Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
raad nodig
Moderator: moderatorteam
- Mirella
- Zeer actief
raad nodig
Kiki van ons is al lange tijd aan het dementeren.
Er zijn periodes geweest dat het echt heel slecht ging maar dan was het met een dag of 2 toch weer de oude en ging het goed.
Nu in de nacht van donderdag op vrijdag ging het helemaal niet goed. ze had geen rust liep maar heen en weer of staarde naar 1 punt,liet haar plas lopen en ze beet mijn man
voor de tweede x nu in het gezicht.
Sochtends naar de dierenarts geweest,daar was ze best vrolijk en at gewoon een koekje dus zij vond het niet heel zorgwekkend,
maar zij wel het is iets in haar hoofdje,of ernstig dementeren of een hersentumor.
Ze raadde me aan af te wachten of ze ook nu weer de oude wordt.
Gisteravond was echt vreselijk,ze was doodsbang voor mij en mijn man,schoot in paniek het huis door en plaste overal. Mijn man probeerde haar tot kalmte te brengen en toen beet ze weer.
Toen we naar bed gingen,ging ze wel kwispelen en liet zich op bed tillen.
Ze heeft heel de nacht goed geslapen,gelukkig want ze was bijna 24 uur wakker geweest.
Het lijkt net of ze er zelf gewoon niet meer is, ze blijft panisch voor mijn man,ik kan haar wel aaien maar ze beeft dan keihard.
Ze heeft een erg slecht verleden,ik weet niet of het misschien daar mee te maken heeft dat ze nu ineens zo bang is.
ik heb zelf het idee dat als ze voor maandag niet anders is het beter is haar maandag te laten gaan.
Alleen heeft ze ook goede momentjes en die maken dat ik dat helemaal niet zeker weet.
Heb nog nooit voor zo'n keuze gestaan en ik vind het echt heel moeilijk.
Er zijn periodes geweest dat het echt heel slecht ging maar dan was het met een dag of 2 toch weer de oude en ging het goed.
Nu in de nacht van donderdag op vrijdag ging het helemaal niet goed. ze had geen rust liep maar heen en weer of staarde naar 1 punt,liet haar plas lopen en ze beet mijn man
voor de tweede x nu in het gezicht.
Sochtends naar de dierenarts geweest,daar was ze best vrolijk en at gewoon een koekje dus zij vond het niet heel zorgwekkend,
maar zij wel het is iets in haar hoofdje,of ernstig dementeren of een hersentumor.
Ze raadde me aan af te wachten of ze ook nu weer de oude wordt.
Gisteravond was echt vreselijk,ze was doodsbang voor mij en mijn man,schoot in paniek het huis door en plaste overal. Mijn man probeerde haar tot kalmte te brengen en toen beet ze weer.
Toen we naar bed gingen,ging ze wel kwispelen en liet zich op bed tillen.
Ze heeft heel de nacht goed geslapen,gelukkig want ze was bijna 24 uur wakker geweest.
Het lijkt net of ze er zelf gewoon niet meer is, ze blijft panisch voor mijn man,ik kan haar wel aaien maar ze beeft dan keihard.
Ze heeft een erg slecht verleden,ik weet niet of het misschien daar mee te maken heeft dat ze nu ineens zo bang is.
ik heb zelf het idee dat als ze voor maandag niet anders is het beter is haar maandag te laten gaan.
Alleen heeft ze ook goede momentjes en die maken dat ik dat helemaal niet zeker weet.
Heb nog nooit voor zo'n keuze gestaan en ik vind het echt heel moeilijk.
-
Maaike
- Zeer actief
Re: raad nodig
Er is geen lastigere beslissing te nemen dan dit. Het bijten is denk ik wel te voorkomen en kan je mbv een bench die open is een soort safe zone voor haar maken waar ze even kan bibberen tot ze weer rustig wordt. Een soort hol maken zeg maar. Maar dan nog, ook geestelijk kan het lijden worden en dan moet je je eigen emoties zien uit te schakelen en je verstand aan zetten. Stel dat iemand anders in deze situatie zou zitten, wat zou jij adviseren?
Groetjes van mij en een poot van Casper

**Ella**

**Ella**
- h a n s
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastin Espanol
- Aantal honden: 1
Alhoewel ontzettend moeilijk ben ik het hier helemaal mee eens.Nanna schreef:Als de slechte momenten de goede overheersen en het inderdaad dusdanig paniek is dan zou ik het het meest diervriendelijk vinden om haar te laten gaan.
- Mirella
- Zeer actief
oh dat stelt mij wel wat gerust.
mijn vriendin zat destijds in een soortgelijke situatie en toen was ik degene die zei: kijk je uit dat je niet te lang doorgaat.
Zij zei gisteren tegen mij ik wil hetzelfde tegen jou zeggen.
Maar het stelt me wel wat gerust als er gezegd wordt dat dat wrs het meest diervriendelijke is.
mijn vriendin zat destijds in een soortgelijke situatie en toen was ik degene die zei: kijk je uit dat je niet te lang doorgaat.
Maar het stelt me wel wat gerust als er gezegd wordt dat dat wrs het meest diervriendelijke is.
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Zoals je het omschrijft vind ik 't sneu voor Kiki.
http://sterkliniek.nl/wp-content/upload ... -vroeg.pdf
Misschien is het goed om dat eens te lezen. Sterkte in ieder geval, met wat je ook beslist.
http://sterkliniek.nl/wp-content/upload ... -vroeg.pdf
Misschien is het goed om dat eens te lezen. Sterkte in ieder geval, met wat je ook beslist.
Laatst gewijzigd door Tamara/Bayko op 15 mar 2014 11:05, 1 keer totaal gewijzigd.
- dagmar88
- Zeer actief
Mirella schreef:oh dat stelt mij wel wat gerust.
En van een dag te vroeg heeft een hond geen weet, maar die ene dag te laat...
De bejaarde boxer van een vriend van me bleek met bijten, angst en later epileptische aanvalletjes inderdaad een tumor te hebben...
Hij is een paar keer serieus te grazen genomen door kareltje en dat was voor beiden zo triest.
- Mirella
- Zeer actief
ik ben bang,stel maandag beslissen we,dan zal ik nooit weten of ze misschien dinsdag weer opgeknapt had.Nanna schreef:Nou ja, je hoeft alleen jezelf maar na te gaan. Hoe zou jij het vinden om hele nachten gedesoriënteerd en in paniek door het huis te rennen?Mirella schreef:oh dat stelt mij wel wat gerust.
En als het nou nog beter zou worden, maar dat wordt het niet. Het zal alleen maar slechter gaan....
maar ik weet wel,dat ik het haar op deze manier niet langer aandoe.
- Mirella
- Zeer actief
bedoel je aangevallen door een andere hond?dagmar88 schreef:Mirella schreef:oh dat stelt mij wel wat gerust.
Maar het stelt me wel wat gerust als er gezegd wordt dat dat wrs het meest diervriendelijke is.Het blijft ontzettend naar, maar het meest liefdevolle wat je kunt doen is er mee stoppen wanneer het niet meer hondwaardig is.
En van een dag te vroeg heeft een hond geen weet, maar die ene dag te laat...
De bejaarde boxer van een vriend van me bleek met bijten, angst en later epileptische aanvalletjes inderdaad een tumor te hebben...
Hij is een paar keer serieus te grazen genomen door kareltje en dat was voor beiden zo triest.
dat hebben mijn andere 2 shih tzu s ook 2 x geprobeerd
- dagmar88
- Zeer actief
Nee, hij werd door zijn eigen hond Karel gebeten toen hij probeerde die gerust te stellen en ook niet zachtjesMirella schreef: bedoel je aangevallen door een andere hond?
- Mirella
- Zeer actief
o ik snap het. nee mijn andere shih tzu s gingen gisteren tegen kiki tekeer.dagmar88 schreef:Nee, hij werd door zijn eigen hond Karel gebeten toen hij probeerde die gerust te stellen en ook niet zachtjesMirella schreef: bedoel je aangevallen door een andere hond?
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
- Aantal honden: 2
Heel veel sterkte bij deze moeilijke keuze.
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
- Sanchis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
- Aantal honden: 3
Ik zou hem ook laten inslapen. Mensen klampen zich tot het laatste moment aan het leven vast, hoe slecht het ook gaat. Maar dieren hebben die beslissing niet zelf te maken en wat een verlichting lijkt me dat!!!
Niet alleen diervriendelijk, maar ook mensvriendelijk. Ik zou niet graag samenleven met een demente hond die onvoorspelbaar bijten kan.
Niet alleen diervriendelijk, maar ook mensvriendelijk. Ik zou niet graag samenleven met een demente hond die onvoorspelbaar bijten kan.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Het klinkt hard maar dit zou voor mij einde verhaal zijn. Ze leeft constant in angst, ziet misschien heel enge dingen en kan dingen niet meer plaatsen. Houden van betekent ook los laten. Sterkte met wat je ook beslist!

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
SjerZ
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Kruising bordeaux dog en een bullmastiff
Een hele lastige beslissing die je moet nemen...
Ik heb zelf niet lang geleden ook voor zo'n lastig moment gestaan.. En de wat als gedachten maken je alleen maar gek...
ik denk dat je heel goed voor jezelf moet nagaan is het waarom je haar bij je zou willen houden, wat is voor haar het beste... Heeft ze het nu nog naar haar zin, of wil je haar bij je hebben omdat je haar niet kan/wil missen...
Heel moeilijk dit en ik wens je alle kracht en liefde toe bij je beslissing
Ik heb zelf niet lang geleden ook voor zo'n lastig moment gestaan.. En de wat als gedachten maken je alleen maar gek...
ik denk dat je heel goed voor jezelf moet nagaan is het waarom je haar bij je zou willen houden, wat is voor haar het beste... Heeft ze het nu nog naar haar zin, of wil je haar bij je hebben omdat je haar niet kan/wil missen...
Heel moeilijk dit en ik wens je alle kracht en liefde toe bij je beslissing
-
Jacq
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vubara
Mijn dierenarts zei laatst toen Ginger pijn had en ik ook niet wist of ik haar zou laten gaan:
jacq, je moet het over de dag bekijken. als er meer momenten zijn dat ze het niet fijn heeft dan wel,
dan is het misschien tijd om haar te laten gaan. Gelukkig is ginger weer opgeknapt maar ik hou het wel
in mijn achterhoofd.
die momenten moeten vreselijk zijn voor je hond. paniek, niet weten wat er gebeurd.
en als het maandag niet minder is is het toch al vanaf donderdag aan de gang.
ik denk dat ik als ik in jouw situatie zat dan ook zou beslissen om haar de rust te geven.
heel veel sterkte met je beslissing.
jacq, je moet het over de dag bekijken. als er meer momenten zijn dat ze het niet fijn heeft dan wel,
dan is het misschien tijd om haar te laten gaan. Gelukkig is ginger weer opgeknapt maar ik hou het wel
in mijn achterhoofd.
die momenten moeten vreselijk zijn voor je hond. paniek, niet weten wat er gebeurd.
en als het maandag niet minder is is het toch al vanaf donderdag aan de gang.
ik denk dat ik als ik in jouw situatie zat dan ook zou beslissen om haar de rust te geven.
heel veel sterkte met je beslissing.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Wat een ontzettend nare situatie
Je kunt je hond niet uitleggen dat ze niet bang hoeft te zijn, dat zou voor mij de doorslag geven. Als ze zo in paniek is en niets kan haar geruststellen, zou dat voor mij echt einde zijn, hoe moeilijk ook. Heel veel sterkte met deze moeilijke beslissing 
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Sterkte met wat je beslist.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Idd. Met Ace heb ik gekozen voor inslapen op een moment dat de DA zei misschien knapt hij (na zware hypo en insulinoom vast gesteld eindelijk) over het weekend nog wel op. Waarom? Omdat idd een vd andere honden in het voorbij lopen van de kennel van Ace hem probeerde aan te vallen. Voor een serieuze, terwijl Ace met kop en schouder overal bovenuit stak qua acceptatie als leider tot de dag daarvoor.Nanna schreef:Ik denk dat die beter inschatten hoe de vlag er bij hangt dan jijMirella schreef: mijn andere shih tzu s gingen gisteren tegen kiki tekeer.
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
heb ik laatst met bo ook gehad, die kreeg een epileptische aanval en de 2 teven stonden grommend en lip optrekkend boven hem. ik was net op tijd om ze weg te sturen anders hadden ze hem aangevallen. toen wist ik helemaal dat dit het einde was.crutz schreef:Idd. Met Ace heb ik gekozen voor inslapen op een moment dat de DA zei misschien knapt hij (na zware hypo en insulinoom vast gesteld eindelijk) over het weekend nog wel op. Waarom? Omdat idd een vd andere honden in het voorbij lopen van de kennel van Ace hem probeerde aan te vallen. Voor een serieuze, terwijl Ace met kop en schouder overal bovenuit stak qua acceptatie als leider tot de dag daarvoor.Nanna schreef:Ik denk dat die beter inschatten hoe de vlag er bij hangt dan jijMirella schreef: mijn andere shih tzu s gingen gisteren tegen kiki tekeer.
ellen