Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vachtproblemen en versvoeding
Moderator: moderatorteam
- Suzie
- Actief
- Mijn ras(sen): 1 mopshond en 1 Amerikaanse Stafford Terriër
- Aantal honden: 2
Vachtproblemen en versvoeding
Onze Amerikaanse Stafford puppy van bijna 11 maanden is al vanaf de leeftijd van 3 maanden aan het kwakkelen met haar gezondheid.
Het begon met Giardia, Kennelhoest toen ze 3 maanden was, met veel antibiotica en medische voeding is ze daar van opgeknapt uiteindelijk maar had er wel chronische darmproblematiek aan overgehouden. Ze kreeg speciale voeding en dat ging op zich wel wat beter.
Toen ze 6 maanden was begon ze met bijten in haar vacht en extreem veel krabben, weer naar de Dierenarts, prednison gekregen en speciale voeding van Royal Canin, eliminatiedieet. Natuurlijk speciaal middel tegen vlooien en mijten want alleen ontvlooien (wat we elke 6 weken deden) was niet genoeg.
Dat moesten we 4 maanden proberen maar het werd steeds erger, met 7 maanden was haar hele rug, nek, liezen volledig rood en kaal.
De Dierenarts vond dat we door moesten gaan maar het vertrouwen werd er niet beter op in die Dierenarts helaas want wij wilden een allergietest laten doen maar dat vond ze niet nodig.
We zijn ons gaan verdiepen in vers vleesvoer aangezien ik daar vaker goede dingen over gehoord en gelezen had, toen ze bijna 10,5 maanden was zijn we gestopt met het voer van de Dierenarts en overgestapt op rauw vlees van Nutadog, toen ze het 5 dagen gegeten had was de volledige roodheid verdwenen en haar darmproblemen lijken over want ze heeft weer mooie vaste ontlasting!!!
Haar huid is zelfs weer rozig, het is ongelooflijk!
Ook hebben we bij een internetsite (weet niet of naam genoemd mag worden dus doe het maar niet) tabletjes gekocht die ervoor zorgen dat haar vacht weer hersteld, zijn voornamelijk vitaminen,zorgt voor een verbeterde haargroei en verbeterd de talgproductie. En ongelooflijk maar waar, er groeien weer haartjes op de kale plekken!!
Het vers voer zou 6 tot 8 weken nodig hebben voordat je echt resultaat zou zien en die tabletjes moet je ook minimaal 4 weken geven (heeft ze nu 1 week), ze draagt nu de komende weken wel een kap (die je ook na een operatie vaak geeft) omdat het een paar weken zou kunnen duren voordat de jeuk vermindert, zodat ze zichzelf niet pijn kan doen en weer kale plekken bijten, gelukkig heeft ze er geen problemen mee dus het is geen belasting voor haar om die te dragen.
Ik wilde dit hier neerzetten om aan te geven dat een Dierenarts niet altijd gelijk heeft (wat niet betekend dat je altijd maar zelf moet gaan dokteren trouwens!) en dat je soms eens op je gevoel moet afgaan. Trouwens stappen wij ook over naar een andere Dierenarts want deze heb ik geen vertrouwen meer in en weet nog een goede iets verder van ons vandaan waar ik hopelijk wel echt vertrouwen in kan krijgen. Een goede Dierenarts is nu eenmaal erg belangrijk, we hadden een erg goede maar zijn verhuisd en dat is nu te ver weg helaas.
Een ding weet ik nu zeker, mijn honden krijgen alleen nog maar vers voer (ook onze gezonde hond!) en ik zal dit voer ook altijd blijven geven want het is echt gezonder (wil niet zeggen dat brokken niet goed zijn!), dit is echt een persoonlijke mening en ervaring nu.
Zijn er meer mensen die zo'n goede ervaring hebben met vers voer??
Het begon met Giardia, Kennelhoest toen ze 3 maanden was, met veel antibiotica en medische voeding is ze daar van opgeknapt uiteindelijk maar had er wel chronische darmproblematiek aan overgehouden. Ze kreeg speciale voeding en dat ging op zich wel wat beter.
Toen ze 6 maanden was begon ze met bijten in haar vacht en extreem veel krabben, weer naar de Dierenarts, prednison gekregen en speciale voeding van Royal Canin, eliminatiedieet. Natuurlijk speciaal middel tegen vlooien en mijten want alleen ontvlooien (wat we elke 6 weken deden) was niet genoeg.
Dat moesten we 4 maanden proberen maar het werd steeds erger, met 7 maanden was haar hele rug, nek, liezen volledig rood en kaal.
De Dierenarts vond dat we door moesten gaan maar het vertrouwen werd er niet beter op in die Dierenarts helaas want wij wilden een allergietest laten doen maar dat vond ze niet nodig.
We zijn ons gaan verdiepen in vers vleesvoer aangezien ik daar vaker goede dingen over gehoord en gelezen had, toen ze bijna 10,5 maanden was zijn we gestopt met het voer van de Dierenarts en overgestapt op rauw vlees van Nutadog, toen ze het 5 dagen gegeten had was de volledige roodheid verdwenen en haar darmproblemen lijken over want ze heeft weer mooie vaste ontlasting!!!
Haar huid is zelfs weer rozig, het is ongelooflijk!
Ook hebben we bij een internetsite (weet niet of naam genoemd mag worden dus doe het maar niet) tabletjes gekocht die ervoor zorgen dat haar vacht weer hersteld, zijn voornamelijk vitaminen,zorgt voor een verbeterde haargroei en verbeterd de talgproductie. En ongelooflijk maar waar, er groeien weer haartjes op de kale plekken!!
Het vers voer zou 6 tot 8 weken nodig hebben voordat je echt resultaat zou zien en die tabletjes moet je ook minimaal 4 weken geven (heeft ze nu 1 week), ze draagt nu de komende weken wel een kap (die je ook na een operatie vaak geeft) omdat het een paar weken zou kunnen duren voordat de jeuk vermindert, zodat ze zichzelf niet pijn kan doen en weer kale plekken bijten, gelukkig heeft ze er geen problemen mee dus het is geen belasting voor haar om die te dragen.
Ik wilde dit hier neerzetten om aan te geven dat een Dierenarts niet altijd gelijk heeft (wat niet betekend dat je altijd maar zelf moet gaan dokteren trouwens!) en dat je soms eens op je gevoel moet afgaan. Trouwens stappen wij ook over naar een andere Dierenarts want deze heb ik geen vertrouwen meer in en weet nog een goede iets verder van ons vandaan waar ik hopelijk wel echt vertrouwen in kan krijgen. Een goede Dierenarts is nu eenmaal erg belangrijk, we hadden een erg goede maar zijn verhuisd en dat is nu te ver weg helaas.
Een ding weet ik nu zeker, mijn honden krijgen alleen nog maar vers voer (ook onze gezonde hond!) en ik zal dit voer ook altijd blijven geven want het is echt gezonder (wil niet zeggen dat brokken niet goed zijn!), dit is echt een persoonlijke mening en ervaring nu.

Bulletje en Suzie
-
29996D
Re: Vachtproblemen en versvoeding
Hier ook uitstekende ervaringen met vers voer, en hoewel ik groot voorstander ben van (goed samengestelde) barf, zijn er ook enkele honden die vers voer niet goed verdragen. Maar over het algemeen zie ik dat honden die op vers staan een mooiere vacht en bespiering hebben dan brokkenhonden, en zeker ook een mooier gebit.
-
Tallie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Leuk om te lezen zulke verhalen! Zelf heb ik niet zo'n dramatisch verschil meegemaakt met mijn hond, maar zij eet dan ook vanaf 8,5 weken oud bijna alleen maar vers. Ik ben er absoluut van overtuigd dat het in de meeste gevallen beter is dan brokvoeding en dat verse voeding veel problemen op kan lossen, al zijn er altijd uitzonderingen. Als het niet absoluut nodig zou zijn zou ik zelf in ieder geval nooit brokken als hoofdvoeding geven! Hopelijk blijft het allemaal goed gaan en is al die ellende vanaf nu voorbij voor jouw hond. 
- Suzie
- Actief
Leuk om te zien dat er meerdere mensen hetzelfde over denken qua versvoeding of dezelfde ervaring hebben.
Ik zal mijn honden ook nooit meer iets anders geven en als er in de toekomst nog eens een puppy in huis mocht komen dan zou ik die vanaf het begin direct ook vers voeren.
Ik heb altijd gezegd dat ik nooit vers zou gaan voeren omdat ik het in principe maar een vieze bedoeling vindt, al dat bloed en rauw vlees elke ochtend om 06:00
maar ik ben ontzettend blij dat we op ons gevoel zijn afgegaan in deze want nu kan ze eindelijk eens opknappen en haar vacht ook, zal nog wel enkele maanden duren voordat alles weer normaal uitziet maar dat is niet erg, als we elke week maar een kleine vooruitgang zien zijn we al heel erg tevreden.
Ze is nu weer een blije puppy die rond rent door het huis en ook rustig kan slapen in plaats van zichzelf tot bloedens toe alles open krabben en bijten.
Ik zal mijn honden ook nooit meer iets anders geven en als er in de toekomst nog eens een puppy in huis mocht komen dan zou ik die vanaf het begin direct ook vers voeren.
Ik heb altijd gezegd dat ik nooit vers zou gaan voeren omdat ik het in principe maar een vieze bedoeling vindt, al dat bloed en rauw vlees elke ochtend om 06:00
Ze is nu weer een blije puppy die rond rent door het huis en ook rustig kan slapen in plaats van zichzelf tot bloedens toe alles open krabben en bijten.

Bulletje en Suzie
-
S@ndr@
- Zeer actief
hier juist t omgekeerde,heel, veel problemen op vers, zo zie je maar iedere hond is anders
fijn dat t nu zo goed gaat en ja dierenartsen zitter er soms wel eens naast t zijn net echte mensen
fijn dat t nu zo goed gaat en ja dierenartsen zitter er soms wel eens naast t zijn net echte mensen
-
S@nne123
Mijn pup heb ik ook vanaf de fokker direct overgezet op Carnibest en dat gaat super.Leuk om te lezen hoe snel je hond er van opknapte. 
- dagmar88
- Zeer actief
Suzie schreef:Trouwens stappen wij ook over naar een andere Dierenarts want deze heb ik geen vertrouwen meer in en weet nog een goede iets verder van ons vandaan waar ik hopelijk wel echt vertrouwen in kan krijgen. Een goede Dierenarts is nu eenmaal erg belangrijk, we hadden een erg goede maar zijn verhuisd en dat is nu te ver weg helaas.
Allergieën komen héél veel voor bij staffords. Mijn amstaff x bull terrier heeft allergieën voor zowel voor als dingen van buitenaf en voedsel intolerantie.
De eerste bazen gaven haar voer waar ze niet tegen kon en omdat ze niet groeide/graatmager en constant aan de diarree was, gaven ze uiteindelijk nagenoeg geen voer meer en heeft ze zich gered met kattenbrokjes stelen.
Bij mij is ze met 13 weken meteen op barf over gegaan en groeide als kool
Een van de andere honden doet het niet goed op alleen vers; die moet daar zo extreem veel van eten om op gewicht te blijven dat hij het niet kan verteren. Nog een ander heeft gewoon liever brok en de derde krijgt geen barf weg.
Ik weet inmiddels waar charlie wel en niet (over langere tijd) tegen kan en brokken op basis van vis en aardappel verdraagt ze goed.
Ze eten nu allemaal een combinatie van brok, kvv en barf.
- Suzie
- Actief
dagmar88 schreef:Suzie schreef:Trouwens stappen wij ook over naar een andere Dierenarts want deze heb ik geen vertrouwen meer in en weet nog een goede iets verder van ons vandaan waar ik hopelijk wel echt vertrouwen in kan krijgen. Een goede Dierenarts is nu eenmaal erg belangrijk, we hadden een erg goede maar zijn verhuisd en dat is nu te ver weg helaas.
Zijn er meer mensen die zo'n goede ervaring hebben met vers voer??Dierenartsen zijn (meestal) nu eenmaal geen voedingsdeskundigen. Hoe ze over brokken/vers denken zegt verder weinig over hun kwaliteiten.
Allergieën komen héél veel voor bij staffords. Mijn amstaff x bull terrier heeft allergieën voor zowel voor als dingen van buitenaf en voedsel intolerantie.
De eerste bazen gaven haar voer waar ze niet tegen kon en omdat ze niet groeide/graatmager en constant aan de diarree was, gaven ze uiteindelijk nagenoeg geen voer meer en heeft ze zich gered met kattenbrokjes stelen.
Bij mij is ze met 13 weken meteen op barf over gegaan en groeide als kool![]()
Een van de andere honden doet het niet goed op alleen vers; die moet daar zo extreem veel van eten om op gewicht te blijven dat hij het niet kan verteren. Nog een ander heeft gewoon liever brok en de derde krijgt geen barf weg.
Ik weet inmiddels waar charlie wel en niet (over langere tijd) tegen kan en brokken op basis van vis en aardappel verdraagt ze goed.
Ze eten nu allemaal een combinatie van brok, kvv en barf.
Dat is toch ook geen goed idee van die eerdere bazen geweest, arm diertje zeg! Dat allergieën veel voorkomen bij Staffords wisten we ook toen we haar kochten. We hadden ons helemaal in het ras verdiept. Dat niet elke Dierenarts evenveel weet van voeding is ook geen enkel probleem, maar toen wij na 3 maanden vroegen om een allergietest omdat ze steeds zieker werd (wat ook duidelijk zichtbaar voor iedereen was) en wij het niet vertrouwden, toen mocht dat van haar (Dierenarts) niet en dat vonden we erg teleurstellend. Wij wilden gewoon echt weten waar het vandaan kwam zodat er gerichter behandeld kon worden.
Dat is de voornaamste reden dat we willen overstappen naar een andere Dierenarts, niet omdat ze geen voedingsdeskundige is natuurlijk.
Elke hond reageert toch echt weer anders op vers voer dan en ik denk dat je altijd moet kijken waar ze het het beste op doen en als dat brokjes is, zeker brokjes geven, ik zal nooit brokken afkeuren want heb dat zelf altijd aan mijn honden gegeven en ze hebben het er altijd prima op gedaan, Suzie is de eerste hond die we hebben met dergelijke problematiek en zij doet het geweldig op vers vlees.

Bulletje en Suzie