Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dat is Hodes. Die maakt trouwens bij mijn weten niks meer zelf maar laat dat in Canada doen dacht ik.
nee dat is niet hodes, dat is een jonge man die vroeger humaan werkte en er ook dieren bij deed en zich nu op dieren richt, hij heeft voor mij in opdracht van de rashof in tilburg eens een brace gemaakt. super tevreden.
Habibi schreef:Klinkt mij eigenlijk ook als wat overbelasting op de "goede" poot.
Als deze hond een kwartier lopen wel prettig vind, en 20 minuten lopen niet, dan zou ik zeker niet forceren richting die 20. Lekker laten doen waar hij/zij zichzelf nog goed bij voelt, en niet per se een lange wandeling willen maken, "omdat dat nu eenmaal fijn is voor honden".
Desnoods wat vaker op een dag en dan gemiddeld dus kortere stukken.
Dit is een dier met een beperking. Daarmee is hij niet zielig, maar heeft dus wel gewoon iets waar je rekening mee moet houden.
Ik loop ook.absoluut niet langer met der maar haar steeds achter laten terwijl de rest wel mee gaat op lange wandelingen is een beetje zielig dus de 3 andere die tegelijk met haar meegaan lopen nu ook niet langer meer(zijn ook 3 die niet heel veel mogen/kunnen wandelen maar toch wel zeker een half uurtje kunnen hebben met een stop halverwege dat ze los lekker wat voor zichzelf kunnen doen)
Karma schreef:Ik weet zelf ook noet wat ik ervan moet vinden. En het is niet dagelijks dat ze piept dat ze pijn heeft.
Ze is er pas een maand(?) . Hoelang geleden is ze van straat gehaald? En hoelang geleden is de operatie? Een maand is niet lang hoor, voor een gehandicapte hond om én te revalideren én conditie op te bouwen. Als haar overgebleven voorpoot goed onderzocht is, inclusief röntgen, dan zou ik denken dat ze daar gewoon zo nu en dan flink spierpijn heeft, die poot werkt voor 2.
Had eerder al gereageerd dat ze in augustus 2013 al de amputatie heeft ondergaan. Dus loopt al ruim een half jaar op een voorpoot. En conditie opbouwen snap ik. Ik vroeg alleen om voor en tegens voor prothese en of het haar kan ontlasten wat betrefd de goede voorpoot die het niet helemaal bij lijkt te kunnen houden.
Ik heb al me hele leven honden, heb hier ook nog een andere drievoeter die ik vanaf de amputatie, revalidatie zelf heb verzorgd, ik heb een hond van bijna 5 jaar met heup dysplasie die al haar hele leven speciale beweging moet hebben om pijnloos oud te kunnen worden. Ik weet hoe ik het bewegen rustig op moet bouwen en doe als het weer het toe laat veel zwemmen met ze dat ze spier opbouwen zonder (over)belasting en hun energie lekker kwijt kunnen.
Hier in belgie was er onlang iets op tv over een soort brace die kan helpen om poten te ondersteunen. Mss is de andere poot idd wat overbelast en kan een brace helpen die te verminderen...
een kennisje van mij heeft een hond die een misvormde voorpoot heeft door trauma, deze heeft bij hodes toen een prothese laten maken, omdat ze haar poot wel gebruikte en deze daardoor continue open haalde. na een aantal aanpassingen aan de prothese kan ze hier alles mee. wel heeft ze hem alleen buitenhuis aan.
Ik zou eens naar een goede fysiotherapeut gaat en laten kijken hoe het met het gezonde pootje gaat en met de rug. Dan in overleg kijken wat er gedaan kan worden. Het heeft Silky heel veel geholpen.
Dat is Hodes. Die maakt trouwens bij mijn weten niks meer zelf maar laat dat in Canada doen dacht ik.
nee dat is niet hodes, dat is een jonge man die vroeger humaan werkte en er ook dieren bij deed en zich nu op dieren richt, hij heeft voor mij in opdracht van de rashof in tilburg eens een brace gemaakt. super tevreden.
Is inderdaad iemand anders dan bij Hodes.
Verbaas me er wel over dat je een doorverwijzing moet hebben van je DA............. ?
Dat begrijp ik tenminste uit de tekst op de site.
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)