Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Weggelopen.
Moderator: moderatorteam
-
Wolfsblut
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Re: Weggelopen.
Met gemak 1.60 meter?
Ik laat de planken maar op de maat van 1.80 en haal er niets vanaf.
Maart gaf dat ook al aan.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Mijn hondden blijven netjes achter een hekje van een meter, maar weet zeker als ik wegga dat ze ook lekker gaan kuieren en de buurt verkennen of mij gaan zoeken.
En die hebben nog geen TT omgehad ,wel een slipketting. Dus het zal daar wel aan liggen dus.
Hond van TS is gewoon een jonge puber en vind het helemaal geen gek gedrag en wat dat gezeik over de TT en slipketting daar nu weer mee te maken heeft snap ik ook niet.
En die hebben nog geen TT omgehad ,wel een slipketting. Dus het zal daar wel aan liggen dus.
Hond van TS is gewoon een jonge puber en vind het helemaal geen gek gedrag en wat dat gezeik over de TT en slipketting daar nu weer mee te maken heeft snap ik ook niet.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Ja echt en met gemak. En dat heeft bij hem niets te maken dat hij bij mij wil zijn, Cu denkt meer van zo die is weg ik ga eens kijken wat er te doen is.Wolfsblut schreef:Met gemak 1.60 meter?
De 1e keer vergat ik mijn portemonnee en liep terug hij schrok sprong terug recht in de plantenbak. Maar ervan leren nee tuurlijk niet het is een punterende Rottweiler
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Contacteer:
Ja echt en met gemak. En dat heeft bij hem niets te maken dat hij bij mij wil zijn, Cu denkt meer van zo die is weg ik ga eens kijken wat er te doen is.Wolfsblut schreef:Met gemak 1.60 meter?
De 1e keer vergat ik mijn portemonnee en liep terug hij schrok sprong terug recht in de plantenbak. Maar ervan leren nee tuurlijk niet het is een punterende Rottweiler
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Ik zou mijn hond niet onbeheerd in de tuin laten als die over een om heining kan komen. Daarbij denk ik aan de veiligheid van anderen, het verkeer, passenten, maar ook aan mijn honden.
Komt bij dat ik me net ff te vaak lees over vergiftiging... er is zomaar wat in je tuin gegooid als je er niet bij bent ;-(
En.. als de hond ontsnapt, een verkeerstongeval veroorzaakt of schade aan auto's is de baas aansprakelijk. Kan enorm in de papieren gaan lopen!
Is een kennel geen optie? Dat je ze ergens "binnen" kunt leggen als je er niet bent. Wel zo rustgevend natuurlijk.
Suzanne
Komt bij dat ik me net ff te vaak lees over vergiftiging... er is zomaar wat in je tuin gegooid als je er niet bij bent ;-(
En.. als de hond ontsnapt, een verkeerstongeval veroorzaakt of schade aan auto's is de baas aansprakelijk. Kan enorm in de papieren gaan lopen!
Is een kennel geen optie? Dat je ze ergens "binnen" kunt leggen als je er niet bent. Wel zo rustgevend natuurlijk.
Suzanne
-
lets have fun
Heeft ook niks met tt en slip te maken. Wel met verveling denk ik. Mijn honden doen het ook, die tuin hebben ze al lang en breed gezien en elk graspolletje is al verkend. Dus dan maar even verderop kijken of daar nog wat te beleven valt. Zolang ik erbij ben blijven ze keurig achter een laag hekje maar ik hoef ook echt niet weg te gaan want dan ben ik ze wel kwijt.
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
- Aantal honden: 2
Mowgli zal als ik weg ga ook over het hek proberen te komen en Balou er onderdoor, om maar met mij mee te kunnen. Ik laat ze nooit buiten als ik van huis ga, ik zal geen rustig moment hebben.
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier de schutting ook 1.80 of zelfs iets hoger..en ook ingegraven omdat ze er anders onderdoor kunnen graven.. als springen niet kan gaan ze nog wel eens zich eruit graven.
Bowie van mij kan ik achter een 1 meter hekje zetten en die komt er dan niet overheen maar Samara van mij kon met gemak, en dan echt appeltje/eitje over 1,60 heen vanuit stilstand...
Bowie van mij kan ik achter een 1 meter hekje zetten en die komt er dan niet overheen maar Samara van mij kon met gemak, en dan echt appeltje/eitje over 1,60 heen vanuit stilstand...
- mmartinn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
Ja hoor met planken van 1.80 kun je gerust een poort van 1.60 maken, daar heb je genoeg aan.
Effe serieus, onze middenslagschnuazer was koning springen. Dat was net een kat.
1.60 zal er om spannen denk ik, ik zou gewoon 1.80 aanhouden. Dan hoef je de planken ook niet in te korten.
Effe serieus, onze middenslagschnuazer was koning springen. Dat was net een kat.
1.60 zal er om spannen denk ik, ik zou gewoon 1.80 aanhouden. Dan hoef je de planken ook niet in te korten.

-
Neeltje
Zelfs niet met verveling. Aan de andere kant van een hek schijnt het altijd leuker te zijn. Dus als daar iets leuks te zien/ruiken/horen is, hopsa even er over heen om te gaan kijken. 1,80 lijkt me echt minimaal.lets have fun schreef:Heeft ook niks met tt en slip te maken. Wel met verveling denk ik. Mijn honden doen het ook, die tuin hebben ze al lang en breed gezien en elk graspolletje is al verkend. Dus dan maar even verderop kijken of daar nog wat te beleven valt. Zolang ik erbij ben blijven ze keurig achter een laag hekje maar ik hoef ook echt niet weg te gaan want dan ben ik ze wel kwijt.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
nou dat is helemaal niet altijd zo hoorNeeltje schreef:Zelfs niet met verveling. Aan de andere kant van een hek schijnt het altijd leuker te zijn. Dus als daar iets leuks te zien/ruiken/horen is, hopsa even er over heen om te gaan kijken. 1,80 lijkt me echt minimaal.lets have fun schreef:Heeft ook niks met tt en slip te maken. Wel met verveling denk ik. Mijn honden doen het ook, die tuin hebben ze al lang en breed gezien en elk graspolletje is al verkend. Dus dan maar even verderop kijken of daar nog wat te beleven valt. Zolang ik erbij ben blijven ze keurig achter een laag hekje maar ik hoef ook echt niet weg te gaan want dan ben ik ze wel kwijt.
jan kon met twee poten in zijn neus over onze schutting, maar die had die behoefte totaal niet, zelfs niet als ie een kat de tuin uitjoeg.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
- Aantal honden: 3
Zal per hond zeker verschillend zijn, maar deze schnauzer houdt wel van een ommetje blijkbaar
Mijn honden laten zich tegen houden door een hekje van pak 'm beet 80 cm, maar ik neem echt de gok niet dat ze dat ook zullen doen als ik weg ben
Dan gaan ze naar binnen en mogen ze daar kluiven of kongen. Ik zou zeker die 1.80 m doen hoor gezien het formaat van je hond en de ondernemingszin 
- vania
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
hier een omheining (draad) van 90cm en 5 grote honden, maar daar gaan die echt niet over,ook niet als ik even weg moet
wij hebben ook een omheining staan van 1.50 en daar gaan ze ook niet over, maar wel door
(planken met openingen van 17cm en daar wringt Jänta (64cm en 40kg) zich toch door, om dan achter de draadomheining te blijven die 90cm is
Jänta is ook de enige dat er door gaat, omdat ze gevonden heeft hoe ze het moet doen, zelfs Kita (die een heel pak smaller is) gaat er niet door
ik denk dat erover of erdoor ook heel erg afhangt van hoe creatief de hond zelf is, ik ga met Jänta 3x per week fietsen, verder wandelen en hier thuis appel en zij is de genen (samen met Kita) waar ik het meeste mee doe, maar toch komt ze een keer of 3/week door de houten omheining
wij hebben ook een omheining staan van 1.50 en daar gaan ze ook niet over, maar wel door
Jänta is ook de enige dat er door gaat, omdat ze gevonden heeft hoe ze het moet doen, zelfs Kita (die een heel pak smaller is) gaat er niet door
ik denk dat erover of erdoor ook heel erg afhangt van hoe creatief de hond zelf is, ik ga met Jänta 3x per week fietsen, verder wandelen en hier thuis appel en zij is de genen (samen met Kita) waar ik het meeste mee doe, maar toch komt ze een keer of 3/week door de houten omheining
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Jeannettebo schreef:Zou ik ook niet doen nee...
Als ze een kat achterna gaat is ze er zo overheen
Layla sprong bij haar vorige "baasje" op het dak vd schuur als ze in de tuin liep, gewoon zo'n stenen berging bij een eengezinswoning.
-
wolfslook
- Actief
de vader van de mijne sprong over 1.80m (kaukaas)
in principe als de poten erover hangen is er tegen oplopen en eroverheen zo gepiept
aangezien je planken van 1.80 hebt kun je het poortje een stukje van de grond plaatsen
dit enkel dat hij
a er niet onderdoor en
b niet kan uitgraven
en wat dacht je van de klink??
of altijd op slot of de klink "verkeerde stand" plaatsen
anders heeft een hoge poort nog niet veel nut....
in principe als de poten erover hangen is er tegen oplopen en eroverheen zo gepiept
aangezien je planken van 1.80 hebt kun je het poortje een stukje van de grond plaatsen
dit enkel dat hij
a er niet onderdoor en
b niet kan uitgraven
en wat dacht je van de klink??
of altijd op slot of de klink "verkeerde stand" plaatsen
anders heeft een hoge poort nog niet veel nut....
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Poort is net klaar, inderdaad iets van de grond is nu 1.85.
Eronder ligt bestrating en is verder overwegend op slot.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
-
L@nghaar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
Hier idem.renee-uk schreef:nou dat is helemaal niet altijd zo hoorNeeltje schreef:Zelfs niet met verveling. Aan de andere kant van een hek schijnt het altijd leuker te zijn. Dus als daar iets leuks te zien/ruiken/horen is, hopsa even er over heen om te gaan kijken. 1,80 lijkt me echt minimaal.lets have fun schreef:Heeft ook niks met tt en slip te maken. Wel met verveling denk ik. Mijn honden doen het ook, die tuin hebben ze al lang en breed gezien en elk graspolletje is al verkend. Dus dan maar even verderop kijken of daar nog wat te beleven valt. Zolang ik erbij ben blijven ze keurig achter een laag hekje maar ik hoef ook echt niet weg te gaan want dan ben ik ze wel kwijt.
jan kon met twee poten in zijn neus over onze schutting, maar die had die behoefte totaal niet, zelfs niet als ie een kat de tuin uitjoeg.
Een beukenhaag rondom en een hek van 1 meter hoog waar als hij er met de poten op ligt iets overheen kan kijken en wij kunnen rustig een paar uur weg gaan en Nilsson in de tuin laten.
Zitten zelfs horizontale planken op dus als hij wil klimt hij er uit maar nog nooit gebeurt.
En dat terwijl er van alles langs de heg loopt inclusief veel honden maar meneer bekijkt het allemaal vanaf zijn eigen bank en vind het wel prima.

Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
-
L@nghaar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
Wolfsblut schreef:Poort is net klaar, inderdaad iets van de grond is nu 1.85.

Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Komt bij sommige honden natuurlijk ook bij dat ze misschien wel willen maar te dom zijn om er over te kunnen springen of klimmen , of gewoon te lui .
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
chrico
- Zeer actief
Heavy schreef:Of honden die niet ontsnappen om hun baas achterna te gaan zijn blij dat de baas eindelijk weg isbouvierpoedel schreef:Komt bij sommige honden natuurlijk ook bij dat ze misschien wel willen maar te dom zijn om er over te kunnen springen of klimmen , of gewoon te lui .
Maar fijn dat je poort nu klaar is en dat de tuin nu geen ontsnapplek meer is
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- vania
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
zo eentje heb ik er (mits er geen teven loops zijn) ik kan Darko gewoon in een vierkant van bezemstelen op een doos of zo opsluiten, blijft hij gewoon achter, is te dom of lui om er over heen te gaanbouvierpoedel schreef:Komt bij sommige honden natuurlijk ook bij dat ze misschien wel willen maar te dom zijn om er over te kunnen springen of klimmen , of gewoon te lui .