Nou idd. Heb niet eerder gereageerd maar wel gevolgd. Als ik een hond leuk vind neem ik die ongeacht welke plannen een fokker heeft. Maat goed t zal... vind t een beetje een raar verhaal.fes/lou schreef:En wat is het voordeel van gastgezin zijn tov een eigen hond?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat een dilemma
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Wat een dilemma

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Ehm, jou nest van Xena is toch ook bij en op naam van de fokker geboren. Dus ook onder voorwaarden geplaatst geweest?malinois schreef:Nou idd. Heb niet eerder gereageerd maar wel gevolgd. Als ik een hond leuk vind neem ik die ongeacht welke plannen een fokker heeft. Maat goed t zal... vind t een beetje een raar verhaal.fes/lou schreef:En wat is het voordeel van gastgezin zijn tov een eigen hond?
Overigens vind ik het ook als fokker niet altijd voordelen hebben.
Heb het meerdere malen gedaan maar 1x redelijk succesvol (1 nestje daarna netjes overgeschreven) en 1x succesvol, maar ga het niet meer doen. De positieve ervaringen vallen in het niet bij de negatieve ervaringen.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Op eigen verzoek en niet onder fokkersvoorwaarden. Xena heb ik gewoon gekocht voor de volle aankoopprijs en toen was er geen sprake van fokken. Het was notabene mn eerste mh en sporthondje. Ze is voor t nest even overgeschreven ook op mijn verzoek zodat de pups een kennelnaam zouden krijgen. Ook had ze gewoon bij mij mogen bevallen maar ook dit was mijn verzoek om t daar te doen.crutz schreef:Ehm, jou nest van Xena is toch ook bij en op naam van de fokker geboren. Dus ook onder voorwaarden geplaatst geweest?malinois schreef:Nou idd. Heb niet eerder gereageerd maar wel gevolgd. Als ik een hond leuk vind neem ik die ongeacht welke plannen een fokker heeft. Maat goed t zal... vind t een beetje een raar verhaal.fes/lou schreef:En wat is het voordeel van gastgezin zijn tov een eigen hond?
Heb het meerdere malen gedaan maar 1x redelijk succesvol (1 nestje daarna netjes overgeschreven) en 1x succesvol, maar ga het niet meer doen. De positieve ervaringen vallen in het niet bij de negatieve ervaringen.
Ik zie dus totaal niet wat dit er mee te maken heeft???
T gaat er hier over dat iemand geen hondje kan nemen omdat ze dan niet als gastgezin voor de fokker kan zijn... zie niet wat dit met mij te maken heeft.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat ik dus in de veronderstelling was dat t wel fokkersvoorwaarden / gastgezin of hoe je t wil noemen was omdat ze dis idd bij de fokker bevallen is en de pups zijn kennelnaam hebben gekregen.malinois schreef:Op eigen verzoek en niet onder fokkersvoorwaarden. Xena heb ik gewoon gekocht voor de volle aankoopprijs en toen was er geen sprake van fokken. Het was notabene mn eerste mh en sporthondje. Ze is voor t nest even overgeschreven ook op mijn verzoek zodat de pups een kennelnaam zouden krijgen. Ook had ze gewoon bij mij mogen bevallen maar ook dit was mijn verzoek om t daar te doen.crutz schreef:Ehm, jou nest van Xena is toch ook bij en op naam van de fokker geboren. Dus ook onder voorwaarden geplaatst geweest?malinois schreef:Nou idd. Heb niet eerder gereageerd maar wel gevolgd. Als ik een hond leuk vind neem ik die ongeacht welke plannen een fokker heeft. Maat goed t zal... vind t een beetje een raar verhaal.fes/lou schreef:En wat is het voordeel van gastgezin zijn tov een eigen hond?
Ik zie dus totaal niet wat dit er mee te maken heeft???
T gaat er hier over dat iemand geen hondje kan nemen omdat ze dan niet als gastgezin voor de fokker kan zijn... zie niet wat dit met mij te maken heeft.
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Angela schreef:
De teef die dus terug is gekomen, wil zij niet zelf houden voor de fok en daarom dus weer verkopen. Als wij haar zouden kopen, zou daardoor de mogelijkheid als gastgezin komen te vervallen, want 3 honden is toch echt teveel met de ruimte die wij tot onze beschikking hebben.
weer verkopen?
verder zou ik ook absoluut niet meer aan gastgezinnen doen. Gaat toch heel vaak fout.
Collega van me onlangs nog, hond die ze al van pup af aan hadden, met contract etc etc... shows ed gedaan, gezondsheidsonderzoeken, training,...alles er op en eraan en dan heeft de fokker beslist dat die hond terug naar de fokker moet. (hond wordt nu 2 jaar)
Rechtbank erbij en ja hoor, hond zit terug bij de fokker.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik ben ook absoluut geen fan van op fokkersvoorwaarden plaatsen of op fokkersvoorwaarden aannemen van een hond. Ik ken meer verhalen van waar het spaak is gelopen om wat voor reden dan ook, dan succesverhalen. Vrienden van ons hebben het 1 keer gedaan door een reu uit te plaatsen bij hele goede vrienden van ze, die ze al heel wat jaren kenden, maar dat is op een debacle uitgedraaid wat hen uiteindelijk niet alleen hun hond gekost heeft, maar ook hun vriendschap. Ik vind er voor zowel de fokker als de eigenaar te veel haken en ogen aan zitten en heb het toen ik fokte daarom ook nooit gedaan, en zal het als toekomstig puppeneigenaar ook niet snel accepteren. De risico's zijn voor mij gewoon te groot en het lijkt té vaak leuker dan het is.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar dan heeft t toch nog steeds niks met mij te maken er is geen fokker die voor mij bepaald welke en hoeveel honden ik in huis haal.crutz schreef:
Dat ik dus in de veronderstelling was dat t wel fokkersvoorwaarden / gastgezin of hoe je t wil noemen was omdat ze dis idd bij de fokker bevallen is en de pups zijn kennelnaam hebben gekregen.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Overigens zou ik het dus ook niet doen onder fokkersvoorwaarden. Veel te slechte verhalen gehoord en gezien.

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
nou als de fokker wil plaatsen heeft die wel degelijk wat te zeggen in waar (en dus in welke situatie met hoeveel honden) deze hond geplaatst wordt lijkt mijmalinois schreef:Maar dan heeft t toch nog steeds niks met mij te maken er is geen fokker die voor mij bepaald welke en hoeveel honden ik in huis haal.crutz schreef:
Dat ik dus in de veronderstelling was dat t wel fokkersvoorwaarden / gastgezin of hoe je t wil noemen was omdat ze dis idd bij de fokker bevallen is en de pups zijn kennelnaam hebben gekregen.
en misschien vinden ze het zelf ook wel te veel worden 3 honden.
mijn reactie waar ik jou in meenam was enkel en alleen dat ik dacht dat jij dus ook een hond op voorwaarden gehad hebt, nou, dat blijkt dus niet zo te zijn, weten we dat ook weer
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
nou 'we' wisten dat al wel hoor, mal heeft het al vaker verteld hier.crutz schreef: mijn reactie waar ik jou in meenam was enkel en alleen dat ik dacht dat jij dus ook een hond op voorwaarden gehad hebt, nou, dat blijkt dus niet zo te zijn, weten we dat ook weer
de voors en tegens van fokkersvoorwaarden zijn wel vaker besproken op het forum.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
gelukkig kan "op fokkersvoorwaarden" ook goed gaan. zo zijn wij aan gilly gekomen en heb ik voor haar fokker meerdere puppen op mogen voeden. door de fokker heb ik nu ook een teef waar ik mijn 1e nestje mee hebt gefokt. dus het hoeft niet altijd fout af te lopen.
ik heb gilly altijd als eigen hond beschouwt en mocht alles met haar doen wat ik wilde. alleen het showen deed de fokker en dat vond ik best omdat ik een hekel heb aan showen. alle kosten die voor het fokken erbij komen kijken zoals de testen, showen noem maar op kwamen voor rekening van de fokker.
ellen
ik heb gilly altijd als eigen hond beschouwt en mocht alles met haar doen wat ik wilde. alleen het showen deed de fokker en dat vond ik best omdat ik een hekel heb aan showen. alle kosten die voor het fokken erbij komen kijken zoals de testen, showen noem maar op kwamen voor rekening van de fokker.
ellen
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Dat zegt volgens mij ook niemand, dat het niet goed kán gaan. Alleen zijn er blijkbaar meer mensen, waaronder ik, die meer probleemgevallen dan succesverhalen kennen of hebben meegemaakt. En dat mag best genoemd worden lijkt me, net zoals jij je positieve ervaring deelt.ellen en de birmanen schreef:gelukkig kan "op fokkersvoorwaarden" ook goed gaan. zo zijn wij aan gilly gekomen en heb ik voor haar fokker meerdere puppen op mogen voeden. door de fokker heb ik nu ook een teef waar ik mijn 1e nestje mee hebt gefokt. dus het hoeft niet altijd fout af te lopen.
ik heb gilly altijd als eigen hond beschouwt en mocht alles met haar doen wat ik wilde. alleen het showen deed de fokker en dat vond ik best omdat ik een hekel heb aan showen.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
LongFields schreef:Dat zegt volgens mij ook niemand, dat het niet goed kán gaan. Alleen zijn er blijkbaar meer mensen, waaronder ik, die meer probleemgevallen dan succesverhalen kennen of hebben meegemaakt. En dat mag best genoemd worden lijkt me, net zoals jij je positieve ervaring deelt.ellen en de birmanen schreef:gelukkig kan "op fokkersvoorwaarden" ook goed gaan. zo zijn wij aan gilly gekomen en heb ik voor haar fokker meerdere puppen op mogen voeden. door de fokker heb ik nu ook een teef waar ik mijn 1e nestje mee hebt gefokt. dus het hoeft niet altijd fout af te lopen.
ik heb gilly altijd als eigen hond beschouwt en mocht alles met haar doen wat ik wilde. alleen het showen deed de fokker en dat vond ik best omdat ik een hekel heb aan showen.
Hier naast de negatieve ook een hele positieve ervaring. Toch doe ik het niet meer.
Het laatste nestje met een teef op voorwaarden is onderweg en gebeurd niet meer.