Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ervaring met GPS-tracker?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Ervaring met GPS-tracker?

Ongelezen bericht door marian* »

Lunatic schreef:
En nee ik kom ook nooit in Heerde, maar dit soort borden, met vergelijkbare teksten, staan overal bij losloopgebieden!
Hier niet, maar bijv. in de bossen bij Oosterbeek wel. Op het Rozendaalse veld echt niet. Daar is het " los en ga je gang maar".
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
marian*
Erelid
Contacteer:

Tara schreef:
marian* schreef:
Lunatic schreef:
En nee ik kom ook nooit in Heerde, maar dit soort borden, met vergelijkbare teksten, staan overal bij losloopgebieden!
Hier niet, maar bijv. in de bossen bij Oosterbeek wel. Op het Rozendaalse veld echt niet. Daar is het " los en ga je gang maar".
Maar jij weet net zo goed als ik dat bij vrijwel alle natuurgebieden bordjes met vergelijkbare tekst staan toch? :wink:
Bij veel wel, maar hier dus echt niet tenzij ik niet goed kijk.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik kom oorspronkelijk uit gelderland en je struikeld zo ongeveer over die bordjes daar ;)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen

Ongelezen bericht door Suuz! »

oeps... had ik nu maar een Garmin ;-)

https://www.facebook.com/photo.php?v=10 ... 3958232909

Just kidding... 5 min later waren ze terug hoor ;-)
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
PaulineP
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Podenco Andaluz
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door PaulineP »

Ik heb mijn hond nog nooit wild zien verstoren. Als in, ze is nog nooit terug gekomen met wild, of bebloed, o.i.d. Ik moet zeggen dat ik ook eigenlijk nooit wild tegen kom op de plekken waar ze van mij los mag. Ik wandel uiteraard op plekken waar weinig wild zit, op drukkere wandelroutes, etc. Op de plekken waarvan ik weet dat er wél veel wild zit, gaat ze niet los. Zou ook niet werken, want dan zou ik haar waarschijnlijk nooit meer terug zien. En is ze te scherp op haar omgeving, dan gaat ze niet los/weer vast. Tja, ik schaam me niet om te zeggen dat ik niet altijd 100% controle heb over mijn honden. Ik ben een mens, maak inschattingsvermogen-foutjes, en heb een ras dat geselecteerd is op zelfstandigheid, waarbij het aan mij de taak is om ze te overtuigen dat wat ik wil ook voor hen daadwerkelijk een positieve uitkomst heeft. Over mijn Mechelaar-mix had ik dit wel. Ik heb bewust voor een Podenco gekozen met alle risico van dien, alleen is één van de twee vrij trainbaar en mag ze daarom van mij once in a blue moon los om eens lekker haar pootjes te strekken. Niet omdat ik per sé wil dat mijn hond losloopt (anders zou ik de andere ook wel gewoon losgooien en me verder niet druk maken over ze ooit nog terug zien), maar omdat zij er zichtbaar van geniet. En omdat dat nagenoeg altijd goed gaat, gun ik haar dat. Overigens train ik uiteraard ook met ze, we hebben onze eerste gehoorzaamheidcursus doorstaan, op naar de tweede! :)

Overigens vind ik de vergelijking met een Pitbull die zijn instinct volgt een beetje vreemd. Mijn hond doet namelijk terwijl ze in een noodgang over de duinvlakte raast niemand kwaad, laat staan dat ze iemands gezinslid bruut vermoord, ik neem aan dat daarop gedoeld werd? Tenzij iemand z'n hamster aan het uitlaten is op de hondenloslooproute, misschien, al ben ik zelfs daar niet van overtuigd, aangezien ze ook gebroederlijk met kittens e.d. om gaat :)
Afbeelding
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie

Ongelezen bericht door Sanchis »

In duinen zit juist erg veel wild. Je ziet ze niet maar je hond wel - het wemelt er van de konijnen en reeën.
Misschien help het om een gebied op te zoeken waar echt weinig wild zit. Want in de duinen is de verleiding wel héél groot. Dat vind ik met Jessie ook nog lastig maar in de polder is er geen vuiltje aan de lucht.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
PaulineP
Vaste gebruiker

In de polder gaat het hier ook goed, aangezien er dan aan twee kanten water is, haha! In de duinen gaat ze alleen op de duinvlakte los waar ik overzicht heb. Dit is ook één van de weinige plekken waar het echt bijna nooit fout gaat. Zodra we via het bos, om de plas, terug moeten, gaat ze weer vast. Daar gaat het zo af en toe wél mis. Ze weet inmiddels hoe het gaat, ze komt netjes terug op de plekken waar ze weer vast moet, en heeft aandacht voor me op de plekken waar ze weet dat ze los mag.

Maar misschien even ter verduidelijking - mijn Podenco's wegen een kilootje of tien.. Ze zijn 40 cm hoog, en écht niet in staat om een hert tegen de grond te krijgen.. Ik zie het ook niet als een aanval op mezelf hoor, ik snap en waardeer jullie bezorgdheden, en ik deel ze ook met jullie. Maar na ruim een jaar weet ik inmiddels waar het wel en niet kan, en vooral wanneer het wel en niet kan, en ik vertrouw mijn eigen gevoel hier inmiddels heel erg in. Als ik mijn eigen hond niet zou kennen zou ik precies hetzelfde zeggen als jullie, dus ik begrijp het volkomen! Maar ik denk dat als jullie één keer met ons mee wandelden, er al heel anders over gedacht zou worden :) Maar goed, we zitten op een forum, op het internet, en dit is een discussie die ik erg interessant vind maar waar ik nu verder niet zoveel behoefte aan heb, ik wilde alleen wat meer inzicht krijgen over het gebruik van een GPS-tracker op dit moment.

Ik laat deze discussie daarom verder ook voor wat hij is, als jullie dat niet erg vinden. Echter zal ik jullie adviezen en tips die niet over GPS-trackers zijn uiteraard ook meenemen en er over nadenken! Bij deze dus bedankt allemaal voor de input! :)
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Hun hele aanwezigheid buiten de paden verstoort het wild al met oa geursporen...
Afbeelding
PaulineP
Vaste gebruiker

Overigens misschien "leuk" voor het beeld.. :)

Zo is het negen van de tien keer;
https://www.youtube.com/watch?v=6WGOks_I7w4

Zo is het op een dag dat het goed gaat, maar ze naar mijn mening te ver gaat, en dús weer vast gaat;
https://www.youtube.com/watch?v=Mk0rNkTNtgM

En zo is het op een dag dat het mis gaat;
https://www.youtube.com/watch?v=mp3930VBFqM

Maar uhm.. Als hun aanwezigheid van de paden af al overlast veroorzaakt.. Waarom mag je dan overal met een aangelijnde hond lopen? Ik struin namelijk altijd het hele gebied af met de honden vast, en bij terugkomst mag ze op het stukje losloopgebied nog even rennen.. Ik zeg niet dat ik je niet geloof hoor, absoluut niet, maar dit gebeurd dan toch ook als je met een aangelijnde hond door het niet-losloopgebied loopt?
Afbeelding
Omega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller

Ongelezen bericht door Omega »

In het Montferland, een bosgebied bij Doetinchem in de buurt worden jaarlijks ca. 30 reeën aangereden door auto's. Een groot deel van de reeën rent de weg op omdat ze opgejaagd/opgestoten zijn door honden. Ik wandel en rijd met mijn paard veel in dat bos, ik zie af en toe een ree, maar er zitten er dus veel meer die ik niet zie.. Dat is waarom mijn honden op het pad moeten blijven, ik heb nl. ook eens een ree weg zien springen op nog geen 5 m van het pad..
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

PaulineP schreef:Overigens misschien "leuk" voor het beeld.. :)

Zo is het op een dag dat het goed gaat, maar ze naar mijn mening te ver gaat, en dús weer vast gaat;

Maar uhm.. Als hun aanwezigheid van de paden af al overlast veroorzaakt.. Waarom mag je dan overal met een aangelijnde hond lopen? Ik struin namelijk altijd het hele gebied af met de honden vast, en bij terugkomst mag ze op het stukje losloopgebied nog even rennen.. Ik zeg niet dat ik je niet geloof hoor, absoluut niet, maar dit gebeurd dan toch ook als je met een aangelijnde hond door het niet-losloopgebied loopt?
Daar waar je zelf loopt met hond, lopen meer mensen en zijn paden die ze kennen qua geur en vermijden, als je je hond maar lekker laat gaan gaan ze dus van de vaste paden/routes af die je normaal als mens loopt en laten dus nieuwe/verse geursporen achter
Afbeelding
Sanchis
Zeer actief

Diezelfde reeën worden bij bosjes afgeschotenomdat ze geen natuurlijke vijand meer hebben, waardoor een te grote populatie ontstaat waardoor alles wordt kaal gevreten en de biodiversiteit achteruit hobbelt.
Dus worden ze in opdracht van natuur beheerders afgeschoten en denk maar niet dat dat er christelijk aan toe gaat.
Dus laten we er niet te dramatisch over doen dat een ree af en toe een sprintje moet trekken om Bobby of Baloe af te poeieren..

Maar goed, zal nu wel heel beestenknuffelend forum over me heen krijgen. Wat voor mij voornamelijk een mate van hypocrisie bevestigt
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
Sanchis
Zeer actief

Dat "rennen voor hun leven" ziet er bij het koppeltje reeën die wij regelmatig in ons grasland hebben lopen er anders aardig flegmatisch uit. Die beesten kunnen heel goed inschatten wat ze achter zich aan hebben. Jessie tettert er soms achteraan maar bij de eerste sloot gaan ze gelijk rustiger lopen, wetende dat de moed van mijn hondje dan al aardig in haar spreekwoordelijke schoenen is gezakt.
Ik vind ze er ook niet ongelukkiger uit zien sinds jessie er is. Geen afhangende lipjes, treurige bambi oogjes of hangende schoudertjes
marian*
Erelid
Contacteer:

Sanchis schreef:Diezelfde reeën worden bij bosjes afgeschotenomdat ze geen natuurlijke vijand meer hebben, waardoor een te grote populatie ontstaat waardoor alles wordt kaal gevreten en de biodiversiteit achteruit hobbelt.
Dus worden ze in opdracht van natuur beheerders afgeschoten en denk maar niet dat dat er christelijk aan toe gaat.
Dus laten we er niet te dramatisch over doen dat een ree af en toe een sprintje moet trekken om Bobby of Baloe af te poeieren..

Maar goed, zal nu wel heel beestenknuffelend forum over me heen krijgen. Wat voor mij voornamelijk een mate van hypocrisie bevestigt
Mij persoonlijk gaat het er meer om dat ze een heel lelijk verkeersongeluk kunnen veroorzaken.
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Sanchis schreef:Dat "rennen voor hun leven" ziet er bij het koppeltje reeën die wij regelmatig in ons grasland hebben lopen er anders aardig flegmatisch uit. Die beesten kunnen heel goed inschatten wat ze achter zich aan hebben. Jessie tettert er soms achteraan maar bij de eerste sloot gaan ze gelijk rustiger lopen, wetende dat de moed van mijn hondje dan al aardig in haar spreekwoordelijke schoenen is gezakt.
Ik vind ze er ook niet ongelukkiger uit zien sinds jessie er is. Geen afhangende lipjes, treurige bambi oogjes of hangende schoudertjes
Dat het in jóuw geval louter leidt tot een sprookjesachtige multiculturele samenleving, en dat de bio-industrie ook erg is, doet niets af aan het feit dat in het algeméén de kans op onderstaande situaties groot is bij honden die als ongeleide projectielen door het bos of veld lopen. Wild dat in het verkeer, hekken of afrastering terechtkomt.
Dat is niet leuk voor de dieren, maar ook niet voor de bestuurders. Helemaal niet bij persoonlijk letsel, of als zo'n dier net niet dood is.
Het is totaal irrelevant dat wild ook wel eens op de vlucht slaat voor schietende jagers. Het ís wel zo maar dat rechtvaardigt niks.
Loslopende honden die niet onder controle zijn, zijn er de voornaamste oorzaak van dat grondeigenaren restricties aan hondenbezitters opleggen. Het gaat, op plekken waar je een hond los kunt laten lopen, vrijwel altijd om een gedoogsituatie. Dus dat is met een bordje bij de ingang geregeld, als ze zich een paar keer hebben geërgerd of klachten krijgen.

Afbeelding
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Browny »

PaulineP schreef:Overigens misschien "leuk" voor het beeld.. :)

Je hond is continu in de jachtmodus :wink: zowel op zicht, geluid als op geur. hij blijft in de buurt omdat hij geen vers genoeg spoor heeft en niet iets direct ziet, maar je ziet hem scherp om zich heen kijken. en ik durf te wedden dat zodra hij wat zag, nadat zijn oren bewogen, dat je hem niet meer terug kon roepen.. want dat was te laat geweest :wink:
zodra die oren bewegen (en je kan het ook zien aan de staart), had ik hem al bij mij geroepen, en niet te laten focussen op het wild in de omgeving :wink:

mijn hond probeert dit ook een paar keer per wandeling in een wild rijke omgeving (gelukkig wonen wij nu aan een wildarme bos), maar dan ben ik hem ook voor en roep hem terug, dat heeft heel wat tijd gekost, maar anders had ik hem nu echt niet los kunnen laten lopen :wink:
en in zulke gebieden gaat hij vaak aan de lijn, omdat ik anders de hele tijd op moet letten. 1 keer afgeleid en weg is hij, want ze houden je beter in de gaten dan je denkt, om hun kans te grijpen :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”