Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Foto Bespreek Topic!
Moderator: moderatorteam
-
S@ndr@
- Zeer actief
Re: Foto Bespreek Topic!
al doende leert men
dat hoort er ook gewoon bij
-
Dean
Pfffff, die lenzen, ja!
Maar idd goed in verdiepen, goede lenzen zijn essentieel!
Groeten
Robby
Maar idd goed in verdiepen, goede lenzen zijn essentieel!
Groeten
Robby
- Char7
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Met kitlens denk ik.Sanne!! schreef:die stap heb ik ook gemaakt en hartstikke blij mee!Char7 schreef:Mooie foto Cassandra!
Ik heb ondertussen 1/3 deel gespaard voor mijn nieuwe camera!
Wordt waarschijnlijk de Canon 70D. Ik heb nu een 1000D dus dat word een grote stap voorwaarts volgens mij
neem je dan met of zonder kitlens?
en welke andere lenzen heb je nu?
Ik heb nu buiten de 1000d kitlens om een Canon zoom lens EF-S 55-250mm
-
Dean
Nieuw leven in de lente, een Nijlgans pulletje

Groeten
Robby

Groeten
Robby
-
Cassandra
- Actief
- Mijn ras(sen): Flatcoated Retriever
- Contacteer:
Daar krijg ik t lentegevoel bijDean schreef:Nieuw leven in de lente, een Nijlgans pulletje![]()
Groeten
Robby
-
&nicole
- Zeer actief
Oh wauw Dean, jaloersmakend mooi! 
Mijn konijntje is te klein om los te lopen in de tuin, of de gaten in de schutting zijn te groot
Nu heeft ze een enorme ren waarin ik haar op zich prima kan fotograferen maar ik vind dat hekwerk zo lelijk. Zijn er manieren waarmee ik dat weggeshopt krijg? Of technieken zodat die tralie minder opvalt?
Ik vind haar buiten op het gras namelijk wel het mooiste uitkomen

Moet geloof ik eens een andere manier zoeken om die foto's te uploaden, dit gaat nergens meer over die kwaliteit
Mijn konijntje is te klein om los te lopen in de tuin, of de gaten in de schutting zijn te groot
Nu heeft ze een enorme ren waarin ik haar op zich prima kan fotograferen maar ik vind dat hekwerk zo lelijk. Zijn er manieren waarmee ik dat weggeshopt krijg? Of technieken zodat die tralie minder opvalt?

Moet geloof ik eens een andere manier zoeken om die foto's te uploaden, dit gaat nergens meer over die kwaliteit
-
Dean
Ligt (in mijn geval) aan photobucket, op de 1 of andere manier verkl.... die je foto's.&nicole schreef:Oh wauw Dean, jaloersmakend mooi!
Mijn konijntje is te klein om los te lopen in de tuin, of de gaten in de schutting zijn te groot![]()
Nu heeft ze een enorme ren waarin ik haar op zich prima kan fotograferen maar ik vind dat hekwerk zo lelijk. Zijn er manieren waarmee ik dat weggeshopt krijg? Of technieken zodat die tralie minder opvalt?![]()
Heb je geen hele grote oppervlakte waarin je konijntje ongestoord zijn/haar ding kan doen en jij hem/haar kan fotograferen.
Ik zou het niet gaan clonen, da's zo'n priegelwerk en ben ik bang dat het altijd zichtbaar blijft.
Ik haal 'm na bewerking nog 's door bordermaker voordat ik 'm op photobucket plaats en dan blijft de kwaliteit wel goed.
Btw, je plaatjes zien er ook heel aandoenlijk uit, hoor
Groeten
Robby
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 2
Ow, dat gansje 
-
Cassandra
- Actief
- Contacteer:
Die laatste is echt te leuk, zo met die vignettering (is dat wel een bestaand woord?)
Met welke apparatuur fotograferen jullie allemaal?
Ik heb een 40d, sinds zometeen een 70-200 f2.8 USM, een Tamron 28-75 en een kitlens met IS (17-55)
Voor portretten staat de 50mm 1.4 nog op mijn lijstje, ook heel ideaal als ik ooit weer eens concerten ga fotograferen
Met welke apparatuur fotograferen jullie allemaal?
Ik heb een 40d, sinds zometeen een 70-200 f2.8 USM, een Tamron 28-75 en een kitlens met IS (17-55)
Voor portretten staat de 50mm 1.4 nog op mijn lijstje, ook heel ideaal als ik ooit weer eens concerten ga fotograferen
-
Cassandra
- Actief
- Contacteer:
-
Dean
Hele mooie en expressieve foto's die concertfotografieën!
Groeten
Robby
Groeten
Robby
-
&nicole
- Zeer actief
-
S@ndr@
- Zeer actief
wat eventueel zou kunnen is werken met selecties en maskers en dan je achtergrond blurren
dat wil soms nog wel eens een redelijk resultaat geven
-
Dean
Wat zou ik dit ook graag willen doen, zo jammer dat ik niet in de buurt vd zee woon
Groeten
Robby
-
Cassandra
- Actief
- Contacteer:
Is t een leuk idee om eens een foto honden meeting te organiseren en elkaar van tips te voorzien?
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
lijkt me leuk!
Al komt iedereen nogal ver bij elkaar uit de buurt volgens mij.
Al komt iedereen nogal ver bij elkaar uit de buurt volgens mij.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
-
Cassandra
- Actief
- Contacteer:
Centraal punt, utrechtse heuvelrug ofzo? in de weekenden heb ik wel een auto alleen nog een hele kleine pup dus die zou me gaan in de doggyride 
-
Dean
Idd leuk, maar past daar een speelse hyperactieve Amstaff bij?
Groeten
Robby
Groeten
Robby
-
Dean
Wees jezelf in een wereld waar iedereen op elkaar lijkt...

Groeten
Robby

Groeten
Robby
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
@Dean ik had zelf die foto aan de onderkant iets afgesneden. Voor de rest vind ik het ene hele mooie plaat dat paars met dat geel vind ik helemaal geweldig 
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
-
Dean
Had ik idd kunnen doentoots schreef:@Dean ik had zelf die foto aan de onderkant iets afgesneden. Voor de rest vind ik het ene hele mooie plaat dat paars met dat geel vind ik helemaal geweldig
Groeten
-
Cassandra
- Actief
- Contacteer:
@Dean, hyperactieve am.staff is toch alleen maar leuk, levert mooie plaatjes op. Hij doet me een beetje denken aan Daddy Jr. 
Mochten jullie het echt leuk vinden wil ik wel wat organiseren in het midden van het land? Zal wat mij betreft toch pas in de zomer zijn, of ik moet zonder hond mee komen. Onze pup is vandaag precies 7 weken oud, vanaf een maand of 4/5 durf ik het wel aan
Mochten jullie het echt leuk vinden wil ik wel wat organiseren in het midden van het land? Zal wat mij betreft toch pas in de zomer zijn, of ik moet zonder hond mee komen. Onze pup is vandaag precies 7 weken oud, vanaf een maand of 4/5 durf ik het wel aan
-
Dean
Zoals dit bedoel je, is wel heel gezellig!Cassandra schreef:@Dean, hyperactieve am.staff is toch alleen maar leuk, levert mooie plaatjes op. Hij doet me een beetje denken aan Daddy Jr.

Groeten
Robby
-
Cassandra
- Actief
- Contacteer:
ja. doe je de voorste hond bewust onscherp? Ik zag even terug ook al een foto. Had ik zelf niet voor gekozen, vind ik vrij storend.
-
Dean
Nee, is niet bewust onscherp, maar dat komt als je met F2.8 fotografeer.Cassandra schreef:ja. doe je de voorste hond bewust onscherp? Ik zag even terug ook al een foto. Had ik zelf niet voor gekozen, vind ik vrij storend.
Daarom is Dean wel scherp, die Mechel minder scherp en Diesel helemaal niet scherp
Groeten
Robby
-
Cassandra
- Actief
- Contacteer:
Als ik zo vrij mag zijnDean schreef:Nee, is niet bewust onscherp, maar dat komt als je met F2.8 fotografeer.Cassandra schreef:ja. doe je de voorste hond bewust onscherp? Ik zag even terug ook al een foto. Had ik zelf niet voor gekozen, vind ik vrij storend.
Daarom is Dean wel scherp, die Mechel minder scherp en Diesel helemaal niet scherp![]()
Groeten
Robby
Als het niet bewust is gedaan? Gewoon nieuwsgierig hoor
Ik moet het ook allemaal (opnieuw) leren. Had mij overigens een jaar gekost met mijn f4 lens om die onder de knie te krijgen. Als ik nou foto's terug kijk denk ik, blegh... Haha.

Gisteren een eerste snelle shot in de achtertuin. Was zo stom om de sluitertijden te laag te houden, en liep tegen schemering aan. Gelukkig is het weekend
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
@Cassandra de poes had ik meer van af een laag standpunt geschoten de kleur vind ik wel heel mooi.
En Dean ik zou niet alles in f2.8 fotograferen als je 2 honden hebt ook nog in beweging zou ik echt gaan spelen met diafragma en echt wel meer omhoog. Denk aan f8.0 etc.
F2.8 is mooi voor macro en portret en als je iets er uit wil laten springen ik heb een 50 mm 1.7 lens daar kun je mooie dingen mee doen maar als je meer scherpte wilt moet je echt je diafragma verkleinen.
En Dean ik zou niet alles in f2.8 fotograferen als je 2 honden hebt ook nog in beweging zou ik echt gaan spelen met diafragma en echt wel meer omhoog. Denk aan f8.0 etc.
F2.8 is mooi voor macro en portret en als je iets er uit wil laten springen ik heb een 50 mm 1.7 lens daar kun je mooie dingen mee doen maar als je meer scherpte wilt moet je echt je diafragma verkleinen.
-
Cassandra
- Actief
- Contacteer:
Gaat niet haha. Zodra ik Door mijn knieën ga komt hij kopjes geven, had Ik al geprobeerd
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
O en bij macro hoef je ook niet altijd een groot diafragma om een mooie doffe achtergrond te hebben even een voorbeeld
Stond al in dit toppic maar volgens mij had ik hier f11 gebruikt.
En trouwens gewoon met een zoomlens gefotografeerd.

Stond al in dit toppic maar volgens mij had ik hier f11 gebruikt.
En trouwens gewoon met een zoomlens gefotografeerd.

- Elly*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
Dan wordt het tijd voor een hoekzoeker of een kantelschermpjeCassandra schreef:Gaat niet haha. Zodra ik Door mijn knieën ga komt hij kopjes geven, had Ik al geprobeerd
De kat heeft inderdaad een prachtige kleur.