We hebben voor de eerste keer een teefje, een puppy van 11 maanden, een Amerikaanse Stafford en ik heb een vraagje over de loopsheid.
Ze werd circa 1 maand geleden voor het eerst loops, een spannende tijd voor haar en voor ons.
Nu heb ik me erin verdiept en een loopsheid duurt normaal 3 weken, echter is het nu al een maand bezig. Eerst heeft ze circa 1,5 week best wel wat gevloeid, toen 4 dagen helemaal niks en daarna (circa 2 weken geleden) begon ze weer flink te vloeien, ik schrok er best wel van want dacht dat het af en toe een druppeltje was (zoals de eerste 1,5 week) echter was het echt heel erg veel (vergelijkbaar met de menstruatie van een vrouw op zijn hoogst), ze verbruikte bijna 10 inlegkruisjes per dag en dan was het nog vaak doorgelekt. Ze heeft een tijdje een broekje aangehad, helaas in de 1ste week stuk gebeten, daarna nieuw broekje gekocht, vandaag weer stuk gebeten.
Ze vloeit nu helaas nog steeds (loop er nu steeds met een dweil achteraan
Wat ik eigenlijk graag wil vragen is of dit normaal is dat het zo'n hoeveelheden zijn en ook echt zo lang aanhoudt? We hebben nooit teefjes gehad dus zijn echt leken op dat gebied en ik wil wel weten of het een beetje normaal is? Dit is haar 1ste loopsheid dus weet niet of het dan anders is dan andere loopsheiden? We willen haar na de 2de loopsheid in principe netjes laten helpen zoals ons ook aangeraden was als we geen puppy's wilden.