Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Maken jullie je hond wakker
Moderator: moderatorteam
-
Neeltje
Re: Maken jullie je hond wakker
Nee, ik maak mijn hond niet wakker als deze ligt te slapen en wat voor bewegingen en/of geluiden ook maakt. Zie daar echt het nut niet van in.
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Nee, mijn huidige honden ook niet. Maar ik heb wel hondjes gehad die duidelijk angstig of in paniek waren tijdens het dromen.Inge O schreef:tja, ik zal dan vast hele geruste honden hebben want die hebben dat nooit![]()
. ik ook niet trouwens
.
En ik had vroeger ook nooit nachtmerries.
Tegenwoordig wel, een bepaald type, blijkbaar komen er pijnsignalen door en die worden omgezet in nachtmerries. Een typische pijnnachtmerrie is dromen dat ik keihard word geslagen op een gewricht. Maar ik word niet uit mezelf wakker. Pas als Skadi me wakker maakt merk ik dat het gewricht geluxeerd is.
Nachtmerries kunnen dus ook wel degelijk veroorzaakt worden door fysieke signalen. Het hoeft echt geen verwerken te zijn.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- Diaantje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner Sennen
- Aantal honden: 1
Nee, Max doet dit ook heel vaak maar ik maak hem niet wakker.

♥ Tessa ♥ 3-03-2008 - 10-11-2011 †
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Nou, dromen dus. Niet per se nachtmerries.Miranda schreef:Nachtmerries kunnen dus ook wel degelijk veroorzaakt worden door fysieke signalen. Het hoeft echt geen verwerken te zijn.
Dat is wat ik denk dat die dromen en geluiden bij die ukjes veroorzaakt: ze groeien heel hard en dat doet van alles met dat lijfje en dát veroorzaakt het bewegen en geluid.
Zie je bij pasgeboren baby's ook trouwens, en bij pasgeboren pupjes dus ook. Het groeit, het ontwikkelt en dat lijfje moet bewegen om dat in goede banen te leiden. En daarom beweegt het dus als ze slapen, allemaal willekeurig gedoe en geluid. Denk ik.
Als ze wat groter zijn komt daar dan verwerken van gebeurtenissen bij en dan krijg je ook de galopjes en de wifjes.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
Ik bemoei me er niet mee mij is geleerd geen slapende honden wakker maken
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
twinkeltje schreef:Ik bemoei me er niet mee mij is geleerd geen slapende honden wakker maken
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Luca droomt dagelijks. Met gepiep, geblaf en gegrom. Geen idee waarom hij dat zo veel doet en de andere 2 eigenlijk nooit. Dumas heb ik in 3 jaar 2x horen dromen en Csiva hooguit eens per 2 maanden. Maar Luca elke dag. Ik laat het gewoon. Csiva gaat vaak wel even bij hem kijken en soms maakt ze hem wakker door zn kop af te likken, en soms laat ze het. Waarom ze Luca de ene keer wel en de andere keer niet wakker maakt weet ik niet.
- Jeannettebo
- Zeer actief
Ik maak ze alleen wakker als ze dusdanig hard blaffen of janken dat evt andere mensen in huis of de buren er wakker van zouden kunnen worden. Overigens enkel door rustig en zachtjes hun naam te noemen

- Hanneke2
- Zeer actief
God dat zou zomaar een goeie reden kunnen zijn om toch maar weer eens op zoek te gaan naar een leuke vent. Ik heb soms zulke vreselijke nachtmerries, en dan lig ik zonder geluid te gillen van 'MAAK ME WAKKER!', maar ja geen hond (want die slapen beneden) die dat merkt.Tara schreef:Dat vind ik nou intimiteit.Jion schreef: Mijn man heeft ook regelmatig nachtmerries. Dan droomt hij dat hij wordt aangevallen door enge mannen of monsters.Dan word ik wakker van een heel zacht 'whelp whelp wheeeelp' en dan roept hij dus in zijn slaap om hulp. En dan por ik hem zachtjes wakker en zeg ik hem dat hij droomt (ook omdat hij in de volgende fase van de nachtmerrie karate-trappen gaat uitdelen en die soms erg raak kunnen zijn
). En daar is hij erg blij mee.
![]()
De intimiteit dat er iemand naast je ligt die je zachtjes uit je nachtmerrie helpt.
Ik mis ook een beetje de tijd dat een van de kinders middenin de nacht met hun eigen dekbed en kussen en knuffels mijn kamer in kwam stormen met die hele volksverhuizing en "Ik had een nachtmerrie" mompelden en bij mij in bed kropen. Heerlijk, dat amper wakker worden maar vaag beseffen dat alles nu weer goed is.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
L@nghaar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
- Aantal honden: 1
Ik heb Nilsson een keer "wakker" gemaakt.
Wij waren op vakantie en hij sliep bij ons op de slaapkamer, hoor ik ineens een hond huilen, zie ik hem rechtop zitten en heel hard huilen als een wolf, met van die lange uithalen.
Toen heb ik wel even zachtjes zijn naam geroepen en iets gezegd van: Nillie het is goed, baasjes zijn er wel....hij keek echt heel verbaasd, ging weer liggen met een diepe zucht en sliep verder.
Wij hadden echt zoiets van
dat hadden wij nog nooit meegemaakt.
Hij droomt wel vaak en dan is het meestal met blaffen, grommen, piepen en pootjes maaien en dan maken wij hem echt niet wakker.
Wij waren op vakantie en hij sliep bij ons op de slaapkamer, hoor ik ineens een hond huilen, zie ik hem rechtop zitten en heel hard huilen als een wolf, met van die lange uithalen.
Toen heb ik wel even zachtjes zijn naam geroepen en iets gezegd van: Nillie het is goed, baasjes zijn er wel....hij keek echt heel verbaasd, ging weer liggen met een diepe zucht en sliep verder.
Wij hadden echt zoiets van
Hij droomt wel vaak en dan is het meestal met blaffen, grommen, piepen en pootjes maaien en dan maken wij hem echt niet wakker.

Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Tja het is moeilijks om iemand droom te interpreteren. Als ik een nachtmerrie hebben lig ik heel rustig. Niemand die er wat aan ziet. Terwijl ik ook heel fanatiek aan het voetballen kan zijn of als tarzan door de jungle aan het slingeren, wat ik dan heel leuk vind. Man vind dat wat minder leuk, want dan ben ik dus wel om me heen aan het schoppen en roepen haha (gelukkig hebben we een groot bed en kan hij het ontwijken).
Het geluid van een hond (maar ook van mens) wordt enorm vervormd, waardoor interpretatie erg moeilijk misschien wel onmogelijk wordt. Nachtmerries horen ook bij het leven en vind ik ook een goed leerproces. Niet alles is rozengeur en maneschijn. Het ontneemt ook om zich in bepaalde situatie staande te houden als je alles maar wilt sussen en dat maakt een dier of persoon nou ook niet bepaald stabiel. Vaak zie je ook dat als een droom niet afgemaakt word, deze zich steeds blijft herhalen. Schijnbaar toch iets wat verwerkt moet worden. Nachtmerries en ook op regelmatig basis hoort bij het leven en heeft zeker een functie. Pas als het het dagelijks leven of de gezondheid gaat beinvloeden is handelen noodzakelijk.
Kinderen die naast het bed staan vind ik nog wat anders dan een dier uit die nachtmerrie halen. Als die na die nachtmerrie naar mij toe komt mag hij lekker bij mij komen uit puffen hoor. Net als het kind en koester ik ze naast mij, maar het proces zelf doorbreek ik niet. Ik bemoei me al zo veel met ze, ben blij als ze slapen.
Kay is een fanatieke dromer, Bas was het ook. Van Monty weet ik ook nog dat hij fanatiek kon dromen. Gek genoeg kan ik het van geen enkele teef van mij heugen. Winnie niet, Gizmo niet, Norah ook niet. Ooit hoorde ik Ceasar Milan zeggen dat dat dromen betekend dat ze te weinig hebben gedaan, maar bij Kay is het juist na een drukke dag vol activiteiten of een mooie trektocht.
Het geluid van een hond (maar ook van mens) wordt enorm vervormd, waardoor interpretatie erg moeilijk misschien wel onmogelijk wordt. Nachtmerries horen ook bij het leven en vind ik ook een goed leerproces. Niet alles is rozengeur en maneschijn. Het ontneemt ook om zich in bepaalde situatie staande te houden als je alles maar wilt sussen en dat maakt een dier of persoon nou ook niet bepaald stabiel. Vaak zie je ook dat als een droom niet afgemaakt word, deze zich steeds blijft herhalen. Schijnbaar toch iets wat verwerkt moet worden. Nachtmerries en ook op regelmatig basis hoort bij het leven en heeft zeker een functie. Pas als het het dagelijks leven of de gezondheid gaat beinvloeden is handelen noodzakelijk.
Kinderen die naast het bed staan vind ik nog wat anders dan een dier uit die nachtmerrie halen. Als die na die nachtmerrie naar mij toe komt mag hij lekker bij mij komen uit puffen hoor. Net als het kind en koester ik ze naast mij, maar het proces zelf doorbreek ik niet. Ik bemoei me al zo veel met ze, ben blij als ze slapen.
Kay is een fanatieke dromer, Bas was het ook. Van Monty weet ik ook nog dat hij fanatiek kon dromen. Gek genoeg kan ik het van geen enkele teef van mij heugen. Winnie niet, Gizmo niet, Norah ook niet. Ooit hoorde ik Ceasar Milan zeggen dat dat dromen betekend dat ze te weinig hebben gedaan, maar bij Kay is het juist na een drukke dag vol activiteiten of een mooie trektocht.