Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

degomeat/best4dogs, herby... ik kom er niet uit

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

gz
Actief
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: degomeat/best4dogs, herby... ik kom er niet uit

Ongelezen bericht door gz »

nomo schreef:smuldier krijgt hij hier er ook wel bij, maar alleen smuldier voeren vind ik niet handig.
Geen kritiek hoor maar mag ik vragen waarom dit niet handig is? Het is compleet voer en de ene hond krijgt zijn leven lang brokken van een bepaald merk/soort. Wij voeren 3x per dag en het gebeurd wel een keer dat hij dan 's ochtends smuldier vers vlees krijgt en in de middag bv alleen smuldier kip en dan 's avonds weer smuldier vlees compleet. Maar over het algemeen krijgt hij gewoon de vers vlees.
nomo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door nomo »

Oh ok, 90 kilo dus, want ik bestel dan via best4dogs. En dan de barf spullen via degomeat, maar hij gaf al aan dat ik daar dan geen bezorgkosten voor hoef te betalen omdat dat gewoon met de andere bestelling meegaat.
Als het goed is bestellen we met z'n drieën. Moet alleen nog afwachten of de andere twee ook wel best4dogs willen proberen of dat ze liever bij lotgering blijven. Daar hebben we alleen 13 euro bezorgkosten. Is het voer wel wat goedkoper, maar veel scheelt het niet meer. Hopelijk willen ze beide meedoen. Dan heb ik ook geen probleem genoeg diersoorten te bestellen.

Willen ze niet dan ga ik Hylos even lief aankijken of ik de volgende keer met hun mag meebestellen :mrgreen:
nomo
Zeer actief

gz schreef:
nomo schreef:smuldier krijgt hij hier er ook wel bij, maar alleen smuldier voeren vind ik niet handig.
Geen kritiek hoor maar mag ik vragen waarom dit niet handig is? Het is compleet voer en de ene hond krijgt zijn leven lang brokken van een bepaald merk/soort. Wij voeren 3x per dag en het gebeurd wel een keer dat hij dan 's ochtends smuldier vers vlees krijgt en in de middag bv alleen smuldier kip en dan 's avonds weer smuldier vlees compleet. Maar over het algemeen krijgt hij gewoon de vers vlees.
Natuurlijk mag je dat vragen :wink:. Morris is geen grote eter en om met smuldier mooi op gewicht te blijven moet hij wel 2 tot 3 pakjes per dag eten. De compleet met pens vind hij niet zo lekker en eet hij met lange tanden of gewoon niet. De vleescompleet vind hij wel lekker dus die krijgt hij regelmatig. Op alleen vleescompleet doet hij het alleen niet zo goed als ik graag zou willen. Vaak wisselende ontlasting.
En dan nog het probleem dat de ene supermarkt de prijzen regelmatig ineens met 20 cent per pakje verhoogd. Dus dan moet ik het weer bij andere supermarkt halen waar ze het regelmatig niet op voorraad hebben en als ik dozen bestel gaat dat 8 van de 10 keer mis. Dus kan regelmatig maar een paar pakjes krijgen. Ben ik elke dag weer op zoek. Wil het gewoon zo uit de vriezer kunnen halen. Ook vind ik dat je wel erg veel afval hebt! Al dat plastic...
Dus als afwisseling geef ik het er graag bij. Maar volledig voeren doe ik het niet.
gz
Actief

Duidelijk ... onze hond doet het er erg goed op vandaar maar bedankt voor je reactie.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Ik heb in het begin ook alleen smuldier gevoerd, maar ik bleef halen. Eigenlijk uit gemak merken besteld die thuisbezorgd worden en achteraf doet ze het er beter op. (ik moest naar ander dorp voor de smuldier en als ik wilde bestellen moest ik het meteen ophalen als het bezorgd werd. Maar dat was telkens een andere dag en tijdstip, of het werd alsnog in de vriezer in de winkel gegooid)
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

nomo schreef:Oh ok, 90 kilo dus, want ik bestel dan via best4dogs. En dan de barf spullen via degomeat, maar hij gaf al aan dat ik daar dan geen bezorgkosten voor hoef te betalen omdat dat gewoon met de andere bestelling meegaat.
Als het goed is bestellen we met z'n drieën. Moet alleen nog afwachten of de andere twee ook wel best4dogs willen proberen of dat ze liever bij lotgering blijven. Daar hebben we alleen 13 euro bezorgkosten. Is het voer wel wat goedkoper, maar veel scheelt het niet meer. Hopelijk willen ze beide meedoen. Dan heb ik ook geen probleem genoeg diersoorten te bestellen.

Willen ze niet dan ga ik Hylos even lief aankijken of ik de volgende keer met hun mag meebestellen :mrgreen:
Is goed hoor. Denk dat ik de enige hier nu ben die besteld. Maar je zit zo op €100 :mrgreen:
Vind het altijd zo leuk, spul uitkiezen bij DM.. alsof je voor kleren aan het shoppen bent :LOL:

ze bezorgen hier trouwens op vrijdag
Afbeelding
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

nomo schreef:Volgens mij zijn er geen verzendkosten als je meer dan 100 kilo besteld, voor toots zal dat inderdaad een beetje overdreven zijn :mrgreen: maar voor Morris is dat al sneller te halen.

gz, smuldier krijgt hij hier er ook wel bij, maar alleen smuldier voeren vind ik niet handig. Nu is het smuldier met lotgering en dan straks degomeat denk ik. Enkelvoudige versies voeren vind ik niet erg. Als ik alleen maar diersoorten hoef af te wisselen en verder nergens op hoef te letten. En dat is hier gelukkig het geval.
Klopt boven de 100 kilo gratis bezorgkosten.
Eerst kocht ik ook voor mijn kat ´´daardoor ben ik het in eerste instantie gaan proberen´´ maar hij de kat verdraagt het niet goed, maar toen kwam ik niet eens aan de 100 kilo haha.
Maar met een grote hond zit je er denk al wel snel aan.
Ik vind het niet erg om bezorgkosten te hebben hij doet het er echt geweldig op. wat ik ook fijn vind is dat hij nu barf afgewisseld krijgt met kvv en dat ze ook geitenmelk en visolie enz hebben.
Toots doet het zelfs beter op degomeat dan op carnibest en er is heel veel keuze. En helaas kun je het niet in een dw halen dus nemen we die kosten maar voor lief.
Het alternatief zijn dure brokken of carnibest wat opzich ook wel ging maar daar moet ik dan weer voor naar Leiden.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
sybertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Terriermix

Ongelezen bericht door sybertje »

nelleke schreef:Heb wel eens Degomeat, mix, eend, witvis en zalm. Hond vind het lekker. Geen last gehad van harde ontlasting. Wel jammer dat het zo fijn gemalen is. Ja de zalm is erg smurrie maar de honden zijn er dol op.
Dit ja. Ik vind het ook erg fijn gemalen. Honden aten het prima, ontlasting was wel oke maar niet super.
Die zalm vinden ze lekker maar is idd een smurrie. Ook de makreelvariant. Ik vind het fijn dat ik de soorten kan afwisselen, maar ik weet niet of ik nog een keer ga bestellen.
Ik vind carnibest nog steeds het mooist om te voeren, maar wel duur. Ik wissel het dan wel weer af met smuldier pens compleet.
Terre
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner sennen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Terre »

Als je trouwens eens Herby wilt proberen, ik ga binnenkort weer bestellen :ok:
Ody
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ody »

MissDorien schreef:Mijn ouders bestellen altijd bij Herby. De kwaliteit is erg goed maar de leveringen gaan niet altijd even lekker, soms ontbreekt er iets.
Ik heb één keer gehad dat er 1 smaak niet bij de levering zat. Gelijk gebeld en de volgende week werd het keurig alsnog bezorgd.
Verder nooit geen problemen gehad. Controleren doe ik wel altijd, maar dat doe ik eigenlijk bij alles wat ik bestel. Er kan altijd iets vergeten zijn, foutje is menselijk toch?

Alle smaken KVV worden hier goed gegeten, ziet er ook goed uit.
Ik bestel er ook regelmatig BARF en dat bevalt ook prima.
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
Sassy
moderator
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Sassy »

Hier hoofdzakelijk Barf, veel bestel ik samen met andere mensen via BP, kvv krijgen ze erbij, maar niet als hoofdvoer.

Tevreden over best4dogs, ik wil alleen maar enkelvoudig, iets met een premix komt er hier niet in.
We wisselen genoeg af met diersoorten.
Honden doen het er goed op, anders als bij bijv. Kivo waarop we na 3 weken vachtproblemen kregen.
Henk reageert heel snel op zijn mail, je kan er altijd terecht met vragen/opmerkingen.
Service vind ik heel goed!

Bijkomend voordeel, als je aan de minimum kilo's komt van best4dogs kun je zonder bezorgkosten mee bestellen van de degomeat site. Handig als je nog wat spiervlees/vis o.d. nodig hebt.
Heel af en toe wordt er afgewisseld met Lotgering, hoewel ik daar de laatste tijd minder tevreden van ben. Alleen de lamsversie vind ik nog ok.
Laatst voor de eerste keer eens smuldier meegepakt bij de Jumbo.
Moest ik een keer niet genoeg op voorraad hebben vind ik dat ook geen ramp om eens tussendoor te voeren. Is alleen veel afval bij de hoeveelheden wat er hier doorgaan.

En nu is er een bestelling van Darf eruit, eens kijken hoe dat bevalt.

Afwisseling tussen merken en soorten lijkt me ook bij kvv niet slecht :wink:
Afbeelding
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Hier besteld bij best4dogs en dat is supergoed bevallen.
Behalve konijn viel alles in de smaak, en komt het er aan de achterkant goed uit!
nomo
Zeer actief

Ik heb gisteren de eerste bestelling van best4dogs binnen gekregen. Ziet er heel goed uit! Of Morris het lust kan ik nog niet zeggen, hij heeft het nog niet gehad :mrgreen:

Terre, misschien dat ik je nog wel eens vraag wat herby voor me mee te bestellen :ok:
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Ben benieuwd! Cody at het met smaak, en het ziet er ook echt smakelijk uit!
Ik zou het bijna zelf eten, bijna!
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Hier bevallen de verschillende varianten van Best4Dogs ook erg goed.
Goede ontlasting, bij sommige varianten iets harder dan normaal, maar dat is niet erg aangezien Bleza's anaalklieren regelmatig vrij vol zitten.
Pippi hoefde geen konijn, dat wist ik, had het ooit al eens gehad.
Jade en Bleza aten het wel. Maar vandaag hadden ze konijn en Bleza at met lange tanden. Nou ja, als dat het enige is wat ze niet lust...
De fazant viel bij Jade niet heel goed in de smaak de eerste keer, maar nu ze het vaker gehad heeft eet ze het vrij vlug op.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Terre
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner sennen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Terre »

Is goed, ik hoor het wel :ok:
mari-anne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door mari-anne »

Degomeat hoef je niet boven de 100 kilo te bestellen voor gratis verzendkosten maar boven de 100 Euro.

Tabeltarief (Standaard verzending, bestellingen boven 60 euro verzendkosten
5 euro, bestellingen boven 100 euro GRATIS verzending!): €0.00

En 5 euro boven de 60 euro valt ook wel mee vind ik, toch minder dan bij de meeste andere.

Goed vlees vind ik. De honden eten het goed en ook goede ontlasting.
1 van de honden had allergie, krabte veel en zijn huid was kapot en hij zat slecht in het haar. Toen voerde we lotgering. Omdat ik dat vaker had gelezen ben ik dus ook op zoek gegaan naar een ander en kwam bij Degomeat uit. Bezorgen elke week op vaste dag en vriendelijke mensen en goede service.
En het allermooiste ..... de allergie is dus helemaal weg. Kan alles weer eten, haar vacht is prachtig dik geworden , de huid ziet er weer gezond uit en zo fijn dat ze gewoon niet meer krabt. De allergie moet dus te maken hebben met Lotgering.

Ik voer ook 5 of meer diersoorten per week enkelvoudig. Dus zit daarmee volgens mij helemaal goed :D
gz
Actief

Zag dat Herby nieuwe website heeft ... ziet er wel goed uit. Misschien toch eens afwisselen met smuldier. Per kilo knaller valt me de prijs reuze mee
Cassandra
Actief
Mijn ras(sen): Flatcoated Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Cassandra »

Is herby kvv goed?
Afbeelding
Belshire Whiskey In The Jar
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik kan binnenkort een keer best4dogs meebestellen met iemand, welke variant hebben jullie en wat is de ervaring qua ontlasting bijv. hard/zacht bij een bepaalde variant?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

malinois schreef:Ik kan binnenkort een keer best4dogs meebestellen met iemand, welke variant hebben jullie en wat is de ervaring qua ontlasting bijv. hard/zacht bij een bepaalde variant?
Hier bij kip keihard. Konijn ook redelijk (daar doe ik de rundvlees variant bij). Verder zou ik even moeten kijken.
nomo
Zeer actief

Even denken wat ik heb besteld...

rund/kip
kalkoen/zalm
eend
lam

De ontlasting is harder dan op lotgering en smuldier. Nu ik erover nadenk is het op 1 soort keihard (vrij wit), maar weet nu natuurlijk niet op welke soort dat is :mrgreen: zal er even op letten.
Tot nu toe in elk geval wel minder ontlasting dan op lotgering en van degenen met wie ik heb besteld hoor ik dat de honden het lekkerder vinden.
Morris eet het slecht, maar ja, hij eet al weken slecht dus daar kan ik niet echt het vlees de schuld van geven.
Tot nu toe mooiere vacht en minder ontlasting. Dus ben wel tevreden!
Goliat
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Goliat »

Hallo,
Ik ben nieuw op het forum en nieuw met de degomeat. Ik heb van de week voor het eerst de Geit gebruikt en de ontlasting was hier bij beide honden normaal.
Ook de makreel gehad maar die werd niet heel enthousiast ontvangen, teef vond het wel redelijk, reu eet het niet (maar die is kieskeurig).
Ga van de week nog de struisvogel, konijn en lam proberen.
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Ik voer hier de enkelvoudige versie van Degomeat zo nu en dan.
Xavi heeft vrij snel "krijtpoep" en heeft dit ook met DM, zit toch wat meer bot in. Dus voer ik er wat pens of een stukje spiervlees bij.

Hij heeft het t meest bij gevogelte
Afbeelding
Afbeelding
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

100 euro :boos:
Afbeelding
Ody
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ody »

Pepie schreef:100 euro :boos:
Bij Herby bedoel je?
Je mag de volgende keer wel met mij mee bestellen.....
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

mari-anne schreef:Degomeat hoef je niet boven de 100 kilo te bestellen voor gratis verzendkosten maar boven de 100 Euro.
:oohja: Echt iets voor mij maar jij hebt natuurlijk gelijk.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Hylos schreef:Ik voer hier de enkelvoudige versie van Degomeat zo nu en dan.
Xavi heeft vrij snel "krijtpoep" en heeft dit ook met DM, zit toch wat meer bot in. Dus voer ik er wat pens of een stukje spiervlees bij.

Hij heeft het t meest bij gevogelte
Sommige enkelvoudige kvv van Degomeat daar zit juist helemaal geen bot in (in ieder geval de 'hert' en ook de 'rund-pens' soort). Daar kan je dan zelf nog je eigen hoeveelheid bot bij geven, vind ik zelf wel ideaal. :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”