Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Freek niet lekker
Moderator: moderatorteam
- Evertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix
- Aantal honden: 2
Freek niet lekker
Het zit me niet lekker en ik kan de vinger er niet opleggen wat het nou kan zijn. Zouden jullie met me mee willen denken? Freek is de nieuwe aanwinst. 8 maanden oud, oorspronkelijk uit Roemenië maar al een maand of 4 a 5 in Nederland.
Afgelopen maandag was Freek 's ochtends wat rustig en mat. Was niet helemaal zichzelf, maar goed kan gebeuren niet al te veel aandacht aan besteed. In de loop van de dag werd hij steeds rustiger en op een gegeven moment lag hij alleen nog maar in de mand. Hij deed nog wel z'n ogen open als ik hem riep maar dit was de enige reactie. Ik had hem getemperatuurd tussen de middag en hij had 39,5 graden. Toen hij zo enorm lusteloos was ben ik naar de DA geweest. Daar aangekomen was hij weer wat monterder en is hij helemaal onderzocht. Bloed afgenomen en witte bloedcellen waren verhoogd. Verder niks heel aparts. Slijmvliezen, lymfeknopen, hart en longen klonken goed. Rest wat hij bevoelt heeft ook. Temperatuur was wel weer gestegen en hij had echt koorts.
Aangezien hij ook al sinds ik hem heb wat korstige plekjes heeft op z'n kop, wat een bacterie blijkt te zijn, kreeg hij een injectie AB en voor 10 dagen clavubactin (AB pillen, 2x daags 250 mg) mee.
Dinsdag ging het wat beter, maar 's avonds weer wat slomer. Dan zit hij qua energielevel op z'n 60 a 70%. woensdag weer beetje zelfde beeld, hij gaat met wat ups en downs de dagen door. En vandaag ook. Hij is vandaag naar het pension geweest voor de dagopvang en ook de eigenaresse kon de klachten niet echt plaatsen.
Hij plast goed en heldere urine. Ontlasting is ook netjes in drolletjes. Hij drinkt normale hoeveelheid. Eetlust is wat afgenomen. Normaal vreet hij alles en direct op.Nu doet hij er wel 10 minuten over en kauwt alles. Als hij in een down momentje zit staat hij met een bolle/kromme rus en heeft hij de borstelharen over z'n rug omhoog staan. Vanochtend was zijn temperatuur 39.1, tussen de middag 39.0 en zojuist 39.7. Voor mijn gevoel te hoog na 4 dagen AB.
Ik kan mijn vinger er niet echt op leggen waar het aan ligt. Meningitis spookte nog even door mijn hoofd. Hij heeft ook wel wat verschijnselen er van, maar kan zijn hoofd wel helemaal naar boven en beneden bewegen. Nieren verwacht ik niet omdat hij hele normale urine heeft. Ergens verwacht ik wel dat het in z'n buik zit (stuk achter de ribben zeg maar). Ik houd hem altijd goed in de gaten en de kans dat hij iets verkeerds heeft gegeten is heel erg klein. en de ontlasting blijft ook gewoon goed komen.
Wel heeft hij sinds een week of 2 een beetje pus uit z'n piemel, maar kunnen deze klachten eruit voort komen?
Morgenochtend bel ik sowieso weer even met de DA. De AB lijkt echter geen effect te hebben op de klachten en even overleggen hoe en wat hij nu denkt. Maar ik vind jullie adviezen ook altijd een erg waardevolle aanvulling.
Afgelopen maandag was Freek 's ochtends wat rustig en mat. Was niet helemaal zichzelf, maar goed kan gebeuren niet al te veel aandacht aan besteed. In de loop van de dag werd hij steeds rustiger en op een gegeven moment lag hij alleen nog maar in de mand. Hij deed nog wel z'n ogen open als ik hem riep maar dit was de enige reactie. Ik had hem getemperatuurd tussen de middag en hij had 39,5 graden. Toen hij zo enorm lusteloos was ben ik naar de DA geweest. Daar aangekomen was hij weer wat monterder en is hij helemaal onderzocht. Bloed afgenomen en witte bloedcellen waren verhoogd. Verder niks heel aparts. Slijmvliezen, lymfeknopen, hart en longen klonken goed. Rest wat hij bevoelt heeft ook. Temperatuur was wel weer gestegen en hij had echt koorts.
Aangezien hij ook al sinds ik hem heb wat korstige plekjes heeft op z'n kop, wat een bacterie blijkt te zijn, kreeg hij een injectie AB en voor 10 dagen clavubactin (AB pillen, 2x daags 250 mg) mee.
Dinsdag ging het wat beter, maar 's avonds weer wat slomer. Dan zit hij qua energielevel op z'n 60 a 70%. woensdag weer beetje zelfde beeld, hij gaat met wat ups en downs de dagen door. En vandaag ook. Hij is vandaag naar het pension geweest voor de dagopvang en ook de eigenaresse kon de klachten niet echt plaatsen.
Hij plast goed en heldere urine. Ontlasting is ook netjes in drolletjes. Hij drinkt normale hoeveelheid. Eetlust is wat afgenomen. Normaal vreet hij alles en direct op.Nu doet hij er wel 10 minuten over en kauwt alles. Als hij in een down momentje zit staat hij met een bolle/kromme rus en heeft hij de borstelharen over z'n rug omhoog staan. Vanochtend was zijn temperatuur 39.1, tussen de middag 39.0 en zojuist 39.7. Voor mijn gevoel te hoog na 4 dagen AB.
Ik kan mijn vinger er niet echt op leggen waar het aan ligt. Meningitis spookte nog even door mijn hoofd. Hij heeft ook wel wat verschijnselen er van, maar kan zijn hoofd wel helemaal naar boven en beneden bewegen. Nieren verwacht ik niet omdat hij hele normale urine heeft. Ergens verwacht ik wel dat het in z'n buik zit (stuk achter de ribben zeg maar). Ik houd hem altijd goed in de gaten en de kans dat hij iets verkeerds heeft gegeten is heel erg klein. en de ontlasting blijft ook gewoon goed komen.
Wel heeft hij sinds een week of 2 een beetje pus uit z'n piemel, maar kunnen deze klachten eruit voort komen?
Morgenochtend bel ik sowieso weer even met de DA. De AB lijkt echter geen effect te hebben op de klachten en even overleggen hoe en wat hij nu denkt. Maar ik vind jullie adviezen ook altijd een erg waardevolle aanvulling.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
Re: Freek niet lekker
ik heb geen idee wat er aan de hand zou kunnen zijn met freek, maar wil jou wel even sterkte en freek beterschap wensen.
vervelend hoor dat ie zich niet lekker voelt
vervelend hoor dat ie zich niet lekker voelt

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Met een bolle rug staan klinkt als buikpijn, inderdaad.
Sterkte
Sterkte
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Het medische gedeelte weet ik te weinig van om een oordeel over te kunnen geven maar wil jullie wel even sterkte wensen met het ventje.
En Freek en slecht willen eten klinkt mij onbekend in de oren want het was een veelvraatje begreep ik altijd uit de verhalen over hem.
Een teken dat hij zich dus inderdaad niet lekker voelt
Hopelijk is hij snel weer de oude
En Freek en slecht willen eten klinkt mij onbekend in de oren want het was een veelvraatje begreep ik altijd uit de verhalen over hem.
Een teken dat hij zich dus inderdaad niet lekker voelt
Hopelijk is hij snel weer de oude

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
-
lunaquinty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
- Aantal honden: 4
de buikpijn kan misschien door de ab komen?
als de witte bloedcellen verhoogd zijn, zegt dat alleen dat het lichaam ergens tegen aan het vechten is, koorts wijst dan op een infectie, maar waar, daar kun je helaas alleen naar raden.
het kan zo zijn dat de ab die hij nu krijgt dan weer net niet geschikt is voor de infectie die hij heeft.
het is altijd zo balen als de klachten zo vaag zijn. ik ken het, en dan zit ik de halve dag op google om te zoeken wat het zou kunnen zijn.
als de witte bloedcellen verhoogd zijn, zegt dat alleen dat het lichaam ergens tegen aan het vechten is, koorts wijst dan op een infectie, maar waar, daar kun je helaas alleen naar raden.
het kan zo zijn dat de ab die hij nu krijgt dan weer net niet geschikt is voor de infectie die hij heeft.
het is altijd zo balen als de klachten zo vaag zijn. ik ken het, en dan zit ik de halve dag op google om te zoeken wat het zou kunnen zijn.
- Ramiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): borderterrier
- Contacteer:
Ik vind dat het inderdaad wel lang duurt voor hij op de ab reageert.
- Evertje
- Zeer actief
Dank voor de sterkte wensen!
Vanochtend nog een goed gesprek gehad met de andere eigenaar van het pension en hij dacht ook nog aan klachten aan de ruggengraat. Juist omdat hij z'n rug soms wat omhoog houdt. Het slechte eten zou ook door de pijn kunnen komen. En als het in z'n rug zit dan helpt AB daar natuurlijk niet tegen. Zometeen bel ik de DA weer om te overleggen.
En inderdaad Tineke normaal vrat hij alles en snel, dus zeker een teken aan de wand.
Vanochtend nog een goed gesprek gehad met de andere eigenaar van het pension en hij dacht ook nog aan klachten aan de ruggengraat. Juist omdat hij z'n rug soms wat omhoog houdt. Het slechte eten zou ook door de pijn kunnen komen. En als het in z'n rug zit dan helpt AB daar natuurlijk niet tegen. Zometeen bel ik de DA weer om te overleggen.
En inderdaad Tineke normaal vrat hij alles en snel, dus zeker een teken aan de wand.
-
lunaquinty
- Zeer actief
toen je de houding van zijn rug beschreef dacht ik aan hernia, maar dat verklaart de koorts denk ik niet.
- Evertje
- Zeer actief
Kan de koorts niet van de pijn komen? Hij heeft sinds de AB Max 39.7 gehad.
-
lunaquinty
- Zeer actief
dat is idd geen koorts, zelfs iets te laag. het zou misschien ook een ontsteking tussen de wervels kunnen zijn of zoiets. misschien is het een optie om de rug/nek te laten röntgenen?Evertje schreef:Kan de koorts niet van de pijn komen? Hij heeft sinds de AB Max 39.7 gehad.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
39.7 is wel degelijk koorts!lunaquinty schreef:dat is idd geen koorts, zelfs iets te laag. het zou misschien ook een ontsteking tussen de wervels kunnen zijn of zoiets. misschien is het een optie om de rug/nek te laten röntgenen?Evertje schreef:Kan de koorts niet van de pijn komen? Hij heeft sinds de AB Max 39.7 gehad.
Ik zou eerder gokken op buikpijn dus ergens iets mis in de buik.
Is bloed nagekeken op nier en lever?
- Evertje
- Zeer actief
Half 1 moet ik bij de DA zijn. Lijkt mij sowieso goed om uitgebreid bloed te laten onderzoeken en een rontgen kan ook niet verkeerd.
Wel is zijn ontlasting goed en urine mooi helder.
- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
De duimen draaien.Evertje schreef:Half 1 moet ik bij de DA zijn. Lijkt mij sowieso goed om uitgebreid bloed te laten onderzoeken en een rontgen kan ook niet verkeerd.
Ari geeft Freek een lebber.

-
lunaquinty
- Zeer actief
ranetje schreef:39.7 is wel degelijk koorts!lunaquinty schreef:dat is idd geen koorts, zelfs iets te laag. het zou misschien ook een ontsteking tussen de wervels kunnen zijn of zoiets. misschien is het een optie om de rug/nek te laten röntgenen?Evertje schreef:Kan de koorts niet van de pijn komen? Hij heeft sinds de AB Max 39.7 gehad.
Ik zou eerder gokken op buikpijn dus ergens iets mis in de buik.
Is bloed nagekeken op nier en lever?
ja, sorry, je hebt helemaal gelijk, ik had in mijn hoofd de cijfers door elkaar gegooid, en kwam op 37,9
- Evertje
- Zeer actief
We zijn weer thuis. Wederom uitgebreid lichamelijk onderzoek. Nu ook de rug goed meegenomen en de DA kon de poten en heup maximaal indraaien zonder ook maar enige reactie van meneer. Ook op het bevoelen van de buik geen reactie en hart en longen klonken nog steeds goed.. Wel bloed afgenomen voor onderzoek, maar dat wordt maandag/dinsdag voordat de uitslag er is. Hij heeft maandag ook een pijnstiller geïnjecteerd gekregen, wat waarschijnlijk de opleving van maandag avond en dinsdag betekende.
Omdat hij nergens pijn op aangeeft en ook uit zichzelf nog direct de auto in wil springen (mag nu even niet van mij, maar de wil is er) voor het weekend novacam meegekregen. Enerzijds om de pijn te stillen de koorts te verlagen. Bij de DA had hij weer 40 graden. En zowaar je ziet hem weer wat meer opfleuren. Gaat weer op onderzoek uit, zat al weer op het aanrecht. Heeft net weer ouderwets zn bak leeg gevreten (eten mag het niet genoemd worden).
Dus ik kijk het van het weekend wel aan. Alles gaat op zijn tempo. Gelukkig hebben we niet te veel in de planning dit weekend en gaan we heerlijk met zn drieën van het weer genieten!
Omdat hij nergens pijn op aangeeft en ook uit zichzelf nog direct de auto in wil springen (mag nu even niet van mij, maar de wil is er) voor het weekend novacam meegekregen. Enerzijds om de pijn te stillen de koorts te verlagen. Bij de DA had hij weer 40 graden. En zowaar je ziet hem weer wat meer opfleuren. Gaat weer op onderzoek uit, zat al weer op het aanrecht. Heeft net weer ouderwets zn bak leeg gevreten (eten mag het niet genoemd worden).
Dus ik kijk het van het weekend wel aan. Alles gaat op zijn tempo. Gelukkig hebben we niet te veel in de planning dit weekend en gaan we heerlijk met zn drieën van het weer genieten!
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
dan moet ie toch ergens pijn hebben als ie zo snel op pijnstillers reageert.
ik hoop dat er iets onschuldigs uit het bloedonderzoek komt, het is fnuikend om niet te weten wat je hond mankeert
ik hoop dat er iets onschuldigs uit het bloedonderzoek komt, het is fnuikend om niet te weten wat je hond mankeert

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Evertje
- Zeer actief
Nou zeg dat laatste wel inderdaad, stel dat het een hernia is, wil ik liever niet, maardan kun je gericht behandelen. Nu is het meer symptoombestrijding en daar hou ik niet zo van. Maar goed hij vreet weer ouderwets!
:D Ook de grond en tuin is weer geïnspecteerd op eetbaars, dus dat is wel een voorzichtig teken aan de wand.
En nu weer aan het werk (thuis), even de zinnen verzetten!
- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
Arm ventje, ik duim gewoon nog even verder.
( maar springt hij op het aanrecht, dat wil Ari ook zo graag, alleen willen wij dat niet.
)
( maar springt hij op het aanrecht, dat wil Ari ook zo graag, alleen willen wij dat niet.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Dan had hij niet op het aanrecht gesprongen, ook niet met pijnstillersEvertje schreef:Nou zeg dat laatste wel inderdaad, stel dat het een hernia is, wil ik liever niet, maar dan kun je gericht behandelen. Nu is het meer symptoombestrijding en daar hou ik niet zo van. Maar goed hij vreet weer ouderwets!:D Ook de grond en tuin is weer geïnspecteerd op eetbaars, dus dat is wel een voorzichtig teken aan de wand.
- Evertje
- Zeer actief
Nee Freek mag dat ook niet Thom! Maar ergens was ik blij dat hij het deed nu haha.
Nee een hernia kan het ook eigenlijk niet zijn Ranetje. De DA kon z'n heupen zo ver draaien en hij geeft gewoon geen pijn aan. Hij ligt nu weer in z'n mand te dutten, maar is wel alert als ik roep.
Ik ben heel benieuwd wat er uit het bloedonderzoek komt.
Nee een hernia kan het ook eigenlijk niet zijn Ranetje. De DA kon z'n heupen zo ver draaien en hij geeft gewoon geen pijn aan. Hij ligt nu weer in z'n mand te dutten, maar is wel alert als ik roep.
Ik ben heel benieuwd wat er uit het bloedonderzoek komt.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Ik hoop dat je wijzer wordt van het bloedonderzoek. Onzekerheid is nog het ergste van alles
Beterschap voor Freek
Beterschap voor Freek
-
lunaquinty
- Zeer actief
die pus uit zijn piemel is trouwens een voorhuid-ontsteking, dat hebben heel veel reuen, en kan geen kwaad. daar worden ze zeker niet ziek van.
- Evertje
- Zeer actief
Geen röntgenfoto's nog. Moet zeggen dat hij wel goed reageert op de pijnstilling. Hij ligt in de mand ook al weer te spelen met z'n piepbeestjes. Als er dinsdag niks uit komt en zonder pijnstilling heeft hij weer dezelfde klachten ga ik verder naar de wagenrenk. In het verleden goede ervaringen mee gehad en dan kunnen er meteen goede foto's gemaakt worden en heb je meteen een specialist erbij.
Stel hij heeft last van z'n organen (nieren/schildklier etc), zou hij dan zo snel verbeteren met pijnstilling?
Stel hij heeft last van z'n gestel (spieren/pezen/botten), dat lijkt mij meer voor de hand liggen dat de novacam daar sneller invloed op heeft.
Stel hij heeft last van z'n organen (nieren/schildklier etc), zou hij dan zo snel verbeteren met pijnstilling?
Stel hij heeft last van z'n gestel (spieren/pezen/botten), dat lijkt mij meer voor de hand liggen dat de novacam daar sneller invloed op heeft.
- P-tt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel
Bah, dat klinkt niet leuk. Hopelijk weet je snel wat het is en is het niets ernstigs.
Veel beterschap voor Freek!
Veel beterschap voor Freek!
- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vind het zo rot voor je, die kloterige onzekerheid ook.Evertje schreef:Geen röntgenfoto's nog. Moet zeggen dat hij wel goed reageert op de pijnstilling. Hij ligt in de mand ook al weer te spelen met z'n piepbeestjes. Als er dinsdag niks uit komt en zonder pijnstilling heeft hij weer dezelfde klachten ga ik verder naar de wagenrenk. In het verleden goede ervaringen mee gehad en dan kunnen er meteen goede foto's gemaakt worden en heb je meteen een specialist erbij.

- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Bah klinkt niet leuk ,hopelijk weet je snel meer.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Evertje
- Zeer actief
Nou wat een beetje Novacam en een goede nachtrust kunnen doen! Hij is weer zo goed de oude, inclusief alle streken haha. Gister zag ik hem al opknappen en hij heeft zowat de hele avond geslapen, maar wel weer op z'n rug. Hij volgt me weer door het huis, springt op het aanrecht, zit Evert te pesten, jaagt de eenden weer op, kijkt het brood zowat uit m'n handen, strekt zich weer helemaal uit, maakt me weer om 6 uur wakker en heeft z'n ondeugende blik weer terug.
Ik houd hem wel rustig dit weekend en we gaan lekker genieten van elkaar en de zon. Maandag zien we dan wel verder hoe het gaat.
Ik houd hem wel rustig dit weekend en we gaan lekker genieten van elkaar en de zon. Maandag zien we dan wel verder hoe het gaat.
- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat fijn om te lezen, hopen dat het zo blijft.Evertje schreef:Nou wat een beetje Novacam en een goede nachtrust kunnen doen! Hij is weer zo goed de oude, inclusief alle streken haha. Gister zag ik hem al opknappen en hij heeft zowat de hele avond geslapen, maar wel weer op z'n rug. Hij volgt me weer door het huis, springt op het aanrecht, zit Evert te pesten, jaagt de eenden weer op, kijkt het brood zowat uit m'n handen, strekt zich weer helemaal uit, maakt me weer om 6 uur wakker en heeft z'n ondeugende blik weer terug.