Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond vervoeren in de auto..

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Cassandra
Actief
Mijn ras(sen): Flatcoated Retriever
Aantal honden: 1
Contacteer:

Hond vervoeren in de auto..

Ongelezen bericht door Cassandra »

Kan iemand mij advies geven? Ik heb totaal geen verbeeldingsvermogen. Maar ik weet dat hele gezinnen een klein kind en 1 of 2 honden vervoeren in een micra bij wijze van dus het moet kunnen :D

Wij zijn in het bezit van een Audi A3 sportback. Wij hadden bedacht om de hond voorin voor de passagiersstoel te plaatsen. Meestal zit ik daar, ik zit vrij ver naar achteren (standje asociaal zeg maar) dus ruimte zat. Alleen, de hond gaat mee naar het werk en dan rijdt mijn vriend alleen, is niet zo heel erg veilig.
Dan is er een optie op de achterbank in een tuigje, of in de achterbak.
Wij hopen rond volgend jaar nog een gezinslid toe te voegen aan ons gezin, maar dan ons eigen 'puppy' ;)
En dat geeft mij een dilemma (Ik ben een stresskip, heb alles graag geregeld, en overal graag rekening mee gehouden als dat nog niet duidelijk is hihi)
Hond op de achterbank bij een baby vind ik zelf niet zo'n fijn idee. Maar ik kan me niet bedenken waar ik alles kwijt moet. In de achterbak komt een onderstel, en zou de hond ook komen. Laat je die los in de achterbak? Ik zit zelf te denken aan een autobench, zo'n schuine. Maar is dat niet te klein, ook voor lange ritten? Lijkt mij niet comfortabel maar goed, ik heb dan ook nog nooit in een bench gelegen om het uit te proberen :lol1:
En als we voor een auto bench kiezen, dan maar gelijk of kunnen we de puppybench voor op de zaak in de kofferbak zetten?

Hoe doen anderen dat met een of 2 honden, een klein kind, buggy, onderstel, bagage voor vakantie? Ben ik wel benieuwd naar.
Afbeelding
Belshire Whiskey In The Jar
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Re: Hond vervoeren in de auto..

Ongelezen bericht door gonnie »

Een van mijn honden zat de laatste jaren ook achterin in een bench, die was eigenlijk ook te klein voor haar, maar met nog drie andere honden en ik zelf op de achterbank had ze ook niet meer ruimte.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

Tzt een station kopen ;)
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Cassandra
Actief
Contacteer:

Deze auto moet nog 3 of 4 jaar mee :) Volgende wordt wel een station. Onze auto is ook niet klein hoor maar ik vind t moeilijk inschatten. Maar er zijn er zat die het met kleinere auto's doen, ben wel benieuwd hoe?
Afbeelding
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

Ik rij in een alto met 3 grote honden en mijn moeder, achterbank ligt plat omdat we hem alleen voor de honden gebruiken.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Er bestaan van die tunnels voor op de achterbank, dan kan de hond naast de baby en toch apart. Achterbak lijkt me redelijk vol als de kinderwagen erin zit, die krengen nemen veel ruimte in.
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Bij ons zitten de honden in de kofferbak. Als we spullen bij ons hebben dan liggen die op de achterbank en daar kan dan nog één persoon zitten. Op vakantie of als we echt veel troep mee moeten nemen kan er bij ons een dak koffer op.

Zou het liefst een autobench hebben, dat is voor de hond het meest veilig maar in de kofferbak gaat dit niet en de achterbank eruit is voor ons (nog) geen optie. Ze hoeven daar ook geen zeeën van ruimte in te hebben, als ze maar goed languit kunnen liggen volgens mij?
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Cassandra
Actief
Contacteer:

kipo schreef:Er bestaan van die tunnels voor op de achterbank, dan kan de hond naast de baby en toch apart. Achterbak lijkt me redelijk vol als de kinderwagen erin zit, die krengen nemen veel ruimte in.
Weet je hoe dat heet?
Volgens mijn vriend kan een onderstel vrij klein opgeklapt worden maar ik zie dat ook niet gebeuren..

Achterbank plat is ggeen optie :D En zonder kind is de auto groot zat. Maar ja om onze kinderwens nu uit te stellen..
Afbeelding
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Cassandra schreef:
kipo schreef:Er bestaan van die tunnels voor op de achterbank, dan kan de hond naast de baby en toch apart. Achterbak lijkt me redelijk vol als de kinderwagen erin zit, die krengen nemen veel ruimte in.
Weet je hoe dat heet?
Volgens mijn vriend kan een onderstel vrij klein opgeklapt worden maar ik zie dat ook niet gebeuren..

Achterbank plat is ggeen optie :D En zonder kind is de auto groot zat. Maar ja om onze kinderwens nu uit te stellen..
Pet tube volgens mij. Het onderstel kan idd vrij plat, maar dan de kinderwagenbak nog en de wielen, hangt wel af van welke wagen je wil, de ene is compacter dan de andere, wat dat betreft heb ik begrepen dat de Joolz kinderwagens redelijk compact opklappen, maar die zijn wel duur.
Cassandra
Actief
Contacteer:

We zijn net de karlie safe guard cabin tegen gekomen. Dus t wordt een hondentuigje met veiligheid riem en een schot in t midden van de auto.

Maar moet ik nu de s, m en l aanschaffen voor pup, puber en volwassen?
Afbeelding
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Ik heb een ferplast atlas 100 bench in de auto, met tussenschot, zodat er 2 apart in kunnen.

2 maand in gebruik, en vorige week aangereden, ik ben heel blij dat de bench er in stond.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Een bench neemt dan weer veel ruimte in, maar met een hondenrek kan je meer ruimte benutten in de kofferbak. Tja en misschien was plantechnisch iets wel handig geweest, of je moet geen ambities hebben om hond en kind in auto te vervoeren..... :ugh:
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Cassandra schreef:We zijn net de karlie safe guard cabin tegen gekomen. Dus t wordt een hondentuigje met veiligheid riem en een schot in t midden van de auto.

Maar moet ik nu de s, m en l aanschaffen voor pup, puber en volwassen?
Ik denk dat ik de bench, voor op het werk, de eerste tijd zou gebruiken. 'Puppy' is er nog lang niet en die bench heb je toch al :19: .

Overigens is de meest veilige plek in de auto, achter de voorstoelen op de grond. Maar of dat zo'n fijne plek is?
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Cassandra
Actief
Contacteer:

Plantechnisch? Dit is goed gepland, we hebben een grote auto, ik vraag me alleen af wat het handigst is.
Maar we zijn er al over uit. Wil de hond direct aan een tuigje wennen.
Bench hebben we inderdaad al maar willen niet heen en weer slepen anders kon ik met zo goed bij een bench laten ;)
Afbeelding
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Onze hond zit altijd in de kofferbak. Toen onze dochter nog heel klein was, Hadden we het onderstel ingeklapt, rechtop staand in de kofferbak. Vast gezet met zo'n spinnenpoot (of hoe dat ook heet). de bak hadden we op de achterbank liggen. In de clio ligt de buggy plat achter de voorstoelen. Hond weer in de kofferbak en de rest van de spullen, op de achterbank.
Afbeelding
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Onze hond (9 kilo) zit rechtsvoor onderin als we met zijn tweeën in de auto zitten. Tussen de voeten van de "bijrijder" zeg maar.

Gaat 1 van ons alleen met de hond op pad (en dat gebeurt regelmatig) dan zit ze op de rechter voorstoel, in een tuigje. (In de gordel dus)

Dat bevalt ons prima, en klinkt ook als een goede mogelijkheid voor jouw situatie.
Een handdoek of kleed om op de stoel te leggen in geval van modderpoten is dan wel een aanrader.
Afbeelding
Tallie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tallie »

Nadat ik filmmateriaal heb gezien van wat er met je hond gebeurd als hij in een tuigje zit tijdens een botsing... never nooit dat ze hier in een tuig gaat in de auto. Ze zit hier in de kofferbak, ook niet helemaal ideaal maar in ons karretje wil het niet veel anders.
Afbeelding
Australiankelpieforum.com
Groetjes! Marieke & Tallie.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

zelfs mijn herders passen voor bij de benen van de passagier indien nodig, normaal zitten ze in een autokooi
geen mogelijkheid tot halve autokooi waarbij de kinderwagen er nog langs past? of op de achterbank (het onderstel dan)

nl ff gezocht op jullie auto en dan kom ik bv hierop http://www.hundeboxen.de/downloads/pdf142.pdf
Cassandra
Actief
Contacteer:

Weer wat anders. De bedrijfscaddy betalen we nu sinds 1 maart bijtelling voor. We hebben nog geen kinderen, dus de bedoeling is dat de audi de deur uit gaat, van de opbrengst en de kosten die we uitsparen kopen we over circa anderhalf jaar een burgerlijke station. De bedoeling is dat er een vaste bench in de caddy wordt gebouwd.

Volgende vraag. Hoe maak je het autorijden leuk? De bench staat nl afgesloten van ons. Even sussend toespreken is niet van toepassing dus. Ik dacht om vanaf de eerste week korte ritjes te maken die eindigen naar iets leuk?Elke keer weer een nieuwe uitlaatplek.
En dan een grote bench vastzetten en in het begin verkleinen met mdf?ofzoiets?
Ben nl bang dat t autorijden niet leuk gaat worden omdat hij zich heel eenzaam gaat voelen en niet kan wennen aan het lawaai maar misschien ben ik dan teveel aan het vermenselijken? (We stoppen m niet vanaf t ophalen in de bench overigens, dan gaat hij mee op schoot)
Autorijden an sich zal hij wel kennen maar dan met broertjes en zusjes
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Als kleine pup gaan ze hier op schoot. Dan (week of 2-3) de autokooi (aangepast) in.

Zou kijken voor een varikennel of autokooi, een bench rammelt erg en heeft weinig "steun"
Hier zitten ze eerst in een kleine vari kennel voor de grote hokken. Zo'n ukje vliegt alle kanten op in een kooi wat niet bevorderlijk is voor de lol in het autorijden.
Cassandra
Actief
Contacteer:

Ik bedoelde sowieso geen bench als die we in de kamer hadden staan hoor :) Wel speciaal voor in de auto.
Mijn vriend had het overigens over zelf een hok bouwen, voor in de auto. Ben benieuwd wat hij in gedachten had.
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Hier is het nooit een probleem geweest. Eerst op schoot. Toen op de achterbank, toen naar de achterbak. Voor Kay maakt het geen verschil. Hij gaat zo vaak met de auto mee, dat hij het geweldig vind (als pup vond hij het overigens vreselijk, dus er is altijd hoop!) Norah is wat lastiger in de auto, ze vind het wel leuk, maar blijft niet altijd goed in de achterbak zitten. Eerst hadden we een autorek, maar dat loste probleem eigenlijk niet op. Nu zitten ze samen in de bench en dat bevalt heel goed. In een caddy is voor hun ook geen probleem eigenlijk. Met de auto gaan we vaak ook gewoon ergens anders heen om te wandelen en voor de trainingen zitten we ook altijd even in de auto, dus auto is leuk.
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Yla ging altijd los mee op de achterbank, ze ging meteen liggen pitten en werd pas wakker als je ging parkeren. Nu met Ari hebben we een hondengordel, hij is zo snel en nieuwsgierig dat het wel zo veilig is voor iedereen.
Afbeelding
-Mieke-
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 spaans, 2 roemeense ex-straathondjes
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door -Mieke- »

http://www.hondenrek.nl/epages/62435405 ... %201393%22

en de kinderspulletjes op de achterbank of ev. bij de hond gefixeerd in de kofferbak.
groetje, Mieke
I.M. Vlaamse Bob, I.M. Roemeense Laika. Spaanse Rambi,
Momo en Kiki
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Cassandra
Actief
Contacteer:

http://www.witjesverzendhuis.com/honden ... -aluminium deze gaan we bestellen (middelste)
Charlie komt de eerste weken voornamelijk voorin te zitten, daarna wordt de auto bench verkleind en gaan we dat opbouwen
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”