Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.
O, wat leuk. Jaren geleden heb ik ook mijn eigen kipjes uitgebroed.
van de 25 eieren waren er 22 uitgekomen en 2 kuikentjes overleefden de eerste twee weken niet.
Uiteindelijk had ik 10 hennen en 10 hanen. Ook niet allemaal voor mijzelf overigens.
Al ik dit zo zie, zou ik graag mijn volgende koppel ook weer zelf uitbroeden.
Zo lief.
sybertje schreef:O, wat leuk. Jaren geleden heb ik ook mijn eigen kipjes uitgebroed.
van de 25 eieren waren er 22 uitgekomen en 2 kuikentjes overleefden de eerste twee weken niet.
Uiteindelijk had ik 10 hennen en 10 hanen. Ook niet allemaal voor mijzelf overigens.
Al ik dit zo zie, zou ik graag mijn volgende koppel ook weer zelf uitbroeden.
Zo lief.
Ja leuk is dat hè, om het zelf te doen?
Ik had 40 eieren ingelegd, waarvan er dus 35 uitgekomen zijn. Ze eten nu als bootwerkers
Vorig jaar heb ik er ook een paar met de machine uitgebroed en een paar door de kloek zelf laten doen. Dat is helemaal schattig, zo'n zwerm balletjes die door de tuin scharrelen achter de kloek aan en de haan die er trots omheen paradeert
Ik heb het ook een keer geprobeerd met de kloek, maar het schouwen wilde niet goed. Daardoor bleef er een rot ei achter en die is een paar dagen voordat ze uit zouden komen geknapt en heeft de andere eieren besmet. De kuikens zijn in het ei doodgegaan, was echt heel jammer.
Niets is lekkerder dan je eigen hanen. En dat zijn de honden met mij eens!
Ik heb nu een kip broeds. Twijfel er over om er een viertal eieren onder te leggen omdat we een plaatje van een haan hebben en hele mooie leghennen. Ik ben erg benieuwd naar de kruising die dat oplevert. Maargoed, straks zijn het 4 hanen
Dit is pa:
Er lopen wyandottes, blue de landes en Isa Browns bij. Zo'n blauwe grote leghen keer dit haantje kan denk ik hele mooie kippen en hanen geven. Maargoed, ik ben niet zo'n slachter en eigenlijk vooral heel erg dol op hanen. Dus dat wordt moeilijk. Heb nu 2 hanen die nooit meer weg gaan en dan evt zoontjes van de mooiste. Lastig.
Oeh, zeker mooie haan. Lijkt me ook een mooie combi met een leghen.
Ik ben zelf ook niet een slachter voor de hanen, maar gelukkig heeft mijn vader er geen problemen mee.
Ik breng ze levend en krijg ze geslacht en gestroopt weer terug.
Niets is lekkerder dan je eigen hanen. En dat zijn de honden met mij eens!
Ik heb nu een kip broeds. Twijfel er over om er een viertal eieren onder te leggen omdat we een plaatje van een haan hebben en hele mooie leghennen. Ik ben erg benieuwd naar de kruising die dat oplevert. Maargoed, straks zijn het 4 hanen
Dit is pa:
Er lopen wyandottes, blue de landes en Isa Browns bij. Zo'n blauwe grote leghen keer dit haantje kan denk ik hele mooie kippen en hanen geven. Maargoed, ik ben niet zo'n slachter en eigenlijk vooral heel erg dol op hanen. Dus dat wordt moeilijk. Heb nu 2 hanen die nooit meer weg gaan en dan evt zoontjes van de mooiste. Lastig.
Lijkt mij ook wel dat daar mooie kuikentjes uit komen, vooral de hanen
Mijn ervaring tot nu toe is altijd haan/hen 50/50 of meer hennen. Hoe ze het doen weet ik niet.
En als je genoeg ruimte en genoeg hennen hebt kan je best meerdere hanen houden. Ligt ook een beetje aan het ras.
Ik heb een tijd 2 Noord Hollands blauwe hanen met 4 hennen gehad, ging prima. Af en toe een schijngevechtje, maar nooit met bloed ofzo.
sybertje schreef:Oeh, zeker mooie haan. Lijkt me ook een mooie combi met een leghen.
Ik ben zelf ook niet een slachter voor de hanen, maar gelukkig heeft mijn vader er geen problemen mee.
Ik breng ze levend en krijg ze geslacht en gestroopt weer terug.
Dat is handig!
Ik ben niet alleen kippen gaan houden omdat ik het leuke dieren vind, maar dus ook voor consumptie. Ik ben tegen de industrie en eet geen vlees uit de supermarkt.
Ik slacht wel zelf, maar het is nou niet echt m'n hobby ofzo.
Eigenlijk ben ik op zoek naar "een mannetje" m/v die dit voor me doet.