Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ervaring met GPS-tracker?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Ervaring met GPS-tracker?

Ongelezen bericht door malinois »

Ik heb de schurft aan aangelijnd uitlaten maar daar zoek ik dan ook t ras bij. Anders had er al lang een husky bij gelopen...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ik zou het doodeng vinden en mijn hond A) voorlopig alleen los laten in omheind gebied of met een lijn en B) stug doorgaan met trainen. Toch lijkt zo'n systeem me best prettig om achter de hand te hebben en al helemaal bij een Podenco. Tenslotte is niet elke hond een hielenplakker en kan ook een goed getrainde hond weleens uit de hand gaan (Ayla bijvoorbeeld).
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Omega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Omega »

Sanchis schreef:
Omega schreef:Mijn jachthonden, dus ook veel jachtinstinct lopen gewoon los, zonder 1 van de 10 keer te gaan jagen.
Een retriever kruising met een podenco vergelijken... :hmmm:
Gekruist met spitshond-achtige en daar ook aardig wat karaktertrekken van.
Met een verleden van succes met jagen bij de vorige eigenaren.
En ja, ik ben ze ook een keer 3 kwartier kwijt geweest, dat is me echter maar 1 keer overkomen..
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie

Ongelezen bericht door Sanchis »

Maar jou hond is de hare niet. Het is fijn om ervaringen te delen maar dat het jou maar 1 keer is overkomen met jou hond, betekent niet dat TS nu dè sleutel tot succes heeft.
Laatst gewijzigd door Sanchis op 08 apr 2014 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
Omega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller

Ongelezen bericht door Omega »

Dat klopt, wil dat zeggen dat alleen mijn honden trainbaar zijn?
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
Sanchis
Zeer actief

Omega schreef:Dat klopt, wil dat zeggen dat alleen mijn honden trainbaar zijn?
Ik vraag me eigenlijk wel af in hoeverre een podenco die op straat heeft geleefd en zijn leven heeft te danken aan zn eigen jagen trainbaar is, Ik weet het niet. Ik heb het nog nooit geprobeerd.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Sanchis schreef:Maar jou hond is de hare niet. Het is fijn om ervaringen te delen maar dat het jou maar 1 keer is overkomen met jou hond, betekent niet dat TS nu dè sleutel tot succes heeft.
Een rasbeschrijving als excuus opvoeren is nou ook niet echt productief vind ik.
Je kúnt het treffen, dat een hond écht onbetrouwbaar is. Maar lang niet elke lopende of zichtjagende rashond is onbetrouwbaar. En een GPS is in ieder geval nóóit een oplossing voor het weglopen van een onbetrouwbare losloper.
Laatst gewijzigd door Jaap* op 08 apr 2014 15:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Sanchis
Zeer actief

Tara schreef: Punt.
Grappig dat deze afsluiting vaak wordt gebruikt wanneer iemand zijn mening wil opleggen aan iemand anders.

Of TS haar honden los wil laten lopen of niet, dat maakt ze zelf wel uit.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Sanchis schreef:
Omega schreef:Dat klopt, wil dat zeggen dat alleen mijn honden trainbaar zijn?
Ik vraag me eigenlijk wel af in hoeverre een podenco die op straat heeft geleefd en zijn leven heeft te danken aan zn eigen jagen trainbaar is, Ik weet het niet. Ik heb het nog nooit geprobeerd.
Ik begrijp niet waarom het zo zwart-wit zou zijn, waarom je zo'n hond niet gewoon zou kunnen opvoeden, en waarom je op voorhand zou willen zoeken naar excuses.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Sanchis
Zeer actief

Tja hoe die regels precies zitten, weet ik ook niet. Mag de heer BOA mij een bekeuring geven wanneer mijn hond uit zicht is? En als mijn hond uit zicht is, hoe weet de BOA dan dat hij er uberhaupt is?
De hond vangt niets dus stropen is het ook al niet.
Sanchis
Zeer actief

Dus als de TS roept: Zoek spoor!!! Dan staat hij onder appèl.
Sanchis
Zeer actief

Tara schreef:
Sanchis schreef:Dus als de TS roept: Zoek spoor!!! Dan staat hij onder appèl.
Nee, want hij mag niet zelfstandig dieren opsporen of verontrusten, of hij daar nu een commando voor heeft gekregen of niet.
Je hoort gewoon je hond onder appel te houden en dat betekent doorgaans dat je hem dus binnen redelijke afstand moet houden.
Nou ik heb van jou de garantie dat de BOA hier 9 van de 10 keer op gaat bekeuren. Maar ik ben benieuwd hoe dat PVtje eruit gaat zien.

En ik heb sterk het vermoeden dat je je wil, en wat jij allemaal vindt dat HOORT, nog steeds aan andere probeert op te leggen. Omdat de "Punt" blijkbaar niet overtuigend genoeg was. :hmmm:
Nero12
Actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herders
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nero12 »

Je hond hoort los toch echt onder appel te staan. Dat is de wet en kan je niet omheen.
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

Ik zag laatst een man op het strand met een Garmin GPS , voor zijn Shiba Inu. Je kon op 1 aparaat 8 honden hebben maximaal. Hij was er helemaal blij mee, liet zien hoe het werkte enz. Toevallig hadden we die dag een wandeling voor Holly de Podenco op Parnassia die daar een jaar eerder verdween en nooit weer teruggezien is.
Wel vroeg ik me af hoe duurzaam dat bandje was en hoe snel dat af of kwijt gaat. Verder heb je er ook geen reet aan als iemand je hond steelt en dat ding weggooit. Deze man had $ 800 voor betaald :denken:
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Tara schreef:
Sanchis schreef:Tja hoe die regels precies zitten, weet ik ook niet. Mag de heer BOA mij een bekeuring geven wanneer mijn hond uit zicht is? En als mijn hond uit zicht is, hoe weet de BOA dan dat hij er uberhaupt is?
De hond vangt niets dus stropen is het ook al niet.
Je hoort je hond onder appel te hebben en hij mag niets verstoren.
Ik kan je garanderen dat 9 van de 10 BOA's je het voordeel van de twijfel niet zullen geven. En terecht.
En om te stropen hoef je niet per se iets te vangen.
Nou dit dus, dit zijn gewoon vast staande feiten!

De kunst is om je honden te accepteren zoals ze zijn, die liefste van de wereld, alleen kunnen ze helaas niet los in dit geval.
Ik heb met Max en tot op zekere hoogte met Luna de beperking dat ze hier in de buurt niet los kunnen, het mag hier wel en de ukken lopen altijd los, maar op 500 meter afstand zit een klein winkelcentrum, met snackbar en bakker en Max is helemaal gek van eten, als die een eet-spoor in z'n neus krijgt luistert hij ook niet meer :ugh: In het bos gaat het loslopen altijd prima, dus op een avond dacht ik hier in de buurt, ach laat maar even lekker rennen dat kan nu wel.......mis dus, hij kreeg wat in z'n neus en weg was hij, richting snackbar, daarvoor moet je ook een weg oversteken :schrik: ik ben hem bijna 2 uur kwijt geweest, dan is een gps-tracker wel handig natuurlijk, maar hem hier gewoon nooit meer loslaten is in mijn ogen dan een stuk handiger en verantwoorder!

Luna gaat graag achter katten aan en die zitten hier in veelvoud, dus ook zij mag hier niet los! Gewoon een kwestie van accepteren dat je hond in dat opzicht beperkingen heeft, voor iedereen wel zo fijn en veilig!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen

Ongelezen bericht door Suuz! »

:LOL: :LOL: :LOL: :goeie:
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Suuz!
Zeer actief

yuki schreef:Ik zag laatst een man op het strand met een Garmin GPS , voor zijn Shiba Inu. Je kon op 1 aparaat 8 honden hebben maximaal. Hij was er helemaal blij mee, liet zien hoe het werkte enz. Toevallig hadden we die dag een wandeling voor Holly de Podenco op Parnassia die daar een jaar eerder verdween en nooit weer teruggezien is.
Wel vroeg ik me af hoe duurzaam dat bandje was en hoe snel dat af of kwijt gaat. Verder heb je er ook geen reet aan als iemand je hond steelt en dat ding weggooit. Deze man had $ 800 voor betaald :denken:
bij de hond stelen heb je er natuurlijk niks aan, maar bij de reeën telling in Frankrijk was Ik erg blij dat de jager met wie we daar waren 16 van die banden had voor alle honden die we mee hadden. Op de gebieden waar ze ingezet worden is het anders best lang zoeken en nu hadden we binnen een kwartier toen er gestopt werd alle honden terug.
Gemiddeld moesten er echt nog 2 gezocht worden met de apparatuur. Gezien het gebied 1600ha groot was is daar geen beginnen aan om zonder gps halsband te zoeken.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
Suuz!
Zeer actief

Tara schreef:
Suuz! schreef:
yuki schreef:Ik zag laatst een man op het strand met een Garmin GPS , voor zijn Shiba Inu. Je kon op 1 aparaat 8 honden hebben maximaal. Hij was er helemaal blij mee, liet zien hoe het werkte enz. Toevallig hadden we die dag een wandeling voor Holly de Podenco op Parnassia die daar een jaar eerder verdween en nooit weer teruggezien is.
bij de hond stelen heb je er natuurlijk niks aan, maar bij de reeën telling in Frankrijk was Ik erg blij dat de jager met wie we daar waren 16 van die banden had voor alle honden die we mee hadden. Op de gebieden waar ze ingezet worden is het anders best lang zoeken en nu hadden we binnen een kwartier toen er gestopt werd alle honden terug.
Gemiddeld moesten er echt nog 2 gezocht worden met de apparatuur. Gezien het gebied 1600ha groot was is daar geen beginnen aan om zonder gps halsband te zoeken.
Maar op zo'n moment is die toepassing toch ook helemaal niet vreemd? Het is alleen maar goed dat we de beschikking hebben over zulk soort technologie natuurlijk.
Alleen ter compensatie van het feit dat je je hond niet bij je kunt houden vind ik het niet op zijn plek.
Je weet namelijk dan nog steeds niet wat je hond doet, alleen wáár hij doet waarvan je niet weet wat hij doet. :mrgreen:
als mijn honden weg zijn weet ik wel wat ze doen, maar niet altijd precies waar :mrgreen:
Daar kom je overigens vanzelf achter hoor, dat waar, zodra ze luid gaan geven. ;-)
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

Tara schreef:
Suuz! schreef:
yuki schreef:Verder heb je er ook geen reet aan als iemand je hond steelt en dat ding weggooit. Deze man had $ 800 voor betaald :denken:
bij de hond stelen heb je er natuurlijk niks aan,
Met geluk vind je met behulp van die band je hond nog met de band om, met pech vind je in alleen die band terug, maar dan is in elk geval je 800 dollar niet meteen kwijt. :engel:
Nee, dan zou het dus beter zijn als er een chip was waarbij je de hond dan ook kunt traceren bv? Er zijn, helaas ook mensen die een gevonden hond houden, met wat voor motivatie dan ook :piew:
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

Tara schreef:Op welk moment doen ze (ze=brakken) dat eigenlijk Suuz? Als het spoor 'warm' genoeg begint te worden? Of moeten ze dan echt iets zien?
ik ben niet Suuz maar wel een brakkeneigenaar, bij mij gaan ze op luid als het spoor vers/duidelijk is. Met de zweettraining gaan ze eigenlijk nooit op luid en als ze dat wel doen dan is het niet het gelegde spoor :mrgreen: en gaat er dus iets fout :oeps:
Afbeelding
Sanchis
Zeer actief

Tara schreef:
Sanchis schreef:
Tara schreef:
Nee, want hij mag niet zelfstandig dieren opsporen of verontrusten, of hij daar nu een commando voor heeft gekregen of niet.
Je hoort gewoon je hond onder appel te houden en dat betekent doorgaans dat je hem dus binnen redelijke afstand moet houden.
Nou ik heb van jou de garantie dat de BOA hier 9 van de 10 keer op gaat bekeuren. Maar ik ben benieuwd hoe dat PVtje eruit gaat zien.

En ik heb sterk het vermoeden dat je je wil, en wat jij allemaal vindt dat HOORT, nog steeds aan andere probeert op te leggen. Omdat de "Punt" blijkbaar niet overtuigend genoeg was. :hmmm:
Laat nou eens even je persoonlijke griefjes jegens mij achterwege, het gaat helemaal niet om mijn mening.
Het gaat om wat er vrijwel altijd op de bordjes bij natuurgebieden staat: Vrij wandelen toegestaan op wegen en paden, honden toegestaan, mits aangelijnd of onder appel.

Afbeelding

Losloopgebied is nooit gajegoddelijkegangmaargebied.
Oh dus de honden mogen niet eens van het pad. Gelukkig bij die boa's bij mij een stuk toegeeflijker dan bij jou anders was ik inmiddels zwaar failliet.
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier

Ongelezen bericht door nyckle »

Je hoort gewoon je hond onder appel te houden en dat betekent doorgaans dat je hem dus binnen redelijke afstand moet houden.[/quote]

En ik heb sterk het vermoeden dat je je wil, en wat jij allemaal vindt dat HOORT, nog steeds aan andere probeert op te leggen. Omdat de "Punt" blijkbaar niet overtuigend genoeg was. :hmmm:[/quote]

Laat nou eens even je persoonlijke griefjes jegens mij achterwege, het gaat helemaal niet om mijn mening.
Het gaat om wat er vrijwel altijd op de bordjes bij natuurgebieden staat: Vrij wandelen toegestaan op wegen en paden, honden toegestaan, mits aangelijnd of onder appel.

Afbeelding

Losloopgebied is nooit gajegoddelijkegangmaargebied.[/quote]

Oh dus de honden mogen niet eens van het pad. Gelukkig bij die boa's bij mij een stuk toegeeflijker dan bij jou anders was ik inmiddels zwaar failliet.[/quote]

Dan zou ik mezelf en mijn hond een heropvoeding geven als ik er zo over zou denken.
Lunatic
Erelid
Roemeense mix

Tara schreef:
Sanchis schreef:
Nee, want hij mag niet zelfstand

Afbeelding

Losloopgebied is nooit gajegoddelijkegangmaargebied.
Oh dus de honden mogen niet eens van het pad. Gelukkig bij die boa's bij mij een stuk toegeeflijker dan bij jou anders was ik inmiddels zwaar failliet.
Wil je nou echt zeggen dat je zo'n bord nog nooit gezien heb?
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Sanchis
Zeer actief

Ieder bordje verzinnen ze weer een originele tekst voor maar nee deze ken ik niet. Ik kom nooit in heerde
Sanchis
Zeer actief

Maar ik zal mijn man eens vragen. Die drijft schaapjes met Ashley en ik ben benieuwt hoe die knappe herder dat ze is de schaapjes bij elkaar houdt door op de paadjes te blijven lopen
Suuz!
Zeer actief

Tara schreef:Op welk moment doen ze (ze=brakken) dat eigenlijk Suuz? Als het spoor 'warm' genoeg begint te worden? Of moeten ze dan echt iets zien?
Ze werken niet op zicht dus idd bij een spoor wat ze ruiken wat vers genoeg is.
Nero12
Actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herders
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nero12 »

hier staan overal dergelijke borden bij de bossen en als we op vakantie gaan zie ik ook overal deze borden. Ik zou zelf echt nooit mn hond loslaten als die niet onder appel staat. En snap dat dat makkelijk gezegd is met herders, maar daardoor heb ik nu juist voor dit ras gekozen ;)
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier

Ongelezen bericht door nyckle »

Sanchis schreef:Maar ik zal mijn man eens vragen. Die drijft schaapjes met Ashley en ik ben benieuwt hoe die knappe herder dat ze is de schaapjes bij elkaar houdt door op de paadjes te blijven lopen
Ik hoop voor je man, dat de hond aan het werk is met de schaapjes en niet ander werk aan het doen is, zoals eieren opvreten en dieren aan het jagen is.
Suuz!
Zeer actief

Sas schreef:
ik ben niet Suuz maar wel een brakkeneigenaar, bij mij gaan ze op luid als het spoor vers/duidelijk is. Met de zweettraining gaan ze eigenlijk nooit op luid en als ze dat wel doen dan is het niet het gelegde spoor :mrgreen: en gaat er dus iets fout :oeps:
haha ja dan zit je niet meer op het juiste spoor :LOL:
Lunatic
Erelid
Roemeense mix

Sanchis schreef:Maar ik zal mijn man eens vragen. Die drijft schaapjes met Ashley en ik ben benieuwt hoe die knappe herder dat ze is de schaapjes bij elkaar houdt door op de paadjes te blijven lopen
Wat een flauwe opmerking zeg :roll: mijn honden apporteren ook puur en allleen vanaf het pad natuurlijk.....of ik heb toestemming om te trainen op de plekken waar ik train, dat kan natuurlijk ook nog :idea:

En nee ik kom ook nooit in Heerde, maar dit soort borden, met vergelijkbare teksten, staan overal bij losloopgebieden!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”