Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waarom heb je voor het ras gekozen dat je nu hebt?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

mistig
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): duitse dog x stafford
Aantal honden: 1

Re: Waarom heb je voor het ras gekozen dat je nu hebt?

Ongelezen bericht door mistig »

Wij wilden graag een middelgrote tot grote hond. Ik ben niet van de kleine hondjes. Qua uiterlijk/ras eigenlijk niet echt een sterke voorkeur, wel qua karakter. De herder, de bouvier, pittbullachtige hondjes (uiteindelijk is het toch een halve stafford geworden) en retrievers vielen af, gewoon omdat die mij niet echt aantrekken.
Het moest een volwassen teefje zijn die goed met kinderen en katten samen kan, (zeer) actief, geen gedragsproblemen e.d, geen dominant karakter, gewoon een leuke, grote vriendin om mee te wandelen en te fietsen en te knuffelen.
Na een half jaar zoeken kwamen we een foto tegen van onze hond en toen waren we verkocht, gewoon door de blik in haar oogjes. Het is een stafford x duitse dog. Ik ben gek op duitse doggen en nu hebben we deze toch een beetje in een formaat dat nog wel goed in huis past :) Later pas kwam ik tot dat conclusie dat wij hier alleen maar witte dieren hebben met wat 'grijze' vlekken, zo ook de hond. Zelfs onze cavia's zijn die kleur Afbeelding
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sanchis »

PaulineP schreef:
Sanchis schreef:
PaulineP schreef:De eerste 6 tot 12 maanden heb ik haar en mijn keuze vervloekt. ...
En toen leerde ik haar accepteren, en uiteindelijk zelfs wáárderen. Mijn mening over het ras, en over Cosmic zelf, is 180 graden gedraaid.
Wat heerlijk :) dat je je zo goed kan aanpassen aan de 'onhebbelijkheden' van je hond.
Alles went, behalve een vent, zeggen ze. Ze heeft geluk dat ze een teefje is.. ;)

Haha, ik denk dat het een kwestie is van hoe je ergens in staat. Mijn eerste hond was zo ontzettend makkelijk dat ik er nooit bij stil heb gestaan dat niet iedere hond zo iets. Ik was van mening dat als een hond niet luisterde, je iets verkeerd deed.
Haha heel herkenbaar. Als ik met mijn superbrave stabijmixje door het park liep en ik zag een hond eigenaar tevergeefs roepen en tieren naar de hond die uitdagende bokkesprongen om de eigenaar heen aan het maken was, dacht ik: tjonge wat pathetisch. Mijn stabij mix kwam de eerste 5jaar van haar leven niet van het erf af, kwam vervolgens bij mij een geeft nooit een hondenschool, clicker, beloningbrokjes oid van dichtbij gezien.
Dus ik was aan het idee geraakt dat ik gehoorzaamheid gratis en moeiteloos kreeg en die mensen in het park maakten er blijkbaar een zooitje van.
Nu loop ik zo met Jessie :blauwoog:
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Bij Stellar zochten we een leuke, actieve en gematigde middelmaat. Het ras maakte ons niet zoveel uit maar we kwamen al snel bij de Spaniels. Toen ik de Welsh zag vonden we die beiden leuk en ongeveer wat we zochten. En dat bleek ook zo uit te pakken.
Na de dood van Tsuki wilde ik weer een klein hondje. Chihuahua's vond ik altijd al erg leuk maar wederom maakte het ras niet zo uit. Ik heb overal naar gekeken. Uiteindelijk toch de keus gemaakt voor veel hond in een klein jasje en wat ons betreft houden we het bij de Wawa's. Erg leuke beestjes.
Afbeelding
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

De border terriër heb ik bewust gekozen na lang zoeken naar het "ideale ras" voor onze wensen en situatie. Ik heb geen minuut spijt gehad van Boyke. Hij is voor mij bijna de ideale hond :wink: Een nadeel is zijn (relatieve) onverdraagzaamheid naar andere reuen.

Tegen Sidney liepen we gewoon aan en ik was meteen weg van haar "border terriër achtige" uiterlijk en vrolijke verschijning.
Dat zij, net als Boyke, een behoorlijke jachtlust heeft, heeft er toe geleid dat het mij wel heerlijk leek een hond te hebben die niet zo jaagt.

Vroeger thuis hadden we wolfsgrijze kezen en na me er eens in verdiept te hebben, viel daar de keuze op. Freddy kwam zo weer op ons pad, hoewel zij een kruising is met Eurasiër. Dat ras zou ik zelf niet kiezen, maar we hebben na kennismaking de gok gewaagd en zijn er nog steeds heel blij mee :D

Ik merk wel dat ik steeds meer naar herplaatsers neig door de ervaring met de twee dames :ok:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Flevo Bordertje schreef:De border terriër heb ik bewust gekozen na lang zoeken naar het "ideale ras" voor onze wensen en situatie. Ik heb geen minuut spijt gehad van Boyke. Hij is voor mij bijna de ideale hond :wink: Een nadeel is zijn (relatieve) onverdraagzaamheid naar andere reuen.

Tegen Sidney liepen we gewoon aan en ik was meteen weg van haar "border terriër achtige" uiterlijk en vrolijke verschijning.
Dat zij, net als Boyke, een behoorlijke jachtlust heeft, heeft er toe geleid dat het mij wel heerlijk leek een hond te hebben die niet zo jaagt.

Vroeger thuis hadden we wolfsgrijze kezen en na me er eens in verdiept te hebben, viel daar de keuze op. Freddy kwam zo weer op ons pad, hoewel zij een kruising is met Eurasiër. Dat ras zou ik zelf niet kiezen, maar we hebben na kennismaking de gok gewaagd en zijn er nog steeds heel blij mee :D

Ik merk wel dat ik steeds meer naar herplaatsers neig door de ervaring met de twee dames :ok:
Ik neig ook steeds meer naar leuke bastaarden te nemen al was het alleen maar om het gezeik bij heel veel raseigenaren die hun rashond als iets heel exlusief en belangrijk zien , vooral hun zelf dan..En maar anderen met een bastaard of ras zonden boom af lopen te zeiken.
Het showvolk kan daar heel wat van om zelfs binnen hun ras andere honden en fokkers af te zeiken .
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

bouvierpoedel schreef:
Flevo Bordertje schreef:De border terriër heb ik bewust gekozen na lang zoeken naar het "ideale ras" voor onze wensen en situatie. Ik heb geen minuut spijt gehad van Boyke. Hij is voor mij bijna de ideale hond :wink: Een nadeel is zijn (relatieve) onverdraagzaamheid naar andere reuen.

Ik neig ook steeds meer naar leuke bastaarden te nemen al was het alleen maar om het gezeik bij heel veel raseigenaren die hun rashond als iets heel exlusief en belangrijk zien , vooral hun zelf dan..En maar anderen met een bastaard of ras zonden boom af lopen te zeiken.
Het showvolk kan daar heel wat van om zelfs binnen hun ras andere honden en fokkers af te zeiken .
Ik zou zeggen: "Neem een border terriër." Ik loop met twee bastaarden rond, die geregeld gezien worden als rashond (hoe iemand dat met Sidney voor elkaar krijgt, is mij een raadsel. Ze is al een jack russel en een basset fauve de bretagne geweest :wink: ). Over Boyke wordt dan meestal meewarig opgemerkt "zeker een vuilinisbakkie", wat ik volmondig beaam. Hij is de enige met stamboom :LOL:
Ik vind het hele gedoe over ras of niet niet zo interessant. Ik wil honden die bij mij passen en die ik kan bieden wat ze nodig hebben. Als dat een ras is, prima. Als er een kruising voorbij komt die past in het plaatje, ook helemaal goed :ok: Jammer dat binnen de show wereld zo negatief over anderen wordt gepraat. Dat zou toch niet nodig hoeven zijn als je gewoon lekker met je hobby bezig bent :19:
petertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): american staffordshire terrier

Ongelezen bericht door petertje »

maar bij een kruising kan je toch van te voren niet zeggen dat ze bij je passen of je bieden wat je zoekt? volgens mij moet je maar afwachten welke karaktertrekken ze van de beide rassen krijgen toch?
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

petertje schreef:maar bij een kruising kan je toch van te voren niet zeggen dat ze bij je passen of je bieden wat je zoekt? volgens mij moet je maar afwachten welke karaktertrekken ze van de beide rassen krijgen toch?
Moet je bij iedere hond maar afwachten als ze volwassen zijn.
Het is ook maar net wat je verwacht en je karakter is.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

mooi dat ik een hond neem voor mezelf en niet om wat een ander ervan vindt.
uiteindelijk moet ik met die hond leven en als die ander dan fijn de hond neemt die bij hem of haar past, is iedereen tevreden
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

vraag ik me ook wel eens af

;-)
Afbeelding
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie

Ongelezen bericht door Sanchis »

petertje schreef:maar bij een kruising kan je toch van te voren niet zeggen dat ze bij je passen of je bieden wat je zoekt? volgens mij moet je maar afwachten welke karaktertrekken ze van de beide rassen krijgen toch?
Ik vind juist de ellende dat mensen met een raspup wel doen alsof ze het karakter al kennen. En op een paar pijlers weet je dat natuurlijk wel maar het draait wat mij betreft iets te vaak op een teleurstelling uit als mensen het hele karakter al hebben uitgefilosofeerd nav een ras beschrijving
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Sanchis schreef:
Ik vind juist de ellende dat mensen met een raspup wel doen alsof ze het karakter al kennen. En op een paar pijlers weet je dat natuurlijk wel maar het draait wat mij betreft iets te vaak op een teleurstelling uit als mensen het hele karakter al hebben uitgefilosofeerd nav een ras beschrijving
Vaak is die rasbeschrijving ook wel erg rooskleurig. Dat zag je in het 'nadelen van jouw ras' topic. Daar kwamen eigenlijk veel betere rasbeschrijvingen naar voren, maar het blijven altijd gewoon honden en geen één hond is hetzelfde.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

TessaThomas schreef:
Vaak is die rasbeschrijving ook wel erg rooskleurig. Dat zag je in het 'nadelen van jouw ras' topic. Daar kwamen eigenlijk veel betere rasbeschrijvingen naar voren, maar het blijven altijd gewoon honden en geen één hond is hetzelfde.
Vond ik ook een erg goed topic. :ok:
petertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): american staffordshire terrier

Ongelezen bericht door petertje »

Sanchis schreef:
dat ben ik met je eens, zelfs honden uit 1 nest verschillen vaak al, maar je kan toch in ieder geval een klein beetje selecteren op eignschappen die je wel of niet in een hond wilt hebben, een rottweiler heeft toch een heel ander karakter als een greyhound, er zijn rassen die heel waaks zijn en vaak aanslaan en rassen die niet of nauwelijks blaffen, tje, en idd voor de rest blijft het altijd wel een beetje een varrassing
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”