yvette schreef:Weten jullie ook wat het beste voor mijn hond zou zijn, want ik hoor elke week iets anders, dus nu richt ik me maar op mensen die er in de praktijk verstand van hebben.
Okii is een kruising (zie tekst hieronder), maar heeft nog het meeste weg wat vacht betreft van een newfounlander.
Ze vind er niets aan, dat borstelen/kammen, dus het is al geen feestje, maar ik zie het ook niet zitten om continu hele plukken weg te moeten knippen omdat zich daar een rasta-kapsel verzameld heeft.
De dierenarts zegt dat ik beter kan plukken, maar volgens mij is dit niet voldoende, er komen steeds meer klitten bij, vooral achter haar oren en bij d'r staart/kont. De rug is klitvrij en glanst wel prachtig.
Wat moet ik nou en hoe lang duurt het gemiddeld eer zo'n pluk haar aangroeid, als het als teruggroeit?
yvette die het heerlijk vind om te borstelen, maar niet altijd mag.
Ik zie geen plaatje, dus maar even op de gok.
Je zou de vacht over zijn geheel kunnen uitdunnen met een grove Coat King, de 53810 is daarovor het meest geschikt. De klitten achter oren komen nu eenmaal bij elk langharig ras snel terug. Het makkelijkst (minst pijnlijke) werkt dat met een kromme pennenborstel.Eventueel daarna nog doorkammen met een fijn kammetje.
Eén á 2 keer per week doorkammen met een grove kam moet dan voldoende zijn om de vacht op orde te houden. De Coat King gebruik je zo 1 x in de 3 á 4 weken.
Probeer het kammen voor de hond toch leuk te maken door hem achteraf altijd te belonen met wat lekkers, want anders blijven die kambeurten een drama.