Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Lang bloedverlies tijdens loopsheid
Moderator: moderatorteam
- Caro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense herder
- Aantal honden: 1
Shep is loops maar ik vind het bloedverlies wel erg lang duren. Ze zit nu op dag 26 en zag vanmorgen weer een beetje bloed aan haar haren. Afgelopen woensdag dacht ik dat het over was maar gisteren weer een paar drupjes op de vloer. Het bloed is wel beduidend minder en lichter van kleur, dus lijkt op einde loopsheid. Maar gezien haar leeftijd (7,5 jaar) ben ik toch bang voor baarmoederontsteking. Ze is niet ziek en eet normaal. Ze drinkt niet meer dan anders en heb haar temperatuur genomen maar die was juist nogal laag i.p.v. verhoogd, gistermiddag 37,5 en vanmorgen 37,8. Heb hier vaker gelezen over honden met baarmoederontsteking die verder geen symptomen hadden. Ik wil zo eigenlijk niet het weekend in want dan zit je weer met een vervangende da waar ik moeilijk kan komen omdat ik geen rijbewijs heb (de mijne zit op loopafstand). Heb dus vanmorgen gebeld, assistente heeft met da overlegd en die wil toch graag Shep onderzoeken gezien haar leeftijd en dus verhoogd risico op baarmoederonsteking. Ze hebben me er nog tussen kunnen proppen, moet er om 11.50 zijn. Heb gevraagd of ze dat zo kunnen voelen, of er geen echo nodig is. Volgens assistente wordt er bij twijfel een echo gedaan en zou dat dan meteen kunnen. Hopelijk is er niets aan de hand en is het gewoon een lange loopsheid maar ik hoor eigenlijk nooit van honden die op de 26e dag nog steeds bloed verliezen. Gelukkig is ze niet echt ziek want moet vandaag ook nog gaan werken van 15.00 tot 22.30.

- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
- Caro
- Zeer actief
Re: Lang bloedverlies tijdens loopsheid
Dank je. Blijft altijd weer spannend maar als je haar achter de bal aan ziet racen kun je je niet voorstellen dat er iets aan de hand is maar aan de andere kant zal een Belg nooit snel laten merken dat er iets is.

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Zeker. Had t vd winter natuurlijk en dan ook nog bij een nieuwe hond die je dus niet kent. Bah
- Caro
- Zeer actief
Bedoel je dat die baarmoederontsteking had?crutz schreef:Zeker. Had t vd winter natuurlijk en dan ook nog bij een nieuwe hond die je dus niet kent. Bah

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Caro schreef:Bedoel je dat die baarmoederontsteking had?crutz schreef:Zeker. Had t vd winter natuurlijk en dan ook nog bij een nieuwe hond die je dus niet kent. Bah
Ja. 2 dagen nadat ze hier kwam bloedverlies gestart. Dachten loops door verhuizing. Na 9 dagen bloed gaan prikken, 3 dagen later weer. Progesteron was aan t dalen. Week later diarree die niet minder werd. Toch op zaterdag naar de DA, die dacht niet direct aan BMO, nl niet meer drinken, geen verhoging, geen reactie op buik of dikke buik, op mijn aandringen toch echo en helaas BINGO
- Caro
- Zeer actief
Dan zou ik misschien sowieso aan moeten dringen op een echo om helemaal zeker te zijn.
Is bij jouw hond de baarmoeder er nu inmiddels uit?
Oh moet nu gaan lopen om op tijd te kunnen zijn maar ze hadden al gewaarschuwd dat ik waarschijnlijk moet wachten. Ben er tussen gepropt en voor me zit een hond met epilepsie blijkbaar.
Oh moet nu gaan lopen om op tijd te kunnen zijn maar ze hadden al gewaarschuwd dat ik waarschijnlijk moet wachten. Ben er tussen gepropt en voor me zit een hond met epilepsie blijkbaar.

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Caro schreef:Dan zou ik misschien sowieso aan moeten dringen op een echo om helemaal zeker te zijn.
Nee met Azilin behandeld en helemaal goed. Nu drachtig. Daarna alles er uit
- Caro
- Zeer actief
Pfff ben gestressed. Shep zit daar nu in een hokje en ik ben weer helemaal terug komen lopen. Ze moesten eerst een ander hondje tanden trekken die al onder narcose was. Daarna doen ze echo bij Shep en bellen mij met de uitslag. Het zou kunnen dat ze meteen geopereerd moet en dan weet ik niet hoe ik het allemaal moet regelen. Moet straks eigenlijk werken en op mijn werk mag de collega nooit alleen staan. Ik heb geen rijbewijs en woon 1 hoog met een trap. Zou dan dus ook nog iemand moeten hebben die Shep op wil halen met mij erbij met de auto en naar mijn moeder wil brengen waar ze geen trappen hoeft te lopen.
Duim duim dat dat allemaal niet nodig is. Maar ik weet nu zeker dat ik haar dan over 3 maanden echt wel laat steriliseren. Over 6 weken beginnen ze in mijn kliniek met laparoscopie en dat wil ik dan graag laten doen, veel minder heftig dan een normale sterilisatie, tenzij ze natuurlijk afwijkingen vinden en toch die hele baarmoeder eruit moet.
Pffff stik van de onrust, hopelijk bellen ze snel, hopelijk mijn meis niet met spoed onder het mes.
Duim duim dat dat allemaal niet nodig is. Maar ik weet nu zeker dat ik haar dan over 3 maanden echt wel laat steriliseren. Over 6 weken beginnen ze in mijn kliniek met laparoscopie en dat wil ik dan graag laten doen, veel minder heftig dan een normale sterilisatie, tenzij ze natuurlijk afwijkingen vinden en toch die hele baarmoeder eruit moet.
Pffff stik van de onrust, hopelijk bellen ze snel, hopelijk mijn meis niet met spoed onder het mes.

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Caro schreef:Pfff ben gestressed. Shep zit daar nu in een hokje en ik ben weer helemaal terug komen lopen. Ze moesten eerst een ander hondje tanden trekken die al onder narcose was. Daarna doen ze echo bij Shep en bellen mij met de uitslag. Het zou kunnen dat ze meteen geopereerd moet en dan weet ik niet hoe ik het allemaal moet regelen. Moet straks eigenlijk werken en op mijn werk mag de collega nooit alleen staan. Ik heb geen rijbewijs en woon 1 hoog met een trap. Zou dan dus ook nog iemand moeten hebben die Shep op wil halen met mij erbij met de auto en naar mijn moeder wil brengen waar ze geen trappen hoeft te lopen.
Hopp dat t allemaal med. gaat vallen. Balen dat je er niet bij kon blijven.
Hier diverse traditionele (1 spoed) castraties bij teven meegemaakt. Allen zonder problemen of lang herstel zonder dat het laparoscopisch was
- Caro
- Zeer actief
Ja stom, was zo overrompeld dat ik er ook helemaal niet aan heb gedacht om te vragen of ik er bij mocht blijven. Was ik er wel in dat hokje bij gaan zitten. Voor Shep fijner en voor mezelf ook want moet steeds 20 minuten heen en weer lopen. Hopelijk hoor ik snel iets, zodat ik kan proberen werk en vervoer enzo te regelen als het nodig mocht zijn.

- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
Dat vervoer komt wel goed.
Misschien kan ze zelfs een nachtje bij de dierenarts blijven?
Nu duimen dat het mee valt en ze over 3 maanden gewoon normaal gesteriliseerd kan worden.
Misschien kan ze zelfs een nachtje bij de dierenarts blijven?
Nu duimen dat het mee valt en ze over 3 maanden gewoon normaal gesteriliseerd kan worden.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
- Caro
- Zeer actief
Goed nieuws!! Shep net opgehaald. Baarmoeder zag er netjes uit, ietwat verwijde baarmoedermond maar schijnt normaal te zijn voor iets oudere honden. Dierenarts ziet haar wel als een tijdbommetje omdat ze te vroeg loops was en het te lang duurt, daardoor volgens haar bijna zeker dat ze een baarmoederontsteking zal gaan krijgen. Dus heb afgesproken dat ik half mei Shep laat steriliseren via kijkoperatie. Ben zo blij dat ze dat daar gaan doen. Wilde sowieso liever via kijkoperatie maar was allemaal te ver weg voor mij. Normale sterilisatie wil ik liever niet. Zal wel een stuk duurder worden maar veel minder ingrijpend; lichtere narcose en ze mogen al bijna meteen weer alles doen wat ze normaal doen, spelen dus
)

- Caro
- Zeer actief
Ben aan het panieken. Vanmorgen hing er twee keer een geel/witte druppel aan de vulva van Shep. Beetje melkachtig, het ruikt naar loopsheid. Zit te twijfelen of ik weer naar de da moet gaan bellen. Of toch even afwachten, zou dit het laatste beetje loopsheid kunnen zijn?

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Beter een keer voor niets bellen dan niet bellen terwijl je daar achteraf spijt van hebt lijkt me. Ik zou dus even bellen gewoon.
- Caro
- Zeer actief
Ja heb net gebeld, de assistente is nu overleggen met de da en belt me zo terug. Hoop niet dat ik er weer heen moet, steeds die stress voor Shep.LongFields schreef:Beter een keer voor niets bellen dan niet bellen terwijl je daar achteraf spijt van hebt lijkt me. Ik zou dus even bellen gewoon.

- Caro
- Zeer actief
Assistente belde net terug. De geel/witte druppels zouden kunnen komen omdat Shep op het einde van haar loopsheid zit. Als het meer uitvloei wordt of Shep gaat andere klachten vertonen moet ik wel terug komen, nu kan ik het nog even aanzien.

-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Dat hebben al mijn meiden na de loopsheid.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Caro
- Zeer actief
Echt waar? Is dat dan ook melkachtig en ruikt naar vis (loopse lucht misschien)? Ik heb het nooit eerder gezien maar normaal gesproken kijk ik daar ook niet zo vaak, ook niet na een loopsheid. Maar omdat de loopsheid nu zo lang duurt, controleer ik vaker haar vulva om te zien of het eindelijk over is en zag ik er opeens zo'n geel/witte druppel uitkomen. Eerlijk gezegd ben ik er nog niet gerust op omdat je als je baarmoederontsteking googled steeds leest over geel/witte pus. Shep plast nu ook vaker tijdens de wandeling maar dat doet ze ook altijd als ze loops is, wil dus ook niet veel zeggen.gonnie schreef:Dat hebben al mijn meiden na de loopsheid.

-
gonnie
- Zeer actief
Ja echt waar en het ruikt naar loopsheid. Mijn meiden zijn trouwens ook constant op elkaar aan het rijden en dan ruikt het ook zo in huis.
Groetjes Gonnie.
- Caro
- Zeer actief
Dat stelt me wel een klein beetje gerust. Wie weet was het bij Shep ook altijd al wel maar zoals ik al schreef keek ik daar nooit zo vaak en het is een langharige hond, dus je ziet die druppels ook niet zomaar hangen, dan moet je echt onder die staart gaan kijken. Druppels vallen niet op de grond omdat het in haar vacht blijft hangen.gonnie schreef:Ja echt waar en het ruikt naar loopsheid. Mijn meiden zijn trouwens ook constant op elkaar aan het rijden en dan ruikt het ook zo in huis.

-
gonnie
- Zeer actief
Mijn honden zijn kortharig dus dan zie je het al snel.
Groetjes Gonnie.
- Caro
- Zeer actief
Dat zag ik al op je foto ja. Ik blijf het nog maar even in de gaten houden.gonnie schreef:Mijn honden zijn kortharig dus dan zie je het al snel.

- Caro
- Zeer actief
Maak me toch wel wat zorgen. Gisteren heb ik niets gezien maar vanmorgen zag ik weer een klein beetje spul aan haar vulva zitten, het ruikt naar ijzer. Vraag me af of nog steeds oud bloed kan zijn maar dan duurt het wel lang want heb afgelopen maandag mijn da hierover gebeld en het is nu alweer vrijdag. Da heeft toen gezegd dat ik het aan kon kijken als het niet meer afscheiding zou worden en shep niet ziek zou worden. Dat is dus nog steeds niet het geval. Maar is dit normaal? 5 dagen na loopsheid nog steeds af en toe een druppel vocht? Op de echo vorige week vrijdag zag alles er goed uit maar dat is natuurlijk een momentopname. Weet niet zo goed wat te doen.

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Caro schreef:Maak me toch wel wat zorgen. Gisteren heb ik niets gezien maar vanmorgen zag ik weer een klein beetje spul aan haar vulva zitten, het ruikt naar ijzer. Vraag me af of nog steeds oud bloed kan zijn maar dan duurt het wel lang want heb afgelopen maandag mijn da hierover gebeld en het is nu alweer vrijdag. Da heeft toen gezegd dat ik het aan kon kijken als het niet meer afscheiding zou worden en shep niet ziek zou worden. Dat is dus nog steeds niet het geval. Maar is dit normaal? 5 dagen na loopsheid nog steeds af en toe een druppel vocht? Op de echo vorige week vrijdag zag alles er goed uit maar dat is natuurlijk een momentopname. Weet niet zo goed wat te doen.
Waarom niet gewoon nu laten opereren. Zo zwaar is t niet hoor. Zelfs Umi met door omstandigheden een jaap v 20cm rende na 2 dagen al weer rond.
- Caro
- Zeer actief
Omdat vorige week is geconstateerd dat het geen baarmoederontsteking is en de da aanraadt om te opereren als alles weer rustig is, dus zo'n 2 maanden na de loopsheid. Ook wil ik graag sterilisatie via laparoscopie en dat kan daar nu nog niet. Heb gisteren de operatie ingepland voor 14 mei, dan ben ik ook een aantal dagen vrij om haar in de gaten te houden, dus dat zou heel goed uitkomen.