Oz is een hondje wat een enorme will to please heeft, erg leuk om mee te werken!'
Markeerapport gaat nog niet zoals ik wil, maar ik heb thuis niemand waarmee ik het markeerapport kan uitwerken, dus in m'n eentje werk ik wel met hem aan z'n geheugen. Dus los volgen, dummy neerleggen, 50m verder lopen, omdraaien en naar de 'als het goed is onthouden plek sturen', dat gaat top!
Verloren zoek gaat aardig, alleen is hij zo supersnel, dat hij nog niet goed genoeg z'n neus gebruikt en dus heen en weer vliegt, maar ook over het apport heen. Thuis oefen ik het met meerdere dummy's op verschillende plekken om hem altijd succes te geven, voor het vertrouwen.
Apport te water vandaag voor het eerst op de training. Ging top, als een speer het water in, en als een speer het water uit. Wel gelijk schuddne op de kant, en het apport neergooien, maar het afgeven werken we aan.
Kort apport te land. Gaat helemaal top, nouja het afgeven niet, hij komt als een speer naar me toe, maar vlak voor mij rent hij om me heen. Nu blok ik hem gelijk, zodat hij geen kant op kan, en gaat hij netjes voor me staan met dummy, een commando zit is genoeg en werkt het super af.
Vooruit sturen oefen ik nu echt nog op succes, zonder succes (vorige week bij de training 1x gedaan) blijft hij zoeken en komt niet gelijk op de fluit, ook niet na 3 keer influiten.. Oefenen dus.
Al met al hebben we nog heel wat werk te doen, maar ik zie dat écht wel goedkomen met hem.