Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Terug van weggeweest, vanuit ons nieuwe honk (foto's pag. 3)

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Wolfsblut
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Terug van weggeweest, vanuit ons nieuwe honk

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Ik zou er geen punt van maken en alles laten staan.
Honden zullen misschien wel eens even kauwen maar echt planten eten, nee hoor.
Een mooie tuin al zijn een aantal heesters en het boompje de Japanse kers aan verjonging toe. Flink kortwieken, nu kan het nog. Flink de zaag erin zetten, niet bang zijn want snoeien doet groeien.
De Rhododendron niets aan doen al dien je die bij het nieuwe hekwerk wel flink te bemesten. Die heeft jaren lang in de schaduw gestaan.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lunatic »

Ik heb de ballen verstand van planten, maar wil jullie wel feliciteren met jullie nieuwe stekkie, ziet er fantastisch uit :E:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Browny »

Bedankt voor de felicitaties :E:

Dus alles kan toch blijven staan? :80: ik heb een paar planten een beetje terug gesnoeid, maar heb hier dus echt geen verstand van :mrgreen: de buurman en een vriend van ons is hovenier, dus vraag wel even of zij zich uit willen leven :engel:

en is dit een taxus? deze staat in de achtertuin, waar de honden vaak liggen.. dus deze zou er wel uit moeten
Afbeelding
Wolfsblut schreef: Een mooie tuin al zijn een aantal heesters en het boompje de Japanse kers aan verjonging toe. Flink kortwieken, nu kan het nog. Flink de zaag erin zetten, niet bang zijn want snoeien doet groeien.
De Rhododendron niets aan doen al dien je die bij het nieuwe hekwerk wel flink te bemesten. Die heeft jaren lang in de schaduw gestaan.
De tuin was helemaal open (leek mij niet echt verstandig met de honden :engel: ), dus voor drie weken terug stond deze dan toch niet in de schaduw?
Is deze naast de conifeer een japanse kers? Afbeelding
die is sinds kort helemaal roze en de bladeren vallen er alweer vanaf :80: (mooie roze vijver :mrgreen: )
en welke zijn heesters? als ik google kom ik zoveel verschillende tegen en ik herken er geen 1 :schrik:

de conifeer moest ik ook even aan wennen, maar ik vind het nu toch wel mooi en erbij horen. de achterste is 25 meter breed en ca 4 meter hoog, dat haal je niet zomaar even weg :mrgreen: daarbij geeft het erg veel privacy en met 150 meter schutting zal het net fort knox gaan lijken :schrik: we vonden de nieuwe schutting al veel en eigenlijk niet passen bij het geheel :tongue:

volgens mij is de nieuwigheid al een beetje van de tuin en de honden hebben al een stuk minder gevreten :F: er liggen nu ook wat botten voor ze, waar ze aan kluiven als ze in de tuin zijn, hier zijn ze nu al 2 dagen mee bezig :E: )

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Die eerste foto zou taxus kunnen zijn.
Voor mij niet scherp genoeg, die foto :wink:

Ik heb er niets uitgehaald.
Bij mij staat achter ook een stukje taxushaag.
De honden vinden het lekker om in de schaduw van die haag te liggen als het warm is.
Verder doen ze er eigenlijk niets mee :U:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Browny schreef: we vonden de nieuwe schutting al veel en eigenlijk niet passen bij het geheel :tongue:
Die word vanzelf groen :tongue:
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Zie het nu pas!
Fijn dat jullie over zijn :cheer: :ok: Met die tuin kan je wel aardig wat zo te zien!
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Gefeliciteerd met jullie mooie, volwassen tuin! Heerlijk voor de hondjes (okee, jullie mogen er zelf ook wel van genieten :mrgreen: ) :ok: .

Maarreh.... je weet écht niets van planten hè :LOL: . Hahaha, geweldig om je vragen en reacties erover te lezen :LOL: .

Ik wens jullie in ieder geval héél veel woongenot, geniet ervan :E: !
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Die eerste foto is inderdaad een taxus, maar als de honden geen boompjesvreters zijn zou ik m gewoon laten staan, ik heb er ook een en ze zitten er helemaal niet aan, lopen er alleen onderdoor om er tegen aan te schurken hahaah
Browny
Zeer actief

ranetje schreef:Die eerste foto zou taxus kunnen zijn.
Voor mij niet scherp genoeg, die foto :wink:

Ik heb er niets uitgehaald.
Bij mij staat achter ook een stukje taxushaag.
De honden vinden het lekker om in de schaduw van die haag te liggen als het warm is.
Verder doen ze er eigenlijk niets mee :U:
Zal van de week een scherpere foto maken, Yuki en Chiko vreten van alles. Yuki is het ergste, dus als een vogel daar een stukje brood laat vallen dan boeit het haar niet dat er een takje of wat bladeren mee naar binnen gaan.. stokjes knagen doet ze ook wel eens en niet om het slopen, maar vreet voor het gemak de helft op :schrik:

Laatst had ze een plastic voerbak half opgevreten, omdat het zo lekker was, dat ze dacht dat de voerbak ook eetbaar was :ugh: we hoorde opeens knapperig geluid (dachten nog dat er veel bot in het vlees zat) en toen we keken was het al te laat had ze de bodem opgevreten en zat openlijk te knagen alsof het de gewoonste zaak was :piew:

ook heeft ze een keer een smuldier bakje uit de gootsteen gepakt (leeg) en heeft ze ook half opgegeten, eigenlijk best verwonderlijk dat ze nog leeft :engel:
In huis sloopt ze helemaal niets, dat is ook niet interessant, maar bv een floss touw, eet ze helemaal op :schrik: haar ontlasting is dan 1 grote recyclede floss touw. ik heb de grootste stevigste floss touw gekocht, maar binnen een dag heeft ze die helemaal ontknoopt en vind je overal sliertjes :mrgreen:

ze eet dus de gekste dingen, dus sta nergens meer van te kijken
Afbeelding
Browny
Zeer actief

Dee schreef:
Browny schreef: we vonden de nieuwe schutting al veel en eigenlijk niet passen bij het geheel :tongue:
Die word vanzelf groen :tongue:
Dat is waar :LOL: we twijfelde nog even om het groen te verven, maar met zoveel groen in de tuin, zal het niet lang duren voor het hek ook groen is :engel:
Kruimel53 schreef:Gefeliciteerd met jullie nieuwe stek! Wat een joeperd van een vijver, daar kun je zelf ook lekker in zwemmen :mann:

Ik ben niet zo gauw paniekerig over planten maar taxus heb ik ook liever niet binnen bereik van honden. Alles ervan is flink giftig, alleen het vruchtvlees van de besjes niet. Ik kan me een krantenbericht herinneren van jaren geleden over een stel Engelse kinderen die waren overleden doordat ze thee hadden gezet en gedronken van taxusnaalden. We hebben er hier ook een maar die staat ruimschoots buiten bereik van de honden.
Het is een natuurlijke zwemvijver.. alleen weet ik niet of ik tussen de vissen (die best tam zijn) ga liggen in mijn bikini :LOL: :LOL: maar misschien denk ik daar bij 35 graden anders over :mrgreen:
Zamunda schreef:Gefeliciteerd met jullie mooie, volwassen tuin! Heerlijk voor de hondjes (okee, jullie mogen er zelf ook wel van genieten :mrgreen: ) :ok: .

Maarreh.... je weet écht niets van planten hè :LOL: . Hahaha, geweldig om je vragen en reacties erover te lezen :LOL: .

Ik wens jullie in ieder geval héél veel woongenot, geniet ervan :E: !
Dankje! nee echt helemaal niets :oeps: zelfs onkruid zou ik aanzien als een plantje :LOL: behalve een paardebloem :mrgreen:
oh en ik weet heel toevallig wat een hortensia is :cheer: (omdat mijn moeder daar vroeger haar tuin van vol had) en die heb ik dan ook al gesnoeid, want de oude bloemen waren helemaal bruin en de helft dood, maar zitten allemaal nieuwe knoppen in :mrgreen:

het is ook een groot verschil, van kunstgras,schutting en tegels (0,0 plant/boom, bewust onderhoudsvrij) naar zo een groene tuin :LOL:
Afbeelding
Browny
Zeer actief

Inge O schreef:taxus is het enige wat ik er wel zou uithalen omdat die wel erg giftig is, ook bij kleine hoeveelheden. je kan natuurlijk afwachten of je hond er wel of niet iets mee doet maar in het eerste geval heb je er meteen ook geen last meer van :oeps: .
Daar ga ik maar niet op wachten, ik wil geen kennismaking met de nieuwe DA op die manier :oeps: die gaat er echt uit, als dat zeker weten een taxus of andere enge giftige plant is..
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Browny schreef:knip .............ook heeft ze een keer een smuldier bakje uit de gootsteen gepakt (leeg) en heeft ze ook half opgegeten, eigenlijk best verwonderlijk dat ze nog leeft :engel:
In huis sloopt ze helemaal niets, dat is ook niet interessant, maar bv een floss touw, eet ze helemaal op :schrik: haar ontlasting is dan 1 grote recyclede floss touw. ik heb de grootste stevigste floss touw gekocht, maar binnen een dag heeft ze die helemaal ontknoopt en vind je overal sliertjes :mrgreen:

ze eet dus de gekste dingen, dus sta nergens meer van te kijken
In dat geval die taxus er uit :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Jokkebrok

Ongelezen bericht door Jokkebrok »

Browny schreef: zelfs onkruid zou ik aanzien als een plantje :LOL: behalve een paardebloem :mrgreen:
Ik zou paardebloemen geen onkruid noemen, het blad kan prima dienen als voorjaarssla en van de blommen kun je hele sjieke confiture (officieel gelée) maken :pffff:
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Jokkebrok schreef:
Browny schreef: zelfs onkruid zou ik aanzien als een plantje :LOL: behalve een paardebloem :mrgreen:
Ik zou paardebloemen geen onkruid noemen, het blad kan prima dienen als voorjaarssla en van de blommen kun je hele sjieke confiture (officieel gelée) maken :pffff:
En de landschildpadden lusten ze ook graag. Erg nuttige plantjes dus :ok:
Leuk om te zien hoe de honden genieten van de nieuwe tuin :cheer:
Zamunda
Zeer actief

Die Yuki, die moet toch een maag van staal hebben zo te lezen :O: :LOL: . Wat een linke Loekie/Yuki!
Browny
Zeer actief

Re: Terug van weggeweest, vanuit ons nieuwe honk (foto's pag

Inmiddels zijn we alweer wat opgeschoten :cheer: moet nog een paar dingen gebeuren, keuken moet nog afgewerkt worden en 1 kant van de deur (bewust niet gedaan, omdat ik niet wist hoe de honden zouden reageren).

Hier eindelijk een paar foto's
bartafel en stoelen staan er nog tijdelijk daar komt nog een andere eethoek (bank met tafel). De bank wordt ws ook vervangen (deze komt dan denk ik in de garage te staan) en de fauteuils zijn we nog niet over uit :engel:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Ik hou ervan, strak! Mooi hoor, en een fijne ruimte zo te zien!
Afbeelding
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Gaaf, die muur waar de tv en open haard inzit!
Die lange ramen zijn ook mooi!
lieveheersbeestje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel

Ongelezen bericht door lieveheersbeestje83 »

Prachtige woning. Van planten geen verstand, maar het ziet er uit als een heerlijk gevarieerde tuin!
Afbeelding
------Groetjes Prana-----
Browny
Zeer actief

De open haard zijn wij ook heel blij mee :mrgreen: de honden moesten even wennen aan een vuurtje in huis. Net als de vloerverwarming, dat was ook even wennen (Yuki en Chiko hebben het al snel warm)

En ruimte hebben ze volgens mij niet nodig, ze liggen de hele dag hutje mutje bij elkaar :LOL: terwijl er 5 manden/kussens liggen
Afbeelding
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Een bank, een haard en een tv: jullie zijn klaar :E:
Lijkt me een heerlijk huis, gefeliciteerd :flower:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Browny
Zeer actief

tekkel schreef:Een bank, een haard en een tv: jullie zijn klaar :E:
Lijkt me een heerlijk huis, gefeliciteerd :flower:
Dankje
En meer heb je toch ook niet nodig? Kunnen we ook de weg in huis niet kwijt raken :LOL:
Afbeelding
tekkel
Erelid

Nee, dat meen ik ook echt, meer heb je echt niet nodig. Maar ja, dan 'moet je' (van wie?) een eettafel en een dressoir en een boeken/vakkenkast en frutsels en schilderijen en krijg je allemaal cadeaus die je beleefdheidshalve maar ergens neerzet....en in de kortste keren is je ruime frisse nieuwe huis net zo'n vol hol geworden als je vorige huis :LOL:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

O die fauteuils zou ik laten staan. Dat is een heerlijk plekje dat je dan aan het eind van de middag met de schuifpui open een goed glas wijn borrelt terwijl de hondjes in de tuin spelen ;)
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Browny
Zeer actief

In ons vorige huis stond gelukkig ook niet zoveel, scheelt een hoop met verhuizen! En dan kon ook nog eens 1/3 weggegooid worden, want dat kwam toch nooit uit de kast of van de plank :19: en toch neem je ook nog genoeg zooi mee wat je eigenlijk niet gebruikt :F:
Mensen vinden het vaak al raar, dat we geen salon tafel hebben. Maar daar hebben wij echt een hekel aan. Er omheen lopen om op de bank te kunnen ploffen, komt altijd zooi of steeds meer prullen op te liggen dus je blijft opruimen.. en dan de honden die er langs lopen en alles eraf zwiepen met de staart :schrik:
Ik hou altijd mijn hart vast als we ergens op visite zijn en Yuki keert haar kont, terwijl er een glas op tafel staat :engel:
Afbeelding
tekkel
Erelid

Ik heb ook geen salontafel. Wel een poef die ik alle kanten op schuif, en daar kan een dienblad op met thee & keukskes :lol1:
Browny
Zeer actief

Daar had ik ooit de hocker voor in gedachten. Maar die werd gelijk naar de honden geschoven en kwam gelijk een kleedje op :engel: maar af en toe als we veel visite krijgen, kan die omgetoverd worden tot een tafel, dat is wel ideaal ja :E:

@Sandra
Daar zou meer gebruik van moeten maken eigenlijk :F: Frank wilt misschien relax stoelen (zonder leuningen), ik noem dat tandarts fauteuils :engel: ik vind dat te lompe stoelen, maar zit/ligt wel heerlijk
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

Oh, dat hebben jullie mooi gedaan! Ziet er echt mooi uit. Heerlijk ook met zoveel ramen overal (ik hou van licht en uitzicht) :I: .

De honden voelen zich zo te zien helemaal thuis :E: .
Browny
Zeer actief

Zamunda schreef:Oh, dat hebben jullie mooi gedaan! Ziet er echt mooi uit. Heerlijk ook met zoveel ramen overal (ik hou van licht en uitzicht) :I: .

De honden voelen zich zo te zien helemaal thuis :E: .
Dankje
De honden voelen zich gelukkig al helemaal thuis en zijn weer lekker zen haha. Veel raam is inderdaad heerlijk, zoals nu de zon schijnt is het heerlijk warm in huis. ons vorige huis had echt weinig ramen, heel donker huis en moesten we ook veel meer stoken. de honden staan of liggen ook veel voor de ramen naar buiten te koekeloeren :mrgreen:
Tara schreef:
Browny schreef:In ons vorige huis stond gelukkig ook niet zoveel, scheelt een hoop met verhuizen! En dan kon ook nog eens 1/3 weggegooid worden, want dat kwam toch nooit uit de kast of van de plank :19: en toch neem je ook nog genoeg zooi mee wat je eigenlijk niet gebruikt :F:
Mensen vinden het vaak al raar, dat we geen salon tafel hebben. Maar daar hebben wij echt een hekel aan. Er omheen lopen om op de bank te kunnen ploffen, komt altijd zooi of steeds meer prullen op te liggen dus je blijft opruimen.. en dan de honden die er langs lopen en alles eraf zwiepen met de staart :schrik:
Ik hou altijd mijn hart vast als we ergens op visite zijn en Yuki keert haar kont, terwijl er een glas op tafel staat :engel:
Wij hebben om diezelfde reden dus ook geen salontafel. Alleen een grote, nog steeds te bekleden, poef waar we desnoods een blad met toastjes op kunnen zetten. Meestal liggen er echter voeten op. :mrgreen:
Inderdaad ideaal voor hapjes :mrgreen: ik moet nog even een groter dienblad halen, we hadden 2 mooie met fotolijstjes erin, alleen dat glas was al snel gebroken, kon toch niet zoveel houden :F:
Afbeelding
Browny
Zeer actief

Tara schreef:Af en toe verhuizen is best wel goed om van je fysieke ballast af te geraken. Ik hou weliswaar niet van verhuizen, maar wél van weggooien en ruimen. Ik zou goed in jullie nieuwe huis kunnen wonen geloof ik. Rust en ruimte in huis, ik hou er van! :ok:
Ik ben ook niet zo van het verhuizen, dit is de 3e, alleen nu voor het eerst na 28 jaar de stad verlaten waar ik ben geboren en getogen :engel:
Ik had verwacht daar meer moeite mee te hebben, maar het ging erg gemakkelijk moet ik zeggen. de rust die we hier hebben, hoef ik niet meer te ruilen :mrgreen: de eerste paar nachten heb ik als een blok geslapen :LOL: ze zeggen dat je aan geluiden went, maar rust went ook erg snel.

De ramen en schuifpui laten we ook vrij van gordijnen, geeft op een of andere manier een wat vrijer gevoel en we hebben toch volledige privacy. Er hing vitrage, stond ook niet verkeerd, maar dit vinden we toch wel fijner.

ik heb een keer een huis gezien, dat rondom ramen had, het leek nog net geen plantenkas :engel: dat vond ik ook echt prachtig! Dat je op je bank zit voor de haard en naar de sterren kan kijken :I:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”