Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pup dood na chippen!

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Pup dood na chippen!

Ongelezen bericht door Renske »

Laatst had een kennis van mij een nestje puppies. Tegenwoordig worden pups niet meer in de schouder gechipt, maar tussen de schouderbladen. Haar dierenarts vertelde haar van te voren dat dit niet ongevaarlijk is.

Haar dierenarts heeft gelijk gekregen. Bij een van de puppies is het niet goed gegaan. En is er toen iets beschadigd. Dit heeft de pup niet overleefd. Zes weken en twee dagen is deze dus geworden.

Zijn er al meer mensen die weten of er puppen zijn overleden door de nieuwe plaats van chippen?!?!?

Geef mij dan maar liever een chip die kan gaan zwemmen, dan de kans dat je pup sterft ten gevolge van het chippen!
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

ik heb het nog nooit gehoord.
Afbeelding
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

hier hebben ze nog gewoon in de schouder gechipt , ik heb wel 2 keer een pup gehad die aardig ging bloeden. Tussen de schouderbladen heb ik nog nooit van gehoord, zielig zeg voor het pupje :cry:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

Bij (mensen) hebben babies dikwijls een tekort aan vitamine K, een vitamine noodzakelijk voor de bloedstolling. Normaal wordt vitamine K voldoende door de darmflora aangemaakt, maar bij babies is die darmflora er nog niet. daarom hebben ze dikwijls blauwe plekken, en het kan zelfs fataal aflopen. Daarom dat men babies extra vitamine K geeft.

Misschien is het bij pups ook zo, dat het bloed nog niet voldoende kan stollen.
tiborh
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door tiborh »

8O nooit van gehoord!heeft ze sectie laten verrichten,kan ook een andere oorzaak hebben

marleen en de doggies
ingrid_me
Actief
Mijn ras(sen): Border Collie en Border Terrier

Ongelezen bericht door ingrid_me »

Jee wat sneu maar inderdaad misschien had ie wel een zwak hart :cry2:
Groetjes Ingrid, Kian en Joey.
Angela12
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Angela12 »

Nooit van gehoord, ook niet dat het niet zonder risico zou zijn.
Kyar ( mijn konijn ) is van t voorjaar gechipt , ook tussen de schouderbladen. Hij gaf geen kik, bloedde ook niet en alles is goed gegaan.
Hij was daarna niet anders dan normaal.

Maar het zou best kunnen hoor,ook wat er net is gezegd over die vitamine K.
Groetjes van Angela ,Roan , Kyar en Kany

Afbeelding

Onze website
www.geocities.com/angelamathijssen12
velvet29
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door velvet29 »

Heb het pas nog meegemaakt een nestje wat op de nieuwe manier gechipt werd, maar het is geen vooruit gang
De chipster zei het zelf ook, dat ze de oude manier fijner/beter vonden.
De pups bloedde allemaal stuk voor stuk , en ze hadden er ook meer last van als op de oude manier.

Maar ze moeten het nou eenmaal zo doen. Zal misschien wel weer veranderen als ze er veel klachten over krijgen.
groetjes Angela SBT kennel Nirindy's
Afbeelding
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

tiborh schreef:8O nooit van gehoord!heeft ze sectie laten verrichten,kan ook een andere oorzaak hebben
Door de chip was iets (een zenuw denk ik) zodanig beschadigd dat dit de oorzaak is van de dodelijke afloop. Een andere oorzaak was er dus zeker niet.
malu
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door malu »

jeesus wat sneu! dat je je pup op zo´n manier moet verliezen... 8O
sterkte,
malu

p.s ingrid , dat zijn toch borders die in jou onderschrift staan?
Pretty x-mas and a verry happy newyear.
Groetjes ,
Malu, Nonja, Dibbes,Troy en Stapper.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

ik heb wel gehoord dat deze manier veel pijnlijker is dan de vorige (ik weet niet wat dat was)

gelukkig hoor je het niet vaak waardoor dit geval hopelijk een incident was!
Afbeelding
Pijja
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pijja »

Mijn pup is gechipt tussen haar schouderbladen, dat kwam voor mij ook als een verrassing, ik had er eerder nog niet van gehoord. Een reden daarvoor is, dat de chip dan beter op z'n plaats zou blijven zitten. Op mijn praktijk chippen we op de oude manier en ik heb inmiddels begrepen dat het chippen tussen de schouderbladen inderdaad een groter risico geeft.

Of het meer pijn doet tussen de schouderbladen weet ik niet; onder de huid, is onder de huid, zou je zeggen. Misschien dat het ene plekje van de huid wel gevoeliger kan zijn dan het andere plekje.
Wat dat bloeden betreft: dan is er waarschijnlijk een bloedvaatje geraakt, dat kan ook gebeuren met de oude manier van chippen. Al kan ik me zo voorstellen dat de huid tussen de schouderbladen misschien meer bloedvaatjes bevat dan op een andere plek. Als ik zelf had kunnen kiezen: de oude manier, jammer dan dat de chip wat meer verschuift :roll: !

Ik denk eerlijk gezegd wel dat er tijdens het chippen bij de desbetreffende pup gewoon bepaalde zenuwen of iets dergelijks geraakt kunnen zijn, tussen de schouderbladen zit je nu eenmaal dichter bij belangrijke zenuwen + het feit dat alles bij een pup nog zo klein is en een pup waarschijnlijk minder stil blijft zitten tijdens het chippen dan een volwassen hond.
Het zal je maar overkomen 8O !
Groet Pijja & Yunah:

Afbeelding

Geboren: 19 september 2003

:Q http://groups.msn.com/Yunah :Q
Anouk!!
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Anouk!! »

Mijn pup is ook tussen de schouderbladen gechipt en ik was er ook bij toen dat gebeurde. Onze andere honden zijn gechipt op de oude manier en bij een is die chip zo gaan ''zwemmen'' dat die nu op haar borst zit 8O Maar nu vraag ik me af wanneer ze ooit misschien wegloopt en ze is gevonden en er wordt gekeken of ze gechipt is of ze hem daar wel vinden? kijken ze daarvoor ook helemaal op de borst?
anubis
Zeer actief

Ongelezen bericht door anubis »

De chip van Ramses is ook helemaal afgezakt en zit bijna in de plooi bij zijn poot. En mocht hij ooit gevonden worden dan checken ze ook daar voor de chip omdat bekend is dat er nogal wat weglopers zijn :mrgreen: chips dan he :mrgreen:
Groetjes Birgit en een lebber van Ramses
AfbeeldingRIP
Afbeelding
http://www.zivotinjsko-carstvo.com/imag ... odenco.jpg
Pijja
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pijja »

Jahoor, de chiplezer gaat bij ons het hele lichaam over, het is bekend dat de chip een flink stuk kan "verdwalen", daar zou ik me geen zorgen over maken, bovendien leest de chiplezer al van redelijke afstand, dus hoeft 'ie niet perse precies op de goede plek gehouden te worden! ;)
Groet Pijja & Yunah:

Afbeelding

Geboren: 19 september 2003

:Q http://groups.msn.com/Yunah :Q
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”