Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Maken jullie je hond wakker
Moderator: moderatorteam
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
- Aantal honden: 2
Maken jullie je hond wakker
als deze onrustig aan het dromen is? Dus niet, zoals je soms ook ziet, dat het lijkt alsof ze in hun slaap aan het rennen zijn ofzo. Maar ik bedoel echt onrustig. Ik noem het wel dromen, maar de hersentjes zijn in ieder geval druk.
Of bemoei je je er niet mee?
Nani heeft dat soms. Dan maakt ze een maf geluidje, een beetje binnenmonds geblaf lijkt wel.
Het klinkt dus wat onrustig, haar oogjes schieten dan ook heen en weer.
Ik maak haar dan dus wel wakker, gewoon door zachtjes te zeggen dat het ok is en een aai over haar koppie, tot ze 'terug' is. Verder laat ik haar gewoon verder slapen.
Of bemoei je je er niet mee?
Nani heeft dat soms. Dan maakt ze een maf geluidje, een beetje binnenmonds geblaf lijkt wel.
Het klinkt dus wat onrustig, haar oogjes schieten dan ook heen en weer.
Ik maak haar dan dus wel wakker, gewoon door zachtjes te zeggen dat het ok is en een aai over haar koppie, tot ze 'terug' is. Verder laat ik haar gewoon verder slapen.
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Re: Maken jullie je hond wakker
Nee waarom zou ik? Laat die hersentjes het maar gewoon verwerken.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Bij flinke onrust, roep ik even zachtjes Ari zijn naam, dus niet echt wakker maken.

- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Nee, er wordt hier wel eens wat geblaft tijdens de slaap, maar ik maak ze dan niet wakker.
's Morgens voor tienen daarentegen (Otto)...
's Morgens voor tienen daarentegen (Otto)...

Groetjes,
Sandra
- Dee
- Zeer actief
Dat bedoel ik ook meer inderdaad.thom schreef:Bij flinke onrust, roep ik even zachtjes Ari zijn naam, dus niet echt wakker maken.
Figo heeft dat trouwens nooit.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Nee. Dromen heeft een functie en het is belangrijk om alle fasen van het slapen te doorlopen zonder onderbreking.
Ik maak niemand wakker als er geen brand is. We bemoeien ons al genoeg met honden als ze wakker zijn, laat ze tenminste met rust als ze slapen
Ik maak niemand wakker als er geen brand is. We bemoeien ons al genoeg met honden als ze wakker zijn, laat ze tenminste met rust als ze slapen
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Max heeft dat regelmatig en nee ik maak hem niet wakker.
Het ene moment ligt hij te blaffen en met z'n ogen te rollen en het volgende moment ligt hij heel hard te kwispellen, hij verwerkt zo gewoon wat hij meegemaakt heeft die dag denk ik
Het ene moment ligt hij te blaffen en met z'n ogen te rollen en het volgende moment ligt hij heel hard te kwispellen, hij verwerkt zo gewoon wat hij meegemaakt heeft die dag denk ik
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- Dee
- Zeer actief
Ik laat Nani met heel veel dingen, omdat ze nou eenmaal een beetje wereldvreemd is. Ze is qua gedrag een beetje vergelijkbaar als Bas van Laeken.
Maar als ze zo onrustig ligt te doen wil ik haar toch even geruststellen.
Ik laat haar gewoon verder slapen hoor. Het is echt een beetje van, het is ok meisje.
Maar blijkbaar ben ik daar een rare in dus.
Ik blijf het gewoon doen zo. Handel op mijn gevoel en dat is bij haar vooral vertrouwen geven in de mens en haar roedel en vooral haarzelf laten zijn, dat werkt goed, tenminste..naar mijn wens.
Maar was benieuwd naar wat jullie dan doen.
Maar als ze zo onrustig ligt te doen wil ik haar toch even geruststellen.
Ik laat haar gewoon verder slapen hoor. Het is echt een beetje van, het is ok meisje.
Maar blijkbaar ben ik daar een rare in dus.
Ik blijf het gewoon doen zo. Handel op mijn gevoel en dat is bij haar vooral vertrouwen geven in de mens en haar roedel en vooral haarzelf laten zijn, dat werkt goed, tenminste..naar mijn wens.
Maar was benieuwd naar wat jullie dan doen.
-
blondie
- Zeer actief
Dit heb ik ook, lekker dingen laten verwerken van de dag.Jaap* schreef:Nee. Dromen heeft een functie en het is belangrijk om alle fasen van het slapen te doorlopen zonder onderbreking.
Als ik getraind had dan lagen er 2 duitsers na de trainingsdag met pootjes te trappelen en volgens mij gingen ze weer in gevecht met de pakwerker
Als Bluf wat spannends met konijnen had meegemaakt waar ze niet achteraan mocht, dan ging ze er in haar dromen tóch achteraan merkte ik
De renbewegingen zag ik op de grond, het gejoel kon ik van meegenieten, die herleefde alles. Ik liet het lekker gaan, in diepe rust zijn ze dan, al ziet het er niet rustig uit.
- Dee
- Zeer actief
Nou ja ik geloof dus niet dat het bij Nani in diepe rust is. Het komt onrustig over, net voordat ik de post opende dus tot rust geroepen en ze ligt sindsdien heerlijk te maffen.
Figo heb ik nog nooit wakker gemaakt.
Er word ook gezegd dat honden in het heden leven, en dat geloof ik wel. Maar dromen doe je op basis van gebeurtenissen, wat je meemaakt en wat verwerkt moet worden. Daarom vind ik het wel interessant wat er nu o.a. geantwoord word. Dus ze leven niet in het verleden maar moeten wel vanalles verwerken. Die prikkels hebben ze gehad, dus is het verleden.
Ze linken ook aan bepaalde dingen in het verleden. Denk aan prikkels.
Ik geloof ook niet, heel jip en janneke-taal, dat Figo denkt: goh gister was leuk!
Maar ik geloof daarentegen wel dat Nani soort van nachtmerries heeft. Als mijn vriend zo onrustig zou slapen zou ik hem ook gerust stellen.
Er word ook gezegd dat honden in het heden leven, en dat geloof ik wel. Maar dromen doe je op basis van gebeurtenissen, wat je meemaakt en wat verwerkt moet worden. Daarom vind ik het wel interessant wat er nu o.a. geantwoord word. Dus ze leven niet in het verleden maar moeten wel vanalles verwerken. Die prikkels hebben ze gehad, dus is het verleden.
Ik geloof ook niet, heel jip en janneke-taal, dat Figo denkt: goh gister was leuk!
Maar ik geloof daarentegen wel dat Nani soort van nachtmerries heeft. Als mijn vriend zo onrustig zou slapen zou ik hem ook gerust stellen.
- Lunatic
- Erelid
Nee gisteren was leuk zullen ze niet denken, maar iets leuks wat gisteren gebeurt is slaan ze op op een soort harde schijf en de volgende keer dat ze weer op die plek komen, of die leuke hond zien, weten ze dat meteen weerDee schreef:Nou ja ik geloof dus niet dat het bij Nani in diepe rust is. Het komt onrustig over, net voordat ik de post opende dus tot rust geroepen en ze ligt sindsdien heerlijk te maffen.
Nachtmerries geloof ik niet zo in, ja misschien als ze aangevallen zijn ofzo, dan moeten ze dat ook verwerken en komt dat misschien in hun dromen nog eens voorbij, dat zijn minder leuke dingen natuurlijk. Maar ik geloof niet dat Nani zoveel vervelende dingen mee maakt dat ze regelmatig nachtmerries heeft
Sommige honden hebben het gewoon heftiger dan andere, Max heeft het meerdere keren per week, maar die is zoals jij al zei over Nani, ook een beetje wereld vreemd, beetje autistisch noem ik hem altijd
Doran heeft het heel soms, als hij bijvoorbeeld heel druk is geweest op een jacht of wedstrijd, die indrukken moet hij dan ook nog eens herbeleven.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- Dee
- Zeer actief
Ik heb Nani pas kort. Ze is n jaar of negen. Ik heb geen idee wat voor leven ze heeft gehad.
- Lunatic
- Erelid
Maar toch doet ze hetzelfde als de honden hier in dit topic, dat heeft weinig met haar verleden te maken denk ik, is gewoon een hondse manier van prikkels verwerken.Dee schreef:Ik heb Nani pas kort. Ze is n jaar of negen. Ik heb geen idee wat voor leven ze heeft gehad.
- Dee
- Zeer actief
Nou ik lees, behalve van Thom, weinig onrustigs.Lunatic schreef:Maar toch doet ze hetzelfde als de honden hier in dit topic, dat heeft weinig met haar verleden te maken denk ik, is gewoon een hondse manier van prikkels verwerken.Dee schreef:Ik heb Nani pas kort. Ze is n jaar of negen. Ik heb geen idee wat voor leven ze heeft gehad.
Ik ben wel heel erg van ervaar het maar, maar ik stel haar in zo'n onrustige slaap dus wel gerust.
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Hier lijkt het vooral bij Bleza af en toe alsof ze vermoord wordt, zoveel herrie komt er uit.
Ik vind het schattig.
Laat haar dus ook gewoon slapen.
Jade droomt ook vaak, maar minder dan Bleza. Althans, niet zichtbaar.
Ik vind het schattig.
Laat haar dus ook gewoon slapen.
Jade droomt ook vaak, maar minder dan Bleza. Althans, niet zichtbaar.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
-
blondie
- Zeer actief
Als je denkt en ervaart dat ze er rustiger van wordt Dee moet je dat doen. Zelf met mijn honden liet ik het in de begin periode maar gaan, ze hebben zoveel dingen en indrukken te verwerken. Wij mensen doen dat ook in onze dromen, en soms weten we dat niet. Ik kwam vermoeid wakker bijvoorbeeld, ik weet dat ik hele nare en rare dromen had vannacht en eerdere nachten. Mijn vriend heeft niet kunnen slapen door mijn onrust. Maar had hij me wakker gemaakt weet ik op zeker dat ik dezelfde onrust zou blijven hebben gehad. Een hond is daar misschien anders in hoor. Maar ergens merk ik dat ze wel degelijk meer dromen als er bepaalde heftige dingen zijn gebeurd.Dee schreef:Nou ik lees, behalve van Thom, weinig onrustigs.Lunatic schreef:Maar toch doet ze hetzelfde als de honden hier in dit topic, dat heeft weinig met haar verleden te maken denk ik, is gewoon een hondse manier van prikkels verwerken.Dee schreef:Ik heb Nani pas kort. Ze is n jaar of negen. Ik heb geen idee wat voor leven ze heeft gehad.
Ik ben wel heel erg van ervaar het maar, maar ik stel haar in zo'n onrustige slaap dus wel gerust.
Ik noemde zelf training. Maar ik weet ook dat na een aanval van een andere hond Finn ook erg onrustig sliep. Dat is in mijn ogen gewoon verwerken van dingen in een diepe slaap, net zoals dat bij mensen gebeurd. Daar moet je een dier of mens niet uit laten ontwaken, het zijn geen nachtmerries, het is verwerken.
Slapende honden niet wakker maken!
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Lola, mijn dove witte kat, kan soms enorm mauwen in haar slaap.
'Kind wordt wakker', zeiden mijn vriend en ik dan tegen elkaar.
'Ga jij of ga ik?'
Ze houdt dan ook niet op tot er iemand bij haar komt.
'Kind wordt wakker', zeiden mijn vriend en ik dan tegen elkaar.
'Ga jij of ga ik?'
Ze houdt dan ook niet op tot er iemand bij haar komt.

Groetjes,
Sandra
- Dee
- Zeer actief
Ik ben niet van het koetsiewoetsie maar als ze zo onrustig doet en ik zeg even dat het ok is, dan is het ook goed.
Als ik het laat gaan, dan gaat Figo polshoogte nemen en dat gaat dan minder subtiel.
Als ik het laat gaan, dan gaat Figo polshoogte nemen en dat gaat dan minder subtiel.
- Dee
- Zeer actief
Ja het is even ok sussen en verder laten slapen. Meer niet. Maar dat melden dat het ok is maakt haar wel rustig.blondie schreef:Als je denkt en ervaart dat ze er rustiger van wordt Dee moet je dat doen.Dee schreef:Nou ik lees, behalve van Thom, weinig onrustigs.Lunatic schreef:Maar toch doet ze hetzelfde als de honden hier in dit topic, dat heeft weinig met haar verleden te maken denk ik, is gewoon een hondse manier van prikkels verwerken.Dee schreef:Ik heb Nani pas kort. Ze is n jaar of negen. Ik heb geen idee wat voor leven ze heeft gehad.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Nee, ik maak ze niet wakker.
Nikkie zou dat helemaal niet op prijs stellen die moet het zien dat er aan haar gezeten wordt anders hangt ze in je. Sinds zij aangevallen is door een hond kan ze er niet tegen als je haar aanraakt als ze slaapt of als ze het niet ziet aankomen.
Nikkie zou dat helemaal niet op prijs stellen die moet het zien dat er aan haar gezeten wordt anders hangt ze in je. Sinds zij aangevallen is door een hond kan ze er niet tegen als je haar aanraakt als ze slaapt of als ze het niet ziet aankomen.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
Luna87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Luna kan ook enorm schokken, piepen en keffen in haar slaap. Meestal laat ik het, maar in bed is het nogal vervelend. Poot in mijn oog, hond die bijna uit bed stuitert en dat soort ongein
Ik wrijf dan altijd even over haar lijf en vraag of het goed gaat. Wakker wordt ze er niet van, wel rustig.

-
Safari
Rakker is de onrustige dromer hier en hij maakt er een hoop kabaal bij. Wij laten hem slapen maar het verbaast mij wel iedere keer dat Sliert er niet wakker van wordt.
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
Nou, inderdaad, dat dus.Jaap* schreef:Nee. Dromen heeft een functie en het is belangrijk om alle fasen van het slapen te doorlopen zonder onderbreking.

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Dat dus.Jaap* schreef:Nee. Dromen heeft een functie en het is belangrijk om alle fasen van het slapen te doorlopen zonder onderbreking.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- wiebel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder mix Boef
Nou precies dat dus..Jaap* schreef:Nee. Dromen heeft een functie en het is belangrijk om alle fasen van het slapen te doorlopen zonder onderbreking.
Mijn herplaatser heeft het eerste half jaar zoveel en zo onrustige dromen gehad die was al zijn stress en meegemaakte zaken aan het verwerken.
Toen was de dageijks dan wel vaker op een dag. Nu alleen nog als we bijv een groeps wandeling hebben gehad of we iets anders nieuws hebben gedaan. Ik ga hem dus zeker niet storen in het dromen want hij heeft het nodig
In loving memory Tasio ??-??-???? - 29-4-2012 &
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
Nee Storm kan dan zo hard schrikken dat hij bijt als je hand dichtbij is.
En zoals boven al gezegd dromen heeft een functie.
En zoals boven al gezegd dromen heeft een functie.
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik zou gek worden als ik elke keer als ik in remslaap was wakker gemaakt werd. Dus nee, ik maak honden dan echt niet wakker. Zou ook niet weten wat daar de reden voor zou moeten zijn anders dan hondje pesten.
- semmyboy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De duitse herdershond!
Nee, dromen is een verwerkingsproces in de hersenen. Het is juist goed dat alle prikkels verwerkt worden. Daarom is slapen zo belangrijk! Een slechte slaap veroorzaakt stress, en is voor niemand goed.
Het is eigenlijk dus niet zo goed om de hond wakker te maken midden in zijn slaap.
Okal lijkt het een nare droom, je kan zelf die droom niet zien, het kan juist ook een hele leuke droom zijn! Ik laat hem lekker trappelen en slapen.
Het is eigenlijk dus niet zo goed om de hond wakker te maken midden in zijn slaap.
Okal lijkt het een nare droom, je kan zelf die droom niet zien, het kan juist ook een hele leuke droom zijn! Ik laat hem lekker trappelen en slapen.
-
lets have fun
Jaap* schreef:Nee. Dromen heeft een functie en het is belangrijk om alle fasen van het slapen te doorlopen zonder onderbreking.
Zo is dat.
Ook al denk je dat je alleen maar aan het geruststellen bent en de hond niet echt wakker wordt ben je die slaapfases toch aan het verstoren. Het is er niet voor niets.

[/url]