Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
DLG blikvoer (vlees)
Moderator: moderatorteam
-
Den
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
DLG blikvoer (vlees)
Hallo,
Heeft iemand ervaring met het blikvoer van DLG?
Ik voer 1x p.d. DLG brokken en 2x p.d. KVV (meerdere merken) Nou leek het me voor de vakantie of weekendje weg wel handig om vlees uit blik te geven.
Ik hoor graag jullie mening.
Heeft iemand ervaring met het blikvoer van DLG?
Ik voer 1x p.d. DLG brokken en 2x p.d. KVV (meerdere merken) Nou leek het me voor de vakantie of weekendje weg wel handig om vlees uit blik te geven.
Ik hoor graag jullie mening.
- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
- Aantal honden: 3
Re: DLG blikvoer (vlees)
Ik ken het merk niet, maar vind blikvoer sowieso niets. Het zit vol zout en toevoegingen en geeft enorm veel ontlasting naar mijn ervaring. Een alternatief voor vakantie als je normaal kvv voert, is misschien Rodi worst of Renske (gestoomd). Ik vind dat prettiger dan geklieder met kvv op vakantie en het is 'puurder' dan blik
Ook haal ik op het vakantie adres wel eens gewoon wat kippenvleugels of andere vleesjes die ze kunnen barfen. Dat os overal verkrijgbaar en maak je gewoon meteen op!
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik geef wel eens blik van meadowfield, da's helemaal geen gek voer..
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
-
Simone88
- Actief
- Mijn ras(sen): Wawa's en een waussie
Of blik van ziwipeak!
- dagmar88
- Zeer actief
Dat merk niet.Flevo Bordertje schreef:Ik ken het merk niet, maar vind blikvoer sowieso niets. Het zit vol zout en toevoegingen en geeft enorm veel ontlasting naar mijn ervaring. Een alternatief voor vakantie als je normaal kvv voert, is misschien Rodi worst of Renske (gestoomd). Ik vind dat prettiger dan geklieder met kvv op vakantie en het is 'puurder' dan blikOok haal ik op het vakantie adres wel eens gewoon wat kippenvleugels of andere vleesjes die ze kunnen barfen. Dat os overal verkrijgbaar en maak je gewoon meteen op!
Maar waarom moeilijk doen als je hond toch al gewend is aan brok?
Mag je met een beetje hond wel een tweede baan nemen.Simone88 schreef:Of blik van ziwipeak!
- tervueren milo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 newfoundlander en 1 tervuerense herder
- Aantal honden: 2
Ik heb die blikken DLG wel eens en het is goed vlees,dit mag je tenminste nog vlees noemen 
Nature diet van Zooplus is ook goed.
Nature diet van Zooplus is ook goed.
Casper 29-05-2002 - † 09-03-2012
-
Pino01
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
DLG blikvoer is goed hoor. Echt herkenbaar als vleed
-
Den
- nieuw lid
DLG = Dog Lovers Gold. Is echt een goed merk hoor. De brokken althans vindt ik super. Komt ook erg goed uit de bus op Voerwijzer.nlFlevo Bordertje schreef:Ik ken het merk niet, maar vind blikvoer sowieso niets. Het zit vol zout en toevoegingen en geeft enorm veel ontlasting naar mijn ervaring. Een alternatief voor vakantie als je normaal kvv voert, is misschien Rodi worst of Renske (gestoomd). Ik vind dat prettiger dan geklieder met kvv op vakantie en het is 'puurder' dan blikOok haal ik op het vakantie adres wel eens gewoon wat kippenvleugels of andere vleesjes die ze kunnen barfen. Dat os overal verkrijgbaar en maak je gewoon meteen op!
Rodi en Renske ken ik, en geef ik heel af en toe in geval van nood, rodi ook wel tijdens training.
- KarinW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Ik heb lukullus blikken..
-
Den
- nieuw lid
Idd, gaat haar {en de mijne} voorkeur uit naar KVV. En ze krijgt nu 1x per dag 80 gr. brokjes.....dat is een heel andere gewenning dan 2,5 week lang 3x per dag brokken. Ik durf/wil die overstap liever niet maken. Toen ze als 8 week oude pup bij ons kwam had ze altijd dunne ontlasting, op de meegekregen brokken van de fokker {Champ} , ben toen overgestapt op FF, maar ook daar geen ideale ontlasting mee. Na 2 week op KVV en het was vanaf dag 1 goed. Toen ze een maand of 4 was 's morgens de brokjes {DLG} erbij geprobeerd en dat ging ook goed. En omdat het goed gaat, wil ik het graag goed houden.Kells schreef:Wellicht omdat de hond liever kvv eet dan brok? Ik lees ook even mee, want mijn pups speende ik af op brok en kvv, maar Aislinn heeft duidelijk een voorkeur voor kvv.dagmar88 schreef:
-
Simone88
- Actief
- Mijn ras(sen): Wawa's en een waussie
Mag je met een beetje hond wel een tweede baan nemen.[/quote]Simone88 schreef:Of blik van ziwipeak!
Je hebt gelijk, ik denk in Wawa's sorry!
- Liesbeth
- Zeer actief
Snap ik, maar waarom niet tijdelijk uitbouwen op die brok en kijken hoe dat gaat? Dan kan je misschien tijdens je vakantie gewoon die brok voeren en kan je als je weer thuis bent je normale schema aanhoudenDen schreef:Idd, gaat haar {en de mijne} voorkeur uit naar KVV. En ze krijgt nu 1x per dag 80 gr. brokjes.....dat is een heel andere gewenning dan 2,5 week lang 3x per dag brokken. Ik durf/wil die overstap liever niet maken. Toen ze als 8 week oude pup bij ons kwam had ze altijd dunne ontlasting, op de meegekregen brokken van de fokker {Champ} , ben toen overgestapt op FF, maar ook daar geen ideale ontlasting mee. Na 2 week op KVV en het was vanaf dag 1 goed. Toen ze een maand of 4 was 's morgens de brokjes {DLG} erbij geprobeerd en dat ging ook goed. En omdat het goed gaat, wil ik het graag goed houden.Kells schreef:Wellicht omdat de hond liever kvv eet dan brok? Ik lees ook even mee, want mijn pups speende ik af op brok en kvv, maar Aislinn heeft duidelijk een voorkeur voor kvv.dagmar88 schreef:
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- dagmar88
- Zeer actief
Den schreef:Idd, gaat haar {en de mijne} voorkeur uit naar KVV. En ze krijgt nu 1x per dag 80 gr. brokjes.....dat is een heel andere gewenning dan 2,5 week lang 3x per dag brokken. Ik durf/wil die overstap liever niet maken. Toen ze als 8 week oude pup bij ons kwam had ze altijd dunne ontlasting, op de meegekregen brokken van de fokker {Champ} , ben toen overgestapt op FF, maar ook daar geen ideale ontlasting mee. Na 2 week op KVV en het was vanaf dag 1 goed. Toen ze een maand of 4 was 's morgens de brokjes {DLG} erbij geprobeerd en dat ging ook goed. En omdat het goed gaat, wil ik het graag goed houden.Kells schreef:Wellicht omdat de hond liever kvv eet dan brok? Ik lees ook even mee, want mijn pups speende ik af op brok en kvv, maar Aislinn heeft duidelijk een voorkeur voor kvv.dagmar88 schreef:
Malinois heeft een koelboxje bij in de auto met vers, dat ze daar geloof ik ook op aan kan sluiten. Maar als je de boel bevroren in een box met elementen gooit kun je daar ook minimaal een weekend mee toe.
- Sanchis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
Het gaat niet om de verpakking, maar om de inhoud. Het enige wat je bij blikvoer zeker weet, is dat het geconserveerd is. Net als Renske en Rodiworst, alleen heeft renske en rodi het in een plastic bakje/worst gemikt. Het had net zo goed in een blik kunnen zitten.Flevo Bordertje schreef:Ik ken het merk niet, maar vind blikvoer sowieso niets. Het zit vol zout en toevoegingen en geeft enorm veel ontlasting naar mijn ervaring. Een alternatief voor vakantie als je normaal kvv voert, is misschien Rodi worst of Renske (gestoomd). Ik vind dat prettiger dan geklieder met kvv op vakantie en het is 'puurder' dan blik![]()
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
-
S@ndr@
- Zeer actief
maar verder heeft ze helemaal geen vooroordelen hoorDen schreef:DLG = Dog Lovers Gold. Is echt een goed merk hoor. De brokken althans vindt ik super. Komt ook erg goed uit de bus op Voerwijzer.nlFlevo Bordertje schreef:Ik ken het merk niet, maar vind blikvoer sowieso niets. Het zit vol zout en toevoegingen en geeft enorm veel ontlasting naar mijn ervaring. Een alternatief voor vakantie als je normaal kvv voert, is misschien Rodi worst of Renske (gestoomd). Ik vind dat prettiger dan geklieder met kvv op vakantie en het is 'puurder' dan blikOok haal ik op het vakantie adres wel eens gewoon wat kippenvleugels of andere vleesjes die ze kunnen barfen. Dat os overal verkrijgbaar en maak je gewoon meteen op!
Rodi en Renske ken ik, en geef ik heel af en toe in geval van nood, rodi ook wel tijdens training.