Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wel of geen maatje voor Ivan

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Aantal honden: 1
Contacteer:

Wel of geen maatje voor Ivan

Ongelezen bericht door Jacky »

Odin is nu ongeveer een half jaar geleden overleden en wij twijfelen enorm of we nu wel of niet een maatje erbij zetten. En wat dan? een oudere hond of een pup? Doe je het voor Ivan of ook voor onszelf.
Wat is wijsheid. Ivan leeft misschien nog een jaar? hij loopt tegen de 13. Hij is best nog wel kwiek voor zijn leeftijd. Is het teveel voor hem? aan de andere kant mist hij Odin verschrikkelijk. Maar als wij buiten lopen, wil hij eigenlijk niks met andere honden te maken hebben als hij merkt dat het Odin niet is. Snappen jullie het.
Ik zou het wel willen hoor, een kleiner formaat hond die wat makkelijker meenemen is ( wij nemen altijd de honden mee als we op vakantie gaan of een weekend weg, maar dan is wel de achterbak vol :engel: . Ik wil graag een wat handzamer formaat dan, die ook lekker op de achterbank kan liggen tussen de jeugd in. Ik hoef geen ras hond, maakt niets uit. Maar wat ik wil is een proeftijd om te kijken hoe ivan het doet met het eventuele nieuwe hondje. Ivan is niet agressief tegen andere honden, hij is meer het sukkeltje, maar gaat ze nu wat uit de weg.
We hadden een beagle gezien, een ex lab hondje, maar nog maar een jaar oud. Te jong?. Bah wat een vragen allemaal waar ik zelf het antwoord gewoonweg niet op weet. Of wachten we tot Ivan er niet meer is (klinkt ook zo wat) en beginnen dan met een frisse start.
Nou brand los, wat vinden of denken jullie.

Ik vergeet te melden dat we 2 jaar geleden ook een ex lab hond erbij hadden voor een half jaar, daar was Ivan bang voor. Nu was zij ook heel dominant naar Ivan. Maar gelukkig werd hij daar niet van.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
hewi
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Wel of geen maatje voor Ivan

Ongelezen bericht door hewi »

opvang gezin worden:-)
Groetjes Heidi
Afbeelding
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Mijn hond is ruim 13 jaar maar ik neem geen hond erbij. Dit met de gedachte als ze zwakker zou worden ik haar dan moet thuis laten om de nieuwe hond genoeg beweging te geven. Ik zou dat zielig vinden. Ze is nu nog heel fit maar dat kan natuurlijk best snel omslaan. En dan wil ik de tijd die ze nog heeft in alle rust met haar doorbrengen. Maar het is ook zo dat ik mijn hond helemaal geen plezier doe met een maatje in huis. Dus wat dat betreft is de keuze voor mij makkelijk.
Als Ivan een maatje mist zou ik wel een rustige hond erbij nemen. Kan de beagle misschien op proef komen?
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Kun je misschien eens op een hondje waar het mee klikt passen?
Hier had Charlie het erg moeilijk met alleen zijn. Toen we middernacht een hond van de weg plukten en mee naar huis namen, was Charlie direct een compleet andere hond.
:wink: Toen was de keuze snel gemaakt.
Lieke87
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Mechelse herder en een X Labrador.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lieke87 »

Mijn oudje moest ook niks van andere honden weten, maar de hond die we we toen bijgezet hebben is gewoon haar maatje hoort bij de roedel. Buiten wil ze nog steeds niks van andere honden weten alleen met onze andere hond speelt ze. Voor haar hoefde geen maatje alleen vond ze het ook prima maar nu vind ze het wel gezellig.
Jacky
Zeer actief
Contacteer:

hewi schreef:opvang gezin worden:-)

Ja ik heb een stichting gemaild of dit een optie is. Mocht het al niet lukken, of Ivan wordt heel slecht oid dan is dit wel een idee.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sanchis »

Je zou inderdaad opvang gezin kunnen worden voor een stichting. De meesten worden na een paar weken geplaatst maar als je een hondje treft waarbij het goed klikt, kun je ervoor kiezen hem te houden.
Als je een goede stichting kiest die de honden ook kent vanuit het asiel, kun je aangeven dat je een hondje wil met een zacht karakter voor ivan
De meeste buitenlandse asiel hondjes hebben een langere tijd in een roedel geleefd. Hierdoor spreken ze de hondentaal goed en zijn ze zlvaak heel bescheiden en niet opdringerig.
Laatst gewijzigd door Sanchis op 30 mar 2014 12:02, 2 keer totaal gewijzigd.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
Jacky
Zeer actief
Contacteer:

dagmar88 schreef:Kun je misschien eens op een hondje waar het mee klikt passen?
Hier had Charlie het erg moeilijk met alleen zijn. Toen we middernacht een hond van de weg plukten en mee naar huis namen, was Charlie direct een compleet andere hond.
:wink: Toen was de keuze snel gemaakt.
tja, mijn zus heeft drie honden, die zelf niet makkelijk zijn. Dat vindt hij eng. Mijn broer heeft en vervelend opdringerig frans buldogje, die is te druk :mrgreen:

Mochten we al als gastgezin gaan optreden dan wil ik eerst een heel eind lopen met beide honden om te kijken of er echt een klik is, of Ivan niet schijterig is. Hij heeft zich echt teveel aan Odin opgetrokken, die regelde alles voor hem. Ivan kwam ook als herplaatser bij ons, was meteen al wat afstandelijk en anders
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Angeniet
Erelid

Ongelezen bericht door Angeniet »

Toen Izzy er niet meer was, dacht ik ook na over wel of geen hond erbij.
Ik heb het niet gedaan, voor Juda hoefde het niet zo nodig.
Juda vond het heerlijk om zijn laatste maanden samen met mij door te brengen.
En ik heb van die maanden driedubbel en intens genoten.
Moeilijk om te beslissen, Jacky.
Jacky
Zeer actief
Contacteer:

Angeniet schreef:Toen Izzy er niet meer was, dacht ik ook na over wel of geen hond erbij.
Ik heb het niet gedaan, voor Juda hoefde het niet zo nodig.
Juda vond het heerlijk om zijn laatste maanden samen met mij door te brengen.
En ik heb van die maanden driedubbel en intens genoten.
Moeilijk om te beslissen, Jacky.

Wij wachten ook eerst af, we doen het dus niet. Wikken en wegen, maar Ivan heeft misschien nog een jaar hooguit en zal alleen maar krakkemikkiger worden. Als er weer een hond komt , dan nadat Ivan er niet meer is. We gaan ook niet als gastgezin optreden. Zeg ik nu, heel dapper. Kan volgende week weer anders zijn. :F:

Als Odin nog had geleefd en Ivan er niet meer was geweest, dan was het verhaal ook heel anders Angeniet, Odin vond het ook prima, alle aandacht voor hem alleen. Dan had ik ook niet getwijfeld.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”