Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Apporteertraining /workingtest training in het Oosten ?

Moderator: moderatorteam

Ma-Rianne
Zeer actief
Mijn ras(sen): vader en zoon
Aantal honden: 2

Apporteertraining /workingtest training in het Oosten ?

Ongelezen bericht door Ma-Rianne »

Lang niet meer op het hondenforum geweest, maar op mijn zoektocht kwam ik jullie weer tegen...
Ik zoek voor een kennis met een jonge stabijteef een positief, beloningsgerichte trainingsmogelijkheid in het Oosten van het land. Achterhoek met name
Het hondje heeft schotangst, maar daar gaat ze een training voor volgen. Daarom dacht ik aan Workingtesttraining voor beginners of apporteertraining.

Voor degenen die mij nog (her)kennen: Met Lieuwe ben ik bezig met MAP B training.Ik ben gestopt bij mijn vorige trainer in oktober 2012, heb een jaar niet in een groep getraind, maar zelf met een trainingmaatje, met als resultaat twee B- diploma's uit 3 proeven. Nu sinds twee weken MAP B bij een nieuwe trainingsgroep, waar ik erg blij van wordt....

Met mijn tweede Wetterhoun, Murk, train ik
bij een groep en dat gaat redelijk goed. Murk is een heel ander typ als Lieuwe en hetgeen er niet goed gaat ligt vooral aan mij............ Maar we komen er wel :wink:
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Re: Apporteertraining /workingtest training in het Oosten ?

Ongelezen bericht door Sita »

KNJV Zwiep een optie? Erg gemotiveerde club volgens mij. De KNJV proeven en MAP's zijn goed geregeld daar.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Ma-Rianne
Zeer actief

Zwiep is op dit moment net aan de orde vanwege de angstreactie op schot. Ze heeft een proefles getraind in Groenlo en daar was schieten bij een andere groep al voldoende om compleet in paniek te raken waarvan ze helaas niet herstelde..
Konsequent heeft ze een proefles getraind. Daar werd om te beginnen gezegd dat een stabij geen echte jachthond is, en er toch nooit veel van bakte.. Niet erg bemoedigend.
Verder werd er in de les álle honden een slipketting omgedaan ,die ook werd gebruikt.Een ander hondje werd door de trainer(!)met fysiek geweld gedwongen te gaan liggen, waardoor het 7 maanden dier volkomen in paniek sloeg,maar "Ze moest gewoon doen wat er werd gezegd"
Mijn kennis hoefde, omdat haar stabijtje al prima luisterde en apporteerde, bij uitzondering dan geen slipketting te gebruiken, omdat ze aangaf daar bezwaren tegen te hebben.
Ik denk dat zij de juiste keus heeft gemaakt om daar niet met een gevoelige stabijteef van nog geen jaar te gaan trainen....

Dogwise lijkt me een prima optie... Blij met deze tip, ik zal hem doorsturen.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Dank voor je info over konsequent :ok:

Veel KNJV groepen geven de voorkeur aan een slipketting of "desnoods" een jachtlijntje, daarom had ik die groepen al niet genoemd.
Bij de KNJV trainingen Gelderland Oost waar Zwiep ook onder valt zijn veel enthousiaste trainers en helpers.
Alleen is de lijn van trainen, het systeem, niet erg eenduidig.
Het lijkt of elke trainer zijn eigen idee heeft en de groepen hebben doorgaans niet gedurende het hele seizoen dezelfde trainer :?
Voor iemand die begint met trainen niet eenvoudig om daar een goede weg in te zoeken :wink:

De (jacht)trainingen van TeamWork zijn trouwens ook uitstekend, maar voor deze mevrouw te ver weg vrees ik?
http://www.teamworktraining.nl/Groen/index.htm
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Ma-Rianne
Zeer actief

Tja, dat is inderdaad wel erg ver weg. Plus dat Gerard de jachttrainingen op de door de weekse middagen geeft. Dat weet ik omdat ik zelf een maandje geleden gevraagd heb of ik bij hem kon trainen.
Ik train nu Map B met Lieuwe bij Tom Van der Linden. Nu twee lessen gehad maar ik ben er tot nu toe erg over te spreken..
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Ma-Rianne schreef:Tja, dat is inderdaad wel erg ver weg. Plus dat Gerard de jachttrainingen op de door de weekse middagen geeft. Dat weet ik omdat ik zelf een maandje geleden gevraagd heb of ik bij hem kon trainen.
Ik train nu Map B met Lieuwe bij Tom Van der Linden. Nu twee lessen gehad maar ik ben er tot nu toe erg over te spreken..
Heb er al meer positiefs over gehoord :ok:

Ik heb via via nog een trainings groep gevonden.
Maar daar weet ik verder totaal niets van af, op één positief berichtje na :wink:
http://www.hondenschoolsameneen.nl/page/jachttraining
Afbeelding
Ma-Rianne
Zeer actief

Tjee, dank je.... Je hebt echt een hele database met adressen, nietwaar?
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Ma-Rianne schreef:Tjee, dank je.... Je hebt echt een hele database met adressen, nietwaar?
Niet zo'n grote hoor :lol1:
Ik probeer bij elkaar te krijgen waar jachttraining wordt gegeven.
Soms met een aantekening er bij over het systeem dat wordt gehanteerd en/of positieve of negatieve berichten en soms weet ik dat niet.

Iedereen moet toch wel zelf kijken of een systeem hem aanspreekt of niet :wink:
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

dat vind ik ook wel lastig van een fijne trainingsgroep vinden ja, vind dat er toch nog wel veel trainers van het slipketting-principe zijn, 'hij moet het maar doen'. Daarom ben ik ook gestopt bij de training waar ik met Pom als pup zat, omdat ik daar (ondanks de mooie berichten over positief trainen enzo) met een slip moest verschijnen. Nou heb ik daar op zich niets tegen, maar ik had niet het idee dat het in mijn geval zou helpen en ben dus gestopt (want zonder mocht ik niet komen). Nu train ik prive bij iemand en dat bevalt supergoed. HOpelijk kunnen we over een tijdje bij een groepje aansluiten, dat is toch wel leuk :) Je hebt er niets aan, want ik zit in een andere regio, maar wilde het toch even kwijt

edit - kleine toevoeging: dat principe op zich werkt misschien voor sommige baas/hond combi's prima, maar ik ben daar dus niet zo van, en als je er niet achter staat wordt het al erg lastig
Omega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller

Ongelezen bericht door Omega »

Wij trainen bij http://www.jachthondenschool.net/ en ben daar tevreden over.
Bij angst voor schot wordt er niet geschoten als de hond een oefening moet doen. Daarna mag je afstand nemen om te zorgen dat je hond niet bang is voor schot.

Zelf wil ik ook cursus apporteersport starten, heb alleen nog niet meer deelnemers.. www.handleidinghond.nl
Ik train positief met soms wel een stemcorrectie.
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
ranetje
Zeer actief

Omega schreef:Wij trainen bij http://www.jachthondenschool.net/ en ben daar tevreden over.
Bij angst voor schot wordt er niet geschoten als de hond een oefening moet doen. Daarna mag je afstand nemen om te zorgen dat je hond niet bang is voor schot.

Zelf wil ik ook cursus apporteersport starten, heb alleen nog niet meer deelnemers.. www.handleidinghond.nl
Ik train positief met soms wel een stemcorrectie.
Dank, meteen toegevoegd Omega :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Jacht en Speuren”