Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Boxer met twee poten op het strand

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Dinos

Re: Boxer met twee poten op het strand

Ongelezen bericht door Dinos »

Lezen blijkt moeilijk , er staat toch lezen blijkt moeilijk voor sommige, wie de schoen past trekt hem aan
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Hanneke2 schreef:
gonnie schreef:
Hanneke2 schreef:
gonnie schreef:Nou ik weet niet of hij wel geniet, vond die Boxer nogal gestrest overkomen.

Voor mij zou dit te ver gaan, dit ga ik mijn honden echt niet aandoen.

Ik laat zelfs geen een poot amputeren. Als dat zou moeten laat ik ze inslapen.
Dat vind ik wel heel ver gaan. Een niet al te zware hond kan een prima normaal leven leiden met drie poten.
Dat is jou mening ik heb een andere mening en daar zijn we vrij in dacht ik zo.
Ik vind het niet normaal, mijn honden reageren slecht op honden die wat mankeren.
Als ik dan zelf een hond in de roedel heb die wat mankeert wordt die het pispaaltje.
En daar pas ik voor.
Dat begrijp ik wel, en dat zou ik ook niet willen. Maar ik heb een fors gehandicapte hond die helemaal relaxed en met een air van heb-ik-jou-daar op z'n ouwe dag nog steeds moeiteloos dikke vrienden wordt met leuke vreemde teven en nooit problemen heeft met vreemde stoere reuen. Niks nooit pispaaltje.

Binnen de roedel zou ik zelf helemaal nul problemen zien, maar ik heb dan ook een hond/kat-roedel dat al helemaal bezorgd en tuttig reageert als iemand een beetje loopt te hinken.

Als jouw roedel om niks een hond uit zou stoten zou ik eens kritisch naar je roedel kijken.
Zoals Gonnie het beschrijft denk ik dat haar roedel gewoon "honds" reageert.

Ik heb in vroeger jaren een aantal roedels gezien waar een hond met een mankementje er door de roedel glashard uitgeknikkerd werd, zonder enig pardon.
En dan nog geregeld voor de baas in de gaten had dat er wat mis was met een van zijn honden.
Ging hij dan met het slachtoffer naar de DA dan bleek ook dat er inderdaad wat mis was.

Het is niet "om niks".
Een gehandicapte hond hoort er niet te zijn, volgens genoeg roedels.
Dat is een hondenmening.
Dat mensen daar anders over kunnen denken is iets anders.
Maar volgens mij kan je dat niet van je roedel eisen als ze het zelf anders zien.
En vreemd gedrag is dat naar mijn idee beslist niet.

Ik denk overigens dat ik zelf pootamputaties ook niet snel zou overwegen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Dinos

dagmar88 schreef:
Dinos schreef:
dagmar88 schreef::denken: Dus omdat er ergere dingen zijn is dit okay?
Lezen blijft moeilijk voor sommige, er staat toch dat boxer gelukkig lijkt en zeker een kwaliteit van leven heeft. Maar sommige willen gewoon niet naar mening van ander luisteren, is niet erg iedereen moet vrij zijn in mening. Net als in bepaald geloof je je kinderen niet inent.
Ik ben daar niet zo van gediend om niks. Het is hier een discussieforum en dat soort dingen werken nog altijd twee kanten op.
Helemaal gelijk een discussie hoort een communicatie te zijn met voor beide kanten respect en leerzame items .Een mening opdringen en kinderachtige smiley,s toevoegen heeft voor mij weinig te maken met volwassen discussie.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Dinos schreef:Lezen blijkt moeilijk , er staat toch lezen blijkt moeilijk voor sommige, wie de schoen past trekt hem aan
Dinos schreef:
dagmar88 schreef: Ik ben daar niet zo van gediend om niks. Het is hier een discussieforum en dat soort dingen werken nog altijd twee kanten op.
Helemaal gelijk een discussie hoort een communicatie te zijn met voor beide kanten respect en leerzame items .Een mening opdringen en kinderachtige smiley,s toevoegen heeft voor mij weinig te maken met volwassen discussie.
Dan maak je jezelf maar beter duidelijk. Wanneer je quote en daar een reactie onder schrijft, is dat dus een directe reactie op de quote.
Ben dit soort vervelende gedoe inmiddels behoorlijk zat aan het worden.
Dinos

dagmar88 schreef:
Dinos schreef:Lezen blijkt moeilijk , er staat toch lezen blijkt moeilijk voor sommige, wie de schoen past trekt hem aan
Dinos schreef:
dagmar88 schreef: Ik ben daar niet zo van gediend om niks. Het is hier een discussieforum en dat soort dingen werken nog altijd twee kanten op.
Dan maak je jezelf maar beter duidelijk. Wanneer je quote en daar een reactie onder schrijft, is dat dus een directe reactie op de quote.
Ben dit soort vervelende gedoe inmiddels behoorlijk zat aan het worden.
Als het u stoort andere meningen te horen als die van u zelf, is een open forum misschien niet de uitgesproken plek voor u
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

sjaak-k schreef:Ik denk dat beide van jongs af aan 2 poten missen, maar dat is een gok natuurlijk.
Dat lijkt me haast ook wel, want er zijn (hopelijk) toch weinig mensen die 2 poten laten amputeren.
Ik kan me voorstellen als het aangeboren is dat je dan misschien afwacht hoe de hond zich redt ermee, inslapen kan dan altijd nog en bij
aangeboren afwijkingen is het soms verbazingwekkend hoe ze ermee kunnen leven. Al moet ik zeggen dat ik dan liever de Boxer zie met
voor en achter een poot missend dan de hond die vreselijk onhandig loopt te huppelen en een halve skelet vergroeiing heeft.
Maar bij een volwassen hond 2 poten amputeren? nee, ik zou dat niet doen. Bij een jonge gezonde hond 1 poot amputeren zou ik zeker
wél overwegen, maar 2 poten niet. Dat is einde verhaal dan.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sanchis »

Ik denk overigens dat ik zelf pootamputaties ook niet snel zou overwegen.
Dat dacht ik ook van mezelf. Ik ben ook niet het type voor dubbele kunstheupen en chemotherapie.

Maar toen Scott zn poot brak en het even spannend werd of het wilde helen, is een amputatie nog even ter sprake geweest om over na te denken. Ik had het toen wel gedaan als het nodig zou zijn geweest. Je beste vriend is in de problemen maar verder was hij gewoon een gezonde jonge hond. Afmaken zou ik toen echt niet zomaar hebben gekund.
Gelukkig is als goed gekomen en loopt ie als een kievit. Niet 100% rad maar er zijn weinig honden die hem bij kunnen houden en zijn uithoudingsvermogen is ook heel goed.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
Dinos

Kan mij voorstellen dat amputatie 2 poten voor vele een ? is. Dit zal door een ieder anders beleeft worden gevoelsmatig. Maar ik zie op het filmpje geen ongelukkige boxer die zeker kwaliteit van leven heeft op dit moment. De eigenaar van boxer heeft hier voor gekozen en verdient mijn respect.
Dat anderen dit anders zien is is hun goed recht.
lunaquinty
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door lunaquinty »

als een hond zo wordt geboren zou ik ook eerst kijken hoe hij zich redt. kan hij weinig, en heeft geen hondwaardig bestaan, dan is het einde verhaal. ik zou beide poten ook niet laten amputeren bij mijn honden, maar 1 wel, mits de hond ermee overweg kan. voor luna zou het waarschijnlijk niet te doen zijn, omdat bd's zwaar gebouwd zijn. heb je een lichtere hond, dan zou het wel goed kunnen. ik denk dat dat per hond verschilt.
hier in het bos loopt een jr die een achterpoot mist, maar hij rent harder dan mijn honden en is een blije gup.
quinty zit bij lange wandelingen in een buggy, omdat ze niet meer zo lang kan lopen, maar luna wel haar beweging nodig heeft. quinty thuis laten zou ze als straf zien, dus dan maar een buggy.
ranetje
Zeer actief

Iedereen zal daar zijn eigen idee over hebben.
Voor mij hoort een hond als hij geboren wordt 4 poten te hebben waar hij goed op kan lopen.
Is dat bij de geboorte al niet zo dat wordt zo'n pupje direct ingeslapen.
Ik ga niet kijken of hij het misschien toch zal gaan redden of niet.
Dat is dan mijn mening :wink:

Of ik later in noodgevallen tot een amputatie over zal laten gaan weet ik niet zo lang ik er zelf niet mee te maken heb met mijn eigen maatjes.
Maar mijn gevoel nu op dit moment is dat ik dat niet zal doen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Dinos

Ik kan mij voorstellen dat 99% van fokkers hondje zouden laten inslapen! daar je niet weet hoe hond zich gaat ontwikkelen en wat voor baasje hij krijgt. In dit geval is dat niet gedaan wat dus toch een tevreden levens genietende boxer heeft opgeleverd.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

ranetje schreef:Iedereen zal daar zijn eigen idee over hebben.
Voor mij hoort een hond als hij geboren wordt 4 poten te hebben waar hij goed op kan lopen.

Of ik later in noodgevallen tot een amputatie over zal laten gaan weet ik niet zo lang ik er zelf niet mee te maken heb met mijn eigen maatjes.
:ok:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Helemaal mee eens
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Sterre schreef:

Helemaal mee eens

Ik ook.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Als ik fokker was en er zat een pup zonder achterpoten in het nest ziu ik die meteen laten gaan omdat ik het geen leven vind voor een hond. Als het de voorpoten zou betreffen zou ik er minder moeite mee hebben maar ook die zou ik denk ik laten gaan. Mocht bijvoorbeeld Kiki een poot moeten missen dan komt ze daar wel overheen, maar twee poten wordt weer een ander verhaal.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
bouvierpoedel
Zeer actief

Tara schreef:
lunaquinty schreef:als een hond zo wordt geboren zou ik ook eerst kijken hoe hij zich redt.
Ik niet. Absoluut niet.
Alles beter dan dood gaat in mijn wereld beslist niet op, en er is een grens aan 'redden' en in leven houden wat mij betreft.
Zelfs met gemis van 1 poot gaat de pup hemelen of een zwemmer net zo .Zware onder/bovenbeten ook.
Gemis van 1 oog ook hemelen.
Klinkt hard maar ben geen gehandicapte instelling voor honden en wil ook mensen geen hond in de armen drukken die niet klopt .
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

bouvierpoedel schreef: Zelfs met gemis van 1 poot gaat de pup hemelen of een zwemmer net zo .Zware onder/bovenbeten ook.
Klinkt hard maar ben geen gehandicapte instelling voor honden en wil ook mensen geen hond in de armen drukken die niet klopt .
Denk dat ik dat ook zou doen.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
ranetje
Zeer actief

bouvierpoedel schreef: Zelfs met gemis van 1 poot gaat de pup hemelen of een zwemmer net zo .Zware onder/bovenbeten ook.
Ben het met je eens. :ok:
Afbeelding
Dinos

Gelukkig zoals gezegd word, weet de hond niet beter, en vindt zich zelf totaal niet zielig of benadeeld , deze hond is er nu eenmaal, en heeft op dit moment dus nog wel kwaliteit van leven. Ik neem aan dat de eigenaar verantwoording neemt als dit niet meer zo is. Gelukkig bepaald alleen de eigenaar dit anders zouden er heel veel hondjes geeuthaniseerd worden . Wie zijn wij om te oordelen over over deze eigenaar die er samen met hond niets van mee krijgt , en zoals het hoort samen erg genieten.
ranetje
Zeer actief

Dinos schreef:Gelukkig zoals gezegd word, weet de hond niet beter, en vindt zich zelf totaal niet zielig of benadeeld , deze hond is er nu eenmaal, en heeft op dit moment dus nog wel kwaliteit van leven. Ik neem aan dat de eigenaar verantwoording neemt als dit niet meer zo is. Gelukkig bepaald alleen de eigenaar dit anders zouden er heel veel hondjes geeuthaniseerd worden . Wie zijn wij om te oordelen over over deze eigenaar die er samen met hond niets van mee krijgt , en zoals het hoort samen erg genieten.
Oh, maar dat is een totaal andere discussie dan bepalen wat je zelf zou doen. :wink:

Ik (ver)oordeel niet.
Ik zeg alleen wat ik zelf zou doen.

Een hond die naar alle waarschijnlijkheid zo is geboren zou van mij de kans niet krijgen.
Die zou ik, als ik fokker zou zijn, nooit aanbieden aan gegadigden.
Die krijgen de pup niet eens te zien.
De dood is niet het ergste wat een pasgeboren pup kan overkomen.
Laatst gewijzigd door ranetje op 30 mar 2014 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Dinos

Zoals ik eerder schreef 99% zou dit doen ik ben geen uitzondering van die 99%
ranetje
Zeer actief

Ik denk dat er heel veel hondjes geëuthanaseerd zouden worden als ze zo zijn geboren.
Die zien we n.l. niet :wink:
Volgens mij zijn er niet veel fokkers die zelfs maar overwegen om te kijken waar het schip strandt met zo'n pupje.

Daarmee zeg ik dus niet dat er veel pups om die reden geëuthanaseerd worden want daar zijn geen cijfers over. :tongue:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

bouvierpoedel schreef:
Tara schreef:
lunaquinty schreef:als een hond zo wordt geboren zou ik ook eerst kijken hoe hij zich redt.
Ik niet. Absoluut niet.
Alles beter dan dood gaat in mijn wereld beslist niet op, en er is een grens aan 'redden' en in leven houden wat mij betreft.
Zelfs met gemis van 1 poot gaat de pup hemelen of een zwemmer net zo .Zware onder/bovenbeten ook.
Echt? Maar een hond met 1 goed oog en verder gezond kan toch heel prima leven? Daar is toch geen sprake van een onleefbare handicap :oeps:

Ik ben absoluut niet voor 'alles laten leven', want ik vind de dood ook niet het ergste wat mens of dier kan overkomen, maar ik zie het gemis van
één oog nu echt niet als iets waarvoor je een pup zou moeten laten inslapen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
ranetje
Zeer actief

Nanna schreef:
ranetje schreef:Ik denk dat er heel veel hondjes geëuthanaseerd zouden worden als ze zo zijn geboren.
Die zien we n.l. niet :wink:
Volgens mij zijn er niet veel fokkers die zelfs maar overwegen om te kijken waar het schip strandt met zo'n pupje.

Daarmee zeg ik dus niet dat er veel pups om die reden geëuthanaseerd worden want daar zijn geen cijfers over. :tongue:
het is per fokker verschillend. De één slaat een pup tegen de muur (het welbekende 'muursurfen') vanwege een foute kleur en de volgende trekt alles uit de kast om een mismaakt pupje tegen alle stromen in in leven te houden.
Ik denk dat de middenweg zoals altijd de beste is ;-)
Dat soort struisvogelpolitiek heb ik nooit begrepen :U:

Bovendien vind ik dat dan weer wel zonde als het verder een gezond hondje betreft. :wink:
Cijfers over misvormingen in het nest zouden ook best zinvol kunnen zijn om te weten.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

Caro. schreef:
bouvierpoedel schreef:
Tara schreef:
Ik niet. Absoluut niet.
Echt? Maar een hond met 1 goed oog en verder gezond kan toch heel prima leven? Daar is toch geen sprake van een onleefbare handicap :oeps:

Ik ben absoluut niet voor 'alles laten leven', want ik vind de dood ook niet het ergste wat mens of dier kan overkomen, maar ik zie het gemis van
één oog nu echt niet als iets waarvoor je een pup zou moeten laten inslapen.
Ja meen ik ook al kom je daar even later dan de geboorte achter.
Heb geen zin om af te wachten wat er voor fouten,ellende en gemis van iets hangen aan dat gemis van oog.

Neem een nest met 10 puppen waarin er duidelijk 1 wat mist of superklein is dan zijn 1 op 3 bereid om dat pupje te willen alleen omdat ze het zo zielig vinden. En helemaal aLs je zegt dat het hemelen gaat.
hewi
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door hewi »

2 poten missen is geen optie vind ik persoonlijk.
1 poot bij een hond die dat aankan qua lichaam en geest ja hoor geen probleem
maar 2.....

De boxer ziet er gelukkig uit natuurlijk hij weet niet beter maar moet het dan perse zo zijn?
Ik denk eerder dat de baasjes een stel aandachtsgeile mensen zijn, hoe wil je dit anders verklaren
ik kan me niet voorstellen dat je rustig over straat loopt met zon hond.
Groetjes Heidi
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Deze boxer is niet zo geboren, maar zijn achterpoten zijn wel op hele jonge leeftijd geamputeerd. Met 2 maanden bleken alle botten van zijn achterpoten gefuseerd te zijn en die hebben ze toen geamputeerd.

Ik vind het ook een beetje een 'eng' gezicht in eerste instantie, maar bij het verder kijken naar het filmpje zie ik vooral een blije jonge hond. Heel wonderlijk hoe hij zijn evenwicht weet te behouden overigens.
Het plassen lijkt me trouwens geen punt, maar ik ben wel benieuwd hoe het met poepen gaat.

Dat hij een grotere kans heeft op vroege slijtage van de gewrichten vind ik echt een kulargument om de hond dáárvoor nu te euthanaseren. Zodra die slijtage er is en de hond er veel last van heeft is die spuit er heus nog wel hoor. Kwestie van goed in de gaten houden.
Of ik in dit geval zelf gekozen had voor het amputeren van twee poten... ik weet het niet, ik denk het niet. Maar nu het eenmaal zo is en hij (voor zover ik kan inschatten van dit filmpje) een hondwaardig leven heeft, zich helemaal vrij kan bewegen, zélf duidelijk laat blijken dat hij happy is en een fijn baasje heeft, zie ik niet in waarom dit hondje dood zou moeten (als hij geen pijn heeft uiteraard). Omdat wij het creepy vinden :U: ?

Ja, die hond zal vast een beter/makkelijker leven gehad hebben met 4 gezonde poten, maar daar gaat het helemaal niet om. Het kan áltijd beter, maar het gaat erom of het een hondwaardig bestaan is, of de hond kwaliteit van leven heeft. Dát is de discussie. En op dat punt denk ik dat dat voor deze hond wel opgaat (voor zover ik dat zo van dit filmpje kan zien).
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

Zamunda schreef:Deze boxer is niet zo geboren, maar zijn achterpoten zijn wel op hele jonge leeftijd geamputeerd. Met 2 maanden bleken alle botten van zijn achterpoten gefuseerd te zijn en die hebben ze toen geamputeerd.

Ik vind het ook een beetje een 'eng' gezicht in eerste instantie, maar bij het verder kijken naar het filmpje zie ik vooral een blije jonge hond. Heel wonderlijk hoe hij zijn evenwicht weet te behouden overigens.
Het plassen lijkt me trouwens geen punt, maar ik ben wel benieuwd hoe het met poepen gaat.

Dat hij een grotere kans heeft op vroege slijtage van de gewrichten vind ik echt een kulargument om de hond dáárvoor nu te euthanaseren. Zodra die slijtage er is en de hond er veel last van heeft is die spuit er heus nog wel hoor. Kwestie van goed in de gaten houden.
Of ik in dit geval zelf gekozen had voor het amputeren van twee poten... ik weet het niet, ik denk het niet. Maar nu het eenmaal zo is en hij (voor zover ik kan inschatten van dit filmpje) een hondwaardig leven heeft, zich helemaal vrij kan bewegen, zélf duidelijk laat blijken dat hij happy is en een fijn baasje heeft, zie ik niet in waarom dit hondje dood zou moeten (als hij geen pijn heeft uiteraard). Omdat wij het creepy vinden :U: ?

Ja, die hond zal vast een beter/makkelijker leven gehad hebben met 4 gezonde poten, maar daar gaat het helemaal niet om. Het kan áltijd beter, maar het gaat erom of het een hondwaardig bestaan is, of de hond kwaliteit van leven heeft. Dát is de discussie. En op dat punt denk ik dat dat voor deze hond wel opgaat (voor zover ik dat zo van dit filmpje kan zien).
Dit scheelt mij een hoop typen :-)

Ik dacht ook eerst: 'dat kan gewoon niet' maar bedacht toen bovenstaande argumenten. Als dat hondje geen pijn heeft, kan rennen, spelen, poepen en eten, wat wil je dan nog meer? Mijn oudste hond heeft wel pijn, krijgt pijnstilling maar toch kan het zijn dat ze af en toe last heeft. Zo hard rennen als die Boxer kan ze echt niet meer. Maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om haar nu al in te laten slapen.

Als er bij mij een pup zo geboren wordt, is de keus duidelijk, inslapen.
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Ik ken de voorgeschiedenis van die boxer niet. Ik weet bv niet of hij bij een fokker vandaan komt of dat het een stray was. Hoe hij er uitzag als pup weet ik ook niet, dat blijft gissen.

Ik meen begrepen te hebben dat men er, op de leeftijd van 2 maanden, achter kwam dat de botten in de achterpoten met elkaar vergroeid zijn :19: .
Die hond is dus op vrij jonge leeftijd zijn achterpoten kwijtgeraakt en heeft geleerd hoe daar mee om te gaan. De hond zelf heeft er geen 'probleem' mee, die doet zijn ding omdat hij niet anders weet en hij lijkt lol in zijn leven te hebben.
Als die of een vergelijkbare hond op mijn pad kwam, zou er geen haar op mijn hoofd over denken om hem af te maken :neenee: .
Maar als ik een pup in mijn nest had liggen met duidelijke afwijkingen, dan zou ik die niet verder laten leven.

Verder hangt het amputeren van een poot bij mijn eigen honden heel erg af van welke poot, leeftijd EN hond. Tessa doe ik het sowieso niet aan en bij Luuk misschien als het zijn achterpoot is.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Liesbeth schreef:Ik ken de voorgeschiedenis van die boxer niet. Ik weet bv niet of hij bij een fokker vandaan komt of dat het een stray was. Hoe hij er uitzag als pup weet ik ook niet, dat blijft gissen.

Ik meen begrepen te hebben dat men er, op de leeftijd van 2 maanden, achter kwam dat de botten in de achterpoten met elkaar vergroeid zijn :19: .
Die hond is dus op vrij jonge leeftijd zijn achterpoten kwijtgeraakt en heeft geleerd hoe daar mee om te gaan. De hond zelf heeft er geen 'probleem' mee, die doet zijn ding omdat hij niet anders weet en hij lijkt lol in zijn leven te hebben.
Als die of een vergelijkbare hond op mijn pad kwam, zou er geen haar op mijn hoofd over denken om hem af te maken :neenee: .
Maar als ik een pup in mijn nest had liggen met duidelijke afwijkingen, dan zou ik die niet verder laten leven.

Verder hangt het amputeren van een poot bij mijn eigen honden heel erg af van welke poot, leeftijd EN hond. Tessa doe ik het sowieso niet aan en bij Luuk misschien als het zijn achterpoot is.
Helemaal eens. En dat laatste ook. Tot op de laatste dag/uur is het amputeren een reëele optie geweest voor ons. Maar 13, voorpoot en loophond heeft ons tot inslapen doen besluiten. En daar ben ik nog steeds 'blij' om. Had die bult bovenop haar neus gegroeid waardoor ze zo lelijk als de nacht was geworden, had ze nu nog geleefd. En blij geleefd.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”