Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Boxer met twee poten op het strand

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

lunaquinty
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
Aantal honden: 4

Re: Boxer met twee poten op het strand

Ongelezen bericht door lunaquinty »

fes/lou schreef:
lunaquinty schreef:
fes/lou schreef:Ik vind het allebei niks, een achterpootloper met een kromme rug en een voorpootloper die vreselijk onderontwikkeld is...
Waar zit het gezond verstand van dit soort mensen?
je ziet aan de hond toch dat hij geniet? als zo'n hond nou een hoopje ellende was, vond ik het iets anders.
Weet die hond veel wat voor leven hij zou kunnen hebben...
En hoe snel denk je dat die slijt, denk je dat die 13 wordt op deze manier?
Ik vind het hondonwaardig, en als zulke pups bij mij geboren worden gaan ze naar de da
hij zal niet oud worden nee, maar elke dag dat hij kan genieten is er weer 1.
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Eerlijk gezegd redt ie zich beter dan enkele Engelse bullen die ik vanmiddag tegenkwam.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

lieke schreef:
gonnie schreef:Nou ik weet niet of hij wel geniet, vond die Boxer nogal gestrest overkomen.

Voor mij zou dit te ver gaan, dit ga ik mijn honden echt niet aandoen.

Ik laat zelfs geen een poot amputeren. Als dat zou moeten laat ik ze inslapen.

Eén poot laten amputeren hangt heel erg af van de hond in kwestie, gezondheid en de leeftijd. Bij mijn bejaarde Kyra zo ik het absoluut niet doen. Zelfs niet bij Lyndie.
Bij Bonnie zou ik het waarschijnlijk wel doen, die is nog jong, fit en gezond.
Precies. En ook nog heel afhankelijk van voor- of achterpoot. Bij Saar - loophond pur sang, dik 12 jaar - dus niet. Toen ze 3 was geweest, beslist wel.
En nee, twee poten gaat me te ver. Net zoals karretjes en 'rolstoelen'.
Marion.

lunaquinty schreef:
fes/lou schreef:
lunaquinty schreef:
fes/lou schreef:Ik vind het allebei niks, een achterpootloper met een kromme rug en een voorpootloper die vreselijk onderontwikkeld is...
Waar zit het gezond verstand van dit soort mensen?
je ziet aan de hond toch dat hij geniet? als zo'n hond nou een hoopje ellende was, vond ik het iets anders.
Weet die hond veel wat voor leven hij zou kunnen hebben...
En hoe snel denk je dat die slijt, denk je dat die 13 wordt op deze manier?
Ik vind het hondonwaardig, en als zulke pups bij mij geboren worden gaan ze naar de da
hij zal niet oud worden nee, maar elke dag dat hij kan genieten is er weer 1.
Tuurlijk niet. Het is geen mens die kan genieten van een dag en 's nachts fijn gaat slapen "zooooo, dat was weer een heerlijke dag vandaag; die heb ik toch maar weer in mijn zak!" :19:
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Ik krijg er een naar gevoel van als ik er naar kijk. Gaat mij veel te ver dit. Ik zou het niet doen in ieder geval. Als er hier een poot geamputeerd moet worden, is het denk ik einde verhaal voor mijn honden. En bij twee hoef ik daar niet eens over na te denken.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

gonnie schreef:Nou ik weet niet of hij wel geniet, vond die Boxer nogal gestrest overkomen.

Dat vind ik wel heel ver gaan. Een niet al te zware hond kan een prima normaal leven leiden met drie poten.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Marion.

Hanneke2 schreef:

Dat vind ik wel heel ver gaan. Een niet al te zware hond kan een prima normaal leven leiden met drie poten.
Dat zou je dus bij een - niet al te zware - hond van 13 ook zomaar laten doen?
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Hanneke2 schreef:

Dat is jou mening ik heb een andere mening en daar zijn we vrij in dacht ik zo.
Ik vind het niet normaal, mijn honden reageren slecht op honden die wat mankeren.
Als ik dan zelf een hond in de roedel heb die wat mankeert wordt die het pispaaltje.
En daar pas ik voor.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
gonnie
Zeer actief

Ik vind het niet zielig, ik vind het gewoon niks.

Ik vind iets niet snel zielig.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sanchis »

Anne&Taar schreef:Eerlijk gezegd redt ie zich beter dan enkele Engelse bullen die ik vanmiddag tegenkwam.
Absoluut Ik ken genoeg miskleunen die die boxer niet zouden bijhouden.

Maar ik denk niet dat ik 2 poten zou amputeren. Je kunt er vooraf ook niet vanuit gaan dat de hond er zo goed mee om kan gaan als de boxer.
Voor het zelfde geld (en pijn moeite ellende van herstel) heb je een hond die het huis niet meer uit kan.

1 poot amputeren vind ik aanvaardbaarder maar voor mij hangt het ook erg van de omstandigheden en prognose af
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
Hanneke2
Zeer actief

Marion. schreef:
Hanneke2 schreef:

Dat zou je dus bij een - niet al te zware - hond van 13 ook zomaar laten doen?
Nee, bij een ouwe hond absoluut niet. Ik heb een hond van 13, en daar wordt niet meer aan gedokterd. Maar Gonnie zegt toch heel iets anders?

Als een jonge gezonde hond bij mij een afgrijselijk trauma aan een poot zou oplopen, dan zou ik eerder kiezen voor amputeren dan meerdere complexe operaties en maandenlang revalideren.

Wat zeg ik? Ik zou bij Lilo in zo'n geval ook direct kiezen voor amputeren. Lilo zou met haar 10 jaar en haar andere mooi bespierde kerngezonde poten nog prima een paar jaar kunnen rennen op 3 poten.

En als ze in Spanje Jack's 'goeie' voorpoot niet kapot hadden geschoten had ik die slechte poot zonder aarzelen laten amputeren, niks geen operaties en vier maanden ijzerwerk en afgrijselijk lang revalideren. Met een 100% gezonde voorpoot was Jack uiteindelijk veel beter af geweest dan met deze twee rotte voorpoten.

Het draait uiteindelijk om kwaliteit van leven, niet om de hoeveelheid poten.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Ik vind dit veel te ver gaan. En om dit nou kwaliteit van leven te noemen? Ja, die hond beweegt. Honden doen waar ze toe in staat zijn, als dat houterig bewegen met twee poten is doen ze dat. Maar ik vind het nou niet veel vrolijkheid uitstralen en ik zou het mijn honden nooit aandoen. Iedereen kan zich aanpassen aan moeilijke situaties maar daarom hoef je dat niet te accepteren.
Hanneke2
Zeer actief

gonnie schreef:
Hanneke2 schreef:

Ik vind het niet normaal, mijn honden reageren slecht op honden die wat mankeren.
Als ik dan zelf een hond in de roedel heb die wat mankeert wordt die het pispaaltje.
En daar pas ik voor.
Dat begrijp ik wel, en dat zou ik ook niet willen. Maar ik heb een fors gehandicapte hond die helemaal relaxed en met een air van heb-ik-jou-daar op z'n ouwe dag nog steeds moeiteloos dikke vrienden wordt met leuke vreemde teven en nooit problemen heeft met vreemde stoere reuen. Niks nooit pispaaltje.

Binnen de roedel zou ik zelf helemaal nul problemen zien, maar ik heb dan ook een hond/kat-roedel dat al helemaal bezorgd en tuttig reageert als iemand een beetje loopt te hinken.

Als jouw roedel om niks een hond uit zou stoten zou ik eens kritisch naar je roedel kijken.
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Ik vind dat tweede filmpje (hond loopt op achterpoten) er erg zielig uitzien. Het lijkt of het heel veel kracht en moeite kost om zo te lopen. Ik werd er in elk geval akelig van.
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Die boxer ziet er beter en blijer uit dan enkele boxers die ik ken. En die hebben allemaal 4 poten. Die hond lijkt zich, opmerkelijk goed, te kunnen redden. Hij rent achter een bal aan en kan spelen. Als je hem vanaf de voorkant bekijkt zou je niet zeggen dat de achterkant weg is. Ik vraag me trouwens wel af wat dit met z'n rug doet. Het deel vanaf z'n ribben lijkt meer op een staart dan op een deel van de rug.

Oh, en wellicht een rare gedachte, maar hoe poept zo'n hond? Het is natuurlijk niet zo dat z'n achterpoten vies worden als hij het staand doet, maar toch.

De hond in het tweede filmpje vind ik dan weer een stuk sneuer kijken, maar dat hoeft natuurlijk niets te zeggen. Ik denk trouwens wel dat honden gemaakt zijn om te rennen, te spelen, en vooral ook om te ruiken. Als ze, zoals een mens, op 2 poten rechtop staan gaat dat ruiken niet lukken. Die hond wekt ook niet de indruk dat hij kan rennen of spelen.

Opmerkelijk trouwens, hoe een dier zich zo makkelijk aanpast. De meeste mensen zouden de rest van hun leven blijven roepen dat ze dit niet kunnen en dat dat niet lukt.
Afbeelding
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Hoewel ik het filmpje van de boxer er prettiger uit vind zien dan de hond die op zijn achterpoten loopt vind ik het in beide gevallen niks.
Een poot amputeren zou ik nog wel doen, maar bij 2 is het einde verhaal. Ik vind het er maar sneu uitzien.
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Ik denk dat beide van jongs af aan 2 poten missen, maar dat is een gok natuurlijk.
Afbeelding
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Ik heb een beetje t idee dat ze met dit filmpje willen laten zien wat de boxer nog kan. Ik zie tenminste zelf nooit mensen zo p t strand bezig met hun hond. Ja wel bezig, soms.Maar niet zoals in dit filmpje. Ik zou er niet voor kiezen, op twee voorpoten. Ik sta er wel van te kijken dat dat lijf zo omhoog blijft.
gonnie
Zeer actief

Hanneke2 schreef:
gonnie schreef:
Hanneke2 schreef:

En daar pas ik voor.
Dat begrijp ik wel, en dat zou ik ook niet willen. Maar ik heb een fors gehandicapte hond die helemaal relaxed en met een air van heb-ik-jou-daar op z'n ouwe dag nog steeds moeiteloos dikke vrienden wordt met leuke vreemde teven en nooit problemen heeft met vreemde stoere reuen. Niks nooit pispaaltje.

Binnen de roedel zou ik zelf helemaal nul problemen zien, maar ik heb dan ook een hond/kat-roedel dat al helemaal bezorgd en tuttig reageert als iemand een beetje loopt te hinken.

Als jouw roedel om niks een hond uit zou stoten zou ik eens kritisch naar je roedel kijken.
Nou ja, dat is wat ik denk, ik heb zelf nog geen gehandicapte hond gehad. Dus zeker weten doe ik het niet dat ze tegen een van hun eigen roedel lelijk zouden doen. Maar ik denk het wel.

Nou ik vind het niet om niks. Een gehandicapte hond kan ik nou niet niks noemen.

Ik vind dat ieder moet doen wat hij wilt maar ik wil het dus niet.

Ik spreek trouwens over mijn honden en die zijn niet meer piepjong.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Ik heb eerder filmpjes over de beide honden gezien, het staat mij bij dat ze zo zijn geboren.
Vooral de boxer lijkt er zo op het oog weinig hinder van te ondervinden. Toch gaat dit mij te ver.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Die eigenaar moet wel stevig in zijn schoenen staan. Als ik de opmerkingen hier al lees, zal het commentaar niet van de lucht zijn tijdens zo'n wandeling. Daar zetten niet veel mensen zich zo overheen.
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

De boxer ziet er super blij en actief uit, als dit geboorte afwijking is zou ik hem ook geeuthaniseerd hebben als ik fokker was. Maar je ziet op filmpje dat hij zich moeiteloos aanpast, de opmerking hij zal niet oud worden, nee waarschijnlijk niet en voorhand zal snel slijten.Er zijn meer honden die gezond zijn en waar de levensverwachting ook niet hoog ligt. Voor de rest zie ik veel ongelukkigere honden dan deze b.v bij (goede fokkers) waar honden zelden buiten komen . Bij honden die het bekende 3x daags blokje straat krijgen en de rest van de dag in mand slijten. Denk dat deze boxer meer uit het leven haalt in de periode die hij heeft als menig gezonde hond met met ( lange gelukkige levensverwachting??).
Chapeau voor de eigenaren van deze boxer ,en weet zeker dat hun de verantwoording zullen nemen als hond fysiek niet meer kan.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:denken: Dus omdat er ergere dingen zijn is dit okay?
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

dagmar88 schreef::denken: Dus omdat er ergere dingen zijn is dit okay?
Lezen blijft moeilijk voor sommige, er staat toch dat boxer gelukkig lijkt en zeker een kwaliteit van leven heeft. Maar sommige willen gewoon niet naar mening van ander luisteren, is niet erg iedereen moet vrij zijn in mening. Net als in bepaald geloof je je kinderen niet inent.
carine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo of Italiaanse waterhond
Contacteer:

Ongelezen bericht door carine »

ik weet het zo allemaal niet...ze "zien" er happy uit maar die filmpjes zijn momentopnames, een paar minuten in een dag van 24 u...ze leven 7/7, 24/24 met deze toch wel zeer belastende handicap....wat doet zoiets met de rest van een hondenlijf?
voor mij persoonlijk...een brug te ver, 1 poot zou ik overwegen maar 2 niet en rolstoeltoestanden daar pas ik ook voor, mijn krullen zou ik daar geen plezier mee doen...
Roompie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Roompie »

sjaak-k schreef:Ik denk dat beide van jongs af aan 2 poten missen, maar dat is een gok natuurlijk.
Bij de boxer klopt dat inderdaad..
Bij die voorpootloper weet ik het niet.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Roompie schreef:
sjaak-k schreef:Ik denk dat beide van jongs af aan 2 poten missen, maar dat is een gok natuurlijk.
Ja, faith hadden ze geloof ik als jonge pup tussen het vuilnis in die staat gevonden.
dagmar88
Zeer actief

Dinos schreef:
dagmar88 schreef::denken: Dus omdat er ergere dingen zijn is dit okay?
Lezen blijft moeilijk voor sommige, er staat toch dat boxer gelukkig lijkt en zeker een kwaliteit van leven heeft. Maar sommige willen gewoon niet naar mening van ander luisteren, is niet erg iedereen moet vrij zijn in mening. Net als in bepaald geloof je je kinderen niet inent.
Ik ben daar niet zo van gediend om niks. Het is hier een discussieforum en dat soort dingen werken nog altijd twee kanten op.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Het is mijn hond niet en zal het ook nooit worden , wil ik niet .
Ben niet zo behoeftig in alles willen redden.
Maar als hun er iets uithalen ook prima.
Mot ook geen engelse bull of pitje , wil gewoon een gezonde leuke hond met een beetje aanpassingsvermogen en inschikkelijk is in verschillende situatie's.
Anders ga ik wel in een gevangenis werken of een verpleegtehuis. :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

dagmar88 schreef:
Roompie schreef:
Ja, faith hadden ze geloof ik als jonge pup tussen het vuilnis in die staat gevonden.
staat onder zo'n filmpje dat ze door dr moeder zelfs verstoten werd
als moeder natuur zo duidelijk spreekt zegt dat toch iets
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”