Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat een dilemma

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Wat een dilemma

Ongelezen bericht door Zamunda »

Ooooh, doen!!!!
Ik is zelfs jaloers: dit is de manier waarop ik ook wel aan een tweede hond zou willen komen :ok: .

En net als een aantal anderen zou ik dan aanraden om haar gelijk mee te nemen, niet eerst weer aan een ander huis laten wennen. Het argument (als in: voordeel) om in die maand te kijken of er iets van basistraining inzit vind ik trouwens een beetje raar, daar kom je toch vanzelf achter? Zit het er niet in, dan ga je daarmee aan de slag toch?

Dus, gewoon doen, en wel NU :pffff: . En dan lekker genieten :E: !
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

Nou, klinkt als helemaal geen dilemma what so ever....

Gewoon doen en inderdaad...direct. Zeker als ze ook al naar je toetrekt en jullie zo'n duidelijke klik hebben. Zelf hebben jullie een reu toch? Lijkt me een heerlijke combi.
Ophalen!

kleine edit: natuurlijk wel alleen als jullie bereid zijn in twee stuks jongvolk tijd en energie te steken, én een oplossing weten voor de periode van de loopsheid, maar dat lijken me geen onoverkomelijke opgaven en twee is leuker dan 1.
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Biet »

Yep, stond ik op het punt om weer een (tweede) hond te nemen en dit zou gebeuren, nam ik d'r ook mee.
Wiel
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

En, is ze er al? :mrgreen:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

LongFields schreef:Klinkt als iets wat zo heeft moeten zijn, dus ik zou het gewoon doen als Duke en zij het met elkaar kunnen vinden.
Mee eens :ok:
Als een tweede hond al in gedachten was is dit iets wat zo zou moeten zijn :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Angela schreef:Eens zien:
- Vriend overtuigen (volgens mij niet onoverkomelijk, aangezien hij zelf al over een tweede hond begon vorige week)
- Hond wat tot rust laten komen en basistraining in orde brengen bij de fokster thuis
- Kijken hoe het klikt met Duke (lijkt me ook helemaal geen probleem, die vindt alle honden leuk)
- Afwachten of de fokster het met de keus van het meisje eens is

Maandje nog ongeveer? :Q:
Ik zou sterk overwegen om dat maandje bij de fokker zelfs niet te doen. Is ze daar eenmaal gewend, mag ze bij jou weer opnieuw beginnen. Kun je niet met de fokker overleggen dat ze meteen bij jullie komt en dat de fokker wat extra begeleiding geeft?
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

kipo schreef:
- Vriend overtuigen (volgens mij niet onoverkomelijk, aangezien hij zelf al over een tweede hond begon vorige week)
- Hond wat tot rust laten komen en basistraining in orde brengen bij de fokster thuis
- Kijken hoe het klikt met Duke (lijkt me ook helemaal geen probleem, die vindt alle honden leuk)

Ik zou sterk overwegen om dat maandje bij de fokker zelfs niet te doen. Is ze daar eenmaal gewend, mag ze bij jou weer opnieuw beginnen. Kun je niet met de fokker overleggen dat ze meteen bij jullie komt en dat de fokker wat extra begeleiding geeft?
Nouja, dat dacht ik dus ook, maar er kan ook een voordeel zijn. Lekker vaak op bezoek gaan. Al dingen met haar ondernemen, band kweken....en dan went het meisje én weer aan fokker, én aan het nieuwe baasje, en kan ze misschien als ze loops wordt daar logeren...zonder dat het lijkt of ze alweer weg moet.
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Madelief schreef: Nouja, dat dacht ik dus ook, maar er kan ook een voordeel zijn. Lekker vaak op bezoek gaan. Al dingen met haar ondernemen, band kweken....en dan went het meisje én weer aan fokker, én aan het nieuwe baasje, en kan ze misschien als ze loops wordt daar logeren...zonder dat het lijkt of ze alweer weg moet.
Daar zit ook wat in.
ranetje
Zeer actief

Madelief schreef:
kipo schreef:

Nouja, dat dacht ik dus ook, maar er kan ook een voordeel zijn. Lekker vaak op bezoek gaan. Al dingen met haar ondernemen, band kweken....en dan went het meisje én weer aan fokker, én aan het nieuwe baasje, en kan ze misschien als ze loops wordt daar logeren...zonder dat het lijkt of ze alweer weg moet.
Lijkt mij best een mooie tussenweg. :ok:
Dan kan Angela met vriend ook tot een goed overwogen beslissing komen
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Lady.1
Actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 11
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lady.1 »

Duidelijke afspraken met de fokker maken en er voor gaan :cheer:
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Ik vind Angela ineens verdacht stil :hmmm:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo

Ongelezen bericht door Esther12 »

Miranda schreef:Ik vind Angela ineens verdacht stil :hmmm:
Ik denk dat ze de hond aan het ophalen is :)
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Esther12 schreef:
Miranda schreef:Ik vind Angela ineens verdacht stil :hmmm:
Ik denk dat ze de hond aan het ophalen is :)
Dat gevoel heb ik nou ook :tongue:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Angela
Actief
Mijn ras(sen): Flat Coated Retriever

Ongelezen bericht door Angela »

Lol, ik had vroege dienst na een nacht wakker te hebben gelegen. De maand bij de fokster is niet alleen vanwege de basistraining, maar ook omdat ze niet wil dat de hond door een impuls ergens terecht komt en dan mogelijk wéér teruggebracht gaat worden. Ook een stukje bescherming van de hond inderdaad.
Bovendien is dan inderdaad de optie daar om het meisje dan tijdens loopsheid bij de fokster te brengen, zodat er geen ongelukjes kunnen gebeuren.

Ik wil er nog uitgebreid met mijn vriend over praten en uiteraard ook met de fokster. Zij moet er uiteindelijk ook achter staan en ik wil daar ook met haar trainen als het wel allemaal doorgaat.

Dus ik hou jullie op de hoogte, maar ze zal niet van vandaag op morgen hier zitten denk ik... Ik denk dat ik inderdaad maar eens wat vaker langs moet :F:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Angela schreef:Dus ik hou jullie op de hoogte, maar ze zal niet van vandaag op morgen hier zitten denk ik... Ik denk dat ik inderdaad maar eens wat vaker langs moet :F:
Vriend wel meenemen dan :8):
Afbeelding
Angela
Actief

Nog een slapeloze nacht verder. Wat er ook gebeurt, een impulsieve beslissing zal het zeker niet zijn, ik droom ervan, ik lig er wakker van, ik heb er hoofdpijn van :S:

Ondertussen alle voordelen tegen de mogelijke nadelen opgewogen, zo ongeveer 100x

Het ene moment ben ik in staat naar de fokster te rijden en haar meteen te knuffelen en te proberen haar te overtuigen dat ze bij ons moet zijn. Het volgende moment vraag ik me dan weer af of ze bij ons een goed thuis zou hebben en of het ook het beste is voor Duke, die vol aan het puberen is.

Zou een rustig, mogelijk beschadigd, meisje rust in zijn leven kunnen brengen? Of zouden ze elkaar alleen maar versterken?

Zoals een vriendin zei: Je hebt je handen nog vol aan Duke, maar komt tijd, komt raad.

Ik probeer het allemaal zo rationeel mogelijk te benaderen, maar mijn hart weet het antwoord wat ik het allerliefste zou willen geven al sinds donderdag.

Het wordt een lange maand vrees ik :wachten:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Ga er veel op bezoek en neem Duke vooral mee :ok:
Kijk hoe de interactie is tussen die twee.
Dat helpt vast wel een beetje :wink:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nog voor ze volwassen is lijkt me geen strak plan.
ranetje
Zeer actief

Inge O schreef:dilemma over een twééde hond erbij, ach, dat is toch nog maar de dilemmakleuterschool :engel: ?

doen natuurlijk, een mens doet wel gekker dingen :mrgreen: .
:lol1:
Ja, kijk maar naar Inge O :tongue: :engel:
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Angela schreef:Vandaag weer op training geweest met Duke. Na de training zitten we vaak nog even gezellig te kletsen en er lopen daar altijd wel een paar flatcoats in huis rond.

Nu was er één teefje dat sinds zaterdag weer terug is bij de fokster, omdat degenen die haar gekocht hadden geen tijd en/of geen zin meer hadden in de hond. Eigenlijk hadden ze haar naar het asiel willen brengen, maar daar moesten ze dan betalen en dat wilden ze niet :hmmm:
Ze werd afgeleverd aan een slipketting met spikes, zo'n gemeen ding. Het arme meisje wilde de eerste paar uur niet onder de eettafel vandaan komen, daarvan ook een video gezien. Gelukkig is ze nu wat vrijer, hoewel ze nog wel schrikachtig en onderdanig is. Ze laat zich snel door de anderen aan de kant drukken.

Maar vanaf het moment dat ik me aan tafel zette, kwam ze meteen naar me toe en is me als een schaduw blijven volgen. De anderen begonnen al te grappen dat ze een nieuw baasje heeft uitgezocht. De komende maand blijft ze echter in ieder geval nog bij de fokster, zodat ze bij kan komen, kan wennen aan de honden om haar heen en er kan dan ook gekeken worden of er überhaupt aan basistraining gedaan is met haar.

Nu zit ik de laatste tijd er wel aan te denken of we er een tweede hond bij zouden kunnen nemen. Mijn vriend lijkt er niet tegen te zijn. Duke is nu ruim een jaar en dit teefje is 9 maanden. Toevallig heb ik een deel van de bevalling meegemaakt van het nest waar zij uit komt. Dat maakt haar nog een beetje extra speciaal voor mij. Gelukkig heb ik nog een maand de tijd om erover na te denken, maar het is zo'n schat en ik zou haar zo graag een goed leven willen bieden na de schijnbaar onrustige start die zij heeft gehad.

Ik voorzie redelijk wat slapeloze nachten in de nabije toekomst :vaag:
Wanneer komt ze?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Zamunda
Zeer actief

Inge O schreef:dilemma over een twééde hond erbij, ach, dat is toch nog maar de dilemmakleuterschool :engel: ?
Haha :F: . Maar voor de één-hondige kleuters onder ons is het een levensgroot dilemma hoor :pffff: . Wij kleine kleutertjes vinden het eng!

En neenee, natuurlijk moet je je daar niet door laten weerhouden! Daarom moet Angela het ook gewoon doen natuurlijk :E: :engel: .
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Nou Angela, tot zover je dillema hihi.
Maar volg gewoon je gevoel meis, ook al heeft dat schatje jou kennelijk al uitgekozen, jij en je vriend moeten samen aan de slag met 2 pubers al is het natuurlijk lang niet gezegd dat ze allebeide draken zullen zijn met de puberteit.
Ook over de loopsheid zul je na moeten denken, wil je haar tegen die tijd uit logeren sturen(als dat mogelijk is) of 1 van de twee castreren?
Denk er nog maar eens rustig over na en beslis dan.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Roeffel
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Roeffel »

Wat een mooi meisje... :I: :I:
Ik zeg ook...doen !!!

En als je het niet doet...zou ik heel graag willen weten wie de fokker is
Ga ik haar halen :wink:
[ mijn laatste flatcoated is net overleden ]
Ik mis de flatcoated zo :(:

Succes met je overdenkingen !!!

Groetjes van Marianne
Afbeelding
Angela
Actief

Roeffel schreef:Wat een mooi meisje... :I: :I:
Ik zeg ook...doen !!!

En als je het niet doet...zou ik heel graag willen weten wie de fokker is
Ga ik haar halen :wink:
[ mijn laatste flatcoated is net overleden ]
Ik mis de flatcoated zo :(:

Succes met je overdenkingen !!!

Groetjes van Marianne
Ik kan me goed voorstellen dat je zo'n clown mist wanneer die wegvalt. Voorheen een Golden gehad, ook een superhond, mijn maatje en mede-avonturier. De fokker van die Golden was degene die ook een Flatcoat had en waar ik het ras heb leren kennen. Nu ik er zelf eindelijk eentje heb, kan ik me niet meer voorstellen nog een Golden te willen. Het zijn pretletters, grappenmakers en vrienden voor het leven.
De fokster kijkt nog om te zien wat de eventuele problemen zijn die zijn ontstaan door de ruwe start van haar bestaan. Daarna wordt gekeken of ze bij iemand anders gaat of dat ze haar zelf houdt. Als zij het echter goed vindt, denk ik toch echt dat ze naar ons toekomt ;)
Maar het is Dutch D'votion, de kennel van Michelle Noteborn, de dochter van Louisianne Noteborn.
Afbeelding
Angela
Actief

Goed, het verhaal gaat dus een heel andere wending krijgen.

Ja, het is een schat van een hond en ik denk dat ik haar een goed tehuis kan bieden. Maar het perspectief is veranderd, vooral door de plannen die de fokster heeft.

Zij ziet graag dat wij gastgezin worden voor één van haar honden. Dit, omdat ze ons van beginnende flatcoat-eigenaren naar passievolle flatcoat-liefhebbers hebben zien groeien. Ik train elke week met Duke bij haar en zij ziet dus duidelijk hoe ik met hem omga.

De teef die dus terug is gekomen, wil zij niet zelf houden voor de fok en daarom dus weer verkopen. Als wij haar zouden kopen, zou daardoor de mogelijkheid als gastgezin komen te vervallen, want 3 honden is toch echt teveel met de ruimte die wij tot onze beschikking hebben.

Daarom heb ik besloten dat dit meisje beter een ander thuis kan krijgen, waar zij ook meer aandacht kan krijgen en mogelijk een stabielere hond om zo zelfverzekerder de wereld weer tegemoet te kunnen treden.

Het is een moeilijk besluit geweest, maar ik denk dat het voor alle partijen een goede beslissing is.

Dus voor nu nog even geen tweede hond erbij, maar in de toekomst zeker wel. Dank jullie allemaal voor de lieve reacties. :J:
Wordt vervolgd.
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

En wat is het voordeel van gastgezin zijn tov een eigen hond?
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Zamunda
Zeer actief

fes/lou schreef:En wat is het voordeel van gastgezin zijn tov een eigen hond?
Dat vroeg ik me ook direct af eerlijk gezegd.
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

fes/lou schreef:En wat is het voordeel van gastgezin zijn tov een eigen hond?
Ik denk dat het grootste voordeel voor de fokker is...
Angela
Actief

Zonder al te veel in details te treden, kan ik alleen maar zeggen dat het op dit moment door omstandigheden de beste keuze is voor ons. Hoe zeer ik mijn hart ook zou willen volgen en dit meisje een thuis zou willen geven, het gaat gewoon even niet. Het is een schat van een hond, maar de timing is helaas volledig verkeerd voor mij/ons.

De voordelen zullen misschien hoofdzakelijk voor de fokster zijn, maar dan kan ik ook wat terugdoen voor haar, na alles wat zij voor ons gedaan heeft. Bovendien klinkt 'gastgezin' als iets tijdelijks, maar dat is in dit geval absoluut niet zo. Maar dus nog even niet, helaas.
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Dan maar hopen dat de afspraken ook nagekomen worden. . Dat zie vaak toch misgaan helaas. Ik hoop dat het voor jullie wel goed uitpakt.
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”