Hallo Kooi,kooi schreef:En zoals ts niets wil horen over kanker en andere kwalen bij de bsh zo wil ik geen termen horen als fabelachtig of uitzonderlijk
wanneer er over berners met hoge leeftijden wordt gesproken, want dit is echt niet zo uitzonderlijk als sommigen denken.
Maar dit weet je alleen als je dicht bij het vuur zit.
Hou de veteranenlijst van de rv maar eens een poos in de gaten. En dat zijn dan alleen berners van de leden, van niet leden weigeren ze te registreren hoe oud die worden. ( sic).
In het topic foto's van oudere honden eentje van mijn 1e berner die is overleden op een leeftijd van 13 jaar en zes weken.
Haar broer werd 14 haar oma ook en de moeder ook 13.
mijn huidige berner haar oma ook 13 en in haar stamboom van vaders kant de oudst bekende berner, die is 17 geworden!
Kennisje van mij wiens berner dame ouder dan 14 is geworden liet de laatste twee jaar een kee rin de zoveel maanden een injectie met steroïden in de achterpoten zetten en dan kon hare majesteit weer een dikke poos vooruit!
helaas is dit inderdaad iets dat de hele wereld lijkt te denken. Ik kreeg vroeger steeds de opmerking `waarom neem je een berner die worden toch maar 5`, nu krijg ik toch serieus vaak de opmerking ´als hij al zo oud is kan het geen echte berner zijn`. Ik vind dit best triest, maar helaas is het bij mij ook zo dat de enig echte berners die ook nog kende allemaal vrij jong overleden zijn. De oudste was die van mijn schoonouders en hij is ook maar amper 8 geworden, alleen omdat hun hem niet op tijd hebben laten inslapen, anders had hij de 8 niet gehaald. Hier op de boerderij woonde er een waarvan getwijfeld werd of hij `echt` was, zij is 13 geworden.
Hoe is het nu met jouw berner? Hoe oud is hij eigenlijk?