Goed, het verhaal gaat dus een heel andere wending krijgen.
Ja, het is een schat van een hond en ik denk dat ik haar een goed tehuis kan bieden. Maar het perspectief is veranderd, vooral door de plannen die de fokster heeft.
Zij ziet graag dat wij gastgezin worden voor één van haar honden. Dit, omdat ze ons van beginnende flatcoat-eigenaren naar passievolle flatcoat-liefhebbers hebben zien groeien. Ik train elke week met Duke bij haar en zij ziet dus duidelijk hoe ik met hem omga.
De teef die dus terug is gekomen, wil zij niet zelf houden voor de fok en daarom dus weer verkopen. Als wij haar zouden kopen, zou daardoor de mogelijkheid als gastgezin komen te vervallen, want 3 honden is toch echt teveel met de ruimte die wij tot onze beschikking hebben.
Daarom heb ik besloten dat dit meisje beter een ander thuis kan krijgen, waar zij ook meer aandacht kan krijgen en mogelijk een stabielere hond om zo zelfverzekerder de wereld weer tegemoet te kunnen treden.
Het is een moeilijk besluit geweest, maar ik denk dat het voor alle partijen een goede beslissing is.
Dus voor nu nog even geen tweede hond erbij, maar in de toekomst zeker wel. Dank jullie allemaal voor de lieve reacties.
Wordt vervolgd.