Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ben jij papa, mama, baas of vrouwtje?
Moderator: moderatorteam
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 2
Re: Ben jij papa, mama, baas of vrouwtje?
Over zingen,als ik zing loopt Tessa weg. Tay gaat mee gillen / joelen en om me heen springen, dus ik denk inderdaad dat ik geen zangwonder ben
Als ik daarna ga zitten, moet hij altijd meteen op schoot en mijn hele gezicht afsnuffelen en likken. Even kijken of het baasje nog wel goed is 
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Wat me ook wel eens opvalt buiten dat ze bijvoorbeeld gaan roepen van néé fikkie je mag niet trekken hoor daar heb ik geen zin in met dat gedoe van je altijd, doe eens even rustig naast mama lopen en ga eens luisteren............
Alsof een hond iets heeft aan die woordenbrij.
Ik bedoel, je kunt best hele verhalen vertellen aan je hond of andere dieren en da's hartstikke gezellig maar een commando moet gewoon kort en duidelijk zijn, hele verhalen moet je gewoon alleen voor je eigen gezelligheid doen.
Alsof een hond iets heeft aan die woordenbrij.
Ik bedoel, je kunt best hele verhalen vertellen aan je hond of andere dieren en da's hartstikke gezellig maar een commando moet gewoon kort en duidelijk zijn, hele verhalen moet je gewoon alleen voor je eigen gezelligheid doen.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
commando's zijn hier inderdaad kort en vooral krachtig, maar ik kan wel door te kletsen de aandacht van mijn hond bij mij houden en dat zet ik ook best wel in in gevallen waar dat nodig of wenselijk is 
Laatst gewijzigd door renee-uk op 12 mar 2014 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Manu
Hier is dat "neeee nie trekken nie he" en ja hoor dan komt meneer netjes. "Kom maar naast mij". Of "kom maar brengen". Door al mijn geklets loopt vriendje nu ook in het Hollands: "neeee nie trekken nie" 
-
lets have fun
Natuurlijk, als ik serieus ben gebruik ik duidelijke commando's. Kom voor! Zit! Wacht! Blijf! enz en dan benoem ik mijzelf ook niet
Maar ik kan tijdens de wandeling ook wel hele zinnen gebruiken: Floor blijf jij ook even in de buurt, Rufus geldt ook voor jou! (als ze te ver afdwalen naar mijn zin). Daar luisteren ze ook prima naar
Ze pikken er toch woorden/hun naam uit.. Ik vind het eigenlijk wel fascinerend hoe ze dat kunnen.
Maar als het erop aankomt ben ik kort en krachtig.
Maar als het erop aankomt ben ik kort en krachtig.
- renee-uk
- Zeer actief
'lekker koekje he' is het hierManu schreef:Hier is dat "neeee nie trekken nie he" en ja hoor dan komt meneer netjes. "Kom maar naast mij". Of "kom maar brengen". Door al mijn geklets loopt vriendje nu ook in het Hollands: "neeee nie trekken nie"
en verder -off topic- heten alle closets, cupboards, boxes, wardrobes en cabinets allemaal 'kastje' hier

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- TessaThomas
- Zeer actief
Hier is het: 'Kijk eens wat moooooooi!' En dan gaan we samen naar de bal kijken, werkt perfect. Of als ik een commando geef en ze reageren niet roep ik vaak 'BEN JE DOOF?' en dan luisteren ze ineens wel... Niet als ik wat anders roep, maar echt ben je doof.
En rond etenstijd maakt het niet uit wat ik zeg, zodra Tessa het woord eten ergens in hoort gaan ze uit haar dak.
En rond etenstijd maakt het niet uit wat ik zeg, zodra Tessa het woord eten ergens in hoort gaan ze uit haar dak.
-
Manu
renee-uk schreef:'lekker koekje he' is het hierManu schreef:Hier is dat "neeee nie trekken nie he" en ja hoor dan komt meneer netjes. "Kom maar naast mij". Of "kom maar brengen". Door al mijn geklets loopt vriendje nu ook in het Hollands: "neeee nie trekken nie"
en verder -off topic- heten alle closets, cupboards, boxes, wardrobes en cabinets allemaal 'kastje' hier
- dagmar88
- Zeer actief
Ptje schreef:Wat me ook wel eens opvalt buiten dat ze bijvoorbeeld gaan roepen van néé fikkie je mag niet trekken hoor daar heb ik geen zin in met dat gedoe van je altijd, doe eens even rustig naast mama lopen en ga eens luisteren............
Alsof een hond iets heeft aan die woordenbrij.![]()
Onderstreepte haalt ze er zeker uit en met eenwoordige commando's veegt ze haar bibs
- renee-uk
- Zeer actief
dat ga ik vanavond even uitproberenManu schreef:renee-uk schreef:'lekker koekje he' is het hierManu schreef:Hier is dat "neeee nie trekken nie he" en ja hoor dan komt meneer netjes. "Kom maar naast mij". Of "kom maar brengen". Door al mijn geklets loopt vriendje nu ook in het Hollands: "neeee nie trekken nie"
en verder -off topic- heten alle closets, cupboards, boxes, wardrobes en cabinets allemaal 'kastje' hierwij hebben ook kunstje 'omhoog' waarbij Manu op springt. Een Engelse 'omhoog' horen uitspreken is ook hilarisch!

- TessaThomas
- Zeer actief
Neem het stiekem op, Renee! 
- renee-uk
- Zeer actief
ik weet niet hoe dat moet, ben al blij dat ik foto's kan maken, al zijn ze ook van bijzonder slechte kwaliteit, maar filmpjes en dan ook nog met geluid gaan me zwaar boven mijn petTessaThomas schreef:Neem het stiekem op, Renee!

- TessaThomas
- Zeer actief
-
Manu
De H en G is lastig blijkbaar 
- Eelke
- Actief
- Mijn ras(sen): Weimaraner in huis en Corgi op de verlanglijst
TessaThomas schreef:Of als ik een commando geef en ze reageren niet roep ik vaak 'BEN JE DOOF?' en dan luisteren ze ineens wel... Niet als ik wat anders roep, maar echt ben je doof.
Als Teun niet luistert roep ik meestal 'HÁLLO!' en dan luistert hij ook opeens
Verder ben ik niemand (vrouw/baas oid), we zijn met vier bazen dus betitelen heeft dan niet zoveel zin. We gebruiken wel onze namen maar een beetje halfslachtig, al lijkt het me wel leuk om hem daarnaar te leren luisteren!
Verder klets ik ook wel tegen Teun, maar meer op een toon alsof hij een broertje of vriendin is. Als hij aan een drol wil snuffelen om vervolgens een hap te nemen zeg ik 'nee man!' op zo'n toon van 'dat is toch niet cool'
Verder is hij ook regelmatig sufferd, mafkees, oetwammes, vent, jongen, ...
Groetjes van Eelke en Teun
-
Manu
Ik vind het ook zo leuk dat als hij een pootje op de bank legt en ik nee schud hij een sip gezicht trekt. Ze kennen zoveel!
Als we wandelen en iemand lacht naar hem zet hij ook een toneelstukje op. Clown.
Als we wandelen en iemand lacht naar hem zet hij ook een toneelstukje op. Clown.
- eveliendepien
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vuilnisbakkie :)
Haha soms als Sam bananen in de oren heeft roep ik ook HALLO!!! Nou laatst deed ik dat ook in de stad, ineens hoorde ik 3 hallo's terug van mensen. Daarna echt zo'n awkward moment haha.
Groetjes Evelien en een pootje van Sammie

- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Wij zijn vrouwtje en baasie maar dat gebruik ik zelde , de honden zijn vaak de puppy;s.
Maar nu zeg ik ook wel eens gekke kleuter tegen Blacky dan ben ik zijn mamie
Maar nu zeg ik ook wel eens gekke kleuter tegen Blacky dan ben ik zijn mamie
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Felix kent ons bij naam, maar ik ben vooral diegene die dat blik met pensstaafjes open kan maken denk ik 
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Esther12
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
Oh, dat snapt mijn hond echt primaPtje schreef:Wat me ook wel eens opvalt buiten dat ze bijvoorbeeld gaan roepen van néé fikkie je mag niet trekken hoor daar heb ik geen zin in met dat gedoe van je altijd, doe eens even rustig naast mama lopen en ga eens luisteren............
Alsof een hond iets heeft aan die woordenbrij.![]()
Als ik ZIT zeg, kijkt ze me aan of ik gestoord ben. Als ik op vriendelijke toon zeg: Ga maar zitten, dan zit ze á la seconde op haar gat, whaha.
Ze wenst niet gecommandeerd te worden. Ik word overal voor gek verklaard maar het werkt, en daar gaat het om.
Ze kent overigens ook de namen van onze drie kinderen. Ze weet precies wie ik opdracht heb gegeven om haar uit te laten. En denk maar niet dat je daar dan nog onderuit komt, hihi.
Honden zijn gewoon zo grappig, ik heb er echt zoveel lol van.
- mmartinn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- kayleigh*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder - Aantal honden: 2
Hier is het als mijn moeder of ik weggaan en er is niemand thuis ''op huisje passen, vrouwtje is zo terug''.

RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
- iones
- Zeer actief
Het is hier nog veel en veel erger dan elders: het is hier niet mama maar mamsie en geen papa maar papsie.....
Het past ook zo bij ze, want ze zijn zo kinderlijk in hun doen en laten.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- mmartinn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
hahaiones schreef:Het is hier nog veel en veel erger dan elders: het is hier niet mama maar mamsie en geen papa maar papsie.....![]()

-
Laura84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Contacteer:
Niks, ben de enige hier thuis dus er valt weinig te verwijzen. Als ik bij mijn ouders ben dan zeg ik wel, ga maar naar mama. Kan mijn moeder niet bij haar voornaam noemen, zelfde geldt voor mijn vader
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

-
Manu
Papsie en mamsie
Dat heb ik vaker gezien.
Ik had in mijn blog sarcastisch geschreven maar het wordt niet altijd helemaal begrepen. Ik had er echt een hekel aan als mensen zichzelf tegenover hun huisdieren papa en mama noemden en nu doe ik het zelf net zo hard
Ik zie mijn hond helemaal niet als mijn kind. Wel mijn oogappeltje, de beste hond ter wereld ook al is het eigenlijk nog steeds een rothond
En ik raap met liefde zijn drollen op die ik voor ik mijn zakje dichtknoop nog even bestudeer 
Als hij gaat zitten poepen in het Franse parkje wil ik ook nog wel eens zeggen: "Even kakken, even lekker kakken, ja braaaaf! Neem je tijd". Als je het bij plassen mag zeggen mag dat ook bij kakken. Uiteraard met de klemtoon op KAK.
Ik had in mijn blog sarcastisch geschreven maar het wordt niet altijd helemaal begrepen. Ik had er echt een hekel aan als mensen zichzelf tegenover hun huisdieren papa en mama noemden en nu doe ik het zelf net zo hard
Als hij gaat zitten poepen in het Franse parkje wil ik ook nog wel eens zeggen: "Even kakken, even lekker kakken, ja braaaaf! Neem je tijd". Als je het bij plassen mag zeggen mag dat ook bij kakken. Uiteraard met de klemtoon op KAK.
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Ik ben mama, Lars is papa. Buiten ook, boeit mij het nou of anderen met van de pot gerukt vinden
Eerst lette ik er wel op maar toen glipte het zo vaak mijn mond uit dat ik er nou niet meer op let.
Eerst lette ik er wel op maar toen glipte het zo vaak mijn mond uit dat ik er nou niet meer op let.
-
Natasja 2005
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse en Hollandse Herdershonden.
Ik ben het vrouwtje van Djiny Duitse x Hollandse herder En Storm (Keeshondje) - Aantal honden: 2
Hier ook baasje en vrouwtje, voor onze dochter zijn we papa en mama. Mijn moeder en schoonouders zijn dan wel weeer opa en oma
Groetjes,
Sandra
Bayan 08-05-1996 _ 01-08-2014. Slaap zacht mijn kattekop
R.I.P. Snowey 22/10/2002 - 28/03/2011
Sandra
Bayan 08-05-1996 _ 01-08-2014. Slaap zacht mijn kattekop
R.I.P. Snowey 22/10/2002 - 28/03/2011
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Dat is hier dus ook zo. Maakt me echt niet uit wat mensen denken hoor. Alleen op de jachttraining kijk ik wel een beetje uitMit schreef:Ik ben mama, Lars is papa. Buiten ook, boeit mij het nou of anderen met van de pot gerukt vinden![]()

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Als Chuck trouwens netjes naast me zit te wachten en ik fluister hem in zijn oren dat hij mama's mooie, knappe en brave jongen is en dat ik zoveel van hem hou, kijkt hij me helemaal verliefd aan en gaat zo lief kwispelen. Als ik hem iets anders toefluister doet hij dat niet. Hij snapt me

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl