Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
enting
Moderator: moderatorteam
- balou2000
- Actief
enting
als ik met de 2 katten en de hond voor de jaarlijkse APK keuring met enting naar de DA ga ben ik tussen de 150 en 200 euro kwijt .
Nu was ik vanmiddag bij Ranzijn en zag dat alle entingen 20 euro zijn
dat zou me dus vet veel geld schelen.
maar is elke enting goed, ik neem aan dat er verschillende merken zijn
wat denken jullie
wat denken jullie
- semmyboy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De duitse herdershond!
- Aantal honden: 2
Re: enting
Ik ent helemaal niet. Is ook niet nodig dit ieder jaar te doen.
Slecht voor de hond, goed voor de portomonee van de dierenarts.
http://www.diamondfauna.nl/index.php/va ... rofessoren
- kaatje888
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.
- Aantal honden: 1
Preciessemmyboy schreef:Ik ent helemaal niet. Is ook niet nodig dit ieder jaar te doen.
In liefdevolle herinnering
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Hier krijgen ze alleen de rabiës en de Weil, en om de 3 jaar de cocktail.
Bleza's rabiës was verlopen zei de DA, degene die zij in Portugal had gehad bleek maar 1 jaar werkzaam. Nou ja, dan maar een nieuwe, er staat binnenkort waarschijnlijk België en/of Frankrijk op de planning, dus dan moet het wel.
De prijzen verschillen per DA, maar volgens mij heeft dat ook te maken met de entstof die ze gebruiken.
De rabiësenting die Bleza in Portugal gehad heeft zal goedkoper zijn omdat hij minder lang werkt denk ik. Geen idee eigenlijk.
Bleza's rabiës was verlopen zei de DA, degene die zij in Portugal had gehad bleek maar 1 jaar werkzaam. Nou ja, dan maar een nieuwe, er staat binnenkort waarschijnlijk België en/of Frankrijk op de planning, dus dan moet het wel.
De prijzen verschillen per DA, maar volgens mij heeft dat ook te maken met de entstof die ze gebruiken.
De rabiësenting die Bleza in Portugal gehad heeft zal goedkoper zijn omdat hij minder lang werkt denk ik. Geen idee eigenlijk.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
- balou2000
- Actief
die westie is gewoon een plaatje ik heb een maltezer
en ja ik ent nog elk jaar , en dat wil ik ook zo blijven doen
- Evertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix
Freek heeft dat ook, alleen is in Roemenië geënt. Stickertje was hetzelfde als bij Evert, dus ik vroeg het aan de DA waar dat aan lag. Maar blijkt met de registratie te maken te hebben van de entstof. Het gaat in ons geval om hetzelfde merk tegen Rabiës, alleen in NL is deze voor 3 jaar geldig en in Roemenië maar 1 jaar. En we moesten na een jaar weer Rabiës enten om hem geldig te houden, maar dan wel voor 3 jaarmoosje schreef: De rabiësenting die Bleza in Portugal gehad heeft zal goedkoper zijn omdat hij minder lang werkt denk ik. Geen idee eigenlijk.
Nou ja ze gaan regelmatig mee naar het buitenland dus wat moet, dat moet. Maar de lepto en kennelhoest wordt hier jaarlijks gezet, de rest om de drie jaar. Ook omdat ze naar het pension en de club gaan. Anders zouden ze niet zo frequent geënt worden.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Ik ent zo min mogelijk. Alleen rabies. Verder tot 1 jaar en dan op 4 jaar laten titeren.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Kijk eens in het paspoort van je hondje?balou2000 schreef:die westie is gewoon een plaatje ik heb een maltezer
Misschien dat ook bij jouw hond de cocktailenting eens in de 3 jaar wordt gegeven en alleen Weil jaarlijks
Je wordt dus wel elk jaar "opgeroepen" voor de enting als je dat met je DA hebt afgesproken.
Het is alleen niet steeds dezelfde enting.
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
balou2000 schreef:die westie is gewoon een plaatje ik heb een maltezer
- Liesbeth
- Zeer actief
Gewoon even navragen welke entstof ze gebruikenbalou2000 schreef:als ik met de 2 katten en de hond voor de jaarlijkse APK keuring met enting naar de DA ga ben ik tussen de 150 en 200 euro kwijt .
wat denken jullie
In principe zijn alle entstoffen goed, anders worden ze niet toegelaten op de Nederlandse markt
De cocktails van Nobivac en Vanguard zijn sowieso geregistreerd voor 3 jaar. Alleen Lepto en KC werken niet zo lang en "moeten" elk jaar (als je dat wil).
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Mijn hond heeft 12 jaar geleden alle puppenvaccinaties gehad, daarna nog een paar keer Weil (for sentimental reasons
) en verder naks
De dierenarts zoekt maar een andere core business.
De dierenarts zoekt maar een andere core business.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Ri@nne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
Het is dat Bonnie mee gaat naar het buitenland, anders liet ik ook haar niet meer enten.. Beestje is er elke keer weer beroerd van
- mariska78
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): maltezer en een boomer
Onze Lizzy Maltezer mag niet geent worden i.v.m. AIHA Luna hebben we nu 1x over geslagen maar wordt ook jaarlijks op geroepen.
Dus cocktail zou dus ook om drie jaar kunnen??
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Jamariska78 schreef:Onze Lizzy Maltezer mag niet geent worden i.v.m. AIHA Luna hebben we nu 1x over geslagen maar wordt ook jaarlijks op geroepen.
-
doodle
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Australian labradoodle
Waarom? Het is nu gewoon officieel toegestaan om om de drie jaar te enten. Als je dan zo bezorgd bent om je portemonnee zou mij dat althans alleen maar verheugen.
[/quote]
Hoe zit dat precies?
Is het dan ook voldoende als ze mee gaan doen met wedstrijden en op de hondenclub trainen?
Hoe zit dat precies?
Is het dan ook voldoende als ze mee gaan doen met wedstrijden en op de hondenclub trainen?
- Liesbeth
- Zeer actief
Hoe zit dat precies?doodle schreef:Waarom? Het is nu gewoon officieel toegestaan om om de drie jaar te enten. Als je dan zo bezorgd bent om je portemonnee zou mij dat althans alleen maar verheugen.
Is het dan ook voldoende als ze mee gaan doen met wedstrijden en op de hondenclub trainen?[/quote]
Tuurlijk, als je laat enten met de cocktails die voor 3 jaar geregistreerd staan
Weil (lepto) wordt wel jaarlijks gevraagd door clubs en pensions, net zoals een kennelhoestenting. Die entingen werken namelijk niet zo lang.
Ik heb met geen van dit alles te maken en ent gewoon niet meer. Mijn honden zijn de eerste jaren 'netjes' gevaccineerd en ik vind het nu wel best.
- balou2000
- Actief
mijn dierenarts ent met Eurican
het ene jaar krijgt ze de grote cocktail en andere jaar krijgt ze parvo en weil
- Liesbeth
- Zeer actief
Misschien eens aan je DA vragen of die niet wil overstappen naar Nobivac of Vanguard, die zijn voor 3 jaar geregistreerd.balou2000 schreef:mijn dierenarts ent met Eurican
De cocktail van Eurican is overigens maar voor één jaar geregistreerd, die zou je (volgens de regels) dus elk jaar moeten laten geven, in het geval je naar cursus gaat of je hond in pension doet.
Even een toevoeging. Als je met Nobivac zou laten enten, dan ent je het ene jaar de cocktail, dan 2 jaar alleen Weil, daarna weer de cocktail (als je dat zo wil). De parvo enting (van Nobivac) is namelijk ook voor 3 jaar geregistreerd. Niet nodig om die ieder jaar te herhalen
- Liesbeth
- Zeer actief
Ik geef overigens de voorkeur aan Nobivac omdat die verschillende mogelijkheden m.b.t. vaccins hebben.
Zo vind ik de kennelhoestenting compleet overbodig, maar de Pi (para-influenza) zit meestal wel in de cocktail. Nobivac heeft ook een cocktail zonder Pi (alleen DHP). Eurican heeft die ook, maar omdat die cocktail maar 1 jaar geldig is en Nobivac 3 jaar, kies ik liever voor Nobivac.
Toen mijn honden nog een cocktail enting kregen was dat dus alleen DHP+L.
Zo vind ik de kennelhoestenting compleet overbodig, maar de Pi (para-influenza) zit meestal wel in de cocktail. Nobivac heeft ook een cocktail zonder Pi (alleen DHP). Eurican heeft die ook, maar omdat die cocktail maar 1 jaar geldig is en Nobivac 3 jaar, kies ik liever voor Nobivac.
Toen mijn honden nog een cocktail enting kregen was dat dus alleen DHP+L.
- balou2000
- Actief
dank jullie wel voor deze info
-
nathalie71
Nanna schreef:Waarom? Het is nu gewoon officieel toegestaan om om de drie jaar te enten. Als je dan zo bezorgd bent om je portemonnee zou mij dat althans alleen maar verheugen.balou2000 schreef:die westie is gewoon een plaatje ik heb een maltezer
Nou precies!
- Suzie
- Actief
- Mijn ras(sen): 1 mopshond en 1 Amerikaanse Stafford Terriër
Dat heb ik nou nooit geweten dat het nog maar eens in de 3 jaar hoefde, ik ging altijd netjes elk jaar 120 euro afgeven voor 2 honden.
Suzie, heeft haar puppyentingen in Oktober allemaal gehad van Novibac en Bulletje in Juli van Eurican, dan laat ik in Juli Bulletje nog eens enten en dan vraag ik toch om Novibac, dan laat ik hem daarna elke 3 jaar enten en Suzie pas in 2016 weer. Dat scheelt toch wel veel geld want het wordt steeds duurder helaas
Suzie, heeft haar puppyentingen in Oktober allemaal gehad van Novibac en Bulletje in Juli van Eurican, dan laat ik in Juli Bulletje nog eens enten en dan vraag ik toch om Novibac, dan laat ik hem daarna elke 3 jaar enten en Suzie pas in 2016 weer. Dat scheelt toch wel veel geld want het wordt steeds duurder helaas

Bulletje en Suzie
-
nathalie71
Ferry is geboren op 22 december 2013.
Hij heeft op 14 februari 2014 de Nobivac puppy DP gehad (dat is Hondenziekte puppy enting en Parvo geïnactiveerd)
In het boekje staat dat hij in maart weer geënt had moeten worden.
Ik ga volgende week met hem naar de dierenarts,welke enting moet hij nog hebben?
Ik zie in het boekje staan dat er ook een enting hondenziekte is van v.a. 12 wk.
Hij heeft dus maar 1 enting gehad.
Hij heeft op 14 februari 2014 de Nobivac puppy DP gehad (dat is Hondenziekte puppy enting en Parvo geïnactiveerd)
In het boekje staat dat hij in maart weer geënt had moeten worden.
Ik ga volgende week met hem naar de dierenarts,welke enting moet hij nog hebben?
Ik zie in het boekje staan dat er ook een enting hondenziekte is van v.a. 12 wk.
Hij heeft dus maar 1 enting gehad.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Ik heb Biko vorige week laten titeren. Antistoffen waren dik in de plus dus het advies zou eigenlijk zijn over 6 jaar terugkomen om weer te laten titeren maar omdat hij dan (hopelijk) 12 1/2 is, kan ik ervan uitgaan dat hij levenslang beschermd is en dat staat ook in zijn boekje. Idem met de andere 2 die ik vorig jaar heb laten titeren. Aan weil doe ik niet, daar lees ik veel te veel tegenstrijdige verhalen over.

-
nathalie71
Maar een puppy bedoel ik eigenlijk.Die heeft toch wel nog meer entingen nodig dan hij nu heeft gehad?
- alm@
- moderator
Persoonlijk zou ik na de 3 maanden enting na een jaartje laten titeren. Ik heb hier een (holistisch) dierenarts in de buurt die, om het laagdrempelig te houden, iets minder dan de entprijs voor titeren rekent. Mocht eventueel enten noodzakelijk zijn rekent ze geloof ik 2 euro extra.nathalie71 schreef:Maar een puppy bedoel ik eigenlijk.Die heeft toch wel nog meer entingen nodig dan hij nu heeft gehad?

-
nathalie71
Ja oke...alm@ schreef:Persoonlijk zou ik na de 3 maanden enting na een jaartje laten titeren. Ik heb hier een (holistisch) dierenarts in de buurt die, om het laagdrempelig te houden, iets minder dan de entprijs voor titeren rekent. Mocht eventueel enten noodzakelijk zijn rekent ze geloof ik 2 euro extra.nathalie71 schreef:Maar een puppy bedoel ik eigenlijk.Die heeft toch wel nog meer entingen nodig dan hij nu heeft gehad?
Maar mijn vraag was;
Hij is nu bijna 5 maanden...Dus moet ik hem dan alleen nog die 12 weken prik laten geven?
Of een hele cocktail.
dierenarts zal me vast weer de weil,parvo,hondenziekte,etc. ontwormtabletten,vlooienspul..weet ik het wat allemaal aan smeren.
Ik wil er graag naar toe en zeggen...die en die enting wil ik hem geven!Verder niks.
dat wat hij echt nodig heeft nog nu...en dan minstens 3 jaar vooruit kan.
- alm@
- moderator
Aan mij heb je niks voor advies wat dit betreftnathalie71 schreef:Ja oke...alm@ schreef:Persoonlijk zou ik na de 3 maanden enting na een jaartje laten titeren. Ik heb hier een (holistisch) dierenarts in de buurt die, om het laagdrempelig te houden, iets minder dan de entprijs voor titeren rekent. Mocht eventueel enten noodzakelijk zijn rekent ze geloof ik 2 euro extra.nathalie71 schreef:Maar een puppy bedoel ik eigenlijk.Die heeft toch wel nog meer entingen nodig dan hij nu heeft gehad?
Maar mijn vraag was;
Hij is nu bijna 5 maanden...Dus moet ik hem dan alleen nog die 12 weken prik laten geven?
Of een hele cocktail.
dierenarts zal me vast weer de weil,parvo,hondenziekte,etc. ontwormtabletten,vlooienspul..weet ik het wat allemaal aan smeren.
Ik wil er graag naar toe en zeggen...die en die enting wil ik hem geven!Verder niks.

- kipo
- Zeer actief
Die 12 weken prik is een volledige cocktail, ik vind dat die het eerste jaar echt wel belangrijk is. Ziekte van Weil moet het eerste jaar 2 x gegeven worden met 3-5 weken ertussen, anders werkt die niet (volledig) en had je hem net zo goed helemaal niet gegeven. KC laat ikzelf niet enten, tenzij Pol naar pension moet.nathalie71 schreef:Ja oke...alm@ schreef:Persoonlijk zou ik na de 3 maanden enting na een jaartje laten titeren. Ik heb hier een (holistisch) dierenarts in de buurt die, om het laagdrempelig te houden, iets minder dan de entprijs voor titeren rekent. Mocht eventueel enten noodzakelijk zijn rekent ze geloof ik 2 euro extra.nathalie71 schreef:Maar een puppy bedoel ik eigenlijk.Die heeft toch wel nog meer entingen nodig dan hij nu heeft gehad?
Maar mijn vraag was;
Of een hele cocktail.

[/url]

Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15