Wij (gezin met 2 kinderen van 3 en 4) zijn opzoek naar een leuke herplaatser hond.
Ivm lichte autisme van zoon hebben wij een aantal belangrijke eisen.
-Liefst 50-60 cm schofthoogte, niet te groot en niet te klein ivm de goedbedoelde lompheid van zoon.
-2 jaar of ouder. Geen puber en geen pup dus.
-Evenwichtig karakter. Vriendelijk en zachtaardig. Niet bang worden voor 'flapperende handen' van zoon.
-Geen voernijd o.i.d.
Liefst geen hond die alles op alles zal zetten om onze konijnen uit hun hok te krijgen

Wat kunnen wij bieden.
-Voldoende beweging voor een hond met gemiddeld energieniveau. Dus geen hond die minimaal 2 uur aan 1 stuk moet wandelen in de bossen om voldoende beweging te krijgen. Ik wandel zowiezo elke dag een uur aan 1 stuk. Daarnaast zal de hond veel meegaan met het brengen en halen van de kinderen en bij mooi weer is de laatste terugweg ook met een enorme omweg. Dit naast de gewone wandelingen.
Ik kan ook een half uurtje fietsen ipv een uur wandelen als het weer minder is.
Maar als het echt de hele dag met bakken uit de hemel valt of er is veel hagel en onweer dan moet het ook een dagje wat minder kunnen zijn.
Ik ben thuis, ga uiteindelijk wel weer iets werken maar dat mag ik zowiezo niet meer dan halve dagen.
We wonen in een eengezinswoning met tuin in een leuk dorp in groene omgeving. Omringd met bossen.
Herplaatser mag een autochtoon en allochtoon zijn

Wie weet er leuke opties of goede stichtingen?