Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Boxer met twee poten op het strand

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Marion.

Re: Boxer met twee poten op het strand

Ongelezen bericht door Marion. »

Inge O schreef:achterpoten zijn blijkbaar nergens voor nodig :tongue: :

https://www.youtube.com/watch?v=aAkRHTK21ug
Ik vind het best heel erg bijzonder om te zien. Als de hond nu een stompje als staart had gehad, had hij zich dan ook zo staande kunnen houden? Wat denk jij Inge?
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

Nanna schreef:Het zal best heel egoïstisch klinken, maar IK zou zo'n hond niet hoeven. Omdat ik dat niet kan aanzien.
Als dus duidelijk zou worden dat bij een van mijn honden de achterpoten eraf zouden moeten was het einde verhaal.
Gelukkig is dat vrije keuze , en zou mijn god niet weten wat ik zou doen, in geval zo als ik boxer nu zie zeg ik ja maar er zijn veel kanttekeningen bij te zetten.
lunaquinty
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door lunaquinty »

Zamunda schreef:Deze boxer is niet zo geboren, maar zijn achterpoten zijn wel op hele jonge leeftijd geamputeerd. Met 2 maanden bleken alle botten van zijn achterpoten gefuseerd te zijn en die hebben ze toen geamputeerd.

Ik vind het ook een beetje een 'eng' gezicht in eerste instantie, maar bij het verder kijken naar het filmpje zie ik vooral een blije jonge hond. Heel wonderlijk hoe hij zijn evenwicht weet te behouden overigens.
Het plassen lijkt me trouwens geen punt, maar ik ben wel benieuwd hoe het met poepen gaat.

Dat hij een grotere kans heeft op vroege slijtage van de gewrichten vind ik echt een kulargument om de hond dáárvoor nu te euthanaseren. Zodra die slijtage er is en de hond er veel last van heeft is die spuit er heus nog wel hoor. Kwestie van goed in de gaten houden.
Of ik in dit geval zelf gekozen had voor het amputeren van twee poten... ik weet het niet, ik denk het niet. Maar nu het eenmaal zo is en hij (voor zover ik kan inschatten van dit filmpje) een hondwaardig leven heeft, zich helemaal vrij kan bewegen, zélf duidelijk laat blijken dat hij happy is en een fijn baasje heeft, zie ik niet in waarom dit hondje dood zou moeten (als hij geen pijn heeft uiteraard). Omdat wij het creepy vinden :U: ?

Ja, die hond zal vast een beter/makkelijker leven gehad hebben met 4 gezonde poten, maar daar gaat het helemaal niet om. Het kan áltijd beter, maar het gaat erom of het een hondwaardig bestaan is, of de hond kwaliteit van leven heeft. Dát is de discussie. En op dat punt denk ik dat dat voor deze hond wel opgaat (voor zover ik dat zo van dit filmpje kan zien).
waar is de "vind ik leuk" knop????? :mrgreen:
echt hélemaal mee eens.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Nanna schreef:Het zal best heel egoïstisch klinken, maar IK zou zo'n hond niet hoeven. Omdat ik dat niet kan aanzien.
Als dus duidelijk zou worden dat bij een van mijn honden de achterpoten eraf zouden moeten was het einde verhaal.
oh jee nanna, ik ben het met je eens :80:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Zamunda schreef:Deze boxer is niet zo geboren, maar zijn achterpoten zijn wel op hele jonge leeftijd geamputeerd. Met 2 maanden bleken alle botten van zijn achterpoten gefuseerd te zijn en die hebben ze toen geamputeerd.
Wat is "gefuseerd"?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

ranetje schreef:
Wat is "gefuseerd"?
Dat ze samen werkte. :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

ranetje schreef:
Wat is "gefuseerd"?
Aan elkaar gegroeid/ met elkaar vergroeid.
Dinos

Als dit zo is ,was hij nog bij fokker neem ik aan en had ik hem op dat moment ook laten euthanaseren .in dit stadium zeker niet.
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dee »

renee-uk schreef:
oh jee nanna, ik ben het met je eens :80:
Hier ook hoor. Maar ...ik vind het wel fascinerend om te zien hoe die boxer zich red.
Lijkt mij totaal niet gezond voor de gewrichten enzo..maar ik verbaas mij erg over het feit dat dat achterlijf zo in de lucht blijft.
Dinos

Cleva schreef:
Dinos schreef:Als dit zo is ,was hij nog bij fokker neem ik aan en had ik hem op dat moment ook laten euthanaseren .in dit stadium zeker niet.
Euthanasia is per definitie iets waar je zelf om vraagt en daarom iets menselijks.
Bij honden heet dat afmaken. Doden. Vernietigen, mag ook.
Daar vraag je toch ook om? En is voor mij één pot nat afmaken vernietigen inslapen etc. Alleen hoor ik nooit iemand zeggen ik heb gisteren mijn hond laten vernietigen??
bouvierpoedel
Zeer actief

Nanna schreef:
Dinos schreef:
Cleva schreef: Euthanasia is per definitie iets waar je zelf om vraagt en daarom iets menselijks.
Daar vraag je toch ook om? En is voor mij één pot nat afmaken vernietigen inslapen etc. Alleen hoor ik nooit iemand zeggen ik heb gisteren mijn hond laten vernietigen??
Hier in Brabant heet dat opruimen :lol1: Vorige week diejen joekel opgeruimd.
Word steeds meer op het zelfde niveau gezet. Honden worden ook vermoord en zijn ook kind van mama en papa.
Hondenkindjes mogen bij papa en mama in bed slapen en mensenkindjes moeten maar janken tot ze een ons wegen in hun eigen nest en kamer.
:engel:
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Ik kan het best aanzien en als zo'n hond op mijn pad zou komen en de klik is er dan heb ik geen probleem mee.

Als bij mijn eigen honden beide achterpoten er af zouden moeten, dan is het ook einde verhaal. Gewoon omdat ik hun dat op hun leeftijd niet meer aan wil doen. Ik denk niet dat ik hun er een plezier mee zou doen om ze dan in leven te houden.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
lunaquinty
Zeer actief

Cleva schreef:
Dinos schreef:Als dit zo is ,was hij nog bij fokker neem ik aan en had ik hem op dat moment ook laten euthanaseren .in dit stadium zeker niet.
Euthanasia is per definitie iets waar je zelf om vraagt en daarom iets menselijks.
de euthanasie zelfst.naamw. (v.) Uitspraak: [œytanaˈzi, øtanaˈzi] het laten sterven van iemand die ernstig ziek is, ondraaglijke pijn lijdt en niet meer beter kan worden Voorbeeld: `euthanasie plegen`Synoniemen: levensbeëindiging, zachte dood acti...
Gevonden op http://www.woorden.org/woord/euthanasie
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

ranetje schreef: Zoals Gonnie het beschrijft denk ik dat haar roedel gewoon "honds" reageert.

Ik heb in vroeger jaren een aantal roedels gezien waar een hond met een mankementje er door de roedel glashard uitgeknikkerd werd, zonder enig pardon.
En dan nog geregeld voor de baas in de gaten had dat er wat mis was met een van zijn honden.
Ging hij dan met het slachtoffer naar de DA dan bleek ook dat er inderdaad wat mis was.

Het is niet "om niks".
Een gehandicapte hond hoort er niet te zijn, volgens genoeg roedels.
Dat is een hondenmening.
Dat mensen daar anders over kunnen denken is iets anders.
Maar volgens mij kan je dat niet van je roedel eisen als ze het zelf anders zien.
En vreemd gedrag is dat naar mijn idee beslist niet.

Ik denk overigens dat ik zelf pootamputaties ook niet snel zou overwegen.
Gonnie heeft al aangegeven dat ze niet weet hoe haar roedel zou reageren.

Verder heb ik alle begrip voor een roedel dat bijvoorbeeld zo'n hond zonder voorpoten direct zou verstoten, daar is gewoon alles aan lichaamstaal fout aan. Maar ik heb honden met drie poten zien rennen en die renden keiharder dan menig andere hond. Vreemde honden zien die handicap volgens mij ook niet eens zolang een hond normaal kan functioneren. Kijk eens hoeveel honden er niet rondlopen zonder staart, helemaal een fors gemis binnen hondentaal, en blijkbaar wordt dat ook gecompenseerd door de rest van de houding van zo'n hond.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
The Alpha Bitch
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door The Alpha Bitch »

k heb ooit eens een filmpje gezien van een hond met op 1 kant missende poten, dus voor en achter aan 1 kant.Die rende, speelde en kon alles wat een vier poter deed :E:
Ikzelf vind complete voorpoten of achter poten missen erger :(:
Mijn roedel zal niet anders reageren, maar ik zelf vind beide poten van voor of achter missend niet echt heel waardig
Driepoten is een heel ander iets voor mij.
Ik plaats een link ( hoop ik ) van een hond met soortgelijke handicap van wat ik heb gezien.
http://www.ripleys.com/weird/videos-odd ... egged-dog/
If i trow a stick...... will you leave????
lunaquinty
Zeer actief

Nanna schreef:
Dinos schreef:
Cleva schreef: Euthanasia is per definitie iets waar je zelf om vraagt en daarom iets menselijks.
Hier in Brabant heet dat opruimen :lol1: Vorige week diejen joekel opgeruimd.
ik woon toch al 38 jaar in brabant, maar dat heb ik nog nooit iemand horen zeggen :scratch:
lunaquinty
Zeer actief

Cleva schreef:Ja, maar het betekent in de praktijk helpen met sterven omdat de situatie uitzichtloos is. En dan vooral op verzoek van de stervende
Dat is bij deze honden nog niet geheel het geval.

Je moet niet klooien met woorden om er een lading aan te geven. Dat is gedraai.
als je dat gedraai vindt, waarom doe je het dan??? ik heb de letterlijke betekenis opgezocht, jij klooit ermee :mrgreen:
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sanchis »

Als ik zo'n hond niet zou afmaken dan doet Ashley het wel voor me.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
mireille
Zeer actief
Mijn ras(sen): galgo, greyhound, podenco, australian shepherd, dwergpoedel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door mireille »

Ik zou hem dus ook hebben laten inslapen toen die 2 maand was ipv 2 poten amputeren.
Een pup in de groei die op zo'n manier zijn poten moet belasten, wat denk je dat dat op zijn groeischijven doet?
Tuurlijk die boxer is vrolijk, boxers zijn harde honden voor zichzelf die gewoon door de pijn heen lopen.
Maar is dat eerlijk tegenover de hond?
Die moet zijn hele leven zo door maken en dat leven zal nooit een normaal leven zijn want door de zware belasting van die poten zal hij ook nog eens niet oud worden en snel versleten zijn.
Ik zou 1 poot nog overwegen, ook afhankelijk van de hond en zijn verdere gezondheids situatie, maar 2 poten nooit
Afbeelding
josefiep
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kathie, een kruising Puli!

Ongelezen bericht door josefiep »

Wat een vreemd filmpje , Boxer is een drukke, blije gup. :LOL: En ben erg blij dat deze boxer zijn staart nog heeft, lijkt me wel veel uit te maken qua balans met maar 2 poten.
bouvierpoedel
Zeer actief

Nanna schreef:Het is allemaal vals sentiment. Ja, dat halve beest hobbelt wel door, wat moet ie anders?
Maar erg waardig vind ik het allemaal niet en het wordt meer voor de baas gedaan dan voor de hond.
Als dierenarts zou ik trouwens weigeren daar aan mee te werken, ga maar naar een ander.
Zie wel heel duidelijk een verschuiving . DA's die een hond in laten slapen worden al afgerekent als dierenbeulen en verliezen klanten. Bij sommige praktijken ben je pas een goede baas als je duizende euro's in Fifi stopt al is het beest op sterven na dood.
Dit soort gevallen als deze boxer zie je ook steeds meer in het straatbeeld en ze komen graag in het straatbeeld om de aandacht . Het is haast een wedstrijd om te laten zien door hun hond hoe geweldig mens ze wel niet zijn en grote dierenvriend.
Heb eht al eens geroepen maar over een aantal jaren zul je best revalidatiecentra's hebben en inrichtingen voor de gehandicapte hond. Waar we dan met het hele gezin zondags Fifi gaan bezoeken die niet meer thuis kan wonen.
bouvierpoedel
Zeer actief

Nanna schreef:
bouvierpoedel schreef: Heb eht al eens geroepen maar over een aantal jaren zul je best revalidatiecentra's hebben en inrichtingen voor de gehandicapte hond. Waar we dan met het hele gezin zondags Fifi gaan bezoeken die niet meer thuis kan wonen.
:19:

Afbeelding
Das gewoon een bejaarde demente hond in een karretje zo als het hoord te zijn, opgesloten in een bejaardentehuis. :pffff:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”