last van heeft, weet ik niet maar die pis maakt je het ras wel lauw...
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Nanna schreef:Steffie?
Teefje van twee jaar oud met een leuke uitstraling.

Steffie is een leuk en actief hondje. Ze is levendig en speelt graag. Steffie heeft een stralend karakter. Ze is gek op mensen en is dan ook graag bij ze. Ze zoekt een baasje die het leuk vind om samen met haar activiteiten te ondernemen. Steffie kan ook goed overweg met kinderen en andere honden.

Afbeelding

Afbeelding
Oh dat koppie op de 2e foto :I: :I:
Afbeelding
Sparky

De bordeauxdog zou hem zowiezo niet worden ookal zou hij verder perfect geschikt zijn. Dit ras heeft mijn partner helemaal niks mee, net als staffords e.d.

Boxers vind ik zelf trouwens erg leuk. Maar ook daar nog geen leuke herplaatser kunnen vinden.
Sparky

Sorry als ik niet gelijk op iedereen reageer. Krijg ineens veel info te verwerken ;)

Nana, ik vind het hondje echt te klein, hoe schattig die er ook uit ziet.

De genoemde stichtingen ga ik ook nazoeken.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

oeh, steffie is leuk!
Afbeelding
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

oh god Nanna! Steffie is inderdaad heeeel erg leuk!!
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Wat bedoel je eigenlijk met flapperende handen?
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie

Ongelezen bericht door Sanchis »

Anika!!!
http://www.dogswithhope.nl/honden-in-he ... ANIKA.html

Vrolijk, actief en leergierig hondje lijkt me dat.
Afbeelding

Of Jada
http://www.dogswithhope.nl/honden-in-he ... /JADA.html

Die is rustiger maar ook wat terughoudender. In de beschrijving staat dat ze zich aan al te drukke toestanden onttrekt. Maar dit lijkt me typisch zo'n hond die niet wordt 'opgenaaid' door drukte in een jong gezin en dus niet enthousiast meestuitert.
Afbeelding

Beide in het buitenland.

Rex zit al een tijdje in Nederland. Die lijkt me ook geschikt. Is wel een maatje groter dan de vorige twee maar valt binnen je eigen indicatie.
http://www.dogswithhope.nl/honden-in-ne ... a/REX.html

Afbeelding

De eigenaar van de stichting kent de honden goed en kan je ook meer vertellen ivm jachtinstinct (konijnen) en in hoeverre de honden om zullen kunnen gaan met een kind wat onvoorspelbare motoriek heeft.
Laatst gewijzigd door Sanchis op 14 apr 2014 14:11, 3 keer totaal gewijzigd.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

JBK schreef:Ik heb een heel ander beeld bij de huidige Bordeauxdog. Extreme angstagressie komt geregeld voor. Denk niet dat dat handig is. Of dit individu daar last van heeft, weet ik niet maar die pis maakt je het ras wel lauw...
Serieus? Ik kende er een paar (drie jaar geleden), en dat vond ik leukerds. Héél stabiel. Bomproof, zeg maar.
En als er iemand bij hun familie/kind in de buurt kwam, gingen ze uiterst subtiel de bodyguard uithangen. Niet blokken of blaffen of zo, wel alles (rustig en vanaf een strategische plek) in de gaten houden.
Eén reu had last van behoorlijke hondagressie, de rest had geen enkel issue.

Het is mijn ras totaal niet, maar de exemplaren die ik kende vond ik uiterst geschikt voor gezinnen met (drukke) kleine kinderen.
Maar goed. Dit alles is academisch als een BD niet leuk gevonden wordt ;) Ik zou er ook geen willen.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Miranda schreef:
JBK schreef:Ik heb een heel ander beeld bij de huidige Bordeauxdog. Extreme angstagressie komt geregeld voor. Denk niet dat dat handig is. Of dit individu daar last van heeft, weet ik niet maar die pis maakt je het ras wel lauw...
Serieus? Ik kende er een paar (drie jaar geleden), en dat vond ik leukerds. Héél stabiel. Bomproof, zeg maar.
En als er iemand bij hun familie/kind in de buurt kwam, gingen ze uiterst subtiel de bodyguard uithangen. Niet blokken of blaffen of zo, wel alles (rustig en vanaf een strategische plek) in de gaten houden.
Eén reu had last van behoorlijke hondagressie, de rest had geen enkel issue.

Het is mijn ras totaal niet, maar de exemplaren die ik kende vond ik uiterst geschikt voor gezinnen met (drukke) kleine kinderen.
Maar goed. Dit alles is academisch als een BD niet leuk gevonden wordt ;) Ik zou er ook geen willen.
Ja, 4 jaar geleden op show vond ik het al schokkend. Sindsdien nog diverse exemplaren ontmoet en op 1 na instabiel. Hondstrouw en super naar eigen maar zo labiel als je ze maar kunt bedenken.
Net als bij de witjes, zijn er ook hele stabiele leukerds. Maar ga er niet vanuit....

Maar goed, als het je (man's) ras niet is, dan wordt 't 'm sowieso niet :mrgreen:

Een herplaatser met de klik is altijd een zoektocht en lukt niet zomaar. Neem er de tijd voor. Ik spreek uit ervaring :ok:
Shanelle
Actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Shanelle »

Misschien zit hij/zij hier wel tussen (Ace of Jacko?):
http://www.sosstraathonden.com/index.php/honden

Veel succes met jullie zoektocht!
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Die Paxos lijkt me een goede keuze voor jullie.
Steffie is ook een dotje maar die lijkt me voor jullie situatie iets te energiek.
Ben zelf moeder van een zoon met een ass-aandoening en de combi met een vrolijk energiek hondje viel me zwaar.
Terwijl de uiterst bedaarde en goedmoedige berner die ik nu heb heel goed combineert.
Zeker als je kind goedbedoeld lomp kan zijn, heb je een hele kalme en verdraagzame hond nodig.
Bij die Paxos straalt dat ervan af.
Succes, ben benieuwd wat het uiteindelijk wordt! :E:
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”