Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oh, erg diarree en overgeven..... en nu??

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Patrol
Zeer actief

Oh, erg diarree en overgeven..... en nu??

Ongelezen bericht door Patrol »

Voor het eerst sinds ze bij ons is heeft Patrol erg diarree en overgegeven.
Toen ik net thuiskwam lag er al wat overgeefsel in de gang, hoofdzakelijk gal maar met een paar steentje 8O 8O van onze oprit.

Ik ging even met haar wandelen, ze was ook al niet zo vrolijk en toen ze ging poepen een straal diarree 8O :cry2: .....

Net heeft ze ook weer een steentje en heel veel gal overgegeven, maar het duurde zoalang voordat het eruit kwam dat ik dacht dat ze erin bleef :jank:

Het water met rijst staat al te koken, maar wat moet ik nog meer doen?? Wanneer moet ik naar de dokter toen??

HELP!!
Afbeelding
MissTique
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door MissTique »

Ik wacht meestal 1 dag en dan sta ik al bij DA op de stoep... Maar dat is meer omdat Ozzy nooit ziek is, dus ben ik extra voorzichtig wanneer hij dat wel is... Hoelang houdt het al bij jouw hond aan?? Ik weet wel dat meerder honden ziek zijn op het moment...
Afbeelding
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door whoopy »

wacht het ff een paar dagen af. en idd het rijstewater is goed, je kan hem ook beschuit geven, maar meestal is het na een paar dagen wel weer over :ok: mocht dat nou niet zo zijn zou ik ff langs de DA gaan ;)
Afbeelding Afbeelding

groetjes
caroline, whooper en orbis
Sisboo
Actief

Ongelezen bericht door Sisboo »

Ik zou toch telefonisch kontakt zoeken met de d.a. Zeker omdat je schrijft dat je hond ook steentjes heeft gegeten en weer heeft uitgespuugd. Misschien zitten er nog meer steentjes in zijn maag of darmen. Beter lijkt me om even te overleggen met de d.a. Maar dat zou ik doen hoor :mrgreen:
succes
MissTique
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door MissTique »

Sisboo schreef:Ik zou toch telefonisch kontakt zoeken met de d.a. Zeker omdat je schrijft dat je hond ook steentjes heeft gegeten en weer heeft uitgespuugd. Misschien zitten er nog meer steentjes in zijn maag of darmen. Beter lijkt me om even te overleggen met de d.a. Maar dat zou ik doen hoor :mrgreen:
succes
Vind ik ook ;)
Afbeelding
Karin
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Karin »

MissTique schreef:
Sisboo schreef:Ik zou toch telefonisch kontakt zoeken met de d.a. Zeker omdat je schrijft dat je hond ook steentjes heeft gegeten en weer heeft uitgespuugd. Misschien zitten er nog meer steentjes in zijn maag of darmen. Beter lijkt me om even te overleggen met de d.a. Maar dat zou ik doen hoor :mrgreen:
succes
Vind ik ook ;)
Ja ik ook
groetjes Karin en een poot van kesh, Shia, Muk en Mate
Afbeelding
Patrol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Patrol »

Nou, alles gaat weer zoals het hoort. :ok: Mijn vriend had er ook last van..... dus hebben ze lekker samen zielig gedaan. En ik maar heen en weer rennen om ze te verzorgen.......

Zaterdag was het al een stuk beter..... had ze ook had bak al weer helemaal leeg gegeten.

Bedankt voor de tips!!
Afbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

Re: Oh, erg diarree en overgeven..... en nu??

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Patrol schreef:Voor het eerst sinds ze bij ons is heeft Patrol erg diarree en overgegeven.
Toen ik net thuiskwam lag er al wat overgeefsel in de gang, hoofdzakelijk gal maar met een paar steentje 8O 8O van onze oprit.

Ik ging even met haar wandelen, ze was ook al niet zo vrolijk en toen ze ging poepen een straal diarree 8O :cry2: .....

Net heeft ze ook weer een steentje en heel veel gal overgegeven, maar het duurde zoalang voordat het eruit kwam dat ik dacht dat ze erin bleef :jank:

Het water met rijst staat al te koken, maar wat moet ik nog meer doen?? Wanneer moet ik naar de dokter toen??

Als Luka braakt, dat is niet leuk om aanzien, het lijkt dan ook net of hij erin gaat blijven.
Luka ging zelfs een keer bloed af, toen was ik echt heel ongerust maar de dierenarts gaf hem alleen maar Kaomycin, dat legt een bescherming op de darmen (medicament van de apotheker)
Als Luka last heeft van zijn darmen geld dat ook voor zijn maag.
De dierenarts vertelde me dat als hij braakte, soms zonder iets over te geven, dat was omdat de wormpjes zich aan de maagwand vestigen.
Dat bleek bij Luka te kloppen, want na de ontworming moest hij niet meer braken. Hij heeft echter wel een paar ontwormingen gehad omdat hij er niet vanaf geraakte.
Nu heeft hij weer een dag of drie een keertje gebraakt, of het nu weer die wormpjes zijn weet ik ook niet goed. Maar ik heb hem ook al een paark keer achter zijn staartje aan zien lopen. En ritsepoep doen.
Heb echter vandaag gezien ook gezien dat hij een blaadje van één van mijn planten aan het opeten was, de stiekeme snoeper.
Dat verklaard misschien zijn braken.
Ik heb nog niet zo lang een hond maar ik zou voor je eigen gerust gemoed toch even de dierenarts bellen.
Ik ben de eerste aan de telefoon als er wat verkeer loopt.
Sanneke

HELP!!
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
dobervriendin
Zeer actief
Mijn ras(sen): dobers en hollanders
Contacteer:

Ongelezen bericht door dobervriendin »

Hallo

Het heerst ook op dit moment buikgriep bij honden. Bij ons hebben ze het alle drie al gehad en ze hebben pilleltjes tegen het braken en tegen diaree gehad na ongeveer 3 a 4 dagen was het over.
Groetjes van Dobervriendin haar en hollanders Haru en Kandalf
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

dobervriendin schreef:Hallo

Het heerst ook op dit moment buikgriep bij honden. Bij ons hebben ze het alle drie al gehad en ze hebben pilleltjes tegen het braken en tegen diaree gehad na ongeveer 3 a 4 dagen was het over.
Kan een hond ook griep krijgen of was dat maar een grapje ?
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
dobervriendin
Zeer actief
Mijn ras(sen): dobers en hollanders
Contacteer:

Ongelezen bericht door dobervriendin »

Is geen grapje het kan echt. Meestal merk je er niet zoveel van ze zijn alleen wat rustiger of hangiger. Maar buikgriep is echt overgeven en diaree.
Groetjes van Dobervriendin haar en hollanders Haru en Kandalf
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”