Ik wist niet dat je kwaad werd hoor, heb ook nergens gelezen dat we binnen 10 minuten een normaal antwoord geven... maar goed als je een duitse dog wil zal je meer geduld moeten opbrengen vrees ik want ik was dus bezig een antwoord voor je te typen...
Ik zal mijn ervaringen hier tussen typen voor je:
basja schreef:
Hallo,
Zoals ik bij voorstellen al heb vertelt zijn wij ons aan het verdiepen in de Duitse dog, ik heb hier al verschillende duitse dogeigenaren gezien, ik heb dan ook enkele vragen.
Wij willen graag een duitse dog maar ik heb eens gehoord dat ze heel veel eten per dag ! klopt dat ?
Uh ja, Senna zit nu in de groei (reu van 8 maanden nu!) en eet inderdaad redelijk wat per week. Zo'n 8Kg brokken per week en 4Kg versvlees. Niet gek als je bedenkt dat een volwassen doggen-reu tussen de 75 en 95 Kg kan wegen!
basja schreef:
hoeveel en wat eten jullie duitse doggen per dag ?
zie hierboven, maar dit verschilt van eigenaar tot eigenaar natuurlijk want er zijn er ook vast die alleen vers voeren.
basja schreef:
hoevaak en hoelang laten jullie je duitse dog uit ??
Senna is nog in de groei natuurlijk dus moet het allemaal nog wat rustig aan. Toen hij puppie was zo'n 10 keer per 10 minuutjes. langzaam opgebouwd en nu doen we per dag: 's morgensvroeg: 20 minuten, tussen de middag: zo'n 30 minuten, eind van de middag: 20 minuten, om een uur of 9 's avonds: 35 minuten en voor het slapen nog eens een kwartiertje ong.
basja schreef:
kennen jullie de kennel Delta dog ? uit Ellewoutsdijk ??
Wel van gehoord geen ervaring mee!
basja schreef:
wij hebben al een engelse bulldogreu van 19mnd zou dat samen gaan een duitse dog reu ?
Kan ik niet met zekerheid zeggen natuurlijk. Ik weet wel dat Senna met alle reuen die ik tegenkom of over de vloer kom overweg kan!
basja schreef:
hoe zijn ze tegenover kinderen ? wij hebben zelf 2 zoons van 4 en 5 jaar oud.
Ik heb zelf geen kinderen maar mijn ervaring is met andere kinderen: helemaal goed! Heel erg lief en hij verdraagd heel erg veel van ze!
basja schreef:
Zijn er benchen voor Duitse doggen ??
Ja, ik heb zelf het grootste formaat bench dat er te krijgen is en dat past prima.
basja schreef:
Kunnen ze goed buiten zijn ?
Ligt eraan hoe je dat bedoeld… Ze zijn heel graag buiten maar als je een kennel bedoeld…hmm, nee een Dog is graag bij z’n gezinnetje!
basja schreef:
Dit zijn de vragen wel even. kunnen jullie mij antwoord geven op deze vragen ??
Alvast Bedankt

:
Bij deze!