Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pup / hond erbij in 2014?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Murphy
Zeer actief

Re: Pup / hond erbij in 2014?

Ongelezen bericht door Murphy »

Inge O schreef:
leuk dat je ook weer een pupje hebt, het ziet er een vreselijk leuk ding uit :ok: !
Dank je voor je leuke reactie. Het was eng, maar nu hij er is, is het echt heerlijk. Ook heel fijn om weer lekker vaak buiten te zijn. Het is een echte zonaanbidder, dus hoe meer de zon schijnt, hoe meer ik buiten sta, want dat systeem heeft hij al feilloos in de gaten. Bij de deur gaan staan of piepen is naar buiten :-)
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Wat leuke Inge! Ik ben lekker niet schuldig, dat scheelt :engel:

@Murphy: wat een leuk pupje, lekker van genieten
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Inge O schreef: suzanne is nog de grootste schuldige, wie vraagt er nu ook of al de pups al een baasje hebben :oohja: :mrgreen: .
Jaja, en jij maar zitten hopen dat iemand dat zou vragen zodat je een mooie smoes had :LOL:

Leuk Inge!!!! :E:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Inge O schreef: suzanne is nog de grootste schuldige, wie vraagt er nu ook of al de pups al een baasje hebben :oohja: :mrgreen: .
Sorry!!!!! :Q: :LOL:

Ik vind het echt supergaaf voor je dat je gezwicht bent, en weet zeker dat je daar helemaal geen spijt van gaat krijgen!
Wat mij persoonlijk betreft zou dit nest een heel goed alternatief zijn voor als mijn besproken pup niet door zou gaan. Maar ik ga er van uit dat dat gewoon goed gaat komen, of daar hoop ik in ieder geval heeeeeeeeeeeeeeel hard op!
Maar een Picard is ook wel een hond die ik hier ooit zie rondlopen.
Murphy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Murphy »

Bickle met 6,5 weken. Voor het eerst buiten, de dag nadat we hem voor het eerst gezien hebben. De dag dat we geheel onverwacht voor hem hebben gekozen, omdat hij ons helemaal heeft ingepakt tijdens ons bezoek aan de fokker, waar we waren om te kiezen uit 2 teefjes...

Afbeelding

Mijn vriend en ik hadden allebei een teefje op het oog. Tijdens ons bezoek aan de fokker hadden we beiden enorm goed contact met het teefje wat we zelf hadden gezien, maar minder goed met het teefje wat de ander bijzonder vond. De plek waar de hondjes zaten was voor mijn gevoel super. Een heel riante ruimte van zo'n 9 vierkante meter, met een heerlijk hol in de hoek, waar een rode lamp boven hing. Buiten die hoek was een ruimte waar ze konden spelen, en de buitenrand, daar lagen kranten.
Terwijl we daar druk bezig waren met de teefjes die we hadden uitgezocht, loopt er een hondje naar de buitenste rand, en begint keurig op de kranten te plassen. Dus ik zeg met hoge piepstem, dat is een knappe hond zeg, dat is een braaaaaaave hond. En hij kijkt me aan, zo van, heb je het tegen mij? Heb je het echt tegen mij? Heb je het tegen mij? Heb je het echt echt echt tegen mij? Joehoeeeeee.... Met een heel trotse olijke blik in de ogen... Hij plast rustig uit, en rent naar ons toe. We hebben hem beiden op de arm gehad, hij was zo lief. We moesten beiden denken aan die filmscene uit de film taxidriver, die man die voor de spiegel staat en zegt: You talkin to me? Zo'n houding had hij. Heel stoer.

Vervolgens zijn we daar weg gegaan, pratend over of we daar ons hondje wilden halen (wat al heel snel beslist was door de enorm goede indruk die we van de fokker kregen), en welk teefje het dan moest worden...

De volgende ochtend konden we nog steeds niet kiezen. Het was erg lastig. Dus zei mijn vriend, als die ene nu een teefje is, nemen we die gewoon. Nou ja, het was een reutje, maar nou ja, we konden hem niet weerstaan. Hij was zo leuk. Ik heb gegoogled op dat zinnetje, en daar kwam de naam Travis Bickle uit. We vonden Bickle zo'n leuke naam dat het direct geregeld was.

Hij heet Bickle :-)
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Leuk Inge! Soms komt zoiets nou eenmaal op je pad!

Ik ben er voor mezelf echt wel uit dat er hier geen tweede gaat komen, zeg nooit nooit, maar ik vind het wel prima zo en Apple ook geloof ik wel. Misschien tijdelijk iets mocht het zo lopen.
Maar ben eigenlijk best blij met Apple zoals ze is en wat ik met haar heb.
annepe
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Toypoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door annepe »

Onlangs overleed mijn hondje door een noodlottig ongeval. Hij mocht slechts zes jaar oud worden. Naar mijn mening had hij nog tien jaar kunnen meegaan. Ik had nooit kunnen beseffen dat ik vrijdagmorgen 14 maart het laatste rondje met hem zou lopen. Ik heb vrijdag (sinds ik gebeld werd met het trieste bericht), zaterdag en zondag in diepe rouw gezeten. Vooral de zondag was vreselijk. Ik kon mij voor niets motiveren. In het weekend, en vooral op zondag, ging ik altijd met hem een grote wandeling maken. Ik kon wel zelf gaan wandelen, maar daar vond ik niks aan.

Op die zondagmiddag kreeg ik een bericht waarin mij de vraag gesteld werd of ik iets voor had in de avond. Zo nee, of ik dan op de twee honden van mijn moeder en zusje kon komen letten, moeder, zusje en vriend moeder moesten naar een verjaardag. Toen het ondertussen 11 uur in de avond geweest was begon ik mij een toch wel te ergeren. Ik dacht: verdorie, waar blijven ze. Ik wil gaan slapen! Om 23:30 uur komen ze eindelijk aanzetten. De herder, hond van mijn moeder, had haar haren rechtop staan richting mijn zusje. Ik dacht dit kwam vanwege de sjaal die ze om had. Maar nee, enkele minuten later staat mijn zusje voor mij en zet mij een kleine puppy op de schoot. Ik wist absoluut niet hoe ik moest reageren. Enerzijds was ik heel erg blij, anderzijds vond ik het heel erg dubbel (de dag erna zou de crematie zijn van mijn hondje). Ik vond het te vroeg omdat ik het verdriet nog altijd niet verwerkt had.

Afbeelding

De nacht was onrustig. De puppy had ik nog bij mijn moeder gelaten. Aan de ene kant vanwege het dubbele gevoel, aan de andere kant is het een cadeau voor mijn verjaardag en wilde ik ook wel wachten tot dan. Dan kan ik het verlies van het andere hondje in elk geval proberen te verwerken. In de nacht had ik ook dubbele gevoelens. Dinsdag heb ik vervolgens vrij gekregen om kennis te maken met de nieuwe puppy. En ik moet zeggen dat dit mij heel goed deed. Ze hebben er 155 km (enkele reis) voor gereden!! Heel lief dus.

Afbeelding

Ik merk dat de puppy mij weer laat lachen en mij daardoor een beter gevoel geeft. Iedere dag denk ik nog aan Vlekkie (het overleden hondje), iedere dag heb ik nog veel verdriet (het gaat er vooral om hoe het ongeluk gebeurd is, daar wil ik verder niet over uitweiden (eventueel wel via een privé bericht) op het forum.

Zondag ben ik met de puppy naar het park gegaan. Heb hem laten snuffelen aan andere honden, kennis laten maken met kindjes en kennis laten maken met het park (waar hij nog veel zal gaan wandelen). Volgens mij genoot hij ervan.

Afbeelding

Zijn naam is overigens: Janssen (de fokker noemde hem voor de grap zo en ik vond het wel grappig om het zo te blijven noemen). Mr Janssen!
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

Haha Inge, wat leuk!! :cheer:
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Lightsun
Actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door Lightsun »

Met gemengde gevoelens eindelijk in dit onderwerp posten.

Jammer genoeg heb ik maandag avond Max moeten laten inslapen want het ging zo slecht met hem. Maar we hadden al lang besloten dat we toch zsm weer een nieuw vier voetig vriendje in huis willen hebben. En tussen het janken door hebben we hebben ons op de lijst laten zetten voor een puppy uit een nestje dat begin mei uitgerekend is. En na lang tobben (en snotten) hebben we toch besloten weer een duitse herder te nemen. Dus nog 3 maandjes (ongeveer) wachten voor we weer een hond hebben!
Melody
Zeer actief
Mijn ras(sen): Galgo x Podenco

Ongelezen bericht door Melody »

Mag ik me hier ook melden?
Geen hond "erbij", want a.s. zondag komt onze allereerste, allereigenste hond! :I:
Ik heb er zoooo veel zin in! Al m'n hele leven wil ik een hond en altijd gewacht omdat het gewoon niet verstandig was. Nu m'n leven zo ingericht dat het wel kan. Ivy is een kruising (waarschijnlijk) podenco x galgo en 10 maanden oud. Hij is zo heerlijk onbevangen en blij, maar ook goed af te remmen, ik heb alle vertrouwen dat het helemaal goed komt.
:gjump: Nog maar 4 nachtjes slapen!
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Leuk, nog meer mensen die dit jaar een nieuw huisgenootje verwachten, of inmiddels al in huis hebben!
Zo wordt dit topic steeds drukker bezet! :E:
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Hier overigens sinds zaterdag wel een kat bij :F: een zwervertje, geadopteerd via een opvang, maand of 10 oud geschat ongeveer.

Een nieuwe pup zal toch echt wel nog even duren, als is er een reëele kans op een dekking van mijn hond van een teef waarvan ik dan toch echt hoop dat ik er een pupje van zou kunnen houden, maar dat is pas eind dit jaar (en ideaal zou pas zijn binnen 2-3 jaar, maar goed, de teef wordt er dan ook niet jonger en het zal een geval nu of nooit zijn dan :hmmm: )
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ksssst, geen katten in dit topic Maart! :pffff: :wink:

Lastig is dat trouwens hè, als er een combinatie gemaakt gaat worden waar je dolgraag een pup van zou willen, alleen niet op het moment dat die combinatie gedaan wordt. Heb ik hier ook al eens aan de hand gehad. Enige kans dat ze de combinatie gaan herhalen over een paar jaar?
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Oh wat gaaf Inge :cheer:
Veel voorpret gewenst :E:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
maart
Zeer actief

LongFields schreef:Ksssst, geen katten in dit topic Maart! :pffff: :wink:

Lastig is dat trouwens hè, als er een combinatie gemaakt gaat worden waar je dolgraag een pup van zou willen, alleen niet op het moment dat die combinatie gedaan wordt. Heb ik hier ook al eens aan de hand gehad. Enige kans dat ze de combinatie gaan herhalen over een paar jaar?
niet erg, het is toch een afschuwelijk lelijke kat :LOL:

nee, als er een nest komt, zal het het laatste nest zijn, ze wordt eind dit jaar 7 en eigenaar zou er dan nog een 2de nest mee doen.
Ik zal het wel zien, er lopen uiteraard leuke honden genoeg rond en die zullen er binnen een aantal jaar ook nog wel zijn, aangevuld met nieuwe leuke honden. Maar tja, soms weet je gewoon wat je wil en dat is meestal op de momenten dat het eigenlijk niet past.

3 honden vind ik wat te veel van het goede feitelijk voor wat ik er allemaal mee wil doen en Runar is er pas 3 en heeft feitelijk nog geen opvolger nodig.
We zien het wel.
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Inge O schreef:nou hoor, bedankt aan al de hf schuldigen, hier loopt over 2 maand waarschijnlijk dus ook weer een pupje rond ................... :oops: :D ......... !!
Wat leuk :cheer: :cheer: , ik loop al 4 weken met een geheim, maar zeg nog niets :lekkerpuh:
Die stond nog op mijn aftertransplantlijst , zo :love: :love: was gelijk verliefd...
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

jip007 schreef:
Inge O schreef:nou hoor, bedankt aan al de hf schuldigen, hier loopt over 2 maand waarschijnlijk dus ook weer een pupje rond ................... :oops: :D ......... !!
Wat leuk :cheer: :cheer: , ik loop al 4 weken met een geheim, maar zeg nog niets :lekkerpuh:
Die stond nog op mijn aftertransplantlijst , zo :love: :love: was gelijk verliefd...
Toch alvast :cheer: :cheer: ik zat me al een tijdje af te vragen of jullie roedeltje weer zou worden uitgebreid nu je het zo verschrikkelijk goed doet
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Jeannettebo schreef:
jip007 schreef:
Toch alvast :cheer: :cheer: ik zat me al een tijdje af te vragen of jullie roedeltje weer zou worden uitgebreid nu je het zo verschrikkelijk goed doet

idd :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:
jip007
Erelid

Jeannettebo schreef: Toch alvast :cheer: :cheer: ik zat me al een tijdje af te vragen of jullie roedeltje weer zou worden uitgebreid nu je het zo verschrikkelijk goed doet
Dank je , het is een kruising, zo :I: en mocht er onverwachts iets met mij gebeuren, afstoting of iets anders , dan mag ....... gelijk terug.
Dat is wel een heel fijn idee, maar ik ga ze gewoon allemaal overleven natuurlijk :8): .
Afbeelding
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Wat leuk :cheer: Ik ben zo benieuwd naar dit ras!
Afbeelding
Groetjes Marja
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Inge O schreef:
tycha schreef:
Wat leuk :cheer: Ik ben zo benieuwd naar dit ras!
dan zal je tóch eens moeten langskomen :engel: . of gaan we nog een keer wandelen :F: .
ja leuk :cheer:
Afbeelding
Groetjes Marja
maart
Zeer actief

wat leuk Jip :cheer:
laura b
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel

Ongelezen bericht door laura b »

Wat gaaf Jip!
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

jip007 schreef:
Jeannettebo schreef: Toch alvast :cheer: :cheer: ik zat me al een tijdje af te vragen of jullie roedeltje weer zou worden uitgebreid nu je het zo verschrikkelijk goed doet
Dank je , het is een kruising, zo :I: en mocht er onverwachts iets met mij gebeuren, afstoting of iets anders , dan mag ....... gelijk terug.
Dat is wel een heel fijn idee, maar ik ga ze gewoon allemaal overleven natuurlijk :8): .
Zeker weten dat je dat gaat doen Jip, dat móet gewoon!
Wat leuk dat jullie er weer een hondje bij gaan krijgen, ik ben erg benieuwd wat voor kruising het is. Het hondje is in ieder geval een mazzelaartje om bij jullie terecht te mogen komen!
Fijn dat er voor het geval dát een vangnet is, dat geeft jullie vast een heel gerust gevoel. :ok:
Marieke*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marieke* »

jip007 schreef:
oh Jip wat ontzettend leuk!! Alvast veel voorpret gewenst!
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Leuk Inge :cheer:

En wat ontzettend leuk Jip :cheer: :cheer: :cheer:
Afbeelding
jip007
Erelid

Dank je wel , de eerste week van april mogen we .......op halen :cheer: , tis maar een heel klein prulletje, ze worden steeds kleiner :mrgreen:
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

jip007 schreef: Wat leuk :cheer: :cheer: , ik loop al 4 weken met een geheim, maar zeg nog niets :lekkerpuh:
Dat heb ik je toch voorspeld :pffff:
Maar wat gaaf, Jip, superleuk!! :cheer: :cheer: :cheer:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Wat leuk, gefeliciteerd!
We gaan een rasportret over de picard doen en als het goed is worden deze pupjes ook slachtoffer van de fotograaf :mrgreen:
Bearded langhaarpups zijn zooooo schattig :I: En heel ondeugend ook, volgens mij, deze :D
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie

Ongelezen bericht door Sanchis »

Jaaa het is officieel. Vanaf nu is Jessie dus ècht van ons!
Ze verbleef hier al een tijdje omdat de eigenaar er wat mee in zn maag zat, maar na overleg hebben we besloten dat ze blijft. Die vrolijke noot in ons middel willen we helemaal niet meer missen.
Definitief gemaakt met overdragen van het entingsboekje, overschrijven van het chipnummer en koffie met wat lekker voor alle betrokkenen.
:flower: :cheer:
Laatst gewijzigd door Sanchis op 27 mar 2014 14:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”