Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Farmfood KVV (en brokken)

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Klauw1980
Actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff
Aantal honden: 1

Farmfood KVV (en brokken)

Ongelezen bericht door Klauw1980 »

Goedemorgen,

Ik heb wel gezocht in de topics, maar niet echt gevonden wat ik zocht

Ik geef onze Zoe momenteel Purina Pro Plan, maar vind deze brok best prijzig en ik begreep dat er beter voer is voor minder geld (aangezien ze straks voor een kapitaal weg eet :P )
Vindt het belangrijk dat ze goed voer krijgt zonder toevoegingen en ik zit daarom te denken aan Farmfood. Eerst KVV voor 10 dagen en dan de HE variant met zalmolie.

Ze is nu 21 weken en ik vroeg me af of er in dat KVV wel voldoende bouwstoffen zitten voor haar. Ze zit natuurlijk nog volop in de groei. Weten jullie dat? Of is het verstandiger om bij Purina Pro Plan te blijven? daar doet ze het verder wel goed op, maar vind het redelijk duur in verhouding met andere merken die beter schijnen te zijn

Ik hoor het graag!
dagmar88
Zeer actief

Re: Farmfood KVV (en brokken)

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:mrgreen: Nou, houd je hart maar vast als je die brok prijzig vindt.
Van vers eten ze gemiddeld het dubbele aan gewicht tegenover brok en met 4.50 per kilo is farmfood nu niet direct goedkoop.

Kvv is prima voor je pup, zolang je vooral complete varianten voert of je 4 a 5 diersoorten afwisselt.
Je kunt als je dat fijner vindt ook brokken en kvv combineren.

Voor Smuldier (in verschillende supermarkten te koop) betaal ik geloof ik 59 cent voor 400 gram.
Hier ook prima voer en goede service:
http://www.naturis.nu/

Deze site is daar de groothandel van; ze hebben wel alleen enkelvoudige versies die je dus moet afwisselen en ze hanteren 90 kilo als minimum. Veel goedkoper en met zo'n grote hond zou ik persoonlijk in die vriesruimte investeren.

http://www.best4dogs.nl/

Er zijn er nog zat met goed en goedkoper voer, zoals lotgering en lupa diervoeding.
Hier kun je meer info vinden:
http://www.voerwijzer.com/
Klauw1980
Actief

Ik had het al gezien inderdaad haha. Wilde daarom ook eerst 10 dagen KVV van Farmfood gebruiken en erna over op hun geperste brok met zalmolie met af en toe nog KVV voor erbij (elke dag boerenkool vind ik ook niet lekker :P )

Weet je of ik na die 10 dagen KVV meteen over kan op de geperste brok? Neem aan van wel natuurlijk of moet dat eerst nog wel gemengd worden met de (nieuwe) brok?
En kan ik de KVV mengen met de oude brokken of moet je meteen daarop overgaan?

Ik meende dat de ervaringen met Farmfood bij mensen altijd goed waren, de minder goede verhalen wil ik natuurlijk ook horen! ;)

Dank je wel voor de informatie zo ver, ga het meteen even lezen :)
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Wij zijn overgestapt van de farmfood geperste brok naar dog lovers gold graanvrij, daarnaast voer ik ook vers vlees. Mijn hond vindt de DLG brokken veel smakelijker. Een groot voordeel is vind ik ook dat haar ontlasting nog maar 1/3 is qua hoeveelheid dan op farmfood brokken (dit komt denk ik met name door de hoeveelheid graan in farmfood).

Kijk eens op voerwijzer.com inderdaad daar kan je heel goed vergelijken op prijs maar ook op ingredienten die in de brokken zitten.
Klauw1980
Actief

Hmm daarom vind ik het zo lastig, iedereen "spreekt elkaar tegen", maar wellicht kleven er overal voor- en nadelen aan. En de ervaring is bij iedereen anders natuurlijk.

Op de hondencursus zeiden ze dat Farmfood de "juiste granen" bevat uit mais/gerst/rijst (ik weet het niet meer precies, maar had met ontsloten te maken) en dat het daarom o.a. een juiste keus zou zijn vergeleken met andere soorten.

Ik wil gewoon goed voer, zonder allerlei rotzooi erin verwerkt, maar wel voor een redelijke prijs (al ben ik best bereid om wat te betalen voor goed voer natuurlijk)

Al kan ik ook de glutenvrije variant nemen eventueel... ik ga eens verder lezen, thanks ;)
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Klauw1980 schreef:Hmm daarom vind ik het zo lastig, iedereen "spreekt elkaar tegen" :D

Op de hondencursus zeiden ze dat Farmfood de "juiste granen" bevat uit mais (ik weet het niet meer precies, maar had met ontsloten te maken) en dat het daarom o.a. een juiste keus zou zijn vergeleken met andere soorten.

Ik wil gewoon goed voer, zonder allerlei rotzooi erin verwerkt, maar wel voor een redelijke prijs (en ik ben best bereid om wat te betalen voor goed voer natuurlijk)

Al kan ik ook de glutenvrije variant nemen eventueel... ik ga eens verder lezen, thanks ;)

Iedereen spreekt elkaar tegen omdat ook iedere hond anders is :wink:

Ik voer smuldier precies om de redenen die jij aangeeft. Ik wil goed voer maar voor een normale prijs. Is er beter voer dan smuldier? Vast wel maar Izzy doet het er prima op, krijgt alle voedingsstoffen binnen, ze vindt het heerlijk. En dat vind ik prima en mijn portemonnee ook :F:
Afbeelding
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Ik heb een reu gehad die bij zijn vorige eigenaar Farmfood brok kreeg
Wist niet dat er zulke grote hopen uit een hond konden komen :80: , en stinken ....

Ik had hem toen samen met de fokker en hij is toen overgezet op Proplan icm wat smuldier

Inmiddels word er alleen nog maar vers gevoerd , wij geven de KVV van Kivo
3 pups zijn er al op groot geworden , allemaal kerngezond en niks geen tekorten

We hebben wel brok in huis ( Proplan ) maar dat krijgen ze alleen met speuren en als er een nieuwe oefening moet worden aangeleerd
Das nog geen 25-50 gram per dag dus

Persoonlijk zou ik met een jonge opgroeiende hond niet kiezen voor een KVV met calcium preparaat ( zoals smuldier )ivm de groei
Ik heb dan liever een natuurlijke calciumbron , de enkelvoudige variant zou ik wel geven

Voer voor een hond is nu eenmaal duur , en doordat de btw is verhoogd naar 21% is t nog duurder
Denk ook niet dat je veel goedkoper uit zal gaan zijn , tenzij je troep gaat voeren als pedigree of bonzo

Maar dat moet je met een jonge opgroeiende hond van zo'n groot ras gewoon niet willen

Proplan en dog lovers gold zijn goede brokken

Je hebt ook nog taste of wild en acana , maar daar betaal je je scheel aan
Heb ook goede verhalen over de brok van Kivo gehoord en dat is ook niet zo'n dure brok
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Klauw1980
Actief

Ja natuurlijk, dat had ik er ook nog bij willen zetten, iedereen hond is anders :D
maar dierenartsen zeggen zus, man van de hondenschool zegt zo, weer een ander zegt dat :P

Ik ga het gewoon eens proberen, maar nog wel even die vraag over de granen voorleggen in de dierenspeciaalzaak, want daar had ik ook al meer over gelezen. Mocht het bij Zoe niet werken, dan kan ik altijd nog teruggaan op haar oude brok (of een ander)
De voerwijzer is trouwens ook top!
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

Klauw1980 schreef:Ja natuurlijk, dat had ik er ook nog bij willen zetten, iedereen hond is anders :D
maar dierenartsen zeggen zus, man van de hondenschool zegt zo, weer een ander zegt dat :P

Ik ga het gewoon eens proberen, maar nog wel even die vraag over de granen voorleggen in de dierenspeciaalzaak, want daar had ik ook al meer over gelezen. Mocht het bij Zoe niet werken, dan kan ik altijd nog teruggaan op haar oude brok (of een ander)
Ik zou die vraag niet voorleggen bij de dierenwinkel. Het gros van de medewerkers heeft er de ballen verstand van. :wink:
Klauw1980
Actief

Oh ja, nog een reden dat ik liever naar geperst ga is ivm maagkanteling. Dat zei de dierenarts dan wel en heb ik meer gehoord, dat bij een geperste brok dat risico lager ligt.

Ik ga er in ieder geval nog even wat meer over lezen voor ik het besluit neem tot overgaan (sowieso ben ik wel voorstander van KVV) op Farmfood of een andere brok.

Bedankt zover!
Klauw1980
Actief

stefanie schreef:
Klauw1980 schreef:Ja natuurlijk, dat had ik er ook nog bij willen zetten, iedereen hond is anders :D

Ik zou die vraag niet voorleggen bij de dierenwinkel. Het gros van de medewerkers heeft er de ballen verstand van. :wink:
Deze mevrouw stond er om bekend dat ze er wel veel van wist, normaal gesproken heb ik ook weinig vertrouwen in ze inderdaad :lol1:
Klauw1980
Actief

Wel jammer dat er dus in Purina een klein beetje DHA zit... 0,08%...
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Klauw1980 schreef:Hmm daarom vind ik het zo lastig, iedereen "spreekt elkaar tegen", maar wellicht kleven er overal voor- en nadelen aan. En de ervaring is bij iedereen anders natuurlijk.

Op de hondencursus zeiden ze dat Farmfood de "juiste granen" bevat uit mais/gerst/rijst (ik weet het niet meer precies, maar had met ontsloten te maken) en dat het daarom o.a. een juiste keus zou zijn vergeleken met andere soorten.

Ik wil gewoon goed voer, zonder allerlei rotzooi erin verwerkt, maar wel voor een redelijke prijs (al ben ik best bereid om wat te betalen voor goed voer natuurlijk)

Farmfood is niet slecht, ook niet bijzonder. Niet veel vlees, veel granen. Geloof dat volgens die voedingswijzer mais als beter dan tarwe wordt gezien, maar minder dan rijst en aardappel.
Lukullus en markus muhle (bij zooplus) zou je ook naar kunnen kijken.
Vraag me af of dat van die geperste brok waar is, dat zou je eens aan Inge O hier moeten vragen.
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Over de kvv van FF weet ik niet zo veel. Heb die nooit geprobeerd omdat ik hem veel te duur vind en ze het hier op het veel goedkopere smuldier prima doen. Zou dat voor een pup ook best aandurven hoor. Heb Gizmo ook eerst smuldier pens compleet gevoerd voor ik overging op de brok van Ff. Hij doet het super op de brok, eet het graag en heeft niet te veel ontlasting. Op sommige ander merken geperste brok deed hij het ook aardig maar hij heeft meer energie op de Ff. Is wat vrolijker dan. Ik heb het vroeger ook wel eens aan Max geprobeerd te geven maar die doet het er niet goed op. Hij poept grote hopen, er komt meer uit als er in gaat. Hij doet het op een heel goedkope brok heel goed waar Gizmo weer niet tegen kan. Het is gewoon per hond verschillend en blijft dus een kwestie van uitproberen. Voor Gizmo bevalt de Ff me heel goed!
Goliat
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Goliat »

Ik heb mijn Ridgeback reu vanaf dat hij 8 weken oud was op de KVV (Carnibest, Lotgering, Alaska, smuldier en Degomeat). Hij is echt prachtig opgegroeid, heel gelijkmatig en supergespierd. Hij is nu 14 maanden, mijn dierenarts is niet zo pro vers maar toen ik vorige maand voor de enting kwam waren zij en de assistenten onder de indruk van hoe mooi hij opgegroeid was.

Ik vond het best spannend in het begin een pup alleen op dat vlees, en een dierenarts die er geen voorstander van was. Maar ben blij dat ik doorgezet heb en zoveel heb gelezen op internet. Geen dag spijt gehad.

Mijn volgende pup gaat zonder twijfel direct weer op de kvv. Hoop in de toekomst nog wat te kunnen barfen, met mijn teef zou dat prima gaan maar de reu vind het grotere botwerk nog erg vreemd en laat het liggen, kippennekken vind hij heerlijk dus nu binnenkort een slagje groter met een kippenrug...
Lynnepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel

Ongelezen bericht door Lynnepien »

Pippa krijgt deels Farmfood brok, deels Carnibest. Ze heeft ook een tijdje alleen Farmfood gekregen. Ze doet het er wel goed op, ontlasting is goed donker en vast. Ook niet overdreven veel. Maar je moet het echt gewoon zelf even uitproberen, iedere hond is anders ;)
Afbeelding
gz
Actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door gz »

Onze boxer (nu 8 maand) krijgt Dog Lovers Gold brokken ( http://shop.dogloversgold.eu/Webwinkel- ... 13-kg.html) en Smuldier vlees compleet ( http://www.diervoeding.com/nl/producten ... utter.html).

De ene dag krijgt hij 2x Smuldier en 1x brok en de andere dag 2x brok en 1x Smuldier. Bevalt ons heel erg goed
Klauw1980
Actief

Ik heb eerst nog een zak Pro Plan gehaald, wil er toch eerst wat meer over lezen eigenlijk. Ook naar aanleiding van de reacties hier. Ze doet het vooralsnog prima op Pro Plan gelukkig. Zal haar poep nog even wat beter in de gaten houden, maar volgens mij is het 3 a 4 x per dag.

En KVV van FF is 4,25 voor 800 gram geloof ik (of een kilo) is wel meer dan 40 euro voor 10 dagen indd :P dat zou ze per dag ook moeten hebben
Goliat
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Goliat »

Daarom wissel ik de dure Alaska en Carnibest af met goedkopere kvv zoals degomeat (bezorgt thuis) en Lotgering. Bij mij gaat er 2 kilo op een dag doorheen buiten de barfhapjes zoals vis en kippenekken ect.

Lekker doen waar je je goed bij voelt en kijken waar je hond het goed op doet.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”