Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ITDH Trick Titles (Update tot 19 mei)

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

eveliendepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vuilnisbakkie :)
Aantal honden: 1

Re: ITDH Trick Titles

Ongelezen bericht door eveliendepien »

Sam kan nu het 'guilty'
We gaan deze week bezig met de spin & twist en de crawl.
Dan nog even de puntjes op de i bij alles en dan hebben we 12 trucs binnen :)! Dus ik hoop volgende week ook het filmpje af te kunnen hebben!
Groetjes Evelien en een pootje van Sammie

Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Wat leuk! Mila is een enthousiasteling :D
Afbeelding
Maartje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maartje »

En nu ook Abby :D
Maartje
Lupa, Puk en Abby
Afbeelding
Maartje
Zeer actief

DeDiana schreef:Het Uber Dude filmpje van Mila is ook af: http://youtu.be/TxuzrTx66a8
Mijn filmkwaliteiten laten nog wel wat te wensen over, maar ik heb toch geprobeerd er iets leuks van te maken :mrgreen:

Heel leuk filmpje. Die blik van Mila bij de oefening leave ik: ik kijk niet naar die koekjes!
Maartje
Lupa, Puk en Abby
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Eilfy schreef:Wat een leuk filmpje! Ga je hem insturen? Denk dat je een goede kans maakt :)
Moet nog even kijken hoe dat ook alweer zit...
Hilde schreef:Wat leuk! Mila is een enthousiasteling :D
Ja, we hebben veel lol gehad! En het leuke hiervan is dat je gestructureerd met de trucjes bezig bent en steeds weer inspiratie hebt voor nieuwe trucs. Dus ik ga wel verder met oefenen voor Trick Dog Ninja.
Maartje schreef:Heel leuk filmpje. Die blik van Mila bij de oefening leave ik: ik kijk niet naar die koekjes!
Haha ja... dat vindt ze heel moeilijk, dus ze probeert te doen alsof de koekjes er niet zijn :mrgreen:
Belle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Belle »

Misschien ga ik het ook wel doen. Ik heb alleen even een vraag, staat er ergens hoe de trucjes eruit moeten zien? Ik zat namelijk net wat filmpjes te kijken en sommige trucjes had ik heel anders geinterpreteerd, bijv bij 'Paws Up, dacht ik dat er een of twee poten in de lucht moesten, en bij 'Peek-a-boo', had ik het idee dat ze hun hoofd ergens onder moesten doen (bijv. pootjes op de tafelrand en dan hoofd wegstoppen tussen de pootjes).
Of mag je zelf weten wat je bij de trucjes doet?
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
DeDiana
Zeer actief

Belle schreef:Misschien ga ik het ook wel doen. Ik heb alleen even een vraag, staat er ergens hoe de trucjes eruit moeten zien? Ik zat namelijk net wat filmpjes te kijken en sommige trucjes had ik heel anders geinterpreteerd, bijv bij 'Paws Up, dacht ik dat er een of twee poten in de lucht moesten, en bij 'Peek-a-boo', had ik het idee dat ze hun hoofd ergens onder moesten doen (bijv. pootjes op de tafelrand en dan hoofd wegstoppen tussen de pootjes).
Er staat een voorbeeldfilmpje op de site van In The Dog House. Anders had ik er inderdaad ook iets heel anders van gemaakt soms ;-)
Belle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Belle »

DeDiana schreef:
Belle schreef:Misschien ga ik het ook wel doen. Ik heb alleen even een vraag, staat er ergens hoe de trucjes eruit moeten zien? Ik zat namelijk net wat filmpjes te kijken en sommige trucjes had ik heel anders geinterpreteerd, bijv bij 'Paws Up, dacht ik dat er een of twee poten in de lucht moesten, en bij 'Peek-a-boo', had ik het idee dat ze hun hoofd ergens onder moesten doen (bijv. pootjes op de tafelrand en dan hoofd wegstoppen tussen de pootjes).
Er staat een voorbeeldfilmpje op de site van In The Dog House. Anders had ik er inderdaad ook iets heel anders van gemaakt soms ;-)
Ok, dank je! Dan ga ik dat eerst eens bekijken.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Leuk van Mila en Abby! :E:
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

zondag wedstrijd en daarna gaan we verder met de guru.
stiekem kan ze er al 2 van de guru :mrgreen:
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
pinguin20
Zeer actief
Mijn ras(sen): leonberger

Ongelezen bericht door pinguin20 »

Ik had echt grootse plannen voor het weekend met oefenen en filmen, maar heb echt een k.tweekend gehad. Nu lopen hier 2 honden rond en moet ik eens gaan kijken of ik überhaupt met Kaylee kan oefenen zonder een klein rondspringend geval dat ook aandacht wil ;). Hoe doen jullie dat, wegsturen kan niet want ze kent geen commando's.
Dag lieve Ayla 11-7-2011 ~ 27-3-2013, voor altijd in mijn hart
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

pinguin20 schreef:Ik had echt grootse plannen voor het weekend met oefenen en filmen, maar heb echt een k.tweekend gehad. Nu lopen hier 2 honden rond en moet ik eens gaan kijken of ik überhaupt met Kaylee kan oefenen zonder een klein rondspringend geval dat ook aandacht wil ;). Hoe doen jullie dat, wegsturen kan niet want ze kent geen commando's.
In de bench of aan de riem ergens vast zetten. Of in een andere kamer.
DeDiana
Zeer actief

Maartje schreef:En nu ook Abby :D
:ok: Knap gedaan!
Ga jij de filmpjes insturen voor een officieel diploma?
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Leuke fimpjes Maartje!!

Ik ga woensdag maar weer even aan de slag. De buig en de guilty zitten er bijna in. Dus de laatste dingen filmen en het achter elkaar monteren in iMovie en dan is het klaar :ok:

Daarna nog uitvogelen hoe in te sturen en te betalen voor de officiële Uber Dude titel.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Maartje
Zeer actief

DeDiana schreef:
Maartje schreef:En nu ook Abby :D
:ok: Knap gedaan!
Ga jij de filmpjes insturen voor een officieel diploma?
Ik moet nog even de eisen nakijken. Volgens mij heb ik met alle 3 netjes 12 trucjes erop staan. Ik geef wel meer handhulp dan ik zou willen (en dan nodig) zag ik op de filmpjes. Maar als dat toegestaan is, dan wil ik ze wel insturen.
Gisteren ben ik begonnen met het oefenen van het tweede level. Dat is met Imke en Abby ook nog wel goed te doen, waarbij met met Imke tot mijn verbazing makkelijker is dan met Abby. Met Tess gaat dat wel moeilijk worden, maar ik blijf wel met haar proberen, want ze vindt het geweldig.
Laatst gewijzigd door Maartje op 14 apr 2014 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Maartje
Lupa, Puk en Abby
Afbeelding
Hilde
Zeer actief

Volgens mij mag handhulp, maar mag je alleen niet uitlokken. :)
Afbeelding
Maartje
Zeer actief

Hilde schreef:Volgens mij mag handhulp, maar mag je alleen niet uitlokken. :)

Er zitten geen koekjes in mijn handen :wink: Dus dan zou het moeten kunnen.
Maartje
Lupa, Puk en Abby
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief

En wat betreft mijn filmpje: zou ik de muziek weg moeten halen, zodat je de commando's hoort? Nu hoor je ze slecht en je ziet mij ook niet altijd in beeld - zou dat oké zijn, of moeten de commando's echt goed hoorbaar zijn?
Hilde
Zeer actief

DeDiana schreef:En wat betreft mijn filmpje: zou ik de muziek weg moeten halen, zodat je de commando's hoort? Nu hoor je ze slecht en je ziet mij ook niet altijd in beeld - zou dat oké zijn, of moeten de commando's echt goed hoorbaar zijn?
Ik denk dat dat oké is hoor, kijk maar naar het filmpje van Tallie dat in de OP staat :)
Afbeelding
Maartje
Zeer actief

Ik heb online meer filmpjes gevonden met zo veel muziek dat er niets meer te horen is en waarbij de eigenaar ook bijna niet zichtbaar is, dus dat lijkt mij geen probleem.
Maartje
Lupa, Puk en Abby
Afbeelding
Tallie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tallie »

Bij mij hoor je inderdaad ook niets van de commando's, behalve bij "luid" zodat je haar kunt horen blaffen heb ik de muziek wat zachter gezet. Niks over gehoord dus geen probleem!
Afbeelding
Australiankelpieforum.com
Groetjes! Marieke & Tallie.
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

pinguin20 schreef:Ik had echt grootse plannen voor het weekend met oefenen en filmen, maar heb echt een k.tweekend gehad. Nu lopen hier 2 honden rond en moet ik eens gaan kijken of ik überhaupt met Kaylee kan oefenen zonder een klein rondspringend geval dat ook aandacht wil ;). Hoe doen jullie dat, wegsturen kan niet want ze kent geen commando's.
Ik heb ook zo'n rondspringend geval wat geen commando's kent. Dus wij trainen in de tuin en Truus zit binnen. Anders is het elke keer gedoe met belonen, want ook al kent Truus niks, ze snapt wel waar Abraham de mosterdsnoepjes haalt :mrgreen:
Maartje
Zeer actief

Kijkend naar de trucjes van het Ninja level, weet ik wel hoe ik de trucjes aangeleerd krijg. Maar ik heb bij dat tussen je benen staan en dam pootjes op mijn voeten en dan zo kunnen lopen geen inspiratie. Ik heb geen honden die zelf heel veel uitproberen voor een click. Hoe doen jullie dat?
Maartje
Lupa, Puk en Abby
Afbeelding
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Hij is niet zo streng hoor.
Bij mijn uber dude had ik Nala wel lichtelijk uitgelokt met kruipen en dat zei hij dat ik erop moest letten maar ik was wel geslaagd.
En ook ik had muziek eronder staan.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Mutt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Retrievermixen

Ongelezen bericht door Mutt »

Maartje schreef:Kijkend naar de trucjes van het Ninja level, weet ik wel hoe ik de trucjes aangeleerd krijg. Maar ik heb bij dat tussen je benen staan en dam pootjes op mijn voeten en dan zo kunnen lopen geen inspiratie. Ik heb geen honden die zelf heel veel uitproberen voor een click. Hoe doen jullie dat?
Hoe ik het heb geleerd is eerst een schoen (rubber laars) leren targetten, die ik dus niet zelf aan had. Toen de laars aangedaan en de hond hem laten targetten (terwijl ze voor me stond) en toen dus begonnen met tussen mijn benen laten staan en met behulp van handaanwijzingen de laars laten targetten vanuit die positie. Door de eerdere stappen hadden ze vrij direct door wat de bedoeling was. Daarna is het een kwestie van de stapjes uitbouwen. Het is sowieso handig om met grote schoenen te beginnen (stevig is voor jezelf met wat grotere honden sowieso fijn :wink:)

Daar ben ik niet zo ver in gekomen omdat het nog vrij lastig is om met een hond van 30 kilo op je voeten te lopen :mrgreen:
Afbeelding
Because boy you were amazing just the way you were
Mazzel <3 15/05/2008 - 16/12/2014
Maartje
Zeer actief

Mutt schreef:
Maartje schreef:Kijkend naar de trucjes van het Ninja level, weet ik wel hoe ik de trucjes aangeleerd krijg. Maar ik heb bij dat tussen je benen staan en dam pootjes op mijn voeten en dan zo kunnen lopen geen inspiratie. Ik heb geen honden die zelf heel veel uitproberen voor een click. Hoe doen jullie dat?
Hoe ik het heb geleerd is eerst een schoen (rubber laars) leren targetten, die ik dus niet zelf aan had. Toen de laars aangedaan en de hond hem laten targetten (terwijl ze voor me stond) en toen dus begonnen met tussen mijn benen laten staan en met behulp van handaanwijzingen de laars laten targetten vanuit die positie. Door de eerdere stappen hadden ze vrij direct door wat de bedoeling was. Daarna is het een kwestie van de stapjes uitbouwen. Het is sowieso handig om met grote schoenen te beginnen (stevig is voor jezelf met wat grotere honden sowieso fijn :wink:)

Daar ben ik niet zo ver in gekomen omdat het nog vrij lastig is om met een hond van 30 kilo op je voeten te lopen :mrgreen:
Daar kan ik wat mee! Dat houd mij voorlopig wel even zoet :tongue:

Is er iemand bij het balanceren en vangen trouwens een filmpje tegen gekomen van iemand die dat met speeltjes ipv koekjes uitvoert? Zou dat mogen? Ik zie dat hier met koekjes niet goed gaan, die worden door Imke en Abby met een poot zeer efficiënt op de grond gegooid, zo snel daar kan geen vangen tegenop. Speeltjes worden soms wel gevangen.
Maartje
Lupa, Puk en Abby
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Zo, pom begint het peek-a-boo al goed door te krijgen. Ben begonnen met gewoon van achteruit onder mijn benen te lopen en dan te gaan zitten, en nu doet ze het al met omlopen erbij. Moet haar nog wel een beetje leiden met mijn hand, maar dat moet er ff inslijten. De targetstick (nou ja, lepel is het eigenlijk, maar goed) doet ze nu echt perfect, dus die zit erin. Paws up ook, en voedsel weigeren kan ze ook. Dus dat is 4.. oh en handgebaren kan ze ook dus ik zit op 5 hahaha. Met die hoepel verwacht ik weinig problemen, als ze dat ff ziet dan doet ze dat ook wel. Dan zijn we zo ongeveer halverwege haha.. Verder ga ik iig nog twist en spin doen, kruipen, fetch your lead moet ze wel kunnen (het is een retriever tenslotte) en dan moet ik er nog ff 2 kiezen :D

Hebben jullie honden ook dat ze het de volgende dag ineens wel kunnen? Pom heeft dat heel vaak, dan probeer ik het haar aan te leren en dan lukt het maar half half, of met veel hulp, en de volgende dag kan ze het ineens..
Hailfall
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hailfall »

Loki snapt het "Paws Up" nu wel, alleen vertikt hij de "Push Ups".. hij doet zit, platz, zit en dan bij het nogmaals platz kijkt hij je aan met een "Waarom?" blik, als ik dan met mijn hoofd knik dan doet hij het wel maar het gaat niet vloeiend zeg maar.

Ik had in het weekend Twist en Spin geprobeerd te leren en meneer snapt echt niet waarom hij zulke rondjes moet draaien.. het stomme is dat hij buiten als wij met de bal spelen hij het uit enthousiasme dus wel doet af en toe.. :wall:

Hij is leergierig en slim maar bij zulke dingen dan gedraagt hij zich echt als een ezel.. :roll:
Afbeelding
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief

sbientje schreef:Hebben jullie honden ook dat ze het de volgende dag ineens wel kunnen? Pom heeft dat heel vaak, dan probeer ik het haar aan te leren en dan lukt het maar half half, of met veel hulp, en de volgende dag kan ze het ineens..
Ja, heel herkenbaar :lol1: Mila gaat altijd eerst snel qua shapen en aanleren, dan komt ze op een punt waarop ze het even niet meer lijkt te snappen en de sessie erna doet ze het dan ineens (bijna) perfect met weinig hulp. Alsof het altijd eerst even moet bezinken.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Ja precies, dat bedoel ik precies :)
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”