Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bedankt voor de tip.
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Re: Bedankt voor de tip.
Hier 1 met herders.
de 'tip' kan mss wel van mij zijn, als het om levensbedreigende situaties gaat. Dan ben ik niet voor halve correcties, maar voor in 1 keer de harde pijn.
Overigens ook in het trainen, daar train ik erg zwart/wit en heel erg duidelijk.
Of ik al ooit aangeraden heb een TT op volle bak te zetten bij een pup? Ik vermoed van niet. Maar aanraden om meteen grondig werk te leveren en erg duidelijk te zijn, dat wel.
de 'tip' kan mss wel van mij zijn, als het om levensbedreigende situaties gaat. Dan ben ik niet voor halve correcties, maar voor in 1 keer de harde pijn.
Overigens ook in het trainen, daar train ik erg zwart/wit en heel erg duidelijk.
Of ik al ooit aangeraden heb een TT op volle bak te zetten bij een pup? Ik vermoed van niet. Maar aanraden om meteen grondig werk te leveren en erg duidelijk te zijn, dat wel.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Die herderlui maken meer kapot dan je lief is. Allemaal hun schuld. 

Wat je zegt ben je zelfffff 

- LaRep
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tokkel
- Aantal honden: 1
Ik ben/was ook meteen voor duidelijkheid, imo beter dan halfbakken en niet doorkomen.maart schreef:Hier 1 met herders.
Eerlijk is eerlijk, ik heb wel voor mindere "vergrijpen" op het knopje gedrukt maar bij een htk slungel van 10 maanden zonder verstand ervan drukken, doet mij echt achter de oren krabben.
Ben trouwens blij dat ik geen herders meer heb, dus ik kan het ook niet zijn

- dagmar88
- Zeer actief
Denk dat Wolfsblut dit topic wat apart geïnterpreteerd heeft...
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 7&t=282263
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 7&t=282263
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik heb ook herders, en gisteren kwam iemand mij nog vertellen dat ze ging sparen voor een teletac voor haar cocker spaniel die als ze los loopt nog steeds niet luistert. Wat ik ervan vond.
Ik heb gezegd dat ze beter eerst op cursus kon gaan, of met lange lijn moest gaan werken. En dat tt beter onder begeleiding met verstand van zaken gebruikt kon worden.
Ze begon over de blafband, en dat die wel had gewerkt en bij de buurvrouw verderop ook. Ik was een beetje klaar met het gesprek, zeker toen de hond lekker voor de heg aan het provoceren was en ik bij Bluf de spanning op zag lopen.
Dus nee ik was het ook niet die de tip gaf aan deze ts.
Ik heb gezegd dat ze beter eerst op cursus kon gaan, of met lange lijn moest gaan werken. En dat tt beter onder begeleiding met verstand van zaken gebruikt kon worden.
Ze begon over de blafband, en dat die wel had gewerkt en bij de buurvrouw verderop ook. Ik was een beetje klaar met het gesprek, zeker toen de hond lekker voor de heg aan het provoceren was en ik bij Bluf de spanning op zag lopen.
Dus nee ik was het ook niet die de tip gaf aan deze ts.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
opdraaien niet echt nee.Tara schreef:Maar ben jij dan ook niet eerder van opdraaien tot standje reactie? Dat lijkt mij de aangewezen weg.maart schreef:Hier 1 met herders.
Ik denk overigens dat als degene die dit 'advies' gaf dit leest, hij of zij zichzelf daar mogelijk niet eens in herkent.
Je gaat toch de hel niet je jonge hond ineens de volle laag geven omdat hij zich vergrijpt aan de kippen?
Dat soort dingen kun je toch eerst oppakken door middel van trainen?
Meteen volle bak ook niet, ik ken mijn hond wel en weet wel een beetje wat hij kan verdragen.
Ik heb Runar vb nooit met TT getraind, echter nu in het pakwerk heeft hij er wel 1 om, omdat er hier en daar iets in kruipt (op 1 HS overigens maar) wat ik niet wil hebben. Ik ga ook nooit een wedstrijd op die HS spelen dus op dat veld kan ik wel corrigeren.
De eerste keer dat ik daar van plan was om de TT te gebruiken stond hij op 3/4, omdat ik wel verwachtte dat hij er redelijk ongevoelig zou voor zijn en ik daarbij ook redelijk ver van hem ging staan de moment dat hij de fout zal maken en ik mijn TT ken en de correctie zwakker zal zijn dan wanneer ik die op 1m afstand van hem zou geven.
dit heeft het gewenste effect gehad en ik heb maar 1 maal moeten corrigeren. Zonder dat hij onder de indruk was maar wel hard genoeg dat hij het wel niet meer wilde voelen in de toekomst.
De training erop werd er aan een volgend puntje gewerkt, met idem resultaat.
Ik ben nu 2 maanden verder en de TT is overbodig geworden weer.
En dat bedoel ik dan ook met zwart/wit. Maar dat zwart/wit is wel voor iedere hond anders, Ds vb zou ik nooit op standje 3/4 kunnen aanpakken zonder dat ze daar zichtbaar van aangedaan zou zijn.
Ik denk niet dat ik al ooit ergens heb aangeraden om een pup/jonge hond met TT op volle bak aan te pakken Ik hoop in alle geval van niet, laat me dat duidelijk zijn.
Maar meteen duidelijk zijn, daar ben ik wel voorstander van.
Kippen mogen bij ons ook niet gepakt worden, ik heb nu ook een pup van 5 maanden, ik kan me echt niet inbeelden dat ik daar een TT zou aanhangen en die volle bak ga gebruiken als hij even naar het kippenhok gaat.

- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
En hoppa knal er maar een TT op, gelijk met de hoogste stand op een 10 maanden oude hond waarvan je geen zin hebt om hem te leren van de kippen af te blijven
en geef maar een herdermevrouw van het forum de schuld, zo zie je trouwens hoe voorzichtig je moet zijn met adviezen over TT alhoewel aan de mensen die effe snel willen doe je toch niets 

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Wie is die mevr met die herders dan? Want ik als mevr met herders kan mij niet heugen dat ik jou dit advies ooit gegeven heb. Ik geef nl nooit dergelijke adviezen aan wildvreemden op een schermpje.
Dan kom je maar langs als ik er uberhaupt heil in zou zien. Ik zeg juist altijd dat je er alleen met de juiste begeleiding er mee moet willen werken...
Dan kom je maar langs als ik er uberhaupt heil in zou zien. Ik zeg juist altijd dat je er alleen met de juiste begeleiding er mee moet willen werken...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ow vertel? Volgens mij kennen wij elkaar niet persoonlijk?LaRep schreef:Als dat zo is verbaasd het mij nietLongFields schreef:Ik denk dat mevrouw met de herders Malinois heet.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Ja, waarom zou je het ook eerst gewoon proberen te trainen bij een jonge hond van tien maanden als je er ook gelijk een tt om kunt hangen zonder je verder te verdiepen in de werking en toepassing ervan 

- LaRep
- Zeer actief
Wij kennen elkaar zeker niet persoonlijk maar er zijn hier meerdere mevrouwen met de herders die ik allemaal niet persoonlijk ken maar gezien wat en hoe ze schrijven er duidelijk meer verstand van hebben, vandaar dat het mij niet zou verbazen. That's itmalinois schreef:Ow vertel? Volgens mij kennen wij elkaar niet persoonlijk?LaRep schreef:Als dat zo is verbaasd het mij nietLongFields schreef:Ik denk dat mevrouw met de herders Malinois heet.

- LaRep
- Zeer actief
Daar heb ik ook al aan gedachtKells schreef:Weet niet, maar volgens mij probeert ts een relletje uit te lokken en zit stiekem te grinniken om de reacties.

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Kells schreef:Weet niet, maar volgens mij probeert ts een relletje uit te lokken en zit stiekem te grinniken om de reacties.
Dat mag ik wel hopen.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Persoonlijk vind ik het frappant dat sommigen best wel direct in een bepaalde richting denken. En in mijn ogen heb ik op dit forum eigenlijk nog niemand gelezen die tt aanschaffen en zonder deskundig gebruik daarmee te gaan werken om een probleem op te lossen. Zeker niet bij een jonge hond.Kells schreef:Weet niet, maar volgens mij probeert ts een relletje uit te lokken en zit stiekem te grinniken om de reacties.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Er zijn div mensen hier die mij weleens gevraagd hebben of een tt zou helpen in hun specifieke situatie. Ts was hier iig niet bij. Bij 90% zag ik de tt niet als het middel in dat geval. Bij een enkeling wel maar advies dit tw doen ism iemand die er veel ervaring mee heeft en event namen gegeven ivm de afstand. En 2 zijn hier geweest en hebben onder begeleiding met mijn eigen trainer en mij hiermee getraind. Dan ging t overigens wel iets meer als kipjes uitgraven meer over leven of dood. En dat was niet een keer maar zoveel dat nodig was.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Aangezien je reageerde op mijn specifieke nick ging t mi specifiek over mij en met zo'n smiley erbij ben ik dan wel nieuwsgierig naar de reden van iemand die mij niet kent.LaRep schreef:Wij kennen elkaar zeker niet persoonlijk maar er zijn hier meerdere mevrouwen met de herders die ik allemaal niet persoonlijk ken maar gezien wat en hoe ze schrijven er duidelijk meer verstand van hebben, vandaar dat het mij niet zou verbazen. That's itmalinois schreef:Ow vertel? Volgens mij kennen wij elkaar niet persoonlijk?LaRep schreef:Als dat zo is verbaasd het mij nietLongFields schreef:Ik denk dat mevrouw met de herders Malinois heet.
Dus vandaar...

- LaRep
- Zeer actief
Ben blij dat je nieuwsgierigheid nu bevredigd ismalinois schreef:Aangezien je reageerde op mijn specifieke nick ging t mi specifiek over mij en met zo'n smiley erbij ben ik dan wel nieuwsgierig naar de reden van iemand die mij niet kent.LaRep schreef: Wij kennen elkaar zeker niet persoonlijk maar er zijn hier meerdere mevrouwen met de herders die ik allemaal niet persoonlijk ken maar gezien wat en hoe ze schrijven er duidelijk meer verstand van hebben, vandaar dat het mij niet zou verbazen. That's it
Dus vandaar...

- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Fietst TS graag? 
Niemand met gezond verstand zou een TT op deze manier gebruiken. Ik ga er dan ook vanuit dat de openingspost klopt.....helaas...

Niemand met gezond verstand zou een TT op deze manier gebruiken. Ik ga er dan ook vanuit dat de openingspost klopt.....helaas...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- dagmar88
- Zeer actief
Yup, neem het ook maar met een vat zout.Kells schreef:Weet niet, maar volgens mij probeert ts een relletje uit te lokken en zit stiekem te grinniken om de reacties.
T zal niet voor niets in dit subforum staan

- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Ik weet dat er in Amerika wel op deze manier wordt getraind op het vermijden van slangen. Maar om het bij een tien maanden oude pup te doen om die bij je kippen vandaan te halen... Ietwat overdreven...

You'll be in my heart... Always...
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Ik zou in het vervolg de 'poetsvrouw' een teletact omhangen en haar op standje hoog corrigeren als ze weer de hond laat ontsnappen. Is ze betoeterd 

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Zou ie last hebben van accuut geheugenverlies?
Kan wel in andere topics reageren maar hier niet antwoorden....
Kan wel in andere topics reageren maar hier niet antwoorden....

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik hou niet zo van dergelijke insinuaties als die van jou maar als dit t enige is wat je kan antwoorden vind ik t wel best hoor. Maar doe dan ook niet alsof je me al jaren persoonlijk kent.LaRep schreef:
Ben blij dat je nieuwsgierigheid nu bevredigd is

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
laat gaan joh, ts wil graag een vuurtje stoken -deze keer zonder er voor geband te worden- en er zijn altijd figuren die daar graag in meegaan en dan met ongefundeerde kreten gaan strooien.malinois schreef:Ik hou niet zo van dergelijke insinuaties als die van jou maar als dit t enige is wat je kan antwoorden vind ik t wel best hoor. Maar doe dan ook niet alsof je me al jaren persoonlijk kent.LaRep schreef:
lekker dom laten lullen, het zegt meer over hen dan over jou!

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- LaRep
- Zeer actief
Ho Ho, ik doe helemaal niet alsof ik je al jaren ken, maar ik lees je af en toe al wel jarenmalinois schreef:Ik hou niet zo van dergelijke insinuaties als die van jou maar als dit t enige is wat je kan antwoorden vind ik t wel best hoor. Maar doe dan ook niet alsof je me al jaren persoonlijk kent.LaRep schreef:

En bovenstaande was het enige antwoord niet, zie mijn eerdere post:
LaRep schreef:
Wij kennen elkaar zeker niet persoonlijk maar er zijn hier meerdere mevrouwen met de herders die ik allemaal niet persoonlijk ken maar gezien wat en hoe ze schrijven er duidelijk meer verstand van hebben, vandaar dat het mij niet zou verbazen. That's it

-
- Zeer actief
[quote="renee-uk[/quote]
laat gaan joh, ts wil graag een vuurtje stoken -deze keer zonder er voor geband te worden- en er zijn altijd figuren die daar graag in meegaan en dan met ongefundeerde kreten gaan strooien.
lekker dom laten lullen, het zegt meer over hen dan over jou![/quote]
He daar komt spuit elf weer binnen om even olie op het vuur te gooien.
laat gaan joh, ts wil graag een vuurtje stoken -deze keer zonder er voor geband te worden- en er zijn altijd figuren die daar graag in meegaan en dan met ongefundeerde kreten gaan strooien.
lekker dom laten lullen, het zegt meer over hen dan over jou![/quote]
He daar komt spuit elf weer binnen om even olie op het vuur te gooien.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
LaRep schreef:Ho Ho, ik doe helemaal niet alsof ik je al jaren ken, maar ik lees je af en toe al wel jarenmalinois schreef:Ik hou niet zo van dergelijke insinuaties als die van jou maar als dit t enige is wat je kan antwoorden vind ik t wel best hoor. Maar doe dan ook niet alsof je me al jaren persoonlijk kent.LaRep schreef:
Ben blij dat je nieuwsgierigheid nu bevredigd is![]()
En bovenstaande was het enige antwoord niet, zie mijn eerdere post:
LaRep schreef:
Wij kennen elkaar zeker niet persoonlijk maar er zijn hier meerdere mevrouwen met de herders die ik allemaal niet persoonlijk ken maar gezien wat en hoe ze schrijven er duidelijk meer verstand van hebben, vandaar dat het mij niet zou verbazen. That's it
Dat gaat niet over andere herdermevrouwen maar ik ben wel klaar met je zoals ik al eerder zei.LaRep schreef:Als dat zo is verbaasd het mij nietLongFields schreef:Ik denk dat mevrouw met de herders Malinois heet.

- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Nou, de uitdrukking is meer dat spuit 11 water geeft.
Ik bedoel modder
Ik bedoel modder

Laatst gewijzigd door Jaap* op 11 mar 2014 14:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- LaRep
- Zeer actief
Sorry hoor maar ik zie niet in wat daar verkeerd aan is, iemand schrijft mijn gedachten op en ik reageer daar op.
Het zal...
Het zal...
-
- Zeer actief
Ik weet niet of jij het was Maart.maart schreef:Hier 1 met herders.
Het waren wel woorden van gelijke strekking. Er werd niet over een pup gesproken maar honden in het algemeen.
Die TT die ik heb valt overigens best wel mee op de hoogste stand. Merk: Petaliner.
Ik heb hem overigens eerst diverse malen bij mezelf en de poetsvrouw uitgeprobeerd. Vanaf stand 40 was er geen verschil te merken. Aanraking was vervelend maar niet pijnlijk. Er kwam geen rook uit mijn oren. Schade lijkt wel mee te vallen. Er is in elk geval geen levensbedreigende situatie meer voor mijn kippen.
Op de lange termijn was het misschien ook wel gelukt met de hond vol brokken te gooien, maar tegen die tijd waren mijn kippen allang dood gelikt. Bovendien moet ik af en toe werken en heb derhalve geen tijd om de hele dag met een zak brokken naast mijn hond te staan. En mijn andere levende have moet ik tenslotte ook beschermen. Dood likken duurt langer als een kortstondige lichte schok.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.