Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
johanna68 schreef:ik bedoel ook niet om kosten te verhalen die al zijn geweest hoor.. Gewoon in toekomst...maar aangezien puck blijvende letsel heeft..vraag ik me af of het wel kan
Alles wat voortkomt uit een ziekte of letsel dat al bestond bij het begin van de verzekering is in principe uitgesloten van vergoeding.
Daarom kan je beter een eigen spaarpotje maken denk ik.
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
ik heb een kennis van wie ik een doggie ride kan lenen om te proberen of Puck blijft zitten. Dan kunnen we lekker verder weg en poging zwemmen doen. Nu maar hopen dat ze het leuk gaat vinden.
Kom net terug van vergadering en puck heeft gelijk mn rooster stuk gevreten. Was het er niet mee eens denk ik?
Verder krabt ze zich suf.Alleen nog lam en hoop dat het snel over is. Ze is lekker sociaal naar andere honden. Verder op hebben ze een buldog ook pup maar enorm in gewicht...wil hij spelen maar gaat dan boven op puck zitten (poging tot) ...weet natuurlijk niet hoe zwaar hij is...echt grappig en iedere keer als ik Puck uit laat staat ze te kijken of haar vriendje buiten is.
gisteren liep Puck nog met een boog om alle plasjes water op straat. Als ik probeerde haar er door te laten lopen weigerde ze per direct.
Ging op dr kont zitten om er maar niet door te hoeven. Vanavond tijdens een wandeling betrapte ik haar toen ze ietsjes met dr poot in water stond . Na regen vind ze het heerlijk om door hoge gras te rennen rollen en schuiven om dat kleddernat er weer uit te komen rennen. Vanavond waren we lopen en ze begon te kauwen op een stuk riet dat aan de kant van het water lag. Ik gooi het in water zodat ze het niet kan op eten. Puck eigenwijs dat ze is. Puck die wil wat ze ziet...Puck loopt het water in om dat stukje riet terug te krijgen.
Steeds verder gooide ik het stukje en steeds liep Puck het water in....zelf een paar "pasjes" soort van zwemmen. Dus dat gaat de goeie kant uit...Weg watervrees
Klopt maar niet altijd even handig. Nu moet ze soms op plekken los terwijl ze lekker los zou kunnen lopen als ze dat niet zou doen.
Al gaat het beter want ik train erop dat ze alleen mag als ik het zeg. Ik heb namelijk niet altijd tijd haar weer droog te maken enzo.
Sanne!! schreef:Klopt maar niet altijd even handig. Nu moet ze soms op plekken los terwijl ze lekker los zou kunnen lopen als ze dat niet zou doen.
Al gaat het beter want ik train erop dat ze alleen mag als ik het zeg. Ik heb namelijk niet altijd tijd haar weer droog te maken enzo.
oh ja daar kijken ze niet naar he...of uitkomt of niet. Maar wel zo leuk gezicht als ze even helemaal los gaan en je ze ziet genieten...
Puck is zo trots dat ze haar waterangst heeft overwonnen. Iedere keer als we wandelen in parkje neemt ze een spurt naar het water en wil er in. Tot nu toe wachtte ze tot ik een stok gooi. Leek me handig..zo zou ze dus niet zomaar zinloos in water springen..........Dacht ik!!!
Vandaag besloot Puck om dan maar een fantasiestok voor ogen te hebben en zwom een rondje net als ze doet als er wel een stok drijft.
Helaas heeft Puck last van groeipijn..erg sneu.. Dus alles wel beperken. Had gelezen dat groeipijn niet voorkomt met vers vlees maar wel dus. Kan ook echt zien als ze een groeispurt heeft. Staat ze ineens erg hoog op poten.
Dat is wel sneu dat Puck groeipijn heeft.
Misschien wordt er nu wat groei wordt ingehaald wat eerst niet kon vanwege het steeds ziek zijn?
Knufffel voor de niet meer zo kleine Puck
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
johanna68 schreef:Puck is zo trots dat ze haar waterangst heeft overwonnen. Iedere keer als we wandelen in parkje neemt ze een spurt naar het water en wil er in. Tot nu toe wachtte ze tot ik een stok gooi. Leek me handig..zo zou ze dus niet zomaar zinloos in water springen..........Dacht ik!!!
Vandaag besloot Puck om dan maar een fantasiestok voor ogen te hebben en zwom een rondje net als ze doet als er wel een stok drijft.
Helaas heeft Puck last van groeipijn..erg sneu.. Dus alles wel beperken. Had gelezen dat groeipijn niet voorkomt met vers vlees maar wel dus. Kan ook echt zien als ze een groeispurt heeft. Staat ze ineens erg hoog op poten.
Verder gaat gelukkig goed met de dame
Ja hoor. Ook op vers kunnen ze groeipijnen krijgen. Zeker Puck omdat ze denk ik wel wat achterstand in te halen heeft.
Zou haar wel lekker laten zwemmen. Is goed voor de ontwikkeling en weinig belastend.
Ok leuk wordt een forse hond zo te horen. Heerlijk dat het water heeft uitgevonden. En met een kruising lab/stabij kan het ook haast niet anders
Het is prima te leren om niet in iedere sloot te duiken te pas en te onpas. Maar het is genieten voor ze en zomers een heerlijke manier om af te koelen.
Ashley(Border Collie), Scott(Border Collie x Schotse Herder) en Jessie(x Heidewachtel)
Sanchis schreef:Ok leuk wordt een forse hond zo te horen. Heerlijk dat het water heeft uitgevonden. En met een kruising lab/stabij kan het ook haast niet anders
Het is prima te leren om niet in iedere sloot te duiken te pas en te onpas. Maar het is genieten voor ze en zomers een heerlijke manier om af te koelen.
Ik hoop het. Was al bang dat Puck klein zou blijven maar heb nu paar tabelletjes bekeken en zit uiteraard wel onder gemiddelde gewicht van een raszuivere labrador teef maar ach...Ze heeft nog een jaar om te groeien ...hahahaha
Hoop dat ze wel op zijn minst net zo groot of groter gaat worden dan mijn Wanda.
Vandaag bericht gehad van mevrouw waar ik Wanda kocht 14 jaar terug. Afgelopen weekend is een broer van Wanda ook overleden. Er is nu nog 1 broer van Wanda bekend (heeft haar schoonzus) ook die gaat hard achteruit. Erg raar om zo nog mee te krijgen dat nest waar wanda in geboren werd langzaam aan maar vlot achter elkaar aan overlijden.
Erg sneu...mevrouw had net als ik gevoel dat ondanks de 14 jaar we veel te kort hebben kunnen genieten.
Puck krabt en bijt zich suf...waarom geen idee..dus morgen maar weer dierenarts. Gisteren langdurig autorit met Puck gemaakt(uurtje) en ging goed. Heeft hele middag met een ander hond gepeeld dus terugweg ging nog beter..ze was erg moe. Vandaag eerste rit met fietskar...lijkt het wel leuk te vinden
johanna68 schreef:Puck krabt en bijt zich suf...waarom geen idee..dus morgen maar weer dierenarts. Gisteren langdurig autorit met Puck gemaakt(uurtje) en ging goed. Heeft hele middag met een ander hond gepeeld dus terugweg ging nog beter..ze was erg moe. Vandaag eerste rit met fietskar...lijkt het wel leuk te vinden
Weet je zeker dat ze geen vlooien heeft?
Hoe ziet de huid er uit op de plaatsen waar ze wil krabben?
Hoe gaat het nu met Puck? Heb je een PB gestuurd, omdat een kennis van me hetzelfde heeft met een door haar gefokte pup. Hopelijk kan je wat tips geven over medicatie of in welke richting ze het moeten zoeken!
Zou een foto willen plaatsen maar om een of ander reden kom ik niet op photobucket.. Hoe dat kan geen idee. Mijn Pc was stuk (koelpasta opgedroogd dus viel steeds uit en ivm XP moest er iets anders op. Linux mint ofZo?? Kortom..kon tijdje niet op pc... toen weer geklooi met internet..dacht ik maar zat breuk in kabel...en daarna pijn in arm en bleek /blijkt tennisarm dus alleen al een muis bewegen op pc was nogal pijnlijk...Afgelopen woensdag twee spuiten gehad in elleboog dus dat moet gaan werken. Verder prive gaat niet goed dus mn stemming was ook 0.0 dan ben ik op mezelf helaas... had ff de puf niet.
Puck gaat best goed. Blijft haar mankementen houden..maar dat is afwachten tot ze volgroeid is. Ondanks vers bleef ze bijten en krabben. Regelmatig druppels tegen vlooien Pulvex maar toch uiteindelijk vond ik er eentje.. Waarschijnlijk kan Puck dus al dol worden van 1 vlo.. Nu heeft ze een band Seresto en lijkt erop dat het nu beter gaat worden. Van baasje broertje kreeg ik bericht dat groei gestopt was en broertje viel haar man en kind aan bij binnenkomst..echt bijten.. Hij is inmiddels gecastreerd kijken of dat werkt. Was Puck vroeger kilo of 5 lichter dan broer nu is Puck ondanks dat ze teef is 4 kilo zwaarder dan haar broer. Puck is nu 20 kilo. Gelukkig lijkt het er op dat haar broer iets van claimgedrag heeft dus kan goed komen. Herken ik ook wel in Puck maar geef er niet aan toe. Puck had paar dagen terug na wandeling wel ineens soort van aanval leek het. Ze lag tegen de kast te hijgen na een wandeling maar de hele kast schudde mee zo erg lag ze te hijgen. Terwijl we gewone wandeling als anders hadden gemaakt...normaal komen we nog honden tegen met wie ze gaat spelen maar dit keer ook niet... hoop dat het door ineens warm weer kwam. Dus nu lopen we ochtend nog lang en rest door bos...schaduw en kort. Hoop niet dat het door hartruis is. Eergisteren een dag na dat gehijg had ze ineens in gang gepoept avonds en gisteravond geplast en afgelopen nacht ook...terwijl ze al maanden zindelijk is en nooit meer iets in huis deed. Of het allemaal met elkaar te maken heeft? Nog steeds links achter heeft ze rare trek met dr poot als ze loopt en vooral gaat rennen.
Ik ga later ff verder en hoop met foto..tikken op pc wil nog niet zo lang..
dank je wel...maar er kan nog meer bij? Prive kan het beter... Gisteren van bericht stiefmoeder oudste zoon dat zijn vader een motor ongeluk had gehad. Achteraf...(had zoveel erger gekund) viel schade mee..ondanks dat er wel deze week operatie komt enz...maar toch wat weer stress.
Puck doet goed en met warm weer laat ik haar spelen in water met ballen. Heb even een tabel gekeken van Labrador en ze verschild tot nu toe 4 kilo van een ras echte teef. Ver laat ik het hier even bij ..I.v. arm gaat pc nog niet helemaal lekker..Wel een oplossing betreft photobucket dus bij deze een foto van afgelopen maand