Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Is dit een hotspot?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

marloes_2406
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 1
Contacteer:

Is dit een hotspot?

Ongelezen bericht door marloes_2406 »

Afbeelding

Ze heeft het een paar maanden terug gehad bij het begin van de staart, is toen gewoon weggegaan. Maar is dit iets waar ik wat aan kan doen omdat het er nu weer is? Dit keer zit het bij haar nek..
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Re: Is dit een hotspot?

Ongelezen bericht door kooi »

Ik vind het moeilijk te zeggen zo.
Misschien is je foto niet duidelijk genoeg, want ik heb veel ervaring met hotspots.
En dan ziet dat er ietsjes anders uit.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Het ziet er wel uit als een hotspot. Ik zou zeggen de vacht ruim wegknippen eromheen en de plek schoonmaken met Betadine. Daarna Dutimonpoeder (ontsmet, droogt uit en te verkrijgen bij de drogist) erop doen.
marloes_2406
Zeer actief
Contacteer:

Oke!

Ja als ik foto's opzoek ervan op internet ziet het er allemaal veel groter uit en kaal? Ze kan er niet aan likken dus daarvan komt het niet..

Ik zal zo even bij de drogist gaan kijken
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Met dit soort dingen moet je dat niet op een forum vragen; foto's kunnen enorm verteken en wij zijn (de meesta althans) geen DA.

Gewoon, naar de DA ermee en dan daar horen wat het is en wat je eraan kunt doen!

Suzanne
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

~Suzanne~ schreef:Met dit soort dingen moet je dat niet op een forum vragen; foto's kunnen enorm verteken en wij zijn (de meesta althans) geen DA.

Gewoon, naar de DA ermee en dan daar horen wat het is en wat je eraan kunt doen!

Suzanne

Ik vind het toch wel prettig hoor dat je op deze manier iets aan ervaren hondenbezitters kan vragen. Sommige dingen weet je gewoon niet bij je eerste hond, in mijn geval hoe een hondenvulva er behoort uit te zien, waar er bulten horen te zitten en waar niet, hoe een tweede tepeltje eruit ziet zodat je weet dat je geen teek aan het weghalen bent of dat je hond een gezwel heeft. Hoe een hotspot eruit ziet en hoe een bijtwondje eruit ziet. Wat je met een snee in het voetkussentje doet.
Natuurlijk bij twijfel altijd naar de dierenarts maar sommige dingen kun je vrij makkelijk zelf oplossen met tips van ervaren mensen.
marloes_2406
Zeer actief
Contacteer:

Als het erger zou worden ga ik wel naar de dierenarts hoor.. maar ik vind het nu nog niet nodig. Ik vind het inderdaad fijn dat hier zoveel ervaren hondenbezitters zijn!
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Als het wel een hotspot is (en daar lijkt het wel op) hoef je niet iedere keer naar de d.a.
Dan voldoet het advies van Muk prima.
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Gollum schreef:
~Suzanne~ schreef:Met dit soort dingen moet je dat niet op een forum vragen; foto's kunnen enorm verteken en wij zijn (de meesta althans) geen DA.

Suzanne

Ik vind het toch wel prettig hoor dat je op deze manier iets aan ervaren hondenbezitters kan vragen. Sommige dingen weet je gewoon niet bij je eerste hond, in mijn geval hoe een hondenvulva er behoort uit te zien, waar er bulten horen te zitten en waar niet, hoe een tweede tepeltje eruit ziet zodat je weet dat je geen teek aan het weghalen bent of dat je hond een gezwel heeft. Hoe een hotspot eruit ziet en hoe een bijtwondje eruit ziet. Wat je met een snee in het voetkussentje doet.
Natuurlijk bij twijfel altijd naar de dierenarts maar sommige dingen kun je vrij makkelijk zelf oplossen met tips van ervaren mensen.
Daar heb je wel een punt maar vanaf foto's is het ZO rot interpreteren wat er aan de hand is. Dan is het op zich best aardig om het hier te vragen maar alleen een DA kan er echt wat mee! Dan kun je hier wel weer terugkomen met "de Da zegt dat het ABC is, is daar nog wat anders tegen dat pilletje XYZ"?
Ik vind het algemeen zo gevaarlijk om medische adviezen te gaan vragen en geven op een forum.

Suzanne
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

~Suzanne~ schreef:
Gollum schreef:

Suzanne

Daar heb je wel een punt maar vanaf foto's is het ZO rot interpreteren wat er aan de hand is. Dan is het op zich best aardig om het hier te vragen maar alleen een DA kan er echt wat mee! Dan kun je hier wel weer terugkomen met "de Da zegt dat het ABC is, is daar nog wat anders tegen dat pilletje XYZ"?
Ik vind het algemeen zo gevaarlijk om medische adviezen te gaan vragen en geven op een forum.

Suzanne
Wat ernstige dingen kan betreffen ben ik het met je eens, bijvoorbeeld met manken of andere dingen met het bewegingsapparaat of in het geval van pijn. Maar zo'n plekje lijkt me niet direct ernstig. Het kan een hotspot zijn, die kun je behandelen op de manier van Muk. Die behandeling kan ook niet veel kwaad, ook al is het geen hotspot. Is het een bijtwondje/ schaafwondje zal het ook met die behandeling wegtrekken. Gaat het plekje zich uitbreiden ondanks de verzorging zou ik wel aanraden naar de dierenarts te gaan.
marloes_2406
Zeer actief
Contacteer:

Ik heb net weer een hotspot ontdekt bij Zara :ugh: Deze is echt veel groter dan de andere die ze heeft gehad. Dus ik ga morgen toch maar even langs de dierenarts ermee..
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Ach, hopelijk is ze er snel weer vanaf!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”