Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gezocht,
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Gezocht,
Ik heb er met 1 gewandeld (skya) en ik moet zeggen dat ik het toch wel een geweldige herder verpakking vind met een behoorlijk softer karakter. Natuurlijk maakt 1 zwaluw nog geen zomer maar t viel wel op dat ze makker was als mijn lieftallige ettertje.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Ik weet dat de ISSDC in 2012 sowieso nog een fokker in NL had. En dan Zwanet van de ISSR. Toch wel degelijk twee stromingen.

- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Ja, maar geen Nederlandse rasverenigingen.Hilde schreef:Ik weet dat de ISSDC in 2012 sowieso nog een fokker in NL had. En dan Zwanet van de ISSR. Toch wel degelijk twee stromingen.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- Jeannettebo
- Zeer actief
Maar dus wel meer fokkers...moosje schreef:Ja, maar geen Nederlandse rasverenigingen.Hilde schreef:Ik weet dat de ISSDC in 2012 sowieso nog een fokker in NL had. En dan Zwanet van de ISSR. Toch wel degelijk twee stromingen.

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Dat dacht ik ook toen ik net kwam kijken bij de Laekense Herder. Weet jaren later inmiddels wel beter.moosje schreef: Er is niemand die een hekel aan elkaar heeft trouwens.

Hoe meer mensen er binnen het ras komen, hoe meer meningen en hoe meer meningsverschillen.
Dus als het nu niet zo is geef ik je dikke kans dat het over 10 jaar, als er meer mensen zijn gaan fokken en er meer exemplaren rondlopen, wel eens iets anders kan zijn.
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Ja, 2, incl. Zwanet.Jeannettebo schreef:Maar dus wel meer fokkers...moosje schreef:Ja, maar geen Nederlandse rasverenigingen.Hilde schreef:Ik weet dat de ISSDC in 2012 sowieso nog een fokker in NL had. En dan Zwanet van de ISSR. Toch wel degelijk twee stromingen.
Die andere heeft ooit 1 nestje gehad.

- moosje
- Zeer actief
- Contacteer:
Oh, dat geloof ik ook meteen hoor.LongFields schreef:Dat dacht ik ook toen ik net kwam kijken bij de Laekense Herder. Weet jaren later inmiddels wel beter.moosje schreef: Er is niemand die een hekel aan elkaar heeft trouwens.![]()
Hoe meer mensen er binnen het ras komen, hoe meer meningen en hoe meer meningsverschillen.
Dus als het nu niet zo is geef ik je dikke kans dat het over 10 jaar, als er meer mensen zijn gaan fokken en er meer exemplaren rondlopen, wel eens iets anders kan zijn.
Maar nu is het gelukkig niet zo, en werkt iedereen nauw met elkaar samen, ook de fokkers in opleiding.

- Jeannettebo
- Zeer actief
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Wat ik met mijn opmerking aan wilde geven, is dat ik destijds ook dacht dat alles pais en vree was, maar dat bleek wel degelijk anders te zijn. Dat zag ik als nieuweling in het ras niet, maar was onderhuids wel degelijk aan de orde.moosje schreef:Oh, dat geloof ik ook meteen hoor.LongFields schreef:Dat dacht ik ook toen ik net kwam kijken bij de Laekense Herder. Weet jaren later inmiddels wel beter.moosje schreef: Er is niemand die een hekel aan elkaar heeft trouwens.![]()
Maar nu is het gelukkig niet zo, en werkt iedereen nauw met elkaar samen, ook de fokkers in opleiding.
Maar wat moet ik verstaan onder fokkers in opleiding?

- moosje
- Zeer actief
- Contacteer:
In dit geval is het ook echt zo, ik loop al lang genoeg mee in de 'Shilohwereld' om dat te durven zeggen.LongFields schreef:Wat ik met mijn opmerking aan wilde geven, is dat ik destijds ook dacht dat alles pais en vree was, maar dat bleek wel degelijk anders te zijn. Dat zag ik als nieuweling in het ras niet, maar was onderhuids wel degelijk aan de orde.
Maar wat moet ik verstaan onder fokkers in opleiding?
Je mag niet zomaar met de Shiloh fokken. Niet als je het volgens de regels van de ISSR wil doen er een stamboom bij wil hebben tenminste.
Dus moet je al toekomstige fokker via de ISSR een opleiding volgen.
Hoe dat precies zit weet ik niet, maar dat kan Zwanet je wel uitleggen.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Ik ben er 2 tegen gekomen op een show en die floepte uit angst uit halsband de ring uit en baasje kreeg ze moeizaam te pakken. Daardoor ook vertekend beeld helaasHilde schreef:Ik vind ze ook niet zo supersociaal en makkelijk als soms gezegd wordt, hoor.Sanchis schreef:Je wordt op dit forum doodgegooid met die Siloh maar ik ben er nog nooit 1 tegengekomen in het echt.En ik ben er in het wild wel eens een tegen gekomen. En ik heb er meerdere op shows en wandelingen ontmoet.
- moosje
- Zeer actief
- Contacteer:
Op welke show was dat dan?duitse herder schreef:Ik ben er 2 tegen gekomen op een show en die floepte uit angst uit halsband de ring uit en baasje kreeg ze moeizaam te pakken. Daardoor ook vertekend beeld helaasHilde schreef:Ik vind ze ook niet zo supersociaal en makkelijk als soms gezegd wordt, hoor.Sanchis schreef:Je wordt op dit forum doodgegooid met die Siloh maar ik ben er nog nooit 1 tegengekomen in het echt.En ik ben er in het wild wel eens een tegen gekomen. En ik heb er meerdere op shows en wandelingen ontmoet.

-
- Zeer actief
Raslozehondenshow in Dordrecht, welk jaar pfff geen idee.moosje schreef:Op welke show was dat dan?duitse herder schreef:Ik ben er 2 tegen gekomen op een show en die floepte uit angst uit halsband de ring uit en baasje kreeg ze moeizaam te pakken. Daardoor ook vertekend beeld helaasHilde schreef:Ik vind ze ook niet zo supersociaal en makkelijk als soms gezegd wordt, hoor.Sanchis schreef:Je wordt op dit forum doodgegooid met die Siloh maar ik ben er nog nooit 1 tegengekomen in het echt.En ik ben er in het wild wel eens een tegen gekomen. En ik heb er meerdere op shows en wandelingen ontmoet.
- moosje
- Zeer actief
- Contacteer:
Weet je zeker dat dat Shilohs waren?duitse herder schreef:Raslozehondenshow in Dordrecht, welk jaar pfff geen idee.moosje schreef:Op welke show was dat dan?duitse herder schreef:Ik ben er 2 tegen gekomen op een show en die floepte uit angst uit halsband de ring uit en baasje kreeg ze moeizaam te pakken. Daardoor ook vertekend beeld helaasHilde schreef: Ik vind ze ook niet zo supersociaal en makkelijk als soms gezegd wordt, hoor.En ik ben er in het wild wel eens een tegen gekomen. En ik heb er meerdere op shows en wandelingen ontmoet.
Volgens mij was de eerste show waar (ISSR) Shilohs te zien waren in Didam, toen waren de pups van het eerste nest ruim een half jaar oud. Daarna Hoogeveen, Apeldoorn en Bemmel. En Apeldoorn nog een keer.

-
- Zeer actief
Maakt het veel uit dan? Het waren echt Shiloh's ja
EDIT: viewtopic.php?f=57&t=161519&start=30
Zal wel die Shiloh zijn geweest, die floepte uit halsband en baas kreeg hem moeizaam te pakken vanwege angst.
EDIT: viewtopic.php?f=57&t=161519&start=30
Zal wel die Shiloh zijn geweest, die floepte uit halsband en baas kreeg hem moeizaam te pakken vanwege angst.
- moosje
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja dat maakt uit. In die zin dat er bij die Shilohs dus blijkbaar niet naar de karakters gekeken wordt met fokken.duitse herder schreef:Maakt het veel uit dan? Het waren echt Shiloh's ja
En zo krijgen ze inderdaad een slechte naam. De Shiloh die hier in Amersfoort loopt is ook zo'n schijtluis, al vanaf dat ze in Nederland is. Ook geen ISSR Shiloh trouwens.
Jade van mij is ook angstig in sommige situaties, die was als pup totaal niet angstig, tot dat akkefietje op de markt. Daarna is het niet meer helemaal goed gekomen. Haar broers en zus zijn heel sociaal en stabiel.
Maar goed, iedereen die hier nu zo hard roept dat het angstige, niet sociale en ongezonde honden zijn, kom 17 mei gewoon even kijken zou ik zeggen, dan kun je er zelf over oordelen.

Ik ga weer even iets anders doen nu.

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Eigenlijk illustreer je hiermee nu zelf dat het helemaal geen op en top gezelligheid is in de Shiloh-wereld.moosje schreef: Ja dat maakt uit. In die zin dat er bij die Shilohs dus blijkbaar niet naar de karakters gekeken wordt met fokken.
En zo krijgen ze inderdaad een slechte naam. De Shiloh die hier in Amersfoort loopt is ook zo'n schijtluis, al vanaf dat ze in Nederland is. Ook geen ISSR Shiloh trouwens.

- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Even als eerste, ik weet niets van de Shiloh af, behalve dat ik Jade ken en een super hond vindt. Ik denk niet dat mijn vriendin dat zoekt trouwens, maar ik geef het aan haar door zodat ze over het ras kan lezen.
Ik heb haar gesproken en ze zoekt een hond waar ze ver mee kan wandelen, een hond die ook van actie houdt (ze wil met de hond iets gaan doen, wat weet ze nog niet precies en ligt ook aan het ras waar ze uiteindelijk voor kiest.
Fietsen is wat ze erg graag wil met de hond, maar, misschien zeg ik het wel helemaal verkeerd
, dat kan toch met de meeste grotere rassen?
Ze zoekt geen hond die bij de eerste beste andere hond meteen in de aanval wil. Nou weet ze natuurlijk ook dat je dat niet altijd voor het zeggen hebt, ze heeft aan Amy een mooi voorbeeld.
Het waaks zijn is wel een pre, dit omdat ze alleen woont en er behoorlijk wat overvallen zijn geweest aan huis in haar wijk.
Als het een knuffelkont is is het mooi meegenomen, maar ook dat weet je niet van te voren.
Cuendo zou voor haar een perfecte hond zijn (alleen wil ze geen Rottweiler), hij is super sociaal (tot nu toe), vrolijk, waaks en zit het liefst boven op schoot (en dat is zwaar kan ik je vertellen en hij is nog geen jaar
)
Langharig of kortharig maakt haar niet uit. Wel wil ze een pup en geen herplaatser. En een pup van een erkende fokker.
dit is het wel zo'n beetje (althans wat ik onthouden heb
) als er meer vragen zijn gil maar en dan vraag ik het even aan haar. oh ja, het maakt haar niet uit of ze bv lang op een wachtlijst moet staan oid.
Ik heb haar gesproken en ze zoekt een hond waar ze ver mee kan wandelen, een hond die ook van actie houdt (ze wil met de hond iets gaan doen, wat weet ze nog niet precies en ligt ook aan het ras waar ze uiteindelijk voor kiest.
Fietsen is wat ze erg graag wil met de hond, maar, misschien zeg ik het wel helemaal verkeerd

Ze zoekt geen hond die bij de eerste beste andere hond meteen in de aanval wil. Nou weet ze natuurlijk ook dat je dat niet altijd voor het zeggen hebt, ze heeft aan Amy een mooi voorbeeld.
Het waaks zijn is wel een pre, dit omdat ze alleen woont en er behoorlijk wat overvallen zijn geweest aan huis in haar wijk.
Als het een knuffelkont is is het mooi meegenomen, maar ook dat weet je niet van te voren.
Cuendo zou voor haar een perfecte hond zijn (alleen wil ze geen Rottweiler), hij is super sociaal (tot nu toe), vrolijk, waaks en zit het liefst boven op schoot (en dat is zwaar kan ik je vertellen en hij is nog geen jaar

Langharig of kortharig maakt haar niet uit. Wel wil ze een pup en geen herplaatser. En een pup van een erkende fokker.
dit is het wel zo'n beetje (althans wat ik onthouden heb

Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Suzanne, hoe zit het met de Laekense Herder eigenlijk? Past dit ras een beetje in wat ze zoekt?LongFields schreef:Eigenlijk illustreer je hiermee nu zelf dat het helemaal geen op en top gezelligheid is in de Shiloh-wereld.moosje schreef: Ja dat maakt uit. In die zin dat er bij die Shilohs dus blijkbaar niet naar de karakters gekeken wordt met fokken.
- Renee1966
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel - Aantal honden: 2
Toevallig is hier een paar weken terug politie aan de deur geweest in het kader van inbraakpreventie. De agente hoorde Sjon blaffen en zei meteen, dat hij de beste preventie was. Grootte maakt niet uit als het maar even waaks blaft. Misschien dat kleinere honden dan ook in het plaatje passen?Demi schreef:Even als eerste, ik weet niets van de Shiloh af, behalve dat ik Jade ken en een super hond vindt. Ik denk niet dat mijn vriendin dat zoekt trouwens, maar ik geef het aan haar door zodat ze over het ras kan lezen.
Fietsen is wat ze erg graag wil met de hond, maar, misschien zeg ik het wel helemaal verkeerd, dat kan toch met de meeste grotere rassen?
Cuendo zou voor haar een perfecte hond zijn (alleen wil ze geen Rottweiler), hij is super sociaal (tot nu toe), vrolijk, waaks en zit het liefst boven op schoot (en dat is zwaar kan ik je vertellen en hij is nog geen jaar)
dit is het wel zo'n beetje (althans wat ik onthouden heb) als er meer vragen zijn gil maar en dan vraag ik het even aan haar. oh ja, het maakt haar niet uit of ze bv lang op een wachtlijst moet staan oid.
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zal het aan haar doorgeven, maar wat ik begreep ging haar voorkeur uit naar een grotere hond. Maar je weet nooit, dus ik geef het doorRenee1966 schreef:Toevallig is hier een paar weken terug politie aan de deur geweest in het kader van inbraakpreventie. De agente hoorde Sjon blaffen en zei meteen, dat hij de beste preventie was. Grootte maakt niet uit als het maar even waaks blaft. Misschien dat kleinere honden dan ook in het plaatje passen?Demi schreef:Even als eerste, ik weet niets van de Shiloh af, behalve dat ik Jade ken en een super hond vindt. Ik denk niet dat mijn vriendin dat zoekt trouwens, maar ik geef het aan haar door zodat ze over het ras kan lezen.
Fietsen is wat ze erg graag wil met de hond, maar, misschien zeg ik het wel helemaal verkeerd, dat kan toch met de meeste grotere rassen?
Cuendo zou voor haar een perfecte hond zijn (alleen wil ze geen Rottweiler), hij is super sociaal (tot nu toe), vrolijk, waaks en zit het liefst boven op schoot (en dat is zwaar kan ik je vertellen en hij is nog geen jaar)
dit is het wel zo'n beetje (althans wat ik onthouden heb) als er meer vragen zijn gil maar en dan vraag ik het even aan haar. oh ja, het maakt haar niet uit of ze bv lang op een wachtlijst moet staan oid.

- Sanchis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
Misschien past de Wetterhoun ook wel. Die zijn waaks en ze menen dat ook echt, maar ook goedzakken die niet snel problemen hebben met andere honden of mensen. En ik vind de Wetter echt een heel prettige hond in de omgang.
En, misschien heel wat anders en onverwacht, een grote kees? Dat zijn van oorsprong waakhonden en ze kunnen lekker tetteren als iets ze niet zint. Maar de kees is ook niet gauw scherp, maar wel een beetje regelneven. Ze hebben meestal weinig jachtpassie en ze zijn makkelijk erfvast te maken.
Maar je moet wel zin hebben in kammen.
Beide rassen zijn energieke honden maar hebben niet extreem veel werklust en dus ook niet bijbehorende uitdagingen als je niet 3x per week op het trainingsveld wilt gaan staan.
En, misschien heel wat anders en onverwacht, een grote kees? Dat zijn van oorsprong waakhonden en ze kunnen lekker tetteren als iets ze niet zint. Maar de kees is ook niet gauw scherp, maar wel een beetje regelneven. Ze hebben meestal weinig jachtpassie en ze zijn makkelijk erfvast te maken.
Maar je moet wel zin hebben in kammen.
Beide rassen zijn energieke honden maar hebben niet extreem veel werklust en dus ook niet bijbehorende uitdagingen als je niet 3x per week op het trainingsveld wilt gaan staan.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Mijn toevoeging op dit topic is dat erkende fokkers mijns inziens niet bestaan. Verder lijkt het me niet slim om een ras te kiezen voor beveiliging als je angstig bent. Is volgens mij vragen om problemen. Een leuke gezelligerd is over het algemeen al voldoende afschrikwekkend.
Verstuurd vanaf mijn LG-P760 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn LG-P760 met Tapatalk
blablabla 

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Op zich wel aardig ja, ze zijn waaks, houden van actie en zijn lekker sportief en altijd graag bij de baas. Ze zijn echter lang niet altijd 100% sociaal en ik ken er genoeg die er niet voor terugdeinzen om een robbertje te knokken of in ieder geval flink te patsen. Qua vacht moet je het niet erg vinden dat de hond 2x per jaar zo'n beetje geplukt moet worden, hetzij zelf hetzij in een trimsalon. En ze zijn vaak erg territoriaal en beschermend aangelegd, daar moet je maar net zin in hebben.Demi schreef: Suzanne, hoe zit het met de Laekense Herder eigenlijk? Past dit ras een beetje in wat ze zoekt?
- Jeannettebo
- Zeer actief
Een Jack Russell?Waaks,sportief,en ook aanhankelijk.Tis alleen geen grote hond(al denken de meeste JR dat zelf wel;)).
- Sanchis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
Ik denk ook dat je weinig aan het waakse hebt op straat.
En met al die keuze onder de grotere rassen, waarom zou je dan voor een russel gaan als je graag een grote hond wilt?

Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Ik zou me niet blindstaren op het waakse/gevaarlijke. Bij ons in de wijk wordt ook ontzettend veel ingebroken. Bij beide buren het laatste jaar 3 pogingen. Bij ons helemaal niets, sinds Bo er is. En dat is dan een Golden Retriever die voor elke idioot op haar rug gaat liggen. Misschien is een vocale hond fijn, maar echt waaks moet je ook maar net kunnen handelen in een drukke buurt.