Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ben jij papa, mama, baas of vrouwtje?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

chrico
Zeer actief

Re: Ben jij papa, mama, baas of vrouwtje?

Ongelezen bericht door chrico »

Ik weet dat ik soms bewust zegt kom maar bij mammie maar dat is omdat er dan iemand helemaal groen ziet van ergenis :engel: maar verder denk ik niet dat ik dat doe.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
P-tt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door P-tt »

Ik ben het vrouwtje, en vriend het baasje. Mijn ouders noemen we bij hun naam, dus Henny en Hanny (ja zo heten ze echt) en mijn schoonouders ook bij naam.
Maar mijn zusje heet vriendin
Afbeelding
JipJanneke
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door JipJanneke »

Ik ben het vrouwtje en mijn vriend is baasje. Zeg het zelf meestal niet over mezelf, ik roep gewoon hun naam en kom hier. Als mijn vriend thuis komt is het wel 'daar is het baasje' en rennen ze naar de deur.

Holly is vanaf het begin altijd al heel liefkozend mijn 'monster'. Nu ze met zijn tweetjes heb ik het dus over onze monstertjes.
Als ik ze roep is het bij naam of als ik ze allebei moet hebben 'dames'. Maizy is dan wel weer mijn poepie :roll:
Maar dan vooral als ze even komt knuffelen is ze toch wel 'de poepie van het vrouwtje'.
Ze komt dan ook echt op haar rug bij je liggen, achterpoten uit elkaar en voorpootjes gevouwen voor haar borst :lol1:

Ik kan ook heerlijk kletsen tegen de dames. Als Holly naar me toe komt krijgt ze dus ook een 'Enne monster, wat is er?'
Met mijn vriend praat ik altijd gewoon Nederlands maar tegen de dames meestal in dialect :roll:
Viel laatst iemand op cursus ook op, die zei tegen Holly dat het vrouwtje boos was want dan scheld ik schijnbaar in het dialect :oohja:
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

nathalie schreef:
Mit schreef:Ik ben mama, Lars is papa. Buiten ook, boeit mij het nou of anderen met van de pot gerukt vinden :pffff:
Eerst lette ik er wel op maar toen glipte het zo vaak mijn mond uit dat ik er nou niet meer op let.
Dat is hier dus ook zo. Maakt me echt niet uit wat mensen denken hoor. Alleen op de jachttraining kijk ik wel een beetje uit :mrgreen:
Ik zie het gewoon als een grote grap. Papsie en mamsie.......
Als mensen daar mij voor gek door verklaren, moeten ze eerst naar hun eigen bovenkamer kijken als ze werkelijk denken dat ik die serieus bedoel.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Voor de honden ben ik Mama. Ergens vind ik het bezopen en een tikje genant klinken, maar het is gewoon zo gegroeid. Bijna nog bezopener is dat de (volwassen) kinderen nog steeds als 'kindje' worden aangeduid naar de honden toe. Dus ik wijs met een stalen gezicht naar boom van een zoon van 24 en zeg "Kindje gaat koekje pakken."

Op zich zit er ook wel iets van een logica in, denk ik. Je praat tegen een hond bijna instinctief zoals je tegen een heel klein kind praat (en dan niet tuttig oetchiekoetchie, maar je herhaalt woorden, je zinsbouw is simpel en duidelijk enzovoorts). Bij kinderen pas je je taalgebruik vervolgens aan aan hun ontwikkeling, maar die honden blijven uiteraard een beetje hangen in hun taalontwikkeling, ze begrijpen korte zinnen prima en vergaren in de loop der tijd volgens mij een heel indrukwekkende woordenschat wat luisteren betreft, maar je gaat daar nooit politieke discussies mee kunnen voeren. Dus je blijft ze aanspreken op kleuterniveau.

(En bovendien, als ik 1 excuus heb om mezelf Mama te noemen naar de honden toe is dat Jack's eerste en enige woord tot nu toe 'Mama' is. :mrgreen:)
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Wij zijn vrouwtje en baasje en Pol is vriendje. Dus 's ochtends hoor je bij ons regelmatig; 'nee vriendje, baasje gaat met je uit, vrouwtje gaat werken' Sinds de geboorte van dochter vergissen we ons wel eens en zijn we óf toch papa/mama voor Pol óf vrouwtje/baasje voor dochter :tongue:
TessaThomas schreef:Of als ik een commando geef en ze reageren niet roep ik vaak 'BEN JE DOOF?' en dan luisteren ze ineens wel... Niet als ik wat anders roep, maar echt ben je doof.
Hier is dat 'AHUM, watblief?' en dan weet 'ie ineens toch wat er gevraagd werd :cool2: .

Ik 'vertaal' wel regelmatig Pols gedachten hardop, met bijpassende stemmetjes en ben daar (blijkbaar) nogal overtuigend mee, want vriend antwoord soms rechtstreeks aan Pol :LOL:
Ήυs
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ήυs »

Hier zeg ik wel vaak als ze iets doen wat niet mag "oh. Je maakt even een foutje?" En dat begrijpen ze echt :LOL:

Als we zitten te eten moeten de honden altijd liggen. Als er dan een opstaat of gaat lopen zeg ik "oh. Je maakt even een foutje? :hmmm: " dan kijken ze me aan en gaan ze weer liggen :engel:
iones
Zeer actief

kipo schreef:
Ik 'vertaal' wel regelmatig Pols gedachten hardop, met bijpassende stemmetjes en ben daar (blijkbaar) nogal overtuigend mee, want vriend antwoord soms rechtstreeks aan Pol :LOL:
Oh, dat doe ik dus heel vaak he!
En dan zeg ik bij het wandelen bijvoorbeeld "ik ruik konijnenkontjes, hmmmmm wat ruikt dat lekker!" :D Ik laat de honden dan allerlei gekke dingen zeggen die mensen nooit zouden zeggen.

En als ze eten krijgen zeg ik "jullie krijgen je hapseflapsje" en dan laat ik ze terug zeggen "ha lekker, wij zijn gek op hapseflapsjes!"

Mijn man zegt dat lachend 'oh wat kan jij toch zeuren met die honden zeg!"
Maar ik heb daar gewoon veel lol in. Ik heb altijd al veel fantasie gehad en ik kan dus heel goed voor me zien hoe honden zouden praten en wat ze zouden zeggen. Fantasie kleurt het leven he.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Anneke & Timka
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Franse Bulldog
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Anneke & Timka »

Ik ben mama en mijn man is papa.
Boeit me echt niet wat een ander daarvan zal vinden.
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Dat doe ik dan weer niet. Ik stel wel vragen, dan krijg ik ook antwoord :F:
Crista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Crista »

Nanna schreef:
iones schreef: Ik heb altijd al veel fantasie gehad en ik kan dus heel goed voor me zien hoe honden zouden praten en wat ze zouden zeggen. Fantasie kleurt het leven he.
dat doe ik ook hoor ;-) iedere hond heeft zelfs zijn eigen rare stemmetje en manier van praten :mrgreen:
Haha geweldig dit :mrgreen:
Hier precies hetzelfde.. daarnaast heeft Guus als bijnaam 'Tollie Wollie' en Mitch 'Orie Knor'.
Als we gaan wandelen zing ik standaard "Doe je tuigje om, doe je tuigje om, wij gaan wan-de-len!"
Oja en als ik wegga dan krijgen ze altijd te horen "Lief zijn, netjes oppassen en tot straks.. dag Toller, dag Oren"

Terugpraten doen ze ook met regelmaat.. "Mama opschieten! We hebben honger" of "Doe mij eens een koekie Opi" (mijn vader heet Opi)

Heerlijk toch :cheer:
Mitch & Kiyo
Afbeelding
Crista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Crista »

Nanna schreef:Simone leidt met haar gelul zó'n eigen leven dat ik het af en toe zelf begin te geloven :schrik: :mrgreen:
Doe eens een filmpje met Simone haar praatjes :mann:
Mitch & Kiyo
Afbeelding
iones
Zeer actief

Nanna schreef:
iones schreef: Ik heb altijd al veel fantasie gehad en ik kan dus heel goed voor me zien hoe honden zouden praten en wat ze zouden zeggen. Fantasie kleurt het leven he.
dat doe ik ook hoor ;-) iedere hond heeft zelfs zijn eigen rare stemmetje en manier van praten :mrgreen:
Yep hier ook! En omdat ze geen recht gebitje hebben zoals mensen, slissen ze ook een beetje... :F:
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Simone leidt met haar gelul zó'n eigen leven dat ik het af en toe zelf begin te geloven
Dat komt hier ook wel eens voor.

Hier zijn er zelfs nog stemmen uit het hiernamaals die wel eens commentaar leveren. B.v. Castro (al ruim 20 jaar dood) die soms laat weten dat hij vroeger, toen hij nog een lijf had, echt niet zo van dat dure eten kreeg als Ezio nu. :Q:
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Zit me zo ik dit lees te bedenken dat ik best vaak bij thuiskomst zeg "dag kind, ben je daar" maar zo bedoel ik het helemaal niet :80:
Vaak zeg ik ook "dag dames", "meisjes".
Papa en mama zijn mijn ouders, opa en oma zijn de benamingen voor de ouders van mijn vriend. Ik ben baasje vind ik, maar mijn vriend vind mij het vrouwtje :roll:, voor Jol dan, tegen Bluf zegt hij wel weer "daar is het baasje".
Voor mij is hij het baasje van de honden, of de honden dat ook zo zien altijd is een tweede :LOL:
Papa en mama zal niet snel uit mijn mond komen. En naar de katten toe, tsja, die zijn heel eigenwijs hier en leven hun eigen leven.
Kletsen doe ik wel weer veel met allemaal. Bluf heeft vaak hele verhalen, en die hoor je soms wel "Mama"zeggen hahaha, de katten lullen ook best wel wat af, met name als ze naar binnen willen of willen eten. Ga je daar tegen kletsen dan reageren ze terug. En Jol is een opera zangeres als je daar mee in conclaaf gaat.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Mooie stukjes uit je blog heb je gekopiëerd :mrgreen:

Ik ben nogal nuchter denk ik.
Ik ben gewoon baas :engel:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Ik ben hier zowel baas als vrouwtje, mama is niet helemaal mijn ding, al betrap ik mezelf er soms wel op. Tegen Bo zeg ik de laatste wel dat het zo'n knap en braaf kind is.
Verder klets ik wel de hele dag door tegen ze geloof ik.
Wat ik me wel afvraag is hoe ik tegen ze ga praten op het moment dat ik een Duitssprekende partner tref... Die kans is natuurlijk aardig aanwezig hier, ga ik dan in het duits tegen ze kletsen of gewoon in het Nederlands. Op m'n werk spreek ik duits met mijn Nederlandse collega zolang er mensen om ons heen zijn die enkel duits spreken.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Jeannettebo schreef:Ik ben hier zowel baas als vrouwtje, mama is niet helemaal mijn ding, al betrap ik mezelf er soms wel op. Tegen Bo zeg ik de laatste wel dat het zo'n knap en braaf kind is.
Wat ik me wel afvraag is hoe ik tegen ze ga praten op het moment dat ik een Duitssprekende partner tref... Die kans is natuurlijk aardig aanwezig hier, ga ik dan in het duits tegen ze kletsen of gewoon in het Nederlands. Op m'n werk spreek ik duits met mijn Nederlandse collega zolang er mensen om ons heen zijn die enkel duits spreken.
ik denk dat je dat gaat afwisselen en dat de duitssprekende partner ook wel wat nederlandse hondenwoordjes op zal pikken.
zo gaat het hier tenminste al is het dan engels en geen duits ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Ik ben volgens mij voornamelijk personeel :engel:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

renee-uk schreef:
Jeannettebo schreef:Ik ben hier zowel baas als vrouwtje, mama is niet helemaal mijn ding, al betrap ik mezelf er soms wel op. Tegen Bo zeg ik de laatste wel dat het zo'n knap en braaf kind is.
ik denk dat je dat gaat afwisselen en dat de duitssprekende partner ook wel wat nederlandse hondenwoordjes op zal pikken.
Dat denk ik ook ja, eens kijken hoe het morgen gaat als er een Duitser over de vloer komt die ook voor de honden komt.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

Jeannettebo schreef:
renee-uk schreef:
Dat denk ik ook ja, eens kijken hoe het morgen gaat als er een Duitser over de vloer komt die ook voor de honden komt.
het gaat automatisch, je switcht van de ene taal naar de andere, zeker als je -in jouw geval dan- in het duits aan het praten bent en er komt een hond tussendoor ;)

mijn nederlandse honden hadden er geen moeite mee en riet is inmiddels ook tweetalig ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Jeannettebo
Zeer actief

:ok: dus eigenlijk hetzelfde als ik een Nederlands of Engels sprekende patiënt heb en een Duitse sprekende collega ernaast
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

Jeannettebo schreef::ok: dus eigenlijk hetzelfde als ik een Nederlands of Engels sprekende patiënt heb en een Duitse sprekende collega ernaast
ja en als je werkelijk druk in gesprek ben doe je wel eens de verkeerde taal tegen de verkeerde persoon :F:
Afbeelding

Jeannettebo
Zeer actief

renee-uk schreef:
Jeannettebo schreef::ok: dus eigenlijk hetzelfde als ik een Nederlands of Engels sprekende patiënt heb en een Duitse sprekende collega ernaast
ja en als je werkelijk druk in gesprek ben doe je wel eens de verkeerde taal tegen de verkeerde persoon :F:
Dat ken ik, vooral als je er net bent in het schakelen tussen twee vreemde talen erg lastig :LOL: nu gaat dat gelukkig beter
Afbeelding
Manu

renee-uk schreef:
Heb je nou je vriend nog "omhoog" laten uitspreken Renee? :lol1:

Het gaat hier idd zoals Renee schrijft. Wij hebben oa let's go, down, zachtjes, wachten, nee, toe maar, take it, in, out, zitten, rustig, kom maar brengen en vriendje kletst dat allemaal gewoon mee :blah:
renee-uk
Zeer actief

Manu schreef: Heb je nou je vriend nog "omhoog" laten uitspreken Renee? :lol1::
ja en ik heb in een deuk gelegen, het ging dus echt niet al is ie de hele avond blijven oefenen.
ik had verteld dat iemand vroeg om het op te nemen en hij zei dat het maar goed was dat we dat niet gedaan hadden omdat 'you lot would have been laughing your twats off and there would have been an awful lot of wet knickers in holland' :mrgreen:
Afbeelding

EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Voor de honden heet ik ook gewoon Esther
Manu

renee-uk schreef:
Manu schreef: Heb je nou je vriend nog "omhoog" laten uitspreken Renee? :lol1::
ja en ik heb in een deuk gelegen, het ging dus echt niet al is ie de hele avond blijven oefenen.
ik had verteld dat iemand vroeg om het op te nemen en hij zei dat het maar goed was dat we dat niet gedaan hadden omdat 'you lot would have been laughing your twats off and there would have been an awful lot of wet knickers in holland' :mrgreen:
:LOL:
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

renee-uk schreef:'you lot would have been laughing your twats off and there would have been an awful lot of wet knickers in holland' :mrgreen:
:LOL: :LOL: :LOL:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

kipo schreef:Wij zijn vrouwtje en baasje en Pol is vriendje. Dus 's ochtends hoor je bij ons regelmatig; 'nee vriendje, baasje gaat met je uit, vrouwtje gaat werken' Sinds de geboorte van dochter vergissen we ons wel eens en zijn we óf toch papa/mama voor Pol óf vrouwtje/baasje voor dochter :tongue:

Hier is dat 'AHUM, watblief?' en dan weet 'ie ineens toch wat er gevraagd werd :cool2: .

Hahaha :LOL: Zo is dat bij ons ook gekomen :mrgreen:

Oh en als Elmo een keer niet luistert krijgt hij 'vandaag nog graag' te horen.

@renee :LOL: Nu ben ik wel benieuwd hoor :engel:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”