Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
meningen over Canex?
Moderator: moderatorteam
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
meningen over Canex?
kennen jullie allergiehonden die het er goed op doet?
ik wil het misschien voor sam proberen maar ken het eigenlijk niet
http://canex.nl/adult/adult_fish__rice_maxi
ik wil het misschien voor sam proberen maar ken het eigenlijk niet
http://canex.nl/adult/adult_fish__rice_maxi

-
Zeeuwse labjes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador retrievers
- Aantal honden: 2
Re: meningen over Canex?
Als we brokken geven dan zijn het deze. Saar kon niet tegen RC, daar kreeg ze een vurige huid van. Hier heeft ze geen last van en ze vinden het allebei erg lekker.
Normaal krijgen ze hier KVV, maar bv op vakantie op de boot (niet eens een koelkast, laat staan een vriezer aan boord) zijn brokjes toch wat handiger. Ze eten ze dan gerust een week zonder problemen.
Normaal krijgen ze hier KVV, maar bv op vakantie op de boot (niet eens een koelkast, laat staan een vriezer aan boord) zijn brokjes toch wat handiger. Ze eten ze dan gerust een week zonder problemen.
- dagmar88
- Zeer actief
Heb er ook naar gekeken, maar van de "vlees en dierlijke bijproducten" die er volgens de ingrediëntenlijst toch in zitten werd ik niet zo vrolijk.
http://www.brekz.nl/canex/canex-dynamic ... -maxi.html
Moet wel zeggen dat ik verder niet de moeite heb genomen uit te zoeken wat nou klopt, neem het risico maar gewoon niet.
Moet wel zeggen dat ik verder niet de moeite heb genomen uit te zoeken wat nou klopt, neem het risico maar gewoon niet.
- M@scha
- Zeer actief
dagmar88 schreef:Heb er ook naar gekeken, maar van de "vlees en dierlijke bijproducten" die er volgens de ingrediëntenlijst toch in zitten werd ik niet zo vrolijk.
oh.. ja inderdaad. deze is eng: vlees en dierlijke bijproducten

- Suuz!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
- Aantal honden: 3
dierlijke bijproducten, dan denk ik aan bot enzo.... das toch niet zo heel vreemd?
Met KVV/Barf wordt dat immers ook gevoerd.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
- dagmar88
- Zeer actief
Bot kan, alles wat over blijft van een dier kan.Suuz! schreef:dierlijke bijproducten, dan denk ik aan bot enzo.... das toch niet zo heel vreemd?
Dat is niet vreemd, alleen moet je met een allergische hond wel weten wat je voert.
- Suuz!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
- Aantal honden: 3
ah zo...dagmar88 schreef:Bot kan, alles wat over blijft van een dier kan.Suuz! schreef:dierlijke bijproducten, dan denk ik aan bot enzo.... das toch niet zo heel vreemd?
Dat is niet vreemd, alleen moet je met een allergische hond wel weten wat je voert.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
-
S@ndr@
- Zeer actief
wat geef je hem nu dan ?
- h a n s
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastin Espanol
Dit vind ik ook een beetje vreemd:
"In de voeding wordt als bron van dierlijk eiwit uitsluitend vis gebruikt, terwijl er geen granen en/of soja verwerkt worden."
en verderop
"Samenstelling: Granen (min 26% rijst), vis – en bijproducten (min 26% zalm), oliën en vetten, plantaardige bijproducten (min 0,3% lecithine, min 1,7% inuline), plantaardige eiwitextracten, vlees en dierlijke bijproducten, gist, mineralen.
Maar misschien zie ik het verkeerd, want ik dacht bij een dierlijk bijproduct aan honing of zoiets..
"In de voeding wordt als bron van dierlijk eiwit uitsluitend vis gebruikt, terwijl er geen granen en/of soja verwerkt worden."
en verderop
"Samenstelling: Granen (min 26% rijst), vis – en bijproducten (min 26% zalm), oliën en vetten, plantaardige bijproducten (min 0,3% lecithine, min 1,7% inuline), plantaardige eiwitextracten, vlees en dierlijke bijproducten, gist, mineralen.
Maar misschien zie ik het verkeerd, want ik dacht bij een dierlijk bijproduct aan honing of zoiets..
- M@scha
- Zeer actief
S@ndr@ schreef:wat geef je hem nu dan ?
proplan sensitive zalm rijst.
en dat gaat goed. maar ik zag dat dit er ook was en het klonk "natuurlijker" dan proplan dus ik wil het misschien proberen. maar ik weet dus niet hoe verstandig dat is.
geen idee trouwens wat er allemaal voor rommel in proplan zit, maar hij kan er tegen en dat is het belangrijkste

- dagmar88
- Zeer actief
Vraag me af of het verstandig is bij hem van voer te veranderen en weet niet of hij tegen aardappel kan, maar Charlie eet dit:
http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... ult/316926
http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... ult/316926
-
S@ndr@
- Zeer actief
als t nu goed gaat zou ik er niets aan veranderen, ik kan me nog herinneren hoe slecht t met hem geweest is
dan zou ik heeeeeeel voorzichtig zijn
dan zou ik heeeeeeel voorzichtig zijn
- M@scha
- Zeer actief
ja daar hik ik wel een beetje tegenaan inderdaad.. het gaat nu heel goed met hem en hij wordt ook al 11 dus hoe goed kan hij nog met veranderingen omgaan (zijn lijf bedoel ik dan)... misschien maar gewoon niks doen.. of alleen eens een klein zakje proberen

-
S@ndr@
- Zeer actief
waarom, waarvoor?
niet om je te ontmoedigen hoor, maar stel je die vragen eens
-
jalumi
- Actief
- Mijn ras(sen): Teckel en Hollandse Herder
Ik zou voor Doglovers Gold gaan. Heb ik een hele tijd gevoerd en dat is volgens mij toch wel een van de betere brokken. Er zitten geen granen in en dat vind ik wel een pre voor hondenvoer.
- M@scha
- Zeer actief
S@ndr@ schreef:waarom, waarvoor?
dat zegt pascal ook.. hij doet het goed, waarom veranderen?
kweet niet. ondanks dat hij het goed doet hou ik zo'n bonzo gevoel bij proplan houden. maar ja, hij doet het goed dus misschien maar gewoon houden dan...

- eveliendepien
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vuilnisbakkie :)
Als hij het er goed op doet weet ik niet of ik het zou aanpassen.
Zelf voer ik wel Canex Fish&Rice..
Dit omdat Sam heel lang heeft lopen kloten met haar darmen, na de kuur voor giardia die ze had was het nog niet over. De DA adviseerde ons daarom om eens te kijken naar licht verteerbare voeding. Sam heeft (voor zo ver ik weet) geen allergieën dus ze krijgt tussendoor ook gewoon gedroogde kippenvleugels, antlers, long, etc. Ze heeft wel af en toe jeuk maar volgens mij is er geen allergie. Ik merk dat ze het goed op deze voeding doet, ze heeft weer normale ontlasting en geen last meer van haar darmen.. Verder vind ze het ook heeel lekker dus dat scheelt
!
Zelf voer ik wel Canex Fish&Rice..
Dit omdat Sam heel lang heeft lopen kloten met haar darmen, na de kuur voor giardia die ze had was het nog niet over. De DA adviseerde ons daarom om eens te kijken naar licht verteerbare voeding. Sam heeft (voor zo ver ik weet) geen allergieën dus ze krijgt tussendoor ook gewoon gedroogde kippenvleugels, antlers, long, etc. Ze heeft wel af en toe jeuk maar volgens mij is er geen allergie. Ik merk dat ze het goed op deze voeding doet, ze heeft weer normale ontlasting en geen last meer van haar darmen.. Verder vind ze het ook heeel lekker dus dat scheelt
Groetjes Evelien en een pootje van Sammie

- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Ik zou met een hond als Sammie ook niet meer veranderen zolang het, voor zijn doen, goed met hem gaat op deze voeding. Ik heb met Cyntha ongeveer hetzelfde probleem (gehad). Nu staat ze op voer waar ze het relatief goed op doet en stabiel op blijft en ik heb besloten niet meer te switchen, mits ze geen nieuwe allergie of intolerantie tegen dit voer opbouwt. Op papier is het misschien niet het allerbeste van het beste voer, maar ik vind de kwaliteit zeer zeker acceptabel. 100 % gezond gaat Cyntha toch niet meer worden en met haar bijna 11 jaar ga ik niet meer verder 'experimenteren' met het risico op (weer) een terugval. Na tig verschillende soorten topkwaliteit voeding te hebben geprobeerd wat na verloop van tijd steeds weer mis ging vind ik het nu wel mooi geweest.
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
Ik zou hem er ook lekker op houden.
Nu gaat het goed.
En ik hoop natuurlijk dat hij 18 wordt maar waarom voor die laatste jaren nog veranderen.
Ik zou hem gewoon lekker erop houden.
Ik zou het niet waard vinden om dadelijk weer met een jeukhond te zitten alleen omdat je het wilde proberen.
Nu gaat het goed.
En ik hoop natuurlijk dat hij 18 wordt maar waarom voor die laatste jaren nog veranderen.
Ik zou hem gewoon lekker erop houden.
Ik zou het niet waard vinden om dadelijk weer met een jeukhond te zitten alleen omdat je het wilde proberen.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
-
S@ndr@
- Zeer actief
ik denk dat Pro Plan vele malen beter is dan BonzoM@scha schreef:S@ndr@ schreef:waarom, waarvoor?
dat zegt pascal ook.. hij doet het goed, waarom veranderen?
kweet niet. ondanks dat hij het goed doet hou ik zo'n bonzo gevoel bij proplan houden. maar ja, hij doet het goed dus misschien maar gewoon houden dan...
nog nooit Pro Plan in de supermarkt gezien
-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Ik zou niet overstappen. Hij ziet er nu toch heel goed uit? Ook al heb je een 'bonzo' gevoel bij die brok, hij doet het er toch prima op? Hoeveel meer bewijs wil je hebben dat het dus een goede brok voor hem is... Goed is goed, ik zou het risico niet durven nemen dat je veranderd van voer en over een week of 8 er achter moet komen dat hij weer jeuk en andere ellende krijgt!
- dagmar88
- Zeer actief
Zie er sowieso geen bonzo in en zie ook niet wat het één meer bonzo zou maken dan het ander.
Ingrediënten Pro Plan Sensitive Zalm en Rijst
Zalm (20%), Gedehydreerd zalmeiwit (15%), Maïs, Maïsgluten, Rijst (11%), Maïsmeel, Dierlijk vet, Digest, Bietenpulp, Gezuiverde cellulose vezel, Calciumfosfaat, Kaliumchloride, Natriumchloride, Mineralen.
Canex Dynamic Adult Fish & Rice Hondenvoer
Samenstelling:
Granen (min 26% rijst), vis – en bijproducten (min 26% zalm), oliën en vetten, plantaardige bijproducten (min 0,3% lecithine, min 1,7% inuline), plantaardige eiwitextracten, vlees en dierlijke bijproducten, gist, mineralen.
Ingrediënten Pro Plan Sensitive Zalm en Rijst
Zalm (20%), Gedehydreerd zalmeiwit (15%), Maïs, Maïsgluten, Rijst (11%), Maïsmeel, Dierlijk vet, Digest, Bietenpulp, Gezuiverde cellulose vezel, Calciumfosfaat, Kaliumchloride, Natriumchloride, Mineralen.
Canex Dynamic Adult Fish & Rice Hondenvoer
Samenstelling:
Granen (min 26% rijst), vis – en bijproducten (min 26% zalm), oliën en vetten, plantaardige bijproducten (min 0,3% lecithine, min 1,7% inuline), plantaardige eiwitextracten, vlees en dierlijke bijproducten, gist, mineralen.
- M@scha
- Zeer actief
Inge O schreef:waar haal je die bonzovergelijking eigenlijk vandaan?
en zelfs áls bonzo de beste voeding zou zijn voor sam is dat toch nog meer dan prima?
klopt natuurlijk ook. ik bedoel meer enorm commercieel voer. en ik ben zo bang dat hij er straks een allergie voor krijgt omdat hij het al zolang krijgt.
hij blijft gewoon op proplan en we gaan niet experimenteren.