Ik wil niet dat ze dik wordt want ze heeft een niet zo perfect stel pootjes. Ze wandelt als een dolle maar springen ed kan ze niet zo goed en overgewicht zal haar geen goed doen.
Ik vind haar zeker niet te dik, gewoon mooi gevuld en gespierd. Mijn omgeving zegt, jeetje, wat is die hond fors geworden....
Ze is niet droog. Ze is ook niet zo sportief. Ze wil niet spelen met andere honden maar wel geaaid en gevoerd worden door hun baasjes. Ze wil graag wandelen maar niet draven naast de fiets oid want dat kan ze niet goed. Ze wil graag in de tuin maar dan vooral lekker in de zon liggen.... En ze is dus erg dol op haar eten.
In de morgen krijgt ze 50 gram kvv en in de avond 150 gram. Nu dacht ik er aan om bv 50 gram kvv op een dag door rijst te vervangen. Zet rijst aan bij honden of juist niet? En ik dacht er ook aan om bv 20 gram groenteprut te gaan voeren per dag. Ze eet graag en veel gras, blaadjes, hout en god weet wat ze te pakken krijgt. Dus ik heb ergens het gevoel dat ze vezels mist in kvv.
Meestal krijgt ze Rodi. Dat is zover ik weet al aardig mager maar 200 gram is natuurlijk wat veel.
Iemand een idee wat ik zou kunnen doen? Ik wil evt wel een wandeling extra maken want ze wandelt nu 1 keer per dag en loopt verder veel vrij rondom het huis. Ze kan in de tuin en ze mag ook voor op straat lopen met de buurhond en de hondjes van de overburen. Ze is ook best wel actief voor een klein hondje. Mijn wandelingen duren een dik uur en soms langer en dat leek mij voor een klein hondje al best wat. Ze draaft de hele wandeling ivm de lengte van haar pootjes dus dat leek mij wel genoeg.
Ik wil dus dat ze deze spieren behoudt, de dikke dijen blijven maar dat ze minder zacht en log is. Dat ze dus harder van lichaam wordt en minder gaat wegen. Voor haar eigen bestwil. En ik wil dat ze dus wel redelijke porties kan blijven eten.
Ik denk dat dit komt door castratie die ongeveer 4 maanden geleden is gedaan. Ze was een ielig en smal diertje en nu begint ze op een JR te lijken. Ronde dikke dijen, brede schoudertjes en een taille met een laagje zacht er overheen
Dus, iemand tips? Rijst? Groente? Ander vlees? Mager vlees? Toch minder voeren?
Gister heb ik 100 gram ipv 150 gram gegeven. Ze bleef maar naar de keuken rennen, meer, meer, meer. Toen zijn we naar een verjaardag gegaan en kreeg ze stukjes worst, ei, en alles wat de mensen haar daar maar stiekem toegestopt kregen als ik niet keek.
Ze hijgt ook met wandelen. Ze is dus nu definitief te zwaar volgens mijn omgeving en ik ga ernstig twijfelen aan mijn inschattingsvermogen omdat ik haar nog steeds prima vindt op het oog. Ik merk dus wel gedrag en begin het eng te vinden als ze ergens uit springt, de auto bv. Dan stort ze er meer uit dan dat ze netjes springt dus ik neig al naar dragen.....