Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Brave oude doos

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Brave oude doos

Ongelezen bericht door Inge »

Als ik 's ochtends wat weinig tijd heb rij ik, onderweg naar mijn werk, naar het bos hier vlakbij om de honden uit te laten.
In dit bos lopen veel wandelaars, maar meestal is het 's ochtends nog heel rustig. Toch voorkom ik problemen door het duo om de beurt uit te laten en Numa sowieso aan de lijn te houden.

Vorige week had ik net Biène uit de auto gehaald toen er ineens, vanuit het niets, een grote reu bij haar stond. Een Duitse Staander ruwhaar oid.
Biène is altijd afstandelijk geweest naar andere honden, heeft nooit gehouden van polonaise aan haar lijf, dus ik wist niet goed hoe ze zou reageren. Reu stond wat te patsen, Biène snuffelde even, pakte haar bal en liep door. Reu taaide maar af, naar de baas die eindelijk eens aan kwam wandelen.
Vandaag stond er ineens een Border Collie reu bij haar. Nergens een baas te bekennen natuurlijk. :roll:
Staart van die reu recht omhoog, op stijve poten om haar heen draaien. Biène oren wat naar achteren maar staart omhoog. Nu is Biène geen knokker, maar begint de ander dan reageert ze en dan is het bal, dus ik twijfelde wat te doen, ingrijpen of niet. Er werd gesnuffeld, ineens een beweging van Biène.... speels beetje in de zij van de reu :80: Border Collie leek zichzelf kapot te schrikken :LOL: en zette het op een lopen. Biène pakte stoïcijns haar bal, liep door, keek nog eens om waar de reu gebleven was.... en ja hoor, daar was eindelijk de baas waar de reu maar achteraan ging.

Beide keren was ik wel heel blij dat ik Numa nog in de auto had zitten trouwens, want ik zit niet te wachten op patsende reuen zonder baas als ik hem bij me heb.
Maar Biène....die is gewoon een brave doos aan het worden op haar oude dag. Mijn meisje :I:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
blondie
Zeer actief

Re: Brave oude doos

Ongelezen bericht door blondie »

haha hoe oud is ze nu dan Inge?
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Ze wordt in augustus 9 :E:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
blondie
Zeer actief

Oude doos noem je dat dan! Beetje middelbaar met een jonge geest heet dat tegenwoordig hoor!
Maar wel lekker dat ze wat gemoedelijker reageert. Zou de dame hier eens moeten doen. Die blijft selectief. De ene vind ze prima en gaat ze mee spelen. Twee weken geleden (de dames liepen op het einde van de loopsheid) kwam er ineens een lab reu op ons af. Nu had ze die lab al eens een lesje geleerd, en nu stond hij weer ineens voor ons uit het niets :ugh:
Ik kon de B van Bluf nog niet uitspreken of de hond werd het veld over gejaagd en met een pets op de grond gewerkt. Gelukkig gingen haar oren weer mijn kant op en besloot ze toch maar bij me te komen, maar zucht :roll: ik hoop dat ze ook zo'n brave doos als Biene gaat worden :mrgreen:
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ts gelukkig kan Ruby niet lezen oude doos, net 9 die wordt 11 dit jaar nog niks ouds aan
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Contacteer:

twinkeltje schreef:Ts gelukkig kan Ruby niet lezen oude doos, net 9 die wordt 11 dit jaar nog niks ouds aan
Nou ja.... hier zijn ze "slechts" 9 (Marouck) en 10 (Nika) jaar oud geworden, dus vind het een spannende leeftijd worden.
Ze is ook een beetje kinds aan het worden hoor :mrgreen:
Groetjes Inge
Afbeelding

blondie
Zeer actief

Inge schreef:
twinkeltje schreef:Ts gelukkig kan Ruby niet lezen oude doos, net 9 die wordt 11 dit jaar nog niks ouds aan
Nou ja.... hier zijn ze "slechts" 9 (Marouck) en 10 (Nika) jaar oud geworden, dus vind het een spannende leeftijd worden.
Hoop gewoon dat ze gewoon lekker lang jong blijft! Ik snap het wel hoor. Bluf begon laatst ook zo te manken, stijf opstaan hoop gebrom en gemurmel en geknak als ze opstaat. En ik krijg ook allerlei doemscenario's. Dan ga je ze al snel als oud betitelen :wink:
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Inge schreef:
Ja dat scheeld Ruby is nooit kind af geweest en nu ze weer kaal is is het net een pup :cheer:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”